To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

krzychu - 01-11-2010, 18:10

Fajnie pokazane ale i tak o kant :butthead: rozbić ponieważ:
- przy montażu takich tarcz powinno się zmierzyć bicie tarczy i ustawić w najlepszym położeniu a jak jest powyżej (z tego co pamiętam dla EBC) 0,05mm to należy przetoczyć lub reklamować albo sprawdzić czy piasta nie jest strzelona (swoją drogą piastę powinno się wyczyścić bo jak będzie skorodowana to mniej odbiera ciepła od tarczy)...
- co mnie najbardziej ciekawi to z jaką mniej więcej siłą przykręcić te 4 śruby żeby kiedyś się nie rozleciało... Kiedyś mi mój mechanik powiedział te od jarzma na siłę a te 2 od zacisku z czuciem... Swoją drogą są też kleje do gwintów i pytanie czy to nie jest dobre miejsce żeby je użyć?

mjsystem - 02-11-2010, 18:52

Mazin nie wiem jak to zdobyłeś, ale cool 8) Dzieki:)
mazin - 02-11-2010, 19:21

krzychu napisał/a:
Fajnie pokazane ale i tak o kant :butthead: rozbić ponieważ:(...)

Krzychu, to materiał poglądowy, nie wiem jak skręcali potem całość (kluczem dynamometrycznym?), ale chodzi raczej o to, żeby patrząc na ręce mechaniorom , wiedzieć co robią ;-)
Ja tam wolę oddać do mechanika, teraz (w okresie gwarancji) nawet muszę ;-) - ale w razie potrzeby warto wiedzieć jak wymienić klocki. Z tego co koleś mówi, przed rozpychaniem tłoczka należy zdjąć pokrywkę zbiornika płynu hamulcowego. Co do czyszczenia, to on wymienia tarczę w ramach tuningu, nie obsługi, fabryczna/poprzednia nie jest zużyta, może dlatego nie czyści, zresztą może wcześniej coś tam czyścił. Nie wiemy też, czy po montażu sprawdzał bicie tarczy, może użył też locktite, zakładam optymistycznie, że tak ;-)

[ Dodano: 02-11-2010, 19:24 ]
mjsystem napisał/a:
Mazin nie wiem jak to zdobyłeś, ale cool 8) Dzieki:)

Nie ma za co, gdy rodzina już się rozjechała po WŚ, zajrzałem na youtuba ;-) Po kliknięciu na ich kanał można znaleźć tego więcej - wymiana amorków, sprężyn, tłumika itd. Ja i tak nie mam kanału (w garażu, nie na youtube), więc tylko sobie tak teoretycznie oglądam ;-)

Silverrr - 17-11-2010, 11:22

Czytam i czytam... i coraz mniej rozumiem :mrgreen: Czy ktoś może mi jak debilowi wytłumaczyć na PW jakie/co mam kupić, jeśli chcę zmienić klocki hamulcowe? Obecne zaczynają głośno buczeć przy małej prędkości i przy lekkim naciśnięciu hamulca. Auto przejechało ponad 28k km i wydaje mi się, że niedługo nadejdzie czas zmiany klocusiów... Tych z ASO nie chcę. Wolę coś lepszego, trwalszego... Jest ktoś w stanie pomóc takiemu tłukowi jak ja? :D
Tercel - 17-11-2010, 11:39

To może ogólnie na tym forum. Też zbliżam się do wymiany.
Pozdrawiam

MichalRej - 17-11-2010, 12:52

Ja prowadziłem dość długi temat z chłopakami z 4turbo,
poprosiłem ich o pomoc w doborze jakiegoś lepszego zestawu hamulców do tego samochodu.
(Od razu mówię że kolega z którym miałem przyjemność prowadzić rozmowę zaangażował
się w temat i szukał wszędzie aby mi pomóc...)

Mi zależało głównie na zostawieniu oryginalnych zacisków, lecz tylko aby zmienić tarcze na coś lepiej wentylowanego i klocki na nieco twardsze z lepszymi parametrami
Lecz niestety do tego samochodu nie znajdziemy nic wiele lepszego od serii- jeżeli chodzi o tarcze.

Jedyna opcja to ładowanie się w niezłe koszta i wymiana wszystkiego,
znalezienie dobrych zacisków i pod to dobierać tarcze i nowe klocki.

I były w sumie dwie opcje:
Pierwsza to wymiana zacisków z Lancera GTS z USA (te same co w Ralliart w europie i outlanderze) tylko że cena samych nowych zacisków to koszt 4 000 zł (same zaciski).

lub druga opcja
zestaw od K-sport zacisk 8 tłoczkowy, z tarczą 330mm pod felgę min 17” koszt 6000zł

Więc sobie odpuściłem...

Ale polecili mi całkiem niezłe klocki hamulcowe, i myślę że się na nie zdecyduję...
Koledzy Tercel i Silverrr mają już na PW...
Nie chcę na forum zamieszczać linku bezpośredniego do sklepu żeby nie było znowu że reklama

Jak ktoś będzie chciał linka to wiadomość na PW i w niedługim czasie odpowiem... =)

el_diablo - 17-11-2010, 13:08

Jeśli chodzi o klocki to spróbował bym Remsa - wg ich katalogu to takie same klocki jak do poprzedniego modelu Lancera.
Klocków Remsy używałem w trzech poprzednich samochodach i zastrzerzeń nie miałem, a czasami lekko ze mną nie miały ;)

Silverrr - 17-11-2010, 13:18

a jeszcze debilne pytanie... Czy klocki opisane jako "tylne" można też założyć z przodu? Wyglądem się chyba nie różnią...
Trik - 17-11-2010, 16:44

Silverrr napisał/a:
Czy klocki opisane jako "tylne" można też założyć z przodu? Wyglądem się chyba nie różnią

Wydaje mi się że nie można. A to ze wzgledu na fakt, że z tyłu jest tzw tarczobęben i powierzchni tarczy jest mniejsza.

krzychu - 17-11-2010, 16:58

Silverrr napisał/a:
Wolę coś lepszego, trwalszego...


Trwalszego znaczy twardszego a to z kolei znaczy szybsze przegrzanie i zwichrowanie oryginalnych tarcz. Ja ujeżdżam TRW i po za lekkim pyleniem felg działają dobrze (już od 30 tys). Polecam miękkie klocki.

[ Dodano: 17-11-2010, 17:03 ]
MichalRej napisał/a:

Lecz niestety do tego samochodu nie znajdziemy nic wiele lepszego od serii- jeżeli chodzi o tarcze.


Niektórzy mówią że nie ma nic gorszego niż oryginalne akebono... W każdym razie na przód mogę podać od:
- ATE (podstawowe ale podobno dobre z tańszych)
- Brembo (podstawowe)
- EBC (gładkie, lekko nacinane i mocno nacinano nawiercane)
- DBA (ciężko dostępne)

Jak czegoś nie rozumiecie to powiedzcie której części.

MichalRej - 17-11-2010, 21:56

Krzychu z kąd masz takie informacje, np o EBC...??
ja byłbym bardzo zainteresowany takimi nacinanymi tarczami...
tylko w katalogach coś nie bardzo mogę znaleźć takie cuda do cywila...

krzychu - 17-11-2010, 22:01

Przednie są takie same jak u mnie i takie same jak CS RalliArt 2,4. Z tyłu jest jakaś różnica ale też są z tego co wiem. W każdym razie do Waszego powinny pasować te:
USR7379
USR7381

lub

GD7379
GD7381

Nie wiem czemu EBC wydało tak jak by tą samą tarcze (o tych samych wymiarach) do nowego Lancera do tego droższą.

http://www.buybrakes.com/

Tutaj można znaleźć takie rzeczy.

A co do EBC to ostatnio usłyszałem że EBC ma najgorszy stosunek ceny do jakości...

MichalRej - 17-11-2010, 22:17

Dzięki Krzychu za pomoc...

Co do EBC to ostatnio kolega załozył właśnie tej firmy zestawik do Accorda i bardzo sobie chwali... Poczytam jeszcze co nieco na ten temat na forach, ale jak narazie nie spotakłem
jakiś złych opini... może faktycznie troszkę kosztują, ale jakościowo też są niezłe... :)

[ Dodano: 18-11-2010, 18:27 ]
Rozmawiałem dzisiaj ze sprzedawcą z EBC Polska,
i jak narzie nie mam dobrych wiadomości...

Niestety na obecną chwilę EBC nie produkuje tarcz do cywilnych Lancerów z europy... :(

Te tarcze co podałeś Ty Krzychu (GD7379/GD7381) to są torcze do US-ańskiej wersji 2.0 GTS... :?
Ale sprzedawca powiedział że może po nowym roku producent wprowadzi jakieś nowe modele tarcz...
i może akurat w tej grupie bedą tarcze do naszych lancerotów... :)

Anonymous - 30-11-2010, 12:53

Witam.
Niestety problem bijących tarcz pojawił się również u mnie (aktualny przebieg 40000km). W aso zaproponowano mi wymianę tarcz i klocków za ale nikt nie jest w stanie mi zagwarantować, że tarcze nie skrzywią się ponownie.
W związku z powyższym intensywnie poszukuję zamienników i trafiłem na tarcze SP Performance do lancerów ES, DE w wersji USA. Wymiary niby się zgadzają z wersją europejską:
- średnica tarczy: 276 mm
- wysokość tarczy: 46 mm
- grubość tarczy: 26 mm
- ilość otworów: 5
Co sądzicie o tych tarczach? Wyglądają trochę "odpustowo". W necie mało informacji na temat tego producenta.

MichalRej - 14-12-2010, 22:54

Dzisiaj byłem u Leszka (naszego klubowego mechanika) na zmianie tarcz i klocków... =)

Załatwiłem tarcze SP Performance Cross Drilled Silver
Notabene Forensic nie widziałem Twojego posta odnośnie tej marki,
nie wiem dla czego, jakoś umkną mojej uwadze... =)

Zdecydowałem się na te tarcze po dość długiej konwersacji z gościem zajmującym się sprzedażą w tej firmie, i przyznam że mnie przekonał... =D
Tarcze same w sobie wyglądają dużo lepiej niż seria (nie tylko dla tego że są nowe)
nawet sama masa tej tarczy jest dużo większa, więc może stop jest lepszy...??
Nie wiem, ale mam nadzieję że będą się sprawdzać w życiu...=)

No i do owych tarcz zakupiłem klocki z tak zwanej wyższej półki, a dokładnie:
Hawk Performance HPS




Na razie całość musi się na spokojnie po docierać, ale za jakieś 400km będzie można pójść ogniem, więc w tedy będę mógł coś więcej powiedzieć...



I dzięki krzychu za zerknięcie na temat... =)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group