To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego

Pawlacz - 02-08-2013, 19:42

Widzisz Krzyzak, to jest akurat moja wina. Cenę (chociaż orientacyjną) ustala się przed robotą. Ja tak nie zrobiłem i mam tego owoc. Jedyne co broni tego Pana to wykonanie tulei. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Żadnego bicia ani nic z tych rzeczy.
MaciejLiebherr - 03-08-2013, 09:51

Witam. Mam podobny problem ponieważ jakaś rolka lub koło pasowe w dziwny sposób hałasuje, nie piszczy lecz to jest dźwięk jakby łożysko chodziło na sucho. Słychać je tylko na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Nie wiem który element najprawdopodobniej jest do wymiany.
norbiolo - 04-08-2013, 18:27

Sam możesz to szybko sprawdzić bez rozbierania zerknij na silnik po otwarciu maski (stojąc przy masce po lewej stronie), posłuchaj czy słyszysz szum, hurgot następnie dla upewnienia się posłuchaj przy skręconym kole czy słychać wyraźniej ten dźwięk z wnęki koła.
To daje już jakieś pojęcie jednak dla 100% pewności trzeba poluzować pasek wieloklinowy (1 śruba napinająca około 5 min roboty).
Zakręć ręką rolkę teraz będzie wszystko jasne sprawdź luz boczny (rolka powinna kręcić się bezgłośnie).

Polecam zakup rolki u Japaneze koszt to 90zł + przesyłka około 9 zł. Rolka jest plastikowa i odrobinkę mniejsza, ale wszystko pasuje.
Wymiana to 10 min wraz z naciągnięciem (rolka mocowana jest na 1 śrubę).




Rolka jest widoczna na zdjęciu to to czarne plastikowe ;)

MaciejLiebherr - 04-08-2013, 22:29

Ok dziękuję. Pojawia się dźwięk tylko na bardzo nagrzanym silniku i przy dłuższej jeździe, tylko na wolnych obrotach a po dodaniu odrobinkę gazu - wycisza się. Jutro sprawdzę te rolkę. Nie lepiej kupić metalową rolkę, plastikowa może się szybciej zjechać?
norbiolo - 05-08-2013, 00:16

Poszukaj metalowej ;) ja znalazłem, ale cena to około 180 zł, plastikowa ma tę zaletę, że można wymienić łożysko. Dodatkowo jest lżejsza i ma identyczne łożysko jak metalowa.

Jak poluzujesz pasek zakręć też ręką koło od pompy wspomagania ( napędzana tym samym paskiem) w niej też może hałasować łożysko.

U mnie było raczej odwrotnie na zimnym szumiało.

MaciejLiebherr - 05-08-2013, 10:46

norbiolo : tak dźwięk jest słyszalny z okolic prawego przedniego nadkola, na wolnych obrotach i tylko pojawia się po dłuższej jeździe np w korkach,
majkii - 13-08-2013, 10:45

Witam.
U mnie podobne dźwięki dobiegały z łożyska/sprzęgła kompresora klimy. Dopadło mnie to w trssie i na pewien czas straciłem wspomaganie. Wymontowałem kompresor i założyłem krótszy pasek (5pk 925) i wspomaganie zostało przywrócone,niestety mam problem z prawidłowy napięciem paska mimo że rolka jest podsunięta maksymalnie do góry. Pytanie moje jest takie- czy w 2.5 V6 bez klimy było inne mocowanie rolki? A może pasek powinien być krótszy(choć i z założeniem tego mialem problemy). Czy jakaś rolka w o średnicy 120-130 mm by podeszła ? Pozdrawiam

Hugo - 13-08-2013, 11:52

majkii napisał/a:
U mnie podobne dźwięki dobiegały z łożyska/sprzęgła kompresora klimy
Ale tylko na włączonej klimie, tak?
majkii napisał/a:
Pytanie moje jest takie- czy w 2.5 V6 bez klimy było inne mocowanie rolki?
Chyba nie było 2,5 V6 bez klimy...
majkii - 13-08-2013, 16:16

Nie Hugo, Klima wyłączona a hałasowała rolka paska na klimatyzatorze. Kulki z ułożyskowania tej rolki sobie powypadały przez co rolka przestała pracować w osi.Do tego same kulki i wnętrze łożyska było pordzewiałe. To w czasie podróży spowodowało spore nagrzanie elementów i pasek po dotarciu do Zabrza sobie pękł.

A czy była wersja Gala z silnikiem 2.5 i bez klimy to nie wiem.

arturj123 - 15-11-2013, 20:35

Czeka mnie wymiana rolki napinającej. Jak się do tego zabrać? Zdjąć lewą poduszkę i podnieś silnik do góry czy w dół aby wymienić?
Mowa o silniku z 2.0.

Hugo - 15-11-2013, 21:09

arturj123, Luzujesz naciąg rolką, odkręcasz jej śrubę, wyjmujesz starą rolkę, wkładasz nową i jazda.
arturj123 - 15-11-2013, 22:53

Nie da się tak prosto... Wydaje mi się, że będzie przeszkadzała podłużnica
robertdg - 16-11-2013, 07:53

Można to zrobić na 2 sposoby:
1. Luzujesz rolke od strony kolektora wydechowego, spuszczasz naciąg, demontujesz pasek, dokręcasz nakretke od strony kolektora, odkręcasz nakrętke od strony podłuznicy, miejsca powinno starczyć aby sciągnąc rolke.
2. Luzujesz rolke, cofasz naciąg, demontujesz pasek, odkręcasz 3 śruby mocujące pompe wspomagania, wysuwasz ją z siedziska, odkręcasz śrubke od osłony rozrządu przy podstawie rolki napinającej, odkręcasz 4 śruby mocujące podstawe do bloku (2 od strony podłuznicy, 2 od strony chłodnicy) demontujesz cała podstawe odpowiednio nią manewrując aby wyszła obok pompy wspomagania.
Przy pompie wspomagania która ma metalowy przewód wysokiego ciśnienia, trzeba odkręcić śrubke na pokryie zaworów obok górnej osłony rozrządu
Minus tej metody, odkrywamy rozrząd i musimy uważać aby nam coś do środka nie wpadło, trzeba zwrócić uwagę na uszczelki osłaniające podstawe na której jest rolka napinająca, powinny być na swoim miejscu, jak ich nie ma a jest świeży ślad to znaczy ze zostały stracone pod osłone rozrządu

Pawlacz - 16-11-2013, 09:23

Wymiana rolki napinającej jest bardzo prosta. Potrzebujesz jedynie grzechotki z nasadką 16mm (jeśli dobrze pamiętam). Najeżdżasz prawą stroną na krawężnik, kładziesz się pod samochód. Najpierw luzujesz nakrętkę mocującą rolkę, potem luzujesz naciąg. Zdejmujesz nakrętkę, którą najpierw poluzowałeś. Zakładasz nową rolkę. Naciągasz z odpowiednią siłą, przykręcasz nakrętkę mocującą. Koniec. Niczego nie trzeba demontować przy okazji, wszystko jest na wyciągnięcie ręki.
arturj123 - 16-11-2013, 09:29

Spróbuje pierwszej metody "robertdg". Dzięki panowie za odpowiedzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group