To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Narzekania i pochwały OII

rezon - 27-11-2012, 15:13

Jedyna rada to wybebeszyć go i zastąpić folie oraz styropian matami tłumiącymi. mitsu00, to robił i opisywał w którymś wątku. Ja wybrałem prostsze rozwiązanie - zmianę samochodu ;)
mike24 - 27-11-2012, 15:56

auta zmieniać na razie nie mogę, a wybebeszenie auta na gwarancji na własną rękę jakoś słabo mi pasuje... poza tym opis mitsu był dosyć ogólny... co mi na to powiedzą w ASO jest chyba do przewidzenia, a najlepiej żeby takie wygłuszenie mieli po prostu w ofercie, no chyba, że tylko ja słuch w trakcie jazdy tracę ;)
rezon - 27-11-2012, 16:43

Mitsu zapewne chętnie Ci odpowie jakie materiały, w jakiej ilości. Do tego trzy dni wolnego i masz ;) Ew. możesz podjechać do firmy, która się takimi rzeczami zajmuje - mnie wyceniano w Mielcu na 6-8 tys. w zależności od wariantu. Wstrzymał mnie proces wytoczony dealerowi Mitsubishi - nie chciałem grzebać w samochodzie.
mike24 - 28-11-2012, 09:01

a propos... jak się ma takie dodawanie mat wygłuszających do podstawowej gwarancji fabrycznej?
rezon - 28-11-2012, 09:41

Jakiekolwiek zmiany mogą posłużyć do odmowy naprawy. Pozostaje zawsze kwestia związku przyczynowo-skutkowego. U mnie był inny problem - "gratisowego" lakieru na drzwiach oraz wiązki haka - szeroko pisałem m.in. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46762 . Wystarczy, że wg dealera drzwi malowałem sam. Nie chciałem dopuścić do możliwości podważania zeznań w kwestii wiązki. Sprawa sądowa wciąż się toczy, a Outka po przejechaniu 150kkm sprzedałem i kupiłem taki, w którym przy 160km/h można spokojnie rozmawiać i swobodnie jechać BTW za 3/4 ceny Outka o podobnym wyposażeniu bo np. ogrzewanej szyby to nawet w opcjach nie ma.
mike24 - 29-11-2012, 12:17

a zmieniając temat... czy wiecie może jak ma się montaż haka holowniczego poza ASO do gwarancji fabrycznej?
rezon - 29-11-2012, 18:06

W przypadku awarii instalacji elektrycznej - zwłaszcza tylnych świateł masz niemal pewną odmowę naprawy gwarancyjnej. Ale chyba nikt nie zgłasząl problemów z elektryką
xylen - 30-11-2012, 16:05

mike24 napisał/a:
a zmieniając temat... czy wiecie może jak ma się montaż haka holowniczego poza ASO do gwarancji fabrycznej?


pytałem o to w ASO Szczecin i powiedzieli ze hak mogę mieć "swój" ale żeby była nadal pełna gwarancja muszę go u nich zamontować.

tokyo - 04-12-2012, 00:15

Witam
Po przeczytaniu waszych postow trochę ja dodam swoje 3 grosze.
Wycieszenie
Outlander oraz każdy inny misiek jest slabo wyciszony to wie każdy. Jednak chciałbym zauwazyc, ze generalnie mitsubishi nie zwracalo na to uwagi do czasu kiedy wprowadzono silniki diesla kooperacyjne (patrz: vw + grupa PSA). Przez pierwsze lata produkcji 2007 – 2009, przy pracy z nimi, dalo się zauwazyc ich brak, bez konieczności jezdzenia. W późniejszym okresie wraz ze wzrostem sprzedaży zaczęto dokladac to tu to tam. W efekcie końcowym zamiast zwykłych prasowanek z przetwórstwa zaczęto stosować wyciszenia gumowe z gesta pianka, tak jak ma to miejsce w grupie VWna. Należy jednak zaznaczyć ze grupa vw o początku projektowania platfrm(patrz określenie wspólnej plyty podłogowej dla skody, audi, seata, vw) zakladalo w większej mierze zastosowanie do napedow silnikow diesla. Dlatego te samochody sa cichsze niż no outek. Japonczycy stosowali do napedow aut glownie silniki benzynowe, a sporadycznie diesle (l200,pajero,galant td). Dopiero presja rynku na tego typu jednostki zaowocowała wstawieniem diesli do outlandera, a co za tym idzie jego przebuj rynkowy. Osobiscie uważam, ze wstawienie jednostek 2.0 TDi oraz 2,2HDI było podyktowane skonstruowaniem własnej nowoczesnej jednostki, a wszystkie za i przeciw były odpowiednio brane przy projektowaniu. Outlander z 2007 ma słabsze wyciszenia niż outlander z końca 2012. Osobiscie jak wyciszam miski wkładam duzy nacisk na podloge drzwi oraz tylnie błotniki (bardzo duuuuuzo halasu), zadko wyciszam dach (jeżeli klient pragnie ). Po takim wyciszeniu autkiem jedzie się przyjemniej. Nie wyciągam steropianow jak jeden z kolegow, ponieważ przednia czesc musi być odpowiednio wzmocniona pod nogi. Dla przykładu powiem ze dywan z outlandera jest inny niż dywan z crossera czy 4007 . Smieszne ale prawdziwe i z nim jest cichsze auto. Wyciszenie można zrobić ze steropianem, ale odpowiednio go formując.
Silnik
Tak jak wspomniałem powyżej (kilka postow wcześniej )silniki kooperacyjne, wg mnie, zaczęto stosować ze względu na prace projektowe tego typu jednostek przez mitsubishi. Zauwazcie ze mamy dwa rozne rozwiązania konstrukcyjne 2.0 tdi na pompowtryskach oraz 2,2 hdi na wspólnej szynie + FAP/DPF. Pomimo tego ze ludzie chip-uja te silniki uważam, ze sterowniki które sa w outladerze maja podstawowy program do obsługi tego silnika. Stukajace mlotki w outku w minusowej temperaturze to dla mnie norma,ale po zagrzaniu cichną . Postawcie auto z ta jednostka z vw i outka te silniki chodza/pracują calkiem inaczej. Jak wspomniałem wcześnie, zrobiłem wspólnie z kolega pewien myk polegający na podlaczeniu sterownika z softem z vw passata. Efekt ten outlander całkowicie inaczej chodzi,silnik ma inna charakterystykę jest cichszy. W wcześniejszych outkach po sprawdzeniu okazala się ze rozrządy sa delikatnie poprzesuwane (tak tak –poprzesuwane). Dopiero po odpowiednim skorygowaniu ten silniczek calkowiecie inaczej pracowal. Może 2.0 tdi jest wadliwym silnikiem, ale uważam ze poprzez odpowiednia zmiane softu (mapa/dane sterujące) ten silnik naprawdę pracuje super, a moc nie musi być zwiekszana do 170km, wystarczy 150-160. Bez powodu mitsubishi nie dawaloby gwarancji na outka 3 letniej gwarancji. Pamietajmy ze przy silnikach diesla ze wzrostem mocy wzrasta dość dużo moment obrotowy i przegięcie na nim może doprowadzić do rozsypania jednostki ( musi to być zrobione z glowa bez szaleństw). Jest tego jeden plus, jak nam rozsypie się jednostka czy 2.0tdi czy 2.2hdi to przysylaja nam silnik/slupek z nowymi pompwtryskami. Przy silnikach mitsubishi,jak cos padnie, dostajemy kpl części a`la LEGO TECHNIC ))))))))) do jego naprawy. Jedno co zauwazylem to to ze przy wymianach oleju co 10tys,a nie tak jak zaleca serwis, wydluzacie zycie jednostki, ponieważ po 15tys z tej miski leci jedno wielkie g……. (bez obrazy). Ja osobiście w swoich autach w dieslu ma olej Repsol a w benzynie Mobil, na pewno nie polecałbym Castrola, po prostu jest przereklamowany. Nawet stosowanie olejow rodzimej produkcji nie jest grzechem- wg mnie wymiana co 10tys to podstawa dla silnika. Nie wierze w przeglądy LONGLIFE, ponieważ widze co leci z tych silnikow po tych dłuższych okresach miedzyprzegladowych.

Audio – zaczerpnięty mój post z dzialu Lancerkow
Zanim cos dopisze jedna uwaga odnośnie systemu audio w mitsubishi, ponieważ dużo ludzi myli pojęcia, wypadalo by to wytlumaczyc :

SYSTEM ROCKFORD W MITSUBISHI JEST TO OKRESLENIE SYSTEMU MUZYCZNEGO SKLADAJACEGO SIĘ NA GLOSIK WOOFER, WZMACNIACZ DSP KTÓRY STERUJE 6 GLOSNIKAMI ROCKFORD.

ŻADNE RADIO FABRYCZNE NIE MA NIC WSPOLNEGO Z SYSTEMEM ROCKFORD JEŻELI JEST OSOBNA JEDNOSTKA. CHIŃCZYK NIE JEST W STANIE WYKORZYSTAC W 50% POTENCJALU DRZEMIACEGO W SYSTEMIE ROCKFORD

RADIA Z NAKLEJKAMI ROCKFORD (np. na allegro)TJ NABIJANIE LUDZI W tzw BUTELKE


OBECNIE WYSTEPUJĄ 4 RODZAJE RADYJEK DO MISKOW:

1. Radio 1 cd bez obsługi USB
2. Radio 6 cd bez obsługi USB
3. Radio 1 cd z obsluga USB, BT audio, BT
4. Radio 6 cd z obsluga USB, BT audio, BT

OBECNIE WYSTEPUJE 9 RADZAJOW NAWIGACJI MMCS DO MISKOW W EUROPIE:

1. E-1, E-2, E-3 z podgrupami, bez obsługi USB
2. E-4, E-5, E-6 z obsluga modulow USB, BT audio, BT z kopiowaniem książki telefonicznej
3. Najnowsza nawigacja która jest w nowych Outlanderach od miesiąca.(nie pamiętam nr)
4.Citroen c-1 oraz peugeot p-1

oraz jeden tanszy odpowiednik oznaczony jako MMIS - nie obsluguje komputera pokladowego, ale pracuje z Rockfordem

POZOSTALE NAWIGACJE ZALEZNIE OD RYNKU TO:

1. ameryka N-1,N-2,N-3,N-4,N-5,N-6 - krok czestotliwosci po nieparzystej oraz brak TMC i RDS
2. japonia jw oznaczone literka J (J-1,J-1...itd)
3. rosja i kraje oscienne oznaczone literkami RE-1,RE-2...itd


OBECNIE WYSTEPUJA 3 RODZAJE MODULOW DODATKOWYCH DO SYSTEMOW AUDIO:

1. Modul estawu BT zwykly dla samochodow do roku 2010.
2. Modul USB (tylko) dla samochodow od 2010. Można go podlaczec do miskow z wcześniejszych lat
3. Modul zawierający USB,zestaw BT, zestaw BT z kopiowaniem książki telefonicznej,BT audio – czyli odtwarzanie muzy po BT. Można podlaczyc do miskow z poprzednich lat

OBECNIE NA DZIEN DZISIEJSZY tj listopad 2012 WYSTEPUJA 3 RODZAJE MAP DO NAWIGACJI MITSUBISHI:

1. Mapa 2011A dostepna od ~~2/3 m-cy, z plikami z październik/listopad 2011 dobre pokrycie sa autostrady A1- konczy się nad Pyrzowicami od Ostravy,A2- jest do Warszawy ,A4 – konczy się nad Tarnowem
2. Mapa tzw Beta dostepna z plikami z sierpnia tego roku polska jest dość dobrze pokryta, wada jest to ze sa tylko kraje ościenne. Bardzo dobre pokrycie Polski nie jest jeszcze po polsku
3. Mapa do najnowszej nawigacji w jezyku polskim oznaczenie 2012A. Powyzsze nie sa na ta chwile po polsku – N A R A Z I E ))))

Wazna informacja:

Na dzień dzisiejszy jedna z firm sprzedaje mape z pkt 1 oznaczona jako 2012a. Jest ta sama mapa co 2011a z przerobionym oznaczeniem – ma te same daty plikow bez zadnych roznic.


OBECNIE NA DZIEN DZISIEJSZY WYSTEPUJA 3 RODZAJE GLOSNIKOW

1. 4 omowe wystepuja w zwykłych miskach
2. 2 i 3 omowe wystepuja w systemach Rockford

Jak wspomniałem wcześniej samo wyciszenie drzwi daje dużo. Po wyciszeniu Colta (tak tak ), klient powiedział ze uslyszal jak glosniki daly z siebie troche basu na zwykłym sprzęcie.
Po wyciszeniu można zmienić wysokie tony na Infinity, graja miękko, ale dźwięk jest bardzie przyswajalny.
Sama wymiana radia na nawigacje fabryczna (z i bez wyciszenia drzwi) poprawia dźwięk bardzo dobrze ( nawigacja jest produktem pokrewnym/opartym na Alpinie)
Dla dodania smaczku można pokusić się o dodanie wzmacniacza + tuba fabryczna do istniejącego systemu co spowoduje uruchomienie DSP we wzmacniaczu, a co za tym idzie jeszcze bardziej poprawi dźwięk.
Nastepnie wyciszamy reszte auta: podloga bagażnik boki. Bass jest jeszcze bardziej mocniejszy,a zarazem jest ciszej w aucie.
Ostatnim etapem jest wymiana glosnikow w drzwiach, ale to dla wymagających osob.
UWAGA!!!!!!!
Bez wzmacniacza nie należy wymieniac glosnikow zwyklych oryginalnych na glosniki Rockford w drzwiach, ponieważ sa one o innej oporności/impedancji (mniejszej) może to spowodować przegrzanie wzmacniacza w radyjku lub jego spalenie.
Zakup nawigacji fabrycznej (z drugiej reki ),nie jest złym rozwiązaniem. Pomimo kilku wad (np. brak USB – można to rozwiazac,ale to poniżej) ma również zalety:

1. klimatronik wyświetlany na wyświetlaczu (niby nic , ale pokretla sa zbyt nisko żeby na nie spogladac)
2. Mamy parametry jazdy: to co na wyświetlaczu w liczniku
3. Mamy temp zew, ciśnienie, kalendarz z wpisem/zaznaczeniem poszczególnych przypomnień dat urodzin spotkan
4. Obsluge zestwu audio bardzo intuicyjna
5. Obsluge komputera pokładowego

Zestaw multimedialny jest bardzo intuicyjny i pomimo ze poprzednie modele nie sa po polsku, bardzo latwo się go nauczyć, ponieważ nacisniej i jesteś tam gdzie masz być.
Jedna uwaga odnośnie zakupów nawigacji z drugiej reki:
Szukajcie takich w których jest kpl kabli wraz z antena GPS oraz aktualna zainstalowana mapa.
Jeżeli jeszcze w cenie jest montaż + kamera to warto (macie pewność ze zadziała), ponieważ jest dużo nawi które nie maja okablowania pelnego, maja stara mape o GPSie już nie wspomnę. Takie braki generują koszty. Montaż wjąże się nie tylko z wlozeniem do auta, ale z przeprogramowaniem komputera w aucie dla poprawnej pracy. Nawet założenie chinczyka tego wymaga
Jeżeli brak wam USB w fabrycznej navi , to zawsze można zakupić odbiornik DVBT podlaczyc do fabrycznej nawigacji.
Dzieki temu możemy ogladac telewizje oraz sluchac muzy ORAZ ODTWARZAC FILMY POPRZEZ USB !!
Nawigacja ala chinczyk ok spoko ale daleko jej do nawigacji fabrycznej (obsluguje w połowiczny sposób system rockford – bo po prostu odtwarza za jego pośrednictwem dźwięk). Powiecie ze można zainstalować Automape, niby ok, ale pamiętajcie ze dane kartograficzne sa sprzedawane przez polakow firmie NAVTEQ, a oni na tej podstawie robia mapy. Jedna z firm przysyła mi do testowania z nowymi softami chinczyki – nie sa dopracowane choć się producenci staraja
Wszystko zależy od waszej wyobraźni co chcecie zmienić w waszych miskach.

UWAGA !!!! DLA MAJSTERKOWICZOW!! UWAGA !!!!

Jezeli w aucie bylo zwykle radio 1 cd lub 6 cd lub navi, ale nie bylo systemu Rockford, dolożenie wzmacniacza i woofera fabrycznego wiąże sie z dolożeniem dodatkowej instalacji!!! Oprócz tego do Lancerkow,Outlanderków do roku 2010 mozna dołożyc fabryczny zestaw BT, poniewaz sa jeszcze kostki. Od polowy 2010 r juz trzeba do BT dokladac instalacje (wszystko jest dostepne).


KILKA UWAG ODNOSNIE ELEKTRYCZNYCH, TYPOWYCH, USTEREK W OUTKACH
1. Nie dzialajace dobrze radio
Dotyczylo to modeli z lat 2007 – 2008, czasami zdarzało się w 2009 (chyba to co mieli na połce to wkładali). Jeżeli radio zle dzialalo, nalezalo zglosic to w serwisie, ponieważ pierwsze radia miały za slaba czulosc TUNERA. Radia wymieniano na nowe. To samo dotyczyło systemow navi oznaczonych E-1 i niektóre E-2. Mitsubishi przysylalo specjalne plyty upgradowe do przeprogramowania stacji.
2. Zawieszajace się piloty
Dotyczylo to modeli z lat 2007 – 2008
W przypadku kiedy nie można było zamknąć/otworzyc auta z pilota, nalezalo wyciagnac bezpiecznik transportowy w skrzynce bezpiecznikowej i wlozyc z powrotem – wracalo do normy. Po zgłoszeniu w serwicsie modul nadawczo odbiorczy wymieniano na nowy.
3. Problem z zestawem BT
Zestaw zle odczytywal cyfry, które do niego się mowilo.
Pomagalo sprawdzenie mikrofonu (czasami był wlozony w przeciwnym kierunku), zerwanie materiałowej oslony z mikrofonu. W pewnym momencie firma mitsubishi wprowadzila do outlandera modul zastępczy. Co ciekawe w lancerkach nie spotkałem sie tym problemem.
Zestaw nie jest zly na zasadzie obsługiwania podstawowych funkcji zestawu BT.
Z rokiem 2011 wprowadzono zestaw z wbudowanym modulem USB – można je podlaczyc we wcześniejszych outlanderach po wymianieradia lub nawigacji. (opisane powyżej o audio)

Jeżeli ma ktoś jakies pytania to zapraszam na PW.

Informacja dla kolegi rezon
Mysle, ze porównywanie przez ciebie skody superb z outlanderem jest bezsensowne, ponieważ sa to dwie rozne technologie. Inny sposób projektowania auta na co innego kładziony nacisk oraz inny segment auta.

Pozdrawiam

xylen - 04-12-2012, 03:22

Tokyo... za to co napisałeś zaraz Cie będą linczować :)
z mojej strony dzięki za pożyteczne info.

rezon - 04-12-2012, 10:46

tokyo napisał/a:
ŻADNE RADIO FABRYCZNE NIE MA NIC WSPOLNEGO Z SYSTEMEM ROCKFORD JEŻELI JEST OSOBNA JEDNOSTKA. CHIŃCZYK NIE JEST W STANIE WYKORZYSTAC W 50% POTENCJALU DRZEMIACEGO W SYSTEMIE ROCKFORD
1. po co duże litery? 2. Jeżeli chińczyk nie jest w stanie wykorzystać w 50% potencjału drzemiącego w systemie Rockford, to ori radio jest w stanie wykorzystać nawet 25% . Przez 2 lata jeździłem z ori radiem, 2 lata jeździłem z chińczykiem. Nie jestem audiofilem, ale różnicę potrafiłem dostrzec bez problemów. Różnica dotyczyła zarówno czułości radia - tu ASO twierdziła że TTTM, jak i przede wszystkim jakości dźwięku - przenoszenie wysokich i niskich tonów, wykorzystania subwoofera.
tokyo napisał/a:
Wyciszenie można zrobić ze steropianem, ale odpowiednio go formując.
ale nie zastępując nim maty tłumiące, które były jeszcze w Outkach w 2007r. ;) , a później księgowi poprawili inżynierów...
tokyo napisał/a:
Zestaw nie jest zly na zasadzie obsługiwania podstawowych funkcji zestawu BT.
a są gorsze? używałem różnych bodajże od 1998 r. i nie spotkałem takiego, który nawiązywałby połączenie od kierowcy z 4-5 sekundowym opóźnieniem - tzn. słyszę rozmówcę, ale on mnie nie - mniej cierpliwi rozłączali się. Fakt, że przed Outkiem używałem zazwyczaj górnych modeli SonyEricssona, ale żona ma obecnie jakiegoś noname'a od dealera i chodzi znacznie lepiej niż ori Outkowy. BT w ROF'ie też był znacznie lepszy - miał jeden minus w porównaniu do Outkowego - tylko jeden sparowany telefon. System grupy VW, którego używam obecnie nie daje się w żaden sposób porównać do Mitsu. Nie wiem czy jest wybieranie głosowe cyfr, skoro mam synchronizację kontaktów i wybieranie głosowe kontaktu, wybieranie kontaktu pokrętłem na kierownicy, itp. udogodnienia. o różnicy w jakości dźwięku nawet nie piszę szerzej - jest kolosalna. Prawie zawsze przed zmianą radia i wyłączeniem Outkowego BT żartował sobie ze mnie jeden z klientów "czy dzwonię ze studni". Outkowy nie jest zły? No pewnie - jest lepszy od żadnego. Taki sam BT jak w Superbie stosowany jest w Yeti, OCtavii, a nawet Fabii - więc chyba mogę porównać.
tokyo napisał/a:
RADIA Z NAKLEJKAMI ROCKFORD (np. na allegro)TJ NABIJANIE LUDZI W tzw BUTELKE
nie wiem jak radio bez RF, ale moje nie miało wyjść analogowych umożliwiających podpięcie głośników. MUSIAŁO mieć podpięty wzmacniacz. Więc to nie nabijanie ludzi w butelkę, tylko wskazanie do czego radio można podpiąć. Różnica była też w zmieniarce - bez napisu RF nie miały wbudowanej

tokyo napisał/a:
Osobiscie jak wyciszam miski wkładam duzy nacisk na podloge drzwi oraz tylnie błotniki (bardzo duuuuuzo halasu), zadko wyciszam dach (jeżeli klient pragnie ). Po takim wyciszeniu autkiem jedzie się przyjemniej.
niemal w każdym samochodzie to największe przekaźniki dźwięku. Czasami tylko coś tam mają jednak naklejone fabrycznie. Kilka dni temu jechałem kilkaset km jako pasażer w Tiguanie - było znacznie ciszej niż w Outku, a to autko podobnej klasy cenowej jak Outek i też SUV.
borsak1 - 05-12-2012, 10:05

A Pan rezon oczywiście już biegnie. Różnica w wyciszeniu jest znaczna ja jeżdząć Outkiem ojca bodajże z 2009 słyszę wszystko w swoim słyszę szum dokucajacy mi przy prędkości powyżej 150 km ale to chyba normalne patrząc na pakę Outka. Rezon poproś skodę o zbudowanie czegoś takiego jak Outek śmignij się nim i powiedz że jest o wiele ciszej. Porównujesz swojego z 2007 (popraw jeśli się mylę) z 2011, czy 2012. Porównaj poloneza z 92 z civiciem z 97. Wszyscy znamy Twoją histroię z Mitsubishi w Boguchwale wspólczuję ja akurat złego słowa na nich nie powiem mieszkam sobie pod wawa ale tutaj dyskusja w salonach kończyła się na słowach "Stać Pana na taki samochód a o rabaty Pan pyta" w Boguchwale kupowałem samochód przez telefon 2 rozmowy i 7k rabatu + dodatki. Doceniam Twoje uwagi na temat samochodu, na pewno wielu osobom pomogłeś podjąć decyzję na NIE ale może odpuść już trochę bo to aż się nudne robi.
tokyo - 18-12-2012, 03:24

Witam
rezon z tego co napisales:
1. odnosnie radia i chinczyka - miales uszkodzone radio, ktore podlegalo gwarancji (byla taka akcja serwisowa),ale tego nie dopilnowas. Wiec nie mozesz porownywac fabrycznego radia z chiniolem, poniewaz ori miales uszkodzone.

2. odnosnie wyciszenia - od roku 2010 mat jest coraz wiecej, a tyl niestety trzeba wyciszac.Steropianu nie eliminuje tylko dodatkowo obklejam odpowiednimi matami. Spelnia on kilka funkcji. W twoim aucie podloga sklada sie z wykladziny oraz grubej wyprofilowanej gabki. Jezeli jezdzisz duzo to woda odparuje, ale w przeciwnym razie bedzie w aucie po jakims dluzszym okresie czuc ztechlizna.

3. zestaw BT - sa gorsze o nr 002 z pocztku produkcji, a od polowy 2007 nr 010 i w 2010 nr 016. Podstawowe funkcje zal i wyl dzialaja poprawnie. To ze miales problemy z BT wynikalo raczej z wadliwego radia. Czasmi jezeli w komorce jest za duzo urzadzen powiazanych BT lub WIFI, nalez ustawic BT outka jako pierwszy w komorce.

4. radio z/bez naklejki RF - zadne radio 1 cd lub 6cd nie posiada wyjsc na wzmacniacz Rockforda. Radio po wykryciu wzmacniacza ogranicza moc na koncowkach mocy i dzialaja one jako przedwzmacniacz. Poszukaj sobie schematow, nawet na tym forum wystawilem jeden post odnosnie rozpiski kostek radiowych.

JESZCZE RAZ NAPISZE:
Zadne radio 1cd/6cd oraz nawigacje nie sa systemem Rockford,jezeli w aucie nie zainstalowano naglosnienia (6 glosnikow, wofer, wzmacniacz)

RADIA Z NAKLEJKAMI ROCKFORD (np. na allegro)TJ NABIJANIE LUDZI W tzw BUTELKE

5. porownanie - inne technologie,inne zalozenia, na co innego kladziony nacisk gdy projektowao auto


Pozdrawam

rezon - 18-12-2012, 09:08

tokyo napisał/a:
odnosnie radia i chinczyka - miales uszkodzone radio, ktore podlegalo gwarancji (byla taka akcja serwisowa),ale tego nie dopilnowas. Wiec nie mozesz porownywac fabrycznego radia z chiniolem, poniewaz ori miales uszkodzone.
dopilnowałem, zgłaszałem - i usłyszałem, że Ten Typ Tak Ma. Słaby sygnał, trudny teren itd.... Ale jakość tunera nie ma wpływu na jakość dźwięku z CD - tutaj także ROF był górą - naprawdę RF jakby się obudził. Jakoś ASO Mitsubishi nie stwierdzało usterki radia czyli jej nie było, no chyba że ASO Mitsubishi oszukiwało klienta, ale to przecież niemożliwe :mrgreen: .
tokyo napisał/a:
To ze miales problemy z BT wynikalo raczej z wadliwego radia
BT w Outku jak wiesz to oddzielny moduł. Łączenie rozmów z opóźnieniem to był nie tylko mój problem, o czym było szerzej na forum. Chyba, że radio opóźniało podłączenie mikrofonu, bo ja rozmówcę słyszałem od razu po połączeniu, a on mnie nie. Odpowiedź ASO - oczywiście TTTM nic się nie da z tym zrobić.
tokyo napisał/a:
Podstawowe funkcje zal i wyl dzialaja poprawnie.
to żart? Dla mnie podstawową funkcją BT jest przede wszystkim rozmowa, a nie zal i wyl. I tu ori BT pozostawiał wiele do życzenia. Również jakość dźwięku wg moich rozmówców - głos był jak ze studni. Ja słyszałem ich OK.
borsak1 napisał/a:
Porównujesz swojego z 2007 (popraw jeśli się mylę) z 2011, czy 2012. Porównaj poloneza z 92 z civiciem z 97.
aż takiej różnicy między Outkiem 2007 i 2011 nie ma. Chyba, że dla kogoś zamiana białego styropianu na szary oraz obszycie sztuczną skórą deski rozdzielczej oznacza milowy krok w rozwoju techniki :mrgreen: Być może poprawiono wyciszenie w O3, ale jeździłem testowo "glonojadem" i nie zauważyłem zmian skuteczności wyciszenia w O2 i O2FL.
Niemal zawsze chwalę walory użytkowe Outka - pojemność, funkcjonalność (bagażnik z możliwością przewozu rowerów, ławeczka - tej mi brakuje :cry: , schowki, itp.) oraz niską awaryjność, ale jego wyposażenie i komfort pozostawia wg mnie wiele do życzenia. W zestawie audio wg mnie najsłabszym punktem było ori radio Mitsubishi. Podpięty do zestawu chińczyk spisywał się znacznie lepiej, a odtwarzane filmy z dźwiękiem przestrzennym brzmiały naprawdę OK przy podpięciu do seryjnego RF. We wspomnianej Skodzie mam gorsze nagłośnienie niż RF - zdecydowałem się na serię czyli 8 głośników bez wzmacniacza i sub'a, wyraźnie gorzej przenoszą skrajne częstotliwości. Fakt, że słucham znacznie ciszej co może mieć pewien wpływ na pracę głośników, ale raczej nie aż taki. Do słuchania radia wystarcza - tak jak pisałem nie jestem audiofilem, więc nie dopłacałem do SoundSystemu z lepszymi głośnikami i oddzielnym wzmakiem.
borsak1 napisał/a:
mieszkam sobie pod wawa ale tutaj dyskusja w salonach kończyła się na słowach "Stać Pana na taki samochód a o rabaty Pan pyta" w Boguchwale kupowałem samochód przez telefon 2 rozmowy i 7k rabatu + dodatki.
gratuluję. Mnie się nie udało przy zakupie, a jak ostatnio się okazało wyjątkowa jakość obsługi i szczególne względy (tak określano w Sądzie stosunek do mnie) oznaczała stosowanie prawie 50% marży na akcesoria ;) przy std 30%. Doceniali mnie ;) w przenośni i dosłownie.
borsak1 napisał/a:
. Rezon poproś skodę o zbudowanie czegoś takiego jak Outek śmignij się nim i powiedz że jest o wiele ciszej
Nie muszę. Honda zbudowała CRV i jest ciszej niż w Outku - gdyby nie mułowaty silnik 2.0, nie wiem czy nie kupiłbym zamiast Superba właśnie CRV'ki. Podobała mnie się, a w związku ze zmiana modelu mieli fajne ceny. Niestety w porównaniu do Outka pow. 100km/h było co prawda znacznie ciszej, ale prawie brak przyspieszenia na 5-6 biegu skreślił CRV. Yeti jest mniejsza - ale też jest ciszej. O Tiguanie pisałem - mocno mnie zaskoczył wyciszeniem, ale siedziałem z tyłu to może dlatego była różnica in plus - zwłaszcza przy prędkościach rzędu 140-150km/h - myślę, że w VW stosują też lepsze wytłumienia niż w Yeti stąd różnica w cenie, bo technicznie są bardzo podobne.
borsak1 napisał/a:
na pewno wielu osobom pomogłeś podjąć decyzję na NIE
chyba mnie przeceniasz. Znikoma czy wręcz zerowa liczba powtórzeń Outka świadczy o problemie nie związanym z moją osobą tylko z samochodem lub jakością usług posprzedażowych. Pierwszy samochód sprzedaje sprzedawca, kolejne serwis. Z Outka mimo jego wad ogólnie byłem zadowolony, modelu nie powtórzyłem - jak wielu poprzedników. Siostra prawnika, który prowadzi sprawę mojego Outka kupiła używanego O1 m.in. na podstawie mojej opinii o Outku. Czyli stać mnie na obiektywizm - reaguję tylko na ochy i achy o komforcie Outka czy jakości audio.
BTW żeby nie było, że Superba tylko chwalę - po nastaniu mrozów, klapa bagażnika zaczęła mi skrzypieć przy otwieraniu/zamykaniu tak samo jak w Outku, a może nawet głośniej :wink: Mrozów chwilowo już nie ma, a klapa dalej skrzypi :evil: , Do przeglądu mam jeszcze ponad 20kkm i będę musiał z samą klapą się wybrać do ASO - jak ja tego nie lubię. Chyba, że z lenistwa i braku czasu sam przesmaruję zawiasy - jak w Outku.

lexus - 18-12-2012, 09:58

Rezon ciekawe jak sobie dajesz radę bez napędów ,szczególnie dzisiaj, :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group