[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła
Kamil_Ziomek - 02-01-2011, 22:34
Dzięki chciałem się upewnić bo jak wrzucałem mbk2052 w google to albo pisało 2,5 albo 2,0 V6 a na intercarsie MBK2052 SPRZĘGŁO MITSUBISHI SIGMA 3.0I 24V 91.01-, SIGMA KOMBI 3.0I 12V 93.06-, 3000GT 3.0I 24V 92.06-, DIAMANTE 3.0I
j-rules - 02-01-2011, 23:06
no i coś w tym jest bo wymiary części sprzegła sa prawie identyczne dla sigmy jak i dla gala.
Wymiary docisku gala: 226/147/247
wymiary docisku sigmy 226/148/247
Wymiary tarczy sprzęgła są takie same 225/20/22,4
Moze zestawy kompletne roznią sie lozyskiem? Nie wiem, w kazdym razie ciekawa sprawa
Kamil_Ziomek - 02-01-2011, 23:20
Właśnie ciekawe bo jak się wrzuci na stronie exedy mbk2052 to podają auta : galant, fto ,rvr , space runner . Ale producent ma chyba lepsze dane co robi niż w sklepie chociaż nie mówię że nie pasują też do innych aut ( może nie co milimetra )
Obywatel Bedzio - 05-01-2011, 22:45
Witam posiadaczy rekinów.
Mam problem ze sprzęgłem. Problem pojawił się podczas jazdy. Otóż wyglądało to tak: jadąc, chcąc zmienić bieg wcisnąłem sprzęgło do granicznej wartości, trzymam i trzymam te wciśnięte sprzęgło i nagle zeszło ono jeszcze niżej, można powiedzieć że dotknęło podłogi. Odpuszczam pedał sprzęgła i zauważyłem że moment obrotowy od silnika jest przenoszony gdy sprzęgło jest prawie odpuszczone, wcześniej tak nie było - przenoszenie momentu po zmianie biegu odbywało się płynnie. Dodatkowo słychać teraz takie metaliczne stukanie gdy sprzęgło jest wciśnięte, a poza tym gdy wciskam sprzęgło na maxa obroty silnika spadają mi poniżej nominalnej wartości. Wcześniej silnik trzymał ok 800 obrotów przy wciśniętym sprzęgle, teraz obroty spadają do ok 650 - 700 i czuć że silnik się dławi.
Ma ktoś pomysł co mogło się przestawić?
Mitsu Galant 2.0 GLS 2000r
Pozdrawiam
robertdg - 05-01-2011, 22:53
Może rozsypał się docisk lub tarcza
Obywatel Bedzio - 15-01-2011, 13:13
Problem rozwiązany. Przyczyna dość poważna - zatarło się łożysko sprzęgał i to spowodowało spalenie tarczy na styku z łożyskiem. Łożysko przeleciało na drugą stronę... kupa kasy poszła na naprawę
greg.fm - 01-02-2011, 17:15
Witam.
Mam problem ze sprzęgłem po wymianie płynu tzn. nie mogę odpowietrzyć układu. Pompowałem ponad 2 godz. i nie wyleciała mi nawet odrobina płynu z kalamitki, dopiero po wymuszeniu ciśnienia (tłok od strzykawki wpasował się idealnie w zbiorniczek płynu) pojawia się płyn w wężyku. Pompowanie sprzęgłem bez tłoczka strzykawki w zbiorniczku nic nie daje.
Co może być tego przyczyna??
m6riano - 01-02-2011, 17:21
wymień gumki w pompce..koszt 15 zł...nalej jeszcze raz płynu i odpowietrz..powinno pomóc...;-)
greg.fm - 01-02-2011, 17:25
Zastanawiałem się nad tym a nawet już chciałem wyciągnąć pompę ale nie mogę odkręcić przewodu ciśnieniowego. Można wymienić gumki bez demontażu pompy a jedynie zbiorniczka???
stig1 - 01-02-2011, 17:34
kup sobie odpowiednie klucze i odkręcisz bez problemu koszt kilka złoty
stosowane są głównie to przewodów hamulcowych
greg.fm - 01-02-2011, 17:40
Dzięki. Jutro będę próbować jeśli kupie gdzieś u siebie takie klucze. W IC mają te gumki do pompy? Wymienić w tylko w pompce czy w wysprzęgliku też??
m6riano - 01-02-2011, 18:13
Musisz wykręcić pompke całą, dwa klucze 10 chyba i pod kierownicą trzyma jeszcze spinka.
Poczytaj w innym temacie dotyczącym pompki sprzęgła tam jest podany zestaw naprawczy i gdzie możesz kupić.
http://www.carix.pl/site/kontakt.html
D1690
carbon11 - 01-02-2011, 18:18
Zanim zaczniesz zmieniać gumki w wysprzęgliku lub pompce proponuje sprawdzić powierzchnię po której owe gumki chodzą,jeśli nie jest idealnie gładka wymiana nic nie da,ewentualnie pomoże na krótki okres czasu.
greg.fm - 01-02-2011, 18:33
Myślę, że wszystko będzie ok. Przed wymianą było dobrze tylko po wlaniu świeżego się spierdzieliło. Dzięki chłopaki za pomoc. Dam znać jak się z tym uporam.
m6riano - 01-02-2011, 20:15
Miałem tak samo..przy wymianie na nowy płyn przestała działać pompka..poprostu ci nowy płyn wyczyścił z wszelkiego syfu i teraz przepuszcza....
|
|
|