To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sir Lancelot

robertdg - 18-10-2012, 22:29

krzychu napisał/a:
Na pewno nie są takie same, ale skoro tarcza ma taką samą średnicę i stosuje się dokładnie ten sam klocek to co się zmieni? Będziesz się lepiej czuł, że masz zacisk 2 tłoczkowy niż 1 tłoczkowy? Co moim zdaniem nic nie wnosi...
Twoim zdaniem nic nie wnosi, ale z fizycznego punktu widzenia już tak, powierzchnie dociskowe dwóch tłoczków dają lepsza sprawność niż powierzchnia jednego tłoczka, który nigdy nie dorówna sprawności dwutłoczka na tej samej powierzchni okładziny.
krzychu - 19-10-2012, 07:50

robertdg - czyli wywołasz większy nacisk klocka na tarcze. Tutaj jest problem ponieważ może to nawet spowodować pogorszenie pracy całego układu. Nie od dzisiaj wiadomo, że problem w układzie hamulcowym Lancera CS nie jest zła skuteczność hamowania (która jest nawet chwalona), a przegrzewanie się przednich tarcz. Jak dodasz większe ciśnienie nacisku klocka z przodu na tarcze wtedy zmienisz nawet balans hamulców bardziej na przód więc dodatkowo zwiększysz temperaturę przednich tarcz hamulcowych, a zimniejszych tylnych... Chyba sam stwierdzisz, że to raczej może spowodować większy problem z przegrzewaniem się przednich tarcz? A skuteczność hamowania moim zdaniem nie wzrośnie ponieważ i tak jak depniesz to ingeruje ABS nawet na czystym suchym asfalcie więc nacisk i tarcie jest odpowiednie (musi być zmniejszane, przez ABS).

Dodatkowo jakby producent chciał, żeby balans przesunąć bardziej na przód nie potrzebuje 2 tłoczkowego zacisku, a jedynie zmienia korektor siły hamowania co przy EBD nie jest czasem zmianą w sofcie?. A samo ciśnienie w układzie może być regulowane serwem i na pompie (w końcu to nie skomplikowany układ zwykła przekładnia hydrauliczna).

Żeby to poprawić trzeba zastosować układ hamulcowy o większej pojemności cieplnej (większa tarcza i większy klocek). A nie zwiększać nacisk!

robertdg - 19-10-2012, 08:13

Nie dodajesz ciśneinia hamowania, tylko rozkładasz siły nacisku na klocek, ale niektórym to nawet pręt w szprychy nie pomaga.
krzychu - 19-10-2012, 08:17

Ale jak masz system naczyń połączonych i ten 2 tłoczkowy zacisk (zakładam) ma większą powierzchnię to logiczne jest, że przy tym samym ciśnieniu w układzie wywrze większy nacisk...

A samo rozłożenie nacisku klocka jakoś do mnie nie trafia. Ta blacha na klocku jest tak gruba, że wykrzywienie klocka raczej nie wchodzi w grę, a jak go mocno dociśniesz to tak musi przylegać całą powierzchni. Jakby było tak jak mówisz klocki optycznie ścierały by się nierówno. A jak wyciągałem stare to nie zauważyłem takiego problemu...

robertdg - 19-10-2012, 08:22

Wiesz, ja też się czasami potrafię zdziwić
krzychu - 19-10-2012, 08:30

robertdg no ale tak faktami to uważasz że co się poprawi? Tarcze choć trochę rzadziej by się wichrowały czy może urwie się chociaż to 10cm z hamowania z 100km/h?
robertdg - 19-10-2012, 16:16

Podstawą do tego zestawu to odpowiednia tarcza, bo tarcza a tarcza to różnica, jak kupisz budzet to niestety ale 2 tłoczki na wiele się nie zdadzą, bo raz na autobanie zwolnisz z 200 do 120, a drugi raz po krótkim czasie poczujesz co to fading, nie zmienia to jednak faktu, że mając porównanie do standardu może poderwać żołądek.
krzychu - 19-10-2012, 16:30

robertdg - zakładając 2 takie same tarcze nie ważne czy budżet czy "pro" ma większą szansę na skrzywienie czy nie? Bo nie odczytałem odpowiedzi. Pytam ponieważ na 1 tłoczku można skrzywić jak i ATE (to chyba jakaś tam firma?) jak i brembo (to chyba trochę mniej uznana) jak EBC Turbo Grove (to niby już górna półka tuningowa?)?

No ale ten feding wystąpi przecież tu i tu. A ten żołądek to znaczy co jednak skuteczność? No ale jak skuteczność jak hamująć od 140km/h awaryjnie od razu zaingerował ABS i prowadził mnie do zatrzymania. Jak to możliwe, żeby 2 tłoczkowy zacisk spowodował lepsze zatrzymanie? Tak teoretyczno fizycznie?

robertdg - 19-10-2012, 16:37

Faktem oczywistym jest że nie mając gdzie, jak i na czym hamować to i nawet tarcze 320mm z 4-o tłoczkowym zaciskiem nie pomogą.
Misiek :) - 27-10-2012, 19:52

Kupiłem nowy nabytek, a masło ma smak maślany :P





Jaki cel zakupu?

Teraz zostało sprzedać części i odkładać na swap

Hugo - 27-10-2012, 23:31

Ile chcesz za skórzane wnętrze?
Misiek :) - 28-10-2012, 08:42

1. Skóra jest w średnim stanie
2. Skórę zarezerwował już Dario
3. Za skórkę myślę, że wezmę 550 zł, ale to cała tapicerka z podłogą kremową. całą deską

Misiek :) - 28-10-2012, 08:57

http://s850.photobucket.c...b70/MisiekWawa/
krzychu - 28-10-2012, 09:37

Ale co dalej masz problem z obrotami jałowymi po wycięciu katalizatora?
Misiek :) - 28-10-2012, 14:06

nie mam problemu z obrotami jałowymi. mam jedynie brak mocy w dolnej części obrotów.
I CE się świeci.
Dziś założyłem zimowe kółka :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group