To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Carisma Exlusiv by RoBSoN

RoBSoN_97 - 10-10-2013, 11:18

mateelv
mateelv napisał/a:

RoBSoN_97 napisał/a:

We wtorek zostały delikatnie wypchnięte nadkola oraz zrolowane ranty z tyłu, także od chwili obecnej każda felga z każdym ET pasuje oraz szeroka opona

cdn...


Ile taka przyjemność kosztuje?


Powiedziałbym, że to słodka tajemnica, ale...
Sporo się za tym nachodziłem i wydzwoniłem, bo u palców u jednej ręki można się doliczyć zakładów co to obecnie jeszcze robią..., a żeby jeszcze porządnie no to ja znalazłem 2, tak słownie całe dwa zakłady, w obrębie Warszawy. :shock: Może się jeszcze jakiś znajdzie, ale na pewno mniej znany, mniej polecany.
Jak wiadomo temat poszerzania i rolowania nadkoli jest u nas właścicieli aut spod znaków 3 diamentów tematem w zasadzie obcym. Najbardziej znany jest u właścicieli BMW, Hond, Nissanów. Aut które najczęściej są modzone, duża fela, duża gleba :twisted: Tu na forum bliżej jest znany problem tylnych rantów i dobór felgi i opony do samochodu- jakiego? Do Carismy :p Nie wiem jak w Galancie, ale z tego co widzę to rzadko kto ma zmienione felgi, wszyscy śmigają na jednakowej serii- czy ładna? Rzecz gustu, ale mi się nie podoba :P
Wracając do odpowiedzi na pytanie to cena jest ruchoma, w zakładzie którym ja robiłem wacha się od 150-200 zł. Zaznaczę, że strasznie ciężko się dostać- ja chciałem do zrobić zaraz po zimie, w kwietniu, a zrobiłem na początku lipca :shock: A to mają sporo roboty innej- bo to warsztat samochodowy, a to nie ma człowieka, który się tym zajmuje, a to sporo aut...
Podam namiary do zakładów, może komuś tym pomogę i sie komuś przyda :D
Tam gdzie ja robiłem: u Biernackiego, Warszawa, Chłodna 45, tel. (22) 620 42 62 lub (22) 620 38 77 http://www.biernacki.tuning.pl/ofirmie.html
A drugi: PIRS PERFORMANCE , Ożarów Mazowiecki – Konotopa, Ul. Mokra 21, Tel: 515 363 712 http://pp.m44.pl/

RoBSoN_97 - 10-10-2013, 11:36

londolut napisał/a:
2 pytania co do CA - nie można było zamontować potencjometru w jakimś mniej widocznym miejscu? Np w schowku pasażera? I pyt. nr 2 - jeśli głośnik jest przykręcony przez tapicerkę do dystansu to nie trzeszczy ci boczek?

#1 Ale tego się nie zakłada w mniej widocznym miejscu tylko w wygodnym i łatwo dostępnym :wink: Teraz może być pytanie czemu po stronie pasażera, a nie po kierowcy w takim razie? - Byłyby mi nie wygodnie, nie widziałbym go, musiałbym się do niego nachylać, a dlatego jest po stronie pasażera, ponieważ jestem wysoki i mam długie ręce no i ma być na widoku, bym widział kontrolki.
No a jak już Marian powiedział potencjometru już nie ma, bo zmieniłem wzmacniacz na mocniejszy i on jest bez pilota, ale z radia zawsze jest sterowanie subem :biggrin:
#2 a czemu miałby mi trzeszczeć ? Cze głośnik jest pod tapicerką czy przed nią nic to nie zmienia. A ja lubię patrzeć jak membraną chodzi, się wychyla :twisted: :mrgreen: żeby nie było, nie słucham muzyki typu "umcy, umcy, bum bum", przekrój na prawdę jest spory, rock aż po pop, dance, dub step, muzykę klubową...
londolut pewnie miałeś na myśli czy tapicerka nie chodzi? Bardziej tapicerka będzie Ci chodziła jak masz głośnik pod nią, niż przykręcony do niej, bo mocowanie głośnika ją unieruchamia, a tak jak tapicerka jest w powietrzu to ciśnienie od membrany, naciera na nią wprawiając ją w dodatkowy ruch :wink:
Ja u siebie mam tapicerkę/boczki unieruchomione przez mocowanie głośnika oraz od wewnątrz wypchnięta jest w paru miejscach , ale nie za bardzo, gąbką akustyczną.

Co do jakości grania nie tylko Marian słuchał z grona mitsumaniaków, ale w zasadzie tylko on miał przyjemność na dłużej, bo jechaliśmy dwukrotnie na wspomnianych trasach. Ubaw był niezły jak Marian nie wiedział jaką to ma moc, nie uświadomiony, niczego się nie spodziewający, przerzucił nagranie i następnie chciał zrobić głośniej- ruszył standardowo gałką, a tu każdy punkt wyżej dodany do głośności jest wyraźnie słyszalny, no i przedobrzył jak bass poszedł to aż ruszające włosy na głowach poczuliśmy :twisted: :finga: Akurat też miał farta, że trafił na mocne nagranie :mrgreen:

WreX - 10-10-2013, 13:26

RoBSoN_97 napisał/a:
a i tak RMS RMS'owi nie równy- zależy od producenta wzmaka- nie wiem czy wiesz, ale niektórzy zawyżają wartości, np. wzmak firmy "X" o mocy 100W RMS na kanał z bezpiecznikiem 40A nie będzie równy wzmakowi firmy "Y" o mocy również 100W RMS na kanał z zabezpieczeniem 100A


Wiem doskonale, też oglądam Reduktor Szumów i wiem, że dopiero sprzętem pomiarowym się sprawdza RMS wzmaków, a radyjka 4x50w mają po 18w na wyjściu :)

RoBSoN_97 napisał/a:
Piszesz, że 100W RMS to nie dużo, a Ty masz je podłączone pod samo radio bez wzmaka - żartujesz?


Nie, JESZCZE, szukam tego jedynego i najelpsiejszego do nich ;p

RoBSoN_97 napisał/a:
Nawet membrana się nie wychyli jak powinna i głośniki nie oddadzą tego do czego są zdolne, a wiem o czym mówię Zamiast o zwrotce pomyśl o wzmaku to dopieru zobaczysz jak mogą morele tempo 6 zagrać


WIEM! tak się czepiam jak to ja ;D no wzmacniacz masz, to czego się miałem czepić jak nie zwrotnicy ;>

RoBSoN_97 napisał/a:
w skrócie to są inne ustawienia, inaczej się to radio ustawia niż jakieś zwykłe


Mówisz o cięciach? Z tego co kojarzę wybierasz zakres częstotliwości albo te konkretne i ustawiasz wzmocnienie +XdB, i wiem jak to się ustawia żadna filozofia ;)

RoBSoN_97 - 15-10-2013, 12:31

Z początkiem sierpnia nadeszły zmiany w systemie audio:
- wskoczył nośnik plików muzycznych Ipod o pojemności 8 GB a do niego "biały kruk" adapter ALPINE KCA-420i umożliwiający sterowanie Ipodem z poziomu radia. Biały kruk a to dlatego, że raz jest obecnie dość rzadką dodatkową opcją do radia ze stajni ALPINE, a dwa w takim stanie jak ten, to ze świecą szukać! :finga: - Nówka sztuka, nieużywany, zakupiony przeleżał w pudełku- przez co pełen komplet i paragon!, jakbym co dopiero go w sklepie kupił, kabelki nawet nieporozwijane. Wszystko schowane w schowku.



- wymieniony został wzmacniacz na mocniejszy: również czterokanałówka, lecz o mocy 150W RMS na kanał - MAC AUDIO FEARLESS 4000D ( fajny bajerek - wyświetlacz, można zobaczyć napięcie oraz temperaturę pracy na wzmacniaczu)
- wraz ze wzmacniaczem trafił mocniejszy subwoofer GROUND ZERO GZIW 300X o mocy 350W RMS


KRASNAL - 21-10-2013, 12:52

Ile zużyłeś mat do wygłuszenia bagażnika? A podłogę w bagażniku i plastiki wykładałeś też matami? No i czy warto? :D
RoBSoN_97 - 21-10-2013, 15:09

Już nie pamiętam dokładnie ile mat poszło na bagażnik, ale na bank powyżej 6 :) Zostały wygłuszone nadkola i boczne blachy jak na zdjęciach + łączenie plastykowych boczków z podłoga w bagażniku. Warto, polecam, u mnie się poprawiło.
RoBSoN_97 - 21-10-2013, 15:27

Początek września:
Akcja czyszczenie filtra elektrostatycznego:
Zabrałem się za wyczyszczenie filtra elektrostatycznego za schowkiem. Trochę zabawy z tym jest, parę rzeczy trzeba odkręcić i zdjąć, by móc ostatecznie wyjąć filtr w celu jego wyczyszczenia. U mnie mego strasznie nabity czy zabrudzony nie był, trochę u dołu było brudu z tego względu nie zdecydowałem się na jego mycie jak gdzie nie gdzie się doczytałem, że w taki właśnie sposób go czyścili. Oczyściłem filtr najpierw odkurzaczem, potem szczotką i na koniec przedmuchałem powietrzem. Przydała by kompresor do tego zabiegu by dobrze przedmuchać.
Po zakończeniu złożenie w odwrotnej kolejności co demontaż. Włączenie klimy i nadmuchu, zauważalna wyraźna poprawa, dmucha mocniej, a co za tym idzie lepiej chłodzi/grzeje :D

Ostatnio jeździłem trochę na nowych 16" Tomasona (obecnie do sprzedania), głownie to zlot i spot, potem postanowiłem wrócić z powrotem do moich ulubionych 15" i trochę je z modyfikować ;]
Tak więc ranty felg zostały dokładnie spolorowane:
Najpierw papierami ściernymi o różnej gradacji począwszy od 300 do 2200, ja użyłem 7 gradacji z tego zakresu a następnie filc i specjalna pasta polerska. Efekt świetny - lustro :D
Potem na felgi trafiły nowe opony Toyo T1R a na koniec felgi pomalowane na zielono gumą w sprayu.
Oto efekty pracy:




mateelv - 22-10-2013, 02:03

No i tu jest fajna zmiana. W końcu Carisma, a nie kto pierdnie przy jakimkolwiek galancie to się wszyscy wokoło zachwycają.

Myślalem, że taka zieleń nie będzie pasować do A50, a jednak (ja u siebie planowałem ostry fiolet :biggrin: ) .
Wlepki spoko, eat, sleep, JDM nad wydechem, pewnie "low" nad tylnym kołem, monsterek na lusterku no i silniczek na klapie, super. Nie wiem co tam masz na klapce od wlewu.
Dobrze, że zostawiłeś srebrny rant.

Kurde, to jest właśnie koncepcja, która podoba mi się najbardziej. EKSTRA!


PS. dobrze, że odkleiłeś czerwone logo nad zamkiem bagaznika :wink:

RoBSoN_97 - 31-10-2013, 11:17
Temat postu: tulejki z brązu / tulejki wybieraka skrzyni biegów
Cieszę się , że tak samo się podoba jak mi :mrgreen:

No jeszcze mają być 3 wlepki i styka, ale M6riano się ociąga :p Nie do końca zgadłeś :wink:
eat sleep JDM i domokun się zgadza, a nad kołem jest "wheel whores", na klapie jest "bass inside" (oznaczenie silnika pójdzie na przedni zderzak), no będzie jeszcze wspomniana wlepka "low&slow" a trzecia to narazie tajemnica, choć wtajemniczeni wiedzą jaka :p
No ba, rant, musiał zostać, tym bardziej, że polerowałem :D Taka była koncepcja :finga:

PS. jak tam plany z tym fioletem? Będzie realizacja?


Mały update:
Na początku października zaczęły strasznie ciężko biegi wchodzić tylko 1 i 2. Trochę mnie to zdziwiło gdyż tulejki wymieniałem lekko ponad rok temu = 27tys. km temu (troszkę się natłukło tych km, wyjątkowo przez ten rok, zazwyczaj wychodzi mi ~15tys. km). No ale było coraz ciężej...
Tak więc kupiłem zestaw tulejek, ale tym razem z brązu (temat na forum znany, kupiłem u tej samej osoby tym bardziej, że mieszka w tym samym mieście co ja i to rzut beretem ode mnie :mrgreen: Za tulejki z brązu zapłaciłem 120 zł, niecałe 2,5 raza drożej niż standardowe na allegro, ale teraz chciałem zrobić porządnie i o tym zapomnieć oraz cieszyć się precyzyjnym wrzucaniem biegów :biggrin:
By jeszcze wydłużyć pracę tego zestawu pomyślałem nad osłoną wybieraka/całej skrzyni biegów i ową zakupiłem za 80 zł z przesyłką oraz musiałem zakupić kołki mocujące osłonę nr katalogowy kołków: M820141 oraz nr osłony Mitsubishi: MR170833 (66043L). Za kołki zapłaciłem 26 zł w IC w Pruszkowie na Al. Jerozolimskich. Drogo jak za 10 kołków ;/ mogłem kupić np. w MitCar'ze przy Puławskiej o dychę mniej, ale samochód był uziemiony i trzeba było na już, gdyż samochód odstawiłem do swojego mechanika i co się okazało:
że to nie tulejki wybieraka się wytarły, bo jeszcze można na nich śmigać, aż miło - zamienił je na te z brązu co kupiłem, a te mi oddał. Okazało się, że pałąk łączący wybierak ze skrzynią się ukręcił całkowicie, ale to już na kanale :P , gdyż przerdzewiał i dlatego biegi zaczęły ciężko wchodzić, bo skręcał się pałąk... ;/
Szybko sprawdzenie allegro, trochę lipa, bo nie ma, albo cena z ...kosmosu, przypomniało mi się o Traworze i Futrzanym, szybki telefon i jadę po pałąk do Futrzanego :) pałąk w świetnym stanie :biggrin:
Jak już samochód odstawiony to sprawdzenie tylnych hamulców, bo podejrzewałem że się kończą okładziny w bębnach, bo i ręczny słabo brał, no i miałam rację, okładziny się kończyły to od razu zostały wymienione na nowe.
Mechanik wszystko wymienił założył i po pracy odebrałem autko, jazda próbna i banan na twarzy :mrgreen: Raz, że biegi wchodzą idealnie, lewarek sztywno stoi na luzie przy pracującym silniku,a dwa autko świetnie hamuje :twisted: w zeszłym roku przednie hamulce po kompletnej wymianie: tarcze, klocki, zaciski hamulcowe, wtedy była duża poprawa, a teraz jak jeszcze tył jest wymieniony to bajka :finga:
Na osłonę zdecydowałem się, by syf z dróg (błoto, woda, piasek, zimą śnieg i błoto pośniegowe) nie dostawał się bezpośrednio na wybierak i skrzynię, bo niczym nie jest to osłonięte. Teraz tulejki z brązu są dobrze nasmarowane i są osłonięte, mają sucho i czysto, nie będą się tak wycierały. Mechanik stwierdził, że z tym to teraz będę miał spokój na długi, długi czas... :mrgreen:

Podsumowanie:
1. Tulejki z brązu: 120 zł
2. osłona skrzyni/wybieraków MR170833 (66043L): 80 zł
3. kołki mocujące osłonę do podwozia M820141 (fi=8mm) 10sztuk : 26 zł
4. pałąk łączący wybierak ze skrzynią: 50 zł
5. okładziny hamulcowe do bębnów: ~100zł
6. + robocizna


A tu zdjęcia osłony i tulejek z brązu:

mateelv - 01-11-2013, 02:11

Czyli jednak trochę się pomyliłem. No nic, czekam w takim razie na efekt z kolejnymi wlepami.

Jeśli chodzi o mój fiolet to taką akcję przeprowadzę najwcześniej po posłaniu Carismy na glebę, a to najbliżej w nowym roku ;-) Są pewne mody, które bez obniżenia wyglądałyby śmiesznie, dlatego na razie temat zawieszony.

Zapraszam do mnie, tutaj, tak przy okazji.

W ogóle to korci mnie zrobienie tylnych świateł na czarno, tak jak u Ciebie, (masz chyba ten najciemniejszy rodzaj czarnej folii?) oraz puszczeniu napisów na tyle w czarny pół mat...

pozdro

m6riano - 01-11-2013, 03:13

RoBSoN_97,
od poniedziałku będzie nowy grafik to sie tym zajmie tylko trzeba będzie go nieco przeszkolić..

DanielBogusz - 04-12-2013, 01:15

Cudo zrobiłeś z tej Carismy. Oczywiście mowa o sesji ślubnej.
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150

m6riano - 04-12-2013, 06:52

Robert,wpadłbyś kiedyś na spota...teraz 12 prawdopodobnie zrobimy razem MM i JDM WARSAW..;-)
RoBSoN_97 - 04-12-2013, 09:26

DanielBogusz napisał/a:
Cudo zrobiłeś z tej Carismy. Oczywiście mowa o sesji ślubnej.
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150

Dzięki, dzięki :)
No moja Carisma miała wiele odsłon :D sporo modów i zmian, począwszy od kół, po wnętrze i drobiazgi...

m6riano napisał/a:
Robert,wpadłbyś kiedyś na spota...teraz 12 prawdopodobnie zrobimy razem MM i JDM WARSAW..;-)

Mariano, przecież jestem prawie na każdym spocie MM 12-stego ;) no może się trafi, że coś wypadnie, ale przeważnie jestem. Za bardzo to nie mogłem się pojawić na tych spotach JDM, które w czwartki były...

RoBSoN_97 - 07-03-2014, 10:51

Trochę odświeżę temat, bo obecnie poza eksploatacją się niewiele dzieje, niecały miesiąc temu pękło ćwierć miliona xD od zakupu przejechane bezawaryjnie 75tys. km :D Obecnie szykuje się wymiana oleju i filtrów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group