To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

przemekx303 - 03-07-2011, 13:01

na xp plik elegancko wszystko pozmieniał , ale na 7 niestety nie działa . Wielki browar się Arenowi należy za te szczegółowe opisy w evoscanie
Piwor - 03-07-2011, 22:10

przemekx303, to wszystko jasne. :) Mam 7.
lalamido76 - 09-07-2011, 21:13

Prośba do Arena o analizę moich logów (zrobionych ściśle wg jego zaleceń).

Od dawna borykam się z problemem "niepowtarzalności" dobrych przyspieszeń mojej Cari. Ma super odejście ale nie zawsze. Gdy "nie odchodzi" jak powinna zdejmuję nogę z gazu i ponownie naciskam i wtedy jest już ok ,choć nie zawsze. Czy na podstawie logów jesteś w stanie stwierdzić co to może być? Byłbym niesamowicie wdzięczny gdybyś mi pomógł fachową radą.

http://www.sendspace.pl/f...e90d130fe65eb6d

aren195612 - 09-07-2011, 22:49

Z przeglądu twoich logów zauważyłem:

1/ IPS- przełącznik biegu jałowego, u ciebie przy pedale gazu.



Parametr 26- IPS, dla 2000 obr nadal jest w pozycji ON, /wartość „1”/. Wartości APS mówią nam że ten pedał jednak naciskasz. Na logu z jazdy widać że zmienia swoją wartość.
Wartość „1” to dla ECU tryb biegu jałowego. Sprawdź evoscanem /na postoju, bez odpalania silnika, naciskając pedał gazu/ w którym momencie on się przełącza, no i czy zawsze. Być może twoje manipulacje pedałem gazu to to.., przycina się. Minimalne muśnięcie pedału gazu powinno go już przełączyć. 2000 obr to dość wysoki próg przełączania.

2/ Trimy, powinny dążyć do zera u ciebie w logach trim krótkoterminowy nawet ponad 12%.

"Fuel trim O2" też znacznie powyżej zera. Albo ssie gdzieś fałszywe powietrze, albo wtryski do czyszczenia. Korekcje ECU do dawki paliwowej są konsekwencją zachwiań proporcji w składzie mieszanki mieszanki. ECU w tym przypadku /korekcje maja wartości dodatnie/ podnosi dawkę paliwową aby zachować właściwe proporcje.

Reszta jest moim zdaniem OK


Pozdrawiam

lalamido76 - 10-07-2011, 11:10

Olbrzymie dzięki Aren.

Zanim sprawdzę pedał gazu odpowiedz proszę:

1. Czy dodatek STP do benzyny do czyszczenia wtryskiwaczy pomógłby coś odnośnie pkt.2 (Trimy) twojej odpowiedzi? Czy raczej on porozpuszcza wszystko,pozapycha i będzie jeszcze gorzej?

2. Czy na podstawie moich logów nie da się stwierdzić czy silnik ssie obce powietrze? Ja słyszałem o metodzie odsłuchowej (ew. syczenie) i psikania sprayem z alkoholem (ew. zmiana pracy silnika). Obie metody wydają mi się jednak wymagającymi doświadczenia. PS.: Miałem uszczelniany kolektor ssący pod zaworem EGR (nabili silikonu na starą uszczelkę zamiast ją wymienić) w ASO Mitsu w Warszawie. Nie ufam serwisom.

aren195612 - 10-07-2011, 11:24

lalamido76 napisał/a:
Nie ufam serwisom.
Ja też.
Co do ssania fałszywego powietrza: faktycznie, metoda starych "mechaniorów"- czyli pędzelek umoczony w czystej benzynie będzie najskuteczniejsza, silnik niech sobie pyrka na jałowym, a ty po kolei zwilżaj wszystkie połączenia, nasłuchując, czy nie ma jednocześnie zmian pracy silnika.

STP- zdania są różne, przy brudnym baku faktycznie może zaszkodzić, aczkolwiek nie musi.
Osobiście nie polecam, co nie znaczy że nie można spróbować, Evoscan wskaże czy są jakieś reakcje.

Co do zawyżonych trimów, Evoscan wskazał że są takie jakie są, na rosyjskich forach mówią o dwóch przyczynach: fałszywe powietrze lub zapchane wtryski- która to? , konkretnie nie wiadomo.
Musisz od czegoś zacząć.

Pozdrawiam

lalamido76 - 10-07-2011, 12:55

Wielkie dzięki Aren !!! Masz 100% racji co do tego pedału. Sprawdziłem na postoju przy wyłaczonym/włączonym silniku. IPS zmienia wartość z 1 na 0 dopiero po mocniejszym (powyżej 2000 obr/min) wciśnięciu pedału gazu podczas gdy APS'y reagują dosłownie od "muśnięcia".

Powiedz mi proszę czy to byłaby kwestia wymiany czujnika i gdzie on się znajduje (przy pedale czy dalej gdzieś pod maską)? A może to jest niewymienne i występuje wraz z całym pedałem gazu itp? Mam manual więc resztę sobie doczytam. Jest też Allegro.

Aha. Gdzie się klika "pomógł" bo szukałem i nie mogłem znaleźć.

aren195612 - 10-07-2011, 14:39

Aż poleciałem do swojego auta, zobaczyć jak to u mnie wygląda, niestety, IPS przełącza się przy minimalnym naciśnięciu pedała gazu.
Masz polifta wiec przełącznik ten znajduje się przy pedale gazu w „accelerator pedal position sensor”, jest z nim zintegrowany. Sygnał z niego masz na pinie 4-5 gniazda.



Co się u ciebie z nim stało?, licho wie, rozjechał się??, kończy się??.
Napięcia APS na kanałach 1-2 masz ok., dla biegu jałowego 0,98 volta, więc nie ma nim co kręcić.

lalamido76 napisał/a:
Gdy "nie odchodzi" jak powinna zdejmuję nogę z gazu i ponownie naciskam i wtedy jest już ok ,choć nie zawsze.


Być może załapuje różnie, stąd ten problem, jak dla mnie pozostaje szukać jakiejś taniej „używki” i mieć nadzieję że wymiana pomoże.. Swoja droga nietypowa ta usterka....

Pozdrawiam

lalamido76 - 10-07-2011, 18:30

Aren. Silnik ssie lewe powietrze pod zaworem EGR tam gdzie było uszczelniane.
Zrobiłem jak mówiłeś. Pędzelek w benzynie. Mało go nie wessało + wyższe obroty.
Strasznie też syczy w tym rejonie.

Jestem wściekły na ASO Allianz w Warszawie. Biorę się za to sam. Dzięki Arenowi wiem już co jest nie tak.

Aren jeszcze raz olbrzymie dzięki za twoją fachowość !!!

!!!!! DO WSZYSTKICH MITSUMANIAKÓW !!!!!

1. EVOSCAN + kabelek o którym mowa w pierwszym poście tego wątku to REWELACYJNA rzecz do diagnostyki naszych Miśków.
2. !!!!! OMIJAJCIE ASO ALLIANZ W WARSZAWIE Z DALEKA !!!!!
MISIEK TRAFIŁ TAM Z POWODU SSANIA LEWEGO POWIETRZA POD EGR'EM. CZEKAŁEM 3 DNI NA FURĘ. ZAPŁACIŁEM 350 ZŁ. 150 - DIAGNOSTYKA , 200-MONTAŻ/DEMONTAŻ KOLEKTORA I CO ????? SSIE LEWE POWIERTZE W TYM SAMYM MIEJSCU GDZIE USZCZELNILI SILIKONEM !!!!

przemekx303 - 13-07-2011, 21:50

jednak seting Arena poszedł na 7 , a wystarczyło się trochę dłużej pobawić . Klikamy PPM na ikonke evo i wybieramy "rozwiąż problemy ze zgodnością" , dalej krok po kroku i jest. Jeszcze jak mamy dwa systemy zainstalowane xp i 7 to możemy na siódemce wejść w exe. pliku zainstalowanego na xp i go odpalić , i też powinno za działać , u mnie działa .
matmedia - 18-07-2011, 00:28

Witam, swego czasu sam sie naszukalem evoscana wiec ponizej podaje link do pelnej wersji EVOSCAN:
http://chomikuj.pl/matmedia/Auto/Diagnostyka

Pozdrawiam.

mlun - 30-07-2011, 23:21

http://allegro.pl/najleps...1730029734.html

Ten kabel ma chip z końcówką rl. Będzie działać?

aren195612 - 31-07-2011, 11:12

mlun napisał/a:
Będzie działać?
Powinien, ale nie musi. Kable z tym chipem /RL/ są czasami tak skonfigurowane, że poza sterownikami z płytki dostarczonej do kabla, żadne inne wejść nie chcą. Jak już jakieś wejdą to evoscan niby kabel widzi /jako uart, viaken/, ale połączenia nie będzie. Można to odkręcić poprzez przeprogramowanie chipa FTDI. Jakby były kłopoty, kliknij, "przeprogramujemy".

Rocznik twojego auta 1998. ECU musi być w trybie serwisowym, czyli zwora 1-4 jest konieczna.

Pozdrawiam

mlun - 31-07-2011, 11:31

Aha. Problem w tym że jakoś nie widzę nigdzie tego, który Ty polecałeś.
aren195612 - 31-07-2011, 11:54

RL, jest nowszy, zastąpił BL. Od momentu jak zacząłem zabawę z Evoscanem mija dwa lata.
Wtedy w zasadzie był tylko BL.Zainstalował się od reki i działa.
Nowsza wersja wypiera starszą. Napisałem o ewentualnych problemach związanych z nowszym chipem. A że są, wiem z korespondencji jaką się zdarza prowadzić z kolegami poza forum.

Ewentualna "operacja" na chipie jest banalna.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group