To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Nawigacja - Radio 2DIN - Lancer CYxA

Nikod_th - 17-01-2016, 13:54
Temat postu: [CY3A 1.8] Wymiana Radia 8701A277 na 8701A627
Witam!

Chciałem wymienić u siebie fabryczne radio (8701A277) na 2 DIN-owe również fabryczne (8701A627) z wejściem USB i dotykowym wyświetlaczem z wersji INTENS 2015, niestety dziś po wymianie na komputerze pojawiły się wszystkie możliwe błędy i auto nawet nie chciało zapalić, dodam że samo nowe radio działało poprawnie :mrgreen:

Po ponownym przełożeniu na radio fabryczne błędy zniknęły i samochód działa normalnie..

Bardzo proszę o jakąś radę, co trzeba zrobić aby nowe radio działało :?:

tokyo - 18-01-2016, 01:44

Witam
Podlaczyles radio z 2014 do starej magistrali CAN i spowodowales zwarcie na instalacji samochodu.
Musisz najpierw wyprogramowac radio na lancerka bez radia,
W duzej kostce zasilajacej radio musisz odciac lub wypiac kable od magistrali (jeden pod nim jest drugi- skretka bialy z pomaranczowym) inaczej uwalisz magistrale cyfrowa w aucie.
Osobnym tematem pozostaje sterowanie zestawu BT oraz aux - inaczej wyprowadzone kable

Nikod_th - 18-01-2016, 17:38

Rozumiem że jak wypnę z kostki ten przewód, biały z pomarańczowym, to auto nie będzie już na zwarciu i nie będą pojawiały się błędy na komputerze?

Jeżeli chodzi o BT, to rozumiem że nie będzie działało sterowanie na radiu, ale korzystając z guzików przy kierownicy będę mógł z niego korzystać?
Czy też coś trzeba po zmieniać żeby odciął dźwięk z radia w czasie gdy ktoś zadzwoni?

Masz może jakiś schemat nowej magistrali żebym wiedział co muszę konkretnie zmienić?

vonmat - 20-01-2016, 10:47

Kiedyś trafiłem na kilka stron, lecz do innego radia, natomiast z tego co pamiętam, to działa również na 8701A627.

http://forum.lancerx.ru/viewtopic.php?t=40622
https://www.drive.net/l/6329473/
https://www.drive.net/l/7627057/
https://www.drive.net/l/7439376/
http://lynspira.blogspot....mcs-wiring.html

Nikod_th - 20-01-2016, 17:38

Super kolega, bardzo pomogłeś :!:
Dam znać jak się z tym ogarnę :wink:

Dziś dokonałem modyfikacji, po odłączeniu przewodów CAN (3 - Pomarańczowy,13 -Biały) oraz dodatkowo (9 -Zielono biały) podświetlenie panelu radia, nowe radio działa poprawnie i nie zakłóca pracy samochodu, brak błędów na komputerze :)

Niestety jest problem z modułem Bluetooth, nie odcina dźwięku radia jak gdzieś chce zadzwonić..

vonmat - 08-02-2016, 16:53

To znaczy, że bluetooth całkowicie nie działa? Teoretycznie, pin nr 3 na złączu C105 to prawy kanał HFS (dla wszystkich radioodbiorników) więc powinno działać. Pytanie w jaki sposób bluetooth informuje radio o połączeniu telefonicznym...
Nikod_th - 09-02-2016, 19:03

Bluetooth działa, telefon się łączy ale w momencie jak gdzieś dzwonie to nie odcina dźwięku radia, a radio w menu nie ma aktywnej opcje bluetooth.
Jednym słowem bluetooth nie widzi radia, a radio bluetootha..

wg rozpiski:

Cytat:
C-105 (Main socket)
1 - Acc Power (12 volt) - (Blue - Red)
2 - Steering Wheel Control (Blue)
3 - CAN BUS Signal (Orange)
4 -
5 - Rear Right Speaker (+) - (Yellow - Red)
6 - Front Right Speaker (+) - (White - Red)
7 - Rear Left Speaker (+) - (Yellow - Blue)
8 - Front Left Speaker (+) - (White - Blue)
9 - Illumination Signal - (Green - White)
10 - Battery Power (12 volt) - (Red - White)
11 - Speed Signal - (White - Blue)
12 - Steering Wheel Control (Black)
13 - CAN BUS Signal (White)
14 - Power Supply to Antenna - (Pink)
15 - Rear Right Speaker (-) - (Grey- Red)
16 - Front Right Speaker (-) - (Black - Red)
17 - Rear Left Speaker (-) - (Grey - Blue)
18 - Front Left Speaker (-) - (Black - Yellow)
19 -
20 - Ground (Black)


Nie ma nic na temat przewodu który komunikuje radio z modułem bluetooth, ale najwyraźniej te przewody odpowiadają z komunikację, które musiałem wypiąć, teraz przydała by się rozpiska jak powinno to wyglądać w instalacji Lancera po 2014.r

vonmat - 09-02-2016, 23:04

Według mojej wiedzy 20-pinowa wtyczka to C103. C105 ma 18 pinów, a jej jedyne zadania to: wyjście AUX, wyjście na moduł bluetooth oraz podawanie zasilania i sygnału na panel z wyświetlaczem.

Na standardowym (8701A277) i 2DIN-owym (8701A562, nie jestem pewien czy w 8701A627 również), pin nr 3 na C105 jest prawym kanałem bluetootha. Rozumiem, że zostawiłeś go bez ucinania?

Nikod_th - 10-02-2016, 14:40

Tak 18 pinowego zlacza nie ruszalem, tylko z 20 pinowego wypialem przewody CAN, oraz zasilenie podswietlenia panela.
vonmat - 10-02-2016, 20:35

Wtyczka 18 pin ma inny rozkład przewodów w standardowym radioodbiorniku, więc ją również powinieneś zmodyfikować.

W przypadku radia 8701A562 schemat złącza 18pin wygląda tak:
1 - AUX prawy
2 - AUX lewy
3 - HFS prawy
8, 9, 18 - te przewody umożliwiają regulację jasności za pomocą przycisku przy zegarach (nie są niezbędne do prawidłowego działania radia)
10 - AUX masa

Kolejność pinów od lewej do prawej, patrząc na wypiętą wtyczkę "dziurami" do siebie.

Poza powyższymi pinami, nic nie powinno być podłączone.

Jurek_Bytom - 20-03-2016, 12:37

Witajcie

Koledzy potrzebuję podpowiedzi przy podłączeniu radia 8701A562 do starej instalacji samochodowej mojego wynalazku.
Po wykonaniu kroków opisanych we wcześniejszych postach, radio działa wszystko jest prawie OK. Prawie bo zegarek świeci mi cały czas i rozładowuje akumulator jakieś sugestie lub podpowiedzi co zrobić?

Jurek

tyku - 20-03-2016, 12:50

Jurek_Bytom, Może tutaj znajdziesz rozwiązanie problemu: https://www.drive2.ru/l/6329473/ :wink:
Jurek_Bytom - 20-03-2016, 13:24

Tam już byłem, zgodnie z jego instrukcją podpięte a zegarek świeci cały czas nawet po wyjęciu kluczyka
henryko - 24-03-2016, 15:22

Witam!
Zakupiłem na Aliexpress radio - urządzenie multimedialne oparte na androidzie 4.4.4.
https://www.drive2.ru/l/8544559/
Muszę powiedzieć ,że jest to bardzo dobra stacja multimedialna mająca praktycznie wszystko co jest potrzebne użytkownikowi do szczęścia. Z podłączeniem nie ma większego problemu. Są tam cztery luźne przewody do podłączenia -revers, brake, AMP Cont, Key2 plus masa. Wiadomo łączymy brake z masą, reverse z przewodem (białym) plus po stacyjce ale nie mogę rozgryżć tego AMP Cont i Key2. Jeśli macie jakies pomysły to proszę o podpowiedź.

lisu - 27-03-2016, 23:49

@henryko
Nie mam pojęcia na jakiej podstawie wywnioskowałeś że reverse trzeba podłączyć do plusa po stacyjce albo że brake z masą - najlepiej to popatrz w instrukcje urządzenia, ale jeśli chcesz usłyszeć moje zdanie to:
reverse - do kabla sygnału biegu wstecznego (jak nie masz kamery cofania to sobie daruj podłączenie).
brake - do kabla od sygnału hamulca ręcznego (możesz zostawić niepodłączone - to jest zabezpieczenie przed oglądaniem filmów w czasie jazdy).
amp cont - do wzmacniacza albo subwoofera aktywnego jako sterowanie zasilaniem.
key2 - to chyba plus po stacyjce ale pewności nie mam.
poza tym jeszcze:
powinieneś mieć batt+ - napiecie stałe i masa - to wiadomo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group