To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

Endrjus - 05-04-2012, 01:08

Miałem podobne objawy w clio tzn. auto czasem odpalało a czasem robiło "cyk" i nic. Podejrzewałem immobiliser, dodatkowe odcięcie zapłonu, wymieniłem klemy. A przyczyną był akumulator. Po włożeniu nowego problem do tej pory się nie powtórzył.
mystek - 05-04-2012, 10:02

Gadałem wczoraj z Rosomakiem przez telefon i też zasugerował mi czyszczenie klem lub właśnie to, że aku jest słabe.

No to mam 3 rzeczy do sprawdzenia:

1. Kabel z minusa do metalu,
2. klemy,
3. komputer,
4. akumulator - tylko tutaj się zastanawiam, bo wcześniejszej nocy aku zostało porządnie doładowane na drodze, tzn nie zrobiłem wielu kilometrów wtedy, ale lekko Mirage nie miał. Ale spróbuję go doładować, jeśli nic z powyższych rzeczy nie pomoże.

rosomak1983 - 05-04-2012, 10:03

Mystek jak robi cyk rozrusznik a nie kreci to brakuje pradu, albo klemy albo aku mówi papa. Albo, np alternator nie ładuje sprawdz ładodowanie i napiecie aku tez.
mystek - 05-04-2012, 10:43

Przeczyściłem klemy i... działa :|

1. Wczoraj w nocy odłączyłem klemę, teraz rano poszedłem, przed odpalaniem przeczyściłem obie klemy i auto odpaliło, ale tego się spodziewałem,

2. Po 2 minutach zgasiłem auto, wyciągnąłem kluczyk, zapalam i... odpaliło ponownie :o

3. Po kolejnych 2 minutacy ponownie zgasiłem i ponownie odpaliłem i znowu normalnie fryga.

No to mam klemy do roboty, uff!! :mrgreen: ... Dzięki wielkie! Przy okazji o ECU zadbam, skoro już zainteresowałem się kondensatorami.

rosomak1983 - 05-04-2012, 13:22

mystek napisał/a:
Gadałem wczoraj z Rosomakiem przez telefon i też zasugerował mi czyszczenie klem

miałem wrazenie ze nie dowierzasz ze to cos da... Wiecej wiary bo widze ze dopiero na drugi dzien sie za to wziałes, a to dwie minuty roboty, a i cały dzien mniej stresu... :wink:
A klemy wystarczy dobrze przeczyscic, ewentualnie popsikac kontaktem.

mystek - 05-04-2012, 13:26

#Ross - no nie dowierzałem z tego powodu, że kiedy miałem problem z odpalaniem CJtki (choć tam był ewidentny problem z dawkowaniem paliwa imo, a nie prądu, ale najpierw zająłem się prądem właśnie), to wymieniłem klemy i nic to nie dało. Stąd moja niska wiara w taką głupotę :)

Teraz wiem, że kupię klemy i wymienię sobie dla świętego spokoju :)

rosomak1983 - 05-04-2012, 13:48

rosomak1983 napisał/a:
Teraz wiem, że kupię klemy i wymienię sobie dla świętego spokoju :)

podejrzewam ze to te akumalotowe ołowiane sie pokryły wodorotlenkami i weglanami.. Wiec nozyk i oskrobac.

tomusn - 05-04-2012, 14:08

http://www.narzedzie.pl/2...kumulatora.html
Endrjus - 05-04-2012, 15:14

Jeśli aku jest lichy to nawet podładowanie zbytnio nie pomoże. Przerabiałem to u siebie. Przełóż akumulator z innego auta i potestuj przez chwilę.
jaca71 - 05-04-2012, 21:16

mystek, Miałem to samo ostatniej zimy w Civicu.
jednego dnia palił, drugiego nie, i tak w kratkę.
Zeszły sie dwie rzeczy:
- akumulator, stary i praktycznie bez pojemności
- zwalony siłownik drzwi, nie dochodził do końca i nie działała krańcówka.
Jak na to nałożył się mróz to wszystko jasne.

Na moje oko wymień aku, albo go sprawdź, sprawdź masy i
tomusn napisał/a:
http://www.narzedzie.pl/276,Szczotka-do-stykow-akumulatora.html
miałem to samo zaproponować. Sprawdź napięcie na akumulatorze - wyłączony silnik i na biegu jałowy. Sprawdź jeszcze czy nie masz gdzieś upływu.

A tak to Jeszcze raz (pierwszy raz na spocie) gratulacje super fury, jeźdź (bynajmniej nie jeździj) długo i szczęśliwie.

mystek - 06-04-2012, 01:44

Panowie, ale skoro odpala (raz miałem problem z aku, kiedy to na zbieżności panowie wcisnęli hamulec na 20-30minut na zgaszonym silniku i światła ciągle się paliły. Ale któremu by po takim czasie akumulator nie siadł, hm?) to tylko klemy wymienię, jak będize więcej czasu, zasmarkam je jakimś smarem elektro-przewodzącym i będzie git :)

#Jaca - dzięki wielkie :) fura super i całkiem ładna i zero rdzy póki co, ale czuję, że będzie miał takie kaprysy, jak te z klemą. Już nawet nie, że ze starości, ale przez to, że właśnie auto nie było jeżdżone, nie pracował, jak należy. Oby cierpliwości starczyło :)

wojzi - 06-04-2012, 02:02

mystek napisał/a:
Oby cierpliwości starczyło :)


Ma Ci starczyć i tyle. Bo autko masz piękne i niejeden Ci go zazdrości.

BeNeK - 06-04-2012, 13:01

mystek, widzę że ujawniłeś się na jdmoption :D I dobrze niech poznają japońską motoryzację z innej strony niż honda :P !
mystek - 06-04-2012, 13:20

#Wojzi - może nie jeden zazdrości, ale 1/10 z tych 'zazdrośników' by się w niego wepchał, w sensie go kupił, no bo jednak auto stare i niespotykane. Tak czy siak cieszę się, że go mam :)

#Benek - na szczęście na JDM Option jest więcej różnych aut niż na Passwordzie, tam to Honda na Hondzie :P . Ale założyłem tam temat tylko z tego powodu, żeby pokazać, że takie auto jest gdzieś w Polsce i ma się dobrze :) .

mkm - 06-04-2012, 17:38

mystek, a ja mam takie pytanie... Czy kupiłeś sobie "spreje" i poczyściłeś wtyczki, cięgna, linki itp. bzdety, które przez te lata zarosły czy odebrałeś od Leszka i jeździsz?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group