| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem
 
 pompec - 18-06-2014, 19:07
 
 
  	  | milo napisał/a: |  	  | to skuteczniejszy sposób na wyciszenie | 
 potwierdzam
 jafo2 - 27-06-2014, 16:49
 
 Dobra auto wyciszone, czuć poprawę, przednich opon w ogóle nie słychać , ale żeby odczuć naprawdę wyciszenie, trzeba jeszcze wygrać walkę z uszczelką w drzwiach.
 Na szczęście zlokalizowałem problem.
 Pytanie teraz czym najlepiej uszczelnić uszczelkę?
 Jakiś specjalny silikon, czy normalny?
 Ciężko będzie upchnąć sylikon pod uszczelkę, przydało by się coś w rodzaju strzykawki z igłą.
 
 Uszczelka ma luz na łuku taj małej trójkątnej szybki. Można ją wcisnąć palcem w stronę ramki. Czy ta mała szybka normalnie siedzi na wcisk w uszczelce czy jest może jakimś silikonem przyklejana?
 
 
   
 
 Tak wygląda Noxudol po nałożeniu pędzlem (poszło 5l).
 
   
 
   Torp12 - 27-06-2014, 20:35
 
 Jak tam zapach?
   jafo2 - 28-06-2014, 08:56
 
 Nic nie czuć, rzeczywiście jak nie było wyschnięte to śmierdziało ale samochód sechł przez całą dobę, i teraz nic nie czuć.
 Żeby dobrze doschło wrzuciłem same fotele przednie odpaliłem autko i nagrzałem w środku na maksa. I zanim zacząłem składać wszystko było dobrze wyschnięte i przewietrzone.
 
 Przy okazji zabezpieczyłem puszkę od środka żeby nie rdzewiała
  . 
 A tak jeszcze z innej strony jeśli chodzi o hałas z tyłu to mam wrażenie że głównym problemem jest wywietrznik bagażnika.
 Jest to w sumie wielka dziura przez którą wpada dźwięk głownie od toczących się tylnych kół.
 Nie ma szans żeby było cicho przy wyższych prędkościach.
 Czy ktoś zastanawiał się nad tym problemem?
 deejay - 28-06-2014, 23:41
 
 
  	  | jafo2 napisał/a: |  	  | Nie ma szans żeby było cicho przy wyższych prędkościach. Czy ktoś zastanawiał się nad tym problemem?
 | 
 
 Każde auto posiada odpowietrzenie kabiny i tu raczej nie tkwi problem w Galu
   milo - 29-06-2014, 08:30
 
 
  	  | jafo2 napisał/a: |  	  | Dobra auto wyciszone, czuć poprawę, przednich opon w ogóle nie słychać | 
 Teraz zmierz poziom hałasu przekonasz się  ile dB jest
   jafo2 - 29-06-2014, 22:27
 
 Sprawdzę poziom hałasu i zobaczymy, (trzeba odczekać ok 10 dni według instrukcji) ale nie mam profesjonalnego miernika wiec będzie pomiar smartfonem. Opony z tyłu auta mam naprawdę głośne. To ich ostatni sezon, nowe na pewno poprawią komfort.
 Co do wywietrznika to w innych autach może być to wykonane w lepszy sposób.
 Chociaż przeglądałem zdjęcia w internecie i większość wygląda podobnie.
 Myślę że ten wywietrznik mógłby być troszkę obudowany od środka jakimś
 pudłem z materiału pochłaniającego dźwięk.
 
 [ Dodano: 10-07-2014, 23:12 ]
 Ok po zmierzeniu marnej jakości miernikiem w komórce
 poziom hałasu spadł o jakieś 9 db.
 Podaje rozniecę między dwoma pomiarami, przed wyciszeniem i po,
 bo wartość mierzona na pewno nie jest dokładna to przecież komórka.
 milo - 14-07-2014, 21:26
 
 
  	  | jafo2 napisał/a: |  	  | poziom hałasu spadł o jakieś 9 db. | 
 To ile jest dB
   
  	  | jafo2 napisał/a: |  	  | wartość mierzona na pewno nie jest dokładna to przecież komórka. | 
 Jeżeli interesuje Cie dokładny pomiar to mam typowe urządzenie do pomiaru dB
 sampler - 15-07-2014, 06:46
 
 9 dB jest niemożliwe skutkowało by to 6 krotnym wyciszeniem w stosunku do bazowej wartości. Fabryczny Galant ma około 70 dB przy 100 km/h jezeli teraz mialbys na poziomie 61 dB to bylby prawie Lexus
   pompec - 15-07-2014, 13:34
 
 
  	  | sampler napisał/a: |  	  | 9 dB jest niemożliwe skutkowało by to 6 krotnym wyciszeniem w stosunku do bazowej wartości. Fabryczny Galant ma około 70 dB przy 100 km/h jezeli teraz mialbys na poziomie 61 dB to bylby prawie Lexus | 
 
 Dokładnie... 9 dB to jest nawet nieosiągalne przy profi wygłuszeniu za 7 kPLN. Ja uzyskałem spadek hałasu na poziomie 4-5 dB i to jest bardzo odczuwalne...
 jafo2 - 15-07-2014, 21:15
 
 Wyszło 9  pewnie dlatego że jest to pomiar komórką,
 a poza tym mam strasznie głośne opony teraz (są już stare),
 a jak były nowe też ciche nie były.
 Przy fabrycznym pokazywało mi na komórce 77 a po wyciszeniu pokazuje 68.
 Wartości pewnie są zawyżone stąd większa różnica.
 John24 - 12-10-2015, 17:56
 
 Czesc,wystarczy do wygluszenia gala tylko mata butylowa czy zastosowac cos w rodzaju 2w1 czyli mata plus guma http://allegro.pl/gms-mat...anka-gumowa-2w1 Co sadzicie o zastosowaniu samej maty butlowej bez dodatkowych mat bitgumicznych?
 Hugo - 12-10-2015, 18:28
 
 John24, same maty butylowe praktycznie nic nie dadzą, stosuje się na nie piankę kauczukową. Link nie działa.
 John24 - 13-10-2015, 20:20
 
 Hugo,a cos takiego 2w1 sprawdzi sie
   Hugo - 13-10-2015, 21:13
 
 
 Jak najbardziej, ale potwornie drogie. 	  | John24 napisał/a: |  	  | Hugo,a cos takiego 2w1 sprawdzi sie | 
 
 |  | 
 |  |