To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Filtr powietrza - układ dolotowy.

Iluzjonist4 - 27-04-2016, 13:55

W takim razie porobię więcej pomiarów, aby sprawdzić u mnie zachowanie MAF. edit Ciekawe czy podczas testu na hamowni by wyskoczył, do której się zbieram.
vonmat, jakbyś miał możliwość pokaż jak to zabezpieczyłeś.

10. Mitsumaniaki popierają akcję Stop wariatom drogowym - dlatego zanim napiszesz coś o swoich dokonaniach drogowych zastanów się trzy razy

vonmat - 27-04-2016, 14:42

Nie chce mi się po raz -nasty demontować tej rury :P
Mogę spróbować zdjąć stożek i stamtąd zrobić fotografię, ewentualnie jeszcze przez otwór na przepływomierz. Natomiast moja robota, to nie jest jakiś rocket science. Zwyczajnie, kilkoma paskami taśmy stopniowo naklejanymi na siebie zwężyłem średnicę w miejscu mocowania przepływki. Starałem się też robić "gładkie" zwężenie, żeby wlatujące powietrze nie "odbijało" się od tej taśmy, żeby nie powstawały jakieś niepożądane turbulencje. Największy problem polegał na utrudnionym dostępie do tamtego miejsca rury, taśma potrafiła się źle przykleić etc.

Iluzjonist4 - 27-04-2016, 15:20

ok, jak dasz radę to spoko. Czyli wysuwając dalej idące wnioski, zły odczyt MAF będzie skutkować złym podajnikiem paliwa wtryskach = zwiększeniem paliwożerności?
Akurat teraz jeżdżę na letnich i spalanie o wiele mi spadło (ok 1,7l/100km) na tej samej trasie, zasługa samych opon? Czy może również delikatny wpływ dolotu, który wg producenta nieznacznie miał zmniejszyć spalanie.

Co z mocą? Wg moich pomiarów czuć różnicę, co jeszcze widać w testach po podpięciu na kompa ~150KM (pomiary od 148 - 154KM). Ostateczną weryfikację chcę zrobić na hamowni, ale to muszę wybrać się ok 50km, a jakoś nigdy nie mam "przy okazji", choć wkrótce się wybiorę.

ps.vonmat, od jakiego czasu masz zamontowany dolot?

vonmat - 27-04-2016, 15:47

Spróbuję wyjaśnić to łopatologicznie:

MAF generuje liniowo napięcie w zależności od ilości przepływającego powietrza. ECU otrzymując informację w woltach, za pomocą zaimplementowanego algorytmu przelicza napięcie na g/s. Co za tym idzie? ECU myśli, że dostaje daną ilość powietrza (1,8 g/s), lecz w rzeczywistości dostaje go więcej (2 g/s). Tę anomalię wykrywa sonda lambda (niskie napięcie - za dużo tlenu w spalinach) i ECU wzbogaca mieszankę za pomocą STFT i LTFT. Im bardziej obciążony silnik, tym bardziej się to rozjeżdża, komputer dostaje świra i wywala błąd.

Dolot zamontowałem w styczniu.

Sprawdź, czy aby na pewno nie masz zarejestrowanego błędu. U mnie po pewnym czasie check engine gasł, lecz błąd ciągle wisiał w pamięci.

edit: wrzucam kilka fotek



coni940 - 27-04-2016, 20:29

vonmat napisał/a:
Modyfikacja firmware. Moim zdaniem nieopłacalne . Żaden tuner raczej się nie podejmie grzebania w oprogramowaniu komputera. Teoretycznie da się to zrobić za pomocą COBB Stage 2, ale duża szansa, że uceglisz ECU.


ale mowisz o takich tunerach co robia chiptuning, maja gotowe programy do danego modelu i je tylko wgrywaja, czy o takich bardziej pro, co przygotowuja spersonalizowany, indywidualny program do ECU pod konkretny samochod? czym sie taka modyfikacja firmware'u rozni od wgrywania nowych map?

vonmat - 27-04-2016, 21:32

Trzeba by zmienić funkcję ilości przepływanego powietrza od napięcia tak, żeby dla napięć obniżonych przez montaż dolotu wskazywała poprawne wartości g/s. Nikt nigdy dla naszego silnika czegoś takiego nie wykonał (jedynie widziałem mapy dla wersji EX oraz Evo). Moim zdaniem gra nie warta świeczki. W zasadzie to nawet nie wiadomo, jak skomunikować się z ECU na tak niskim poziomie (wspominałem o COBB Stage, ale wiem tylko tyle, że pasuje do Evo).
Iluzjonist4 - 27-04-2016, 21:43

Aż nie chce mi się wierzyć, że dwa kawałki taśmy załatwiają robotę. Myślałem,że tam bardziej namodziłeś tą taśmą :P
vonmat - 27-04-2016, 21:54

Zdjęcia nie oddają w pełni tego, co tam się znajduje. Poza tym to tylko 2,5 mm :) zawsze mogę wrzucić jakiś log z Torque.
tyku - 28-04-2016, 09:31

Iluzjonist4 napisał/a:
Aż nie chce mi się wierzyć, że dwa kawałki taśmy załatwiają robotę.
Skoro to tak prosta sprawa, to nie ma się Michał czym przejmować. :wink:
vonmat, Dzięki za szczegółowe rozpoznanie problemu. :wink:

Mitsu_Gawlo - 20-06-2016, 17:43

Znalazłem pozytywne opinie o instalacji wkładki K&N od posiadaczy silnika 1.8. Czy ktoś z silnikiem 1.6 może to potwierdzić/zanegować (czy też już potwierdził tylko to przeoczyłem)?

=========

Zainstalowałem filtr K&N 33-3015. Wygląda na to, że standardowy filtr zamula ten samochód. A już na pewno po 12k km.
Z nowym filtrem samochód lepiej się zbiera i fajniej przyspiesza i jest to odczuwalne.
No i dźwięk się super zmienił.

RalfPi - 26-06-2016, 10:15

Mam filtr K&N prostokątny i okazało się, że po około 35kkm (głównie autostrady) w zasadzie tylko go otrzepałem z brudu.. Zestaw do czyszczenia mam daleko od domu.. i tu pojawia się pytanie:
czy rekomendujecie czyszczenie "amatora" - tzn. wyjęcie, umycie płynem do naczyń, spłukanie wodą, suszenie.. czy poczekać ten miesiąc i w zasadzie zrobić to samo i nasączyć potem olejem?

PS Silnik mi się czasami.. dławi delikatnie przy ruszaniu i ma opóźnienie na autostradzie - tzn. wciskam gaz do deski, a samochód nie jedzie.. jak odpuszczę gaz i nacisnę go stopniowo (tak przez 2s od połowy do dechy), to dopiero przyspiesza.

tyku - 26-06-2016, 11:06

RalfPi napisał/a:
czy poczekać ten miesiąc i w zasadzie zrobić to samo i nasączyć potem olejem?
Zaczekaj i zrób to porządnie. :wink:
RalfPi - 26-06-2016, 11:09

Trochę martwi mnie to dławienie przy ruszaniu (więc chciałem robić jak najszybciej).. ale to równie dobrze może być wina regulacji, sprzęgła lub kiepskiego drivera :)
Dzięki.

.swat. - 30-06-2016, 13:24

RalfPi napisał/a:
Mam filtr K&N prostokątny i okazało się, że po około 35kkm.... i tu pojawia się pytanie:

Większość filtrów powietrza K&N wymaga czyszczenia zwykle co 80 000 km.

http://www.knfilters.com/cleaning_polish.htm

RalfPi - 30-06-2016, 21:59

Wyczyściłem filtr K&N książkowo - wydaje mi się, że problem dławienia przy ruszaniu (telepanie silnika) jakoby trochę ustał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group