To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

fj_mike - 14-06-2012, 22:45

Owczar napisał/a:
Bezwzględnie.

Od siebie dodam, żebyś odpuścił sobie osobistą wymianę.

czekoladka_1981 - 15-06-2012, 09:26

deejay napisał/a:
A co sie takiego działo że problem powracał ( wycieki ) ?

Zapieka mi się p/p zacisk.
2 razy rgeneracja , 1 raz przełożony z mojego byłego E54A wytrzymał 1,5 roku i felga znowu jest gorąca ( zapieczony ), Teraz jestem zdecydowana dać mu trochę nowości.
Pod koniec m-ca kupno lewej strony + banan prawy.



sipex - 15-06-2012, 10:07

fj_mike, aż tak ciężko czy jako laik nie dam rady?czytałem cały temat to niby niema w tym nic trudnego..ale wsumie wymiana klocków to też pikuś a mi zeszło dwa dni i auto i tak poszło na warsztat :P

Owczar, to pęknięcie jest dość głeboko na gumie tak że jak pracują tłoczki z włożonymi klockami do zacisku to niema szans żeby aż na tyle się wysuneły..posmarowalem tam grubo smarem do tłoczków,wiem że to problemu nie rozwiąże ale chwilowo chociaż bo auto potrzebne bardzo teraz..no i to pęknięcie jest tylko na jednym tłoczku reszta gum cała..

Owczar - 15-06-2012, 10:37

Myślałem, że to pęknięcie na gumach prowadnic. Ale nie zmienia to faktu, że powinieneś to wymienić. Teoretycznie póki klocki są grube jest ok, ale ten smar się rozgrzewa i będzie wyciekał nawet jeśli pęknięcie jest głęboko. Polecam mimo wszystko wymienić.

Wymiana nie jest skomplikowana, ale też nie taka prosta. Musisz wyjąć tłoczek, oczyścić go z rdzy, wyjąć starą gumkę, oczyścić zacisk, a potem poskładać. Dobrze przy okazji wymienić płyn jeśli nie był zmieniany. Najlepiej regeneracja od razu na obu stronach.

Hugo - 15-06-2012, 13:49

czekoladka_1981, taki tłoczek musi się zapiekać. Wnętrze zacisku też straszne. Masakra.
czekoladka_1981 - 15-06-2012, 14:15

Hugo napisał/a:
czekoladka_1981, taki tłoczek musi się zapiekać. Wnętrze zacisku też straszne. Masakra.

Dzieki! i dla tego kupiłam nowy+ klocki girlinga.

sipex - 15-06-2012, 14:48

Owczar, właśnie o to się bałem..zamówiłem już zestaw naprawczy na obie strony,widziałem gdzięś wcześniej opis w temacie co i jak po kolei więc spróbuje sam :) raz jeszcze wielkie dzięki wszystkim :)
arturj123 - 07-07-2012, 22:47

CZy ten wżer na tłoku, kwalifikuje go do wymiany, czy wystarczy przeczyścić (jak dokładnie?) drobnym papierem ściernym?

robertdg - 07-07-2012, 23:08

Do wymiany
Hugo - 08-07-2012, 11:16

arturj123, tylko do wymiany. Po wyczyszczeniu kwestia kilku tygodni i znowu będzie zapieczony.
czekoladka_1981 - 09-07-2012, 09:07

Hugo napisał/a:
Po wyczyszczeniu kwestia kilku tygodni i znowu będzie zapieczony.

Dokładnie! przerabiałam to dwa razy. Decyzja zakup nowego zacisku....

arturj123 - 09-07-2012, 09:23

Niby wżer nie jest aż taki wielki (patrząc np. na tłoczek ze zdjęcia "czekoladka_1981"), ale nie mam ochoty spaprać kompletnego serwisu hamulców, więc czeka na wymianę:)
Hugo - 09-07-2012, 10:09

arturj123 napisał/a:
Niby wżer nie jest aż taki wielki
Jest :wink:
marcinzam - 11-07-2012, 23:16

jak sprawdzić czy z tyłu jest tłoczek 35 lub 38 mm ?
Hugo - 12-07-2012, 07:56

marcinzam napisał/a:
jak sprawdzić czy z tyłu jest tłoczek 35 lub 38 mm ?
Wyjąć i zmierzyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group