Galant - Ogólne - Ile palą wasze Galanty?
mar111cin - 29-10-2011, 18:33
niby tak, ale są pewne niuanse.
może tak dla porównania powiem 2tys obr to jest 90km/h, 3tys obr to jest 135km/h w automacie
to jak to wygląda w manualu? bo w automacie wychodzi 45km/h na każdy 1tys obr.
ale... można przejechać nawet dystans 20km podczas ktorego 90km/h będzie przy 2300-2400 obr. - jest to pewnie "zasługa" sprzęgła hydrokinetycznego, a dokładniej oleju w nim zawartego.
Owczar - 29-10-2011, 21:53
Ale AT ma gorszą sprawność i co jej po tym wyższym przełożeniu..
gołąb - 30-10-2011, 07:41
Owczar napisał/a: | Ale AT ma gorszą sprawność i co jej po tym wyższym przełożeniu.. | Dobrze prawi....Każdy automat, to zamulacz...a co za tym idzie antyekonomista...
łepa27 - 01-11-2011, 08:02
Ile zaleje tyle spali.Moim zdaniem kupujac galanta z silnikiem 2,5 v6 trzeba byc przygotowanym na wydatki
2pac - 01-11-2011, 08:02
jestem załamany, jeżdżąc prawie gazu nie dotykam, nie przekraczam 3.000obr/min, maksymalna prędkość 80km/h, hamowanie silnikiem, a spalanie 15l/100km
o ekonomicznej jeździe coś wiem, poprzednim samochodem 2.0 DOHC (Ford Sierra 115KM; 185/65R15) schodziłem w trybie 70/30 (trasa/miasto) do 7,5l/100km
Galant 2.5 V6 PB95 Statoil/(oznakowana jako St-1)
opony chińskie: 225/50R16
miasto: 45%
trasa: 55%
co może być walnięte, nie mówcie, że po wpakowaniu 15,5tyś zł (samochód + naprawy/wymiany rozrządu, kabli, itp.) będę zmuszony do sprzedania samochodu bo mnie nie stać na jego utrzymanie
jak go sprowadzałem, wyzerowałem w Niemczech licznik, zatankowałem (dość długo świeciła się rezerwa, stał w komisie...) wtedy 34,5l + 30l w Polsce, do kolejnego zaświecenia się rezerwy zrobiłem 620km autostradami...
kable Blue Print, świece NGK, aparat zapłonowy używany (silnik przerywał, nie miał mocy do 2.000obr/min), komputer (serwisowy Mitsubishi) nie pokazuje żadnych błędów, jestem załamany
robertdg - 01-11-2011, 08:20
2pac napisał/a: | jeżdżąc prawie gazu nie dotykam | może w tym błąd, bpo nie dajesz mu oddychać powietrzem spawdź go trochę na ostro
Owczar - 01-11-2011, 10:52
Galant przy 80km/h nie jest w optymalnym punkcie pracy. Ale tak czy inaczej spalanie za wysokie. Do sprawdzenia działanie czujników, a na pierwszy ogień sonda lambda.
KamilR10 - 01-11-2011, 12:34
Owczar napisał/a: | Galant przy 80km/h nie jest w optymalnym punkcie pracy. | Z ciekawosci, a przy jakiej predkosci jest w optymalnym punkcie pracy?
Owczar - 01-11-2011, 12:43
Nie wiem jak manual, ale AT z wyższym przełożeniem woli raczej 100km/h. Bo ma w zasadzie podobne spalanie do tego przy 80km/h. Przy takich prędkościach to nawet mój smok schodzi poniżej 10
2pac - 01-11-2011, 13:17
Owczar napisał/a: | Galant przy 80km/h nie jest w optymalnym punkcie pracy. Ale tak czy inaczej spalanie za wysokie. Do sprawdzenia działanie czujników, a na pierwszy ogień sonda lambda. |
ale co dokładnie sprawdzać i jak? podpięcie komputera serwisowego wystarczy?
przy okazji, nie działa tempomat - nie wiem czy to może mieć coś wspólnego
ile Wam palą o tej porze roku (dużo dłużej potrzeba, żeby osiągnął temperaturę optymalną)
ja bym chciał tak :
http://www.mitsuwiki.org/...otorenvarianten
Owczar napisał/a: | Nie wiem jak manual, ale AT z wyższym przełożeniem woli raczej 100km/h. Bo ma w zasadzie podobne spalanie do tego przy 80km/h. Przy takich prędkościach to nawet mój smok schodzi poniżej 10 |
kurde ale w mieście i na ostrych zakrętach czasami 80km/h ciężko utrzymać, a tu 100km/h zalecasz pomykać dla ekonomi
Owczar - 01-11-2011, 13:32
Tak podpięcie pod MUT w serwisie powinno wykazać nieprawidłowości.
Ja pisałem o trasie.
mar111cin - 01-11-2011, 14:51
jeżeli mówisz o 15litrach w mieście to musze Cię zmartwić, ale ciężko będzie z tego urwać nawet 1litr.
2pac - 01-11-2011, 16:17
dokładnie to to były poza jednym wyjątkiem przejazdy po ok. 9km (2x25km jak jechałem do pracy):
dawna St-1 Statoil Poland Sp. z o. o. ul. Gruntowa, Świętochłowice 41-600 99,99zł 19,80l 129,7km 15,265998l/100km 2011-08-18 0,7709329zł/km 5,05zł/l
miasto (50km/h): 30% miasto (70km/h): 30% miasto (100km/h): 30%
dawna St-1 Statoil Poland Sp. z o. o. ul. Gruntowa, Świętochłowice 41-600 69,96zł 13,48l 93,8km 14,371002l/100km 2011-09-23 0,7458422zł/km 5,19zł/l
miasto (50km/h): 30% miasto (70km/h): 20% miasto (100km/h): 50%
dawna St-1 Statoil Poland Sp. z o. o. ul. Gruntowa, Świętochłowice 41-600 80,97zł 15,97l 110,8km 14,413357l/100km 2011-10-10 0,7307762zł/km 5,07zł/l
miasto (50km/h): 35% miasto (70km/h): 25% miasto (100km/h): 40%
mar111cin. mówię o jeździe ekonomicznej, zero butowania, 2.500-3.000obr/min i zmiana biegu
Owczar, błędów nie było jak było sprawdzane czy za nierówną pracą nie stoją jakieś błędy, pierwsza sonda /\/\/\/\/\/\/\/, a druga ~~~~~~~~~~ opis słowny mechanika, ale na konkretne wartości nie patrzył chyba, bo wszystko wskazywało na wypadający zapłon - w każdym bądź razie jeszcze raz tym razem ze sprecyzowaniem na sondy lambda trza podpiąć
a jak wygląda sprawa komputera? prawdopodobnie był wymieniany akumulator, prawdopodobnie zresetowało komputer, potem zrobiłem prawie 800km z wypadającym zapłonem, sam się dostraja?
jak dobrze znalazłem pojemność baku paliwa: 64l?
ile maksymalnie zdarzyło się Wam zrobić km od zaświecenia kontroli rezerwy / ile paliwa weszło pod korek?
mar111cin - 01-11-2011, 16:40
2pac napisał/a: |
mar111cin. mówię o jeździe ekonomicznej, zero butowania, 2.500-3.000obr/min i zmiana biegu
|
Problem w tym, że ja też
przy butowaniu dolicz jeszcze z literek, albo dwa...
a z tych wyliczeń co podałeś... sorry ale ja nic nie zrozumiałem z tego.
2pac - 01-11-2011, 17:02
kopiowane z excela
ad. 1. miasto (50km/h): 30% miasto (70km/h): 30% miasto (100km/h): 30%
ad. 2. miasto (50km/h): 30% miasto (70km/h): 20% miasto (100km/h): 50%
ad. 3. miasto (50km/h): 35% miasto (70km/h): 25% miasto (100km/h): 40%
mar111cin, jeżeli 15l/100km ekonomia, a 16l/100km ostra jazda - to jaki sens jeździć ekonomicznie
a tak poważnie, to tragedia jeżeli tyle ma palić, jak coś zepsute to teraz nie wiadomo ile naprawa i trza zdiagnozować
|
|
|