To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem

pompec - 18-06-2014, 20:07

milo napisał/a:
to skuteczniejszy sposób na wyciszenie

potwierdzam

jafo2 - 27-06-2014, 17:49

Dobra auto wyciszone, czuć poprawę, przednich opon w ogóle nie słychać , ale żeby odczuć naprawdę wyciszenie, trzeba jeszcze wygrać walkę z uszczelką w drzwiach.
Na szczęście zlokalizowałem problem.
Pytanie teraz czym najlepiej uszczelnić uszczelkę?
Jakiś specjalny silikon, czy normalny?
Ciężko będzie upchnąć sylikon pod uszczelkę, przydało by się coś w rodzaju strzykawki z igłą.

Uszczelka ma luz na łuku taj małej trójkątnej szybki. Można ją wcisnąć palcem w stronę ramki. Czy ta mała szybka normalnie siedzi na wcisk w uszczelce czy jest może jakimś silikonem przyklejana?




Tak wygląda Noxudol po nałożeniu pędzlem (poszło 5l).



Torp12 - 27-06-2014, 21:35

Jak tam zapach? :)
jafo2 - 28-06-2014, 09:56

Nic nie czuć, rzeczywiście jak nie było wyschnięte to śmierdziało ale samochód sechł przez całą dobę, i teraz nic nie czuć.
Żeby dobrze doschło wrzuciłem same fotele przednie odpaliłem autko i nagrzałem w środku na maksa. I zanim zacząłem składać wszystko było dobrze wyschnięte i przewietrzone.

Przy okazji zabezpieczyłem puszkę od środka żeby nie rdzewiała ;) .

A tak jeszcze z innej strony jeśli chodzi o hałas z tyłu to mam wrażenie że głównym problemem jest wywietrznik bagażnika.
Jest to w sumie wielka dziura przez którą wpada dźwięk głownie od toczących się tylnych kół.
Nie ma szans żeby było cicho przy wyższych prędkościach.
Czy ktoś zastanawiał się nad tym problemem?

deejay - 29-06-2014, 00:41

jafo2 napisał/a:
Nie ma szans żeby było cicho przy wyższych prędkościach.
Czy ktoś zastanawiał się nad tym problemem?


Każde auto posiada odpowietrzenie kabiny i tu raczej nie tkwi problem w Galu :wink:

milo - 29-06-2014, 09:30

jafo2 napisał/a:
Dobra auto wyciszone, czuć poprawę, przednich opon w ogóle nie słychać

Teraz zmierz poziom hałasu przekonasz się ile dB jest :shock:

jafo2 - 29-06-2014, 23:27

Sprawdzę poziom hałasu i zobaczymy, (trzeba odczekać ok 10 dni według instrukcji) ale nie mam profesjonalnego miernika wiec będzie pomiar smartfonem. Opony z tyłu auta mam naprawdę głośne. To ich ostatni sezon, nowe na pewno poprawią komfort.
Co do wywietrznika to w innych autach może być to wykonane w lepszy sposób.
Chociaż przeglądałem zdjęcia w internecie i większość wygląda podobnie.
Myślę że ten wywietrznik mógłby być troszkę obudowany od środka jakimś
pudłem z materiału pochłaniającego dźwięk.

[ Dodano: 10-07-2014, 23:12 ]
Ok po zmierzeniu marnej jakości miernikiem w komórce
poziom hałasu spadł o jakieś 9 db.
Podaje rozniecę między dwoma pomiarami, przed wyciszeniem i po,
bo wartość mierzona na pewno nie jest dokładna to przecież komórka.

milo - 14-07-2014, 22:26

jafo2 napisał/a:
poziom hałasu spadł o jakieś 9 db.

To ile jest dB :?:
jafo2 napisał/a:
wartość mierzona na pewno nie jest dokładna to przecież komórka.

Jeżeli interesuje Cie dokładny pomiar to mam typowe urządzenie do pomiaru dB

sampler - 15-07-2014, 07:46

9 dB jest niemożliwe skutkowało by to 6 krotnym wyciszeniem w stosunku do bazowej wartości. Fabryczny Galant ma około 70 dB przy 100 km/h jezeli teraz mialbys na poziomie 61 dB to bylby prawie Lexus ;)
pompec - 15-07-2014, 14:34

sampler napisał/a:
9 dB jest niemożliwe skutkowało by to 6 krotnym wyciszeniem w stosunku do bazowej wartości. Fabryczny Galant ma około 70 dB przy 100 km/h jezeli teraz mialbys na poziomie 61 dB to bylby prawie Lexus


Dokładnie... 9 dB to jest nawet nieosiągalne przy profi wygłuszeniu za 7 kPLN. Ja uzyskałem spadek hałasu na poziomie 4-5 dB i to jest bardzo odczuwalne...

jafo2 - 15-07-2014, 22:15

Wyszło 9 pewnie dlatego że jest to pomiar komórką,
a poza tym mam strasznie głośne opony teraz (są już stare),
a jak były nowe też ciche nie były.
Przy fabrycznym pokazywało mi na komórce 77 a po wyciszeniu pokazuje 68.
Wartości pewnie są zawyżone stąd większa różnica.

John24 - 12-10-2015, 18:56

Czesc,wystarczy do wygluszenia gala tylko mata butylowa czy zastosowac cos w rodzaju 2w1 czyli mata plus guma http://allegro.pl/gms-mat...anka-gumowa-2w1 Co sadzicie o zastosowaniu samej maty butlowej bez dodatkowych mat bitgumicznych?
Hugo - 12-10-2015, 19:28

John24, same maty butylowe praktycznie nic nie dadzą, stosuje się na nie piankę kauczukową. Link nie działa.
John24 - 13-10-2015, 21:20

Hugo,a cos takiego 2w1 sprawdzi sie :?:
Hugo - 13-10-2015, 22:13

John24 napisał/a:
Hugo,a cos takiego 2w1 sprawdzi sie
Jak najbardziej, ale potwornie drogie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group