To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Cena

gzesiolek - 10-12-2012, 10:50

rezon napisał/a:
W Outku miałem niestabilne przekłamania. w mieście znacznie wyżej - nawet o 1l. wyłącznie na trasie czasami wychodziło niemal dokładnie tyle samo.

Panie bo to niemiecka technologia byla i sie z japonska dogadac nie mogla ile faktycznie spalila... ;)

U mnie jak u Trika, zwykle komputer minimalnie zaniza... tzn. na pojedynczej trasie wyliczenia to sa +/- 0.5l/100km, ale tutaj dokladnosc pomiarowa mala... bo tutaj nie ma pewnosci czy mi zawsze na stacji dokladnie tak samo odbije... plus komp na poczatku symulujac ssanie troszke zawyza i to jest widoczne przy trasach pow. 10 a ponizej 40km, wtedy komp zawyza najbardziej...

A precyzji kompa bronic bede, bo w trybie (M) pokazuje mi od przegladu w koncu lutego 6.5l/100km... wg motostat w tym samym okresie 6.43l/100km...
I co roku wlasnie tego typu rozbieznosci mam... moze po prostu modelowo moim autem razem z zona jezdzimy...

Lucas123w - 10-12-2012, 10:59

Cytat:
A precyzji kompa bronic bede, bo w trybie (M) pokazuje mi od przegladu w koncu lutego 6.5l/100km... wg motostat w tym samym okresie 6.43l/100km...
I co roku wlasnie tego typu rozbieznosci mam... moze po prostu modelowo moim autem razem z zona jezdzimy...


U mnie jest tak że komputer na manualu pokazuje 8,8 a rzeczywiste spalanie wg obliczeń mam 8,4. Granica błędu 0,4 jest jak najbardziej do zaakceptowania. Może Czesko - Niemieckie inżyniery robią takie komputery że pokazują zużycie perfekcyjnie.

Cytat:
Ale bajki Mitsubishi podawane w materiałach reklamowych to chyba będą dla małych dzieci

rezon to można o każdej marce powiedzieć i wszystkich reklamach nowych aut.

gzesiolek - 10-12-2012, 11:16

Lucas123w napisał/a:
rezon to można o każdej marce powiedzieć i wszystkich reklamach nowych aut.


U mnie az tak zle nie ma... 6.4l/100km wg danych technicznych i 6.7l/100km od poczatku uzytkowania, a np. niewiele ponad 6.4l/100km w tym roku...
Ale przyznaje, ze w korkach w tym roku prawie nie stal... moze kilka razy siakies male... no i 70-80% km jezdzi moja zona w drodze do i z pracy odbierajac po drodze core... i ta gazu nie naduzywa... ot np. obwodnica Krakowa jedzie 90km/h prawym pasem i pozniej na kompie wsiadajac wieczorem widze 5.6l/100km...

W trasie w danych producent podawal chyba 5.2 lub 5.4l/100km i potwierdzam, ze sie da takie liczby osiagnac, ale to juz trzeba byc masochista...

Mam pytanie do kolegi co porusza sie Skoda... co Cie podkusilo kupowac kiosk jesli 8l/100km to dla Ciebie duzo? Nie lepiej kupic auto klasy sredniej z mniejszym oporem powietrza... Superb, Mondeo, 6...
No i po spalaniu stawiam ze masz TDI w Skodzie... bo sasiad ma Octavie 1.6 MPI i u niego srednie spalanie jest ok 8l pB95 i 9.5l LPG na 100km... przynajmniej wg jego slow...

rezon - 10-12-2012, 16:20

Lucas123w napisał/a:
Może Czesko - Niemieckie inżyniery robią takie komputery że pokazują zużycie perfekcyjnie.
nie robią - mój regularnie myli się o 0,5l niezależnie od sposobu użytkowania czyli przy pierwszym przeglądzie trzeba poprawić wskazania o 5% - jest to do ustawienia w VAG. Łatwe do sprawdzenia - wystarczy klinąć zieloną ikonkę w podpisie - oprócz średniego zużycia jest w notatkach średnie z kompa i prędkość między tankowaniami.
Pisząc o różnicy wskazań - miałem na myśli niską wiarygodność kompa - bo ma różne algorytmy wyliczania i bez praktyki z tankowań nie wiemy co nam pokazuje. Równie dobrze w każdym samochodzie - także Outku może zaniżać i zawyżać wskazania. wymieniane 8l uważam za akceptowalne dla takiej budy i zwłaszcza w benzynie, ale też nie jest to wskazanie podawane przez producenta tj. ok. 7l w cyklu mieszanym, a tu 8l praktycznie po za miastem - to jest o 1l/100km więcej czyli miało być oszczędnie, a wyszło tylko/aż oszczędniej.
Lucas123w napisał/a:
rezon to można o każdej marce powiedzieć i wszystkich reklamach nowych aut.
Nie znam się na każdej marce - wiem, że Skoda podaje dla mojego modelu i silnika z 4x4 - 6,7 po za miastem - na razie nawet się nie zbliżyłem w trasie (nie próbowałem też mocnego ecodrivingu) Miasto 10,7 - tu przesadzili - spokojnie mieszczę się w 10l bez oszczędzania. Cykl mieszany 8,2 - bez problemu do osiągnięcia wystarczy jeździć do 100km/h czyli niespecjalnie oszczędzając. Średnią mam wyższą z prostego powodu - za często jeżdżę nieco szybciej bo odległość do autostrady zmniejszyła mnie się ostatnio o 50% :) , a wtedy osiągane po zmianie oleju 8,9 całkowicie mnie satysfakcjonuje. Tak samo jak byłem zadowolony z 8l turboklekota w Outku, czy 8l w benzynie Outka uważam też za w pełni akceptowalne. Jest to kawał samochodu, sporo waży i aerodynamika kiosku Ruchu swoje robi.
Info - po zmianie na Millersa XF 5W30 szeroko reklamowanego przez Jacka (i od niego) wyraźnie widoczna zmiana na wykresie spalania, a na pewno nie zmieniłem sposobu jazdy - jeżeli już to jeżdżę szybciej, a i silnik dotarł się kilka kkm wcześniej. spadek zużycia średnio 0,5l w dół to wg mnie dużo. Może to wpływ w ogóle zmiany fabrycznego Castrola na inny, ale w danym przypadku był to Millers. Temperatura oleju praktycznie bez zmian tj. 95 normalna jazda, 105 na autostradzie. Ot ciekawostka, której nigdy wcześniej nie widziałem po przeglądzie czy zmianie oleju, a kilkadziesiąt zmian już miałem . SOrry za OT

Trik - 11-12-2012, 01:40

Rosjanie sporo testów publikują.
http://www.youtube.com/watch?v=dnf_hlZ5jCU
http://www.youtube.com/watch?v=ZYuIxG-kNoU
i coś po Włosku
http://www.youtube.com/watch?v=VE3XoBjJOW0

dziku79 - 13-12-2012, 13:46

kolejny test w 4x4 SUV Magazine
jurekschroda - 13-12-2012, 16:48

Przeczytałem..

Cytat:
O ile większość plastików wygląda solidnie, to gorzej z ich spasowaniem w niektórych miejscach. Dla przykładu: opierając rękę o podłokietnik można wyraźnie wyczuć jak silniczek podnoszenia szyb wypycha ją delikatnie podczas otwierania okien – w aucie tej klasy takie atrakcje nie powinny mieć miejsca

Hmm... nie wyczułem.

Cytat:
Choć mamy na pokładzie kamerę cofania to jak na jedną z wyższych wersji wyposażenia brakuje tu w standardzie czujników parkowania

Po kiego grzyba czujniki jeśli jest kamera ?

Cytat:
Automat wybiera przełożenia mało precyzyjnie przez co przyśpieszanie zamienia się festiwal wycia i nadwyrężonych wysokich obrotów. Układ czeka ze zmianą przełożenia nawet do 6000 obrotów/min

Jeśli się położy cegłę na pedale gazu, to owszem. CVT trzeba traktować zupełnie inaczej - dużo lepszy efekt jest , jeśli chcąc dynamicznie przyspieszyć odejmuje się nieznacznie nogę z gazu po osiągnięciu, powiedzmy 5 tys obr, pozwalając skrzyni podwyższyć bieg. Jest ciszej i szybciej.

Cytat:
Lepiej wypada spalanie – wartości oscylujące w okolicach 7 l/100km, możliwe do osiągnięcia dzięki trybowi ECO Mode Control, optymalizującemu pracę klimatyzacji i napędu 4WD, należy przyjąć za korzystne

Tu już wiemy, że autor nie jeździł tym autem :? Przyjmijmy tą dychę bez ekojazdy i będzie i tak ok.

rezon - 13-12-2012, 17:12

jurekschroda napisał/a:
Po kiego grzyba czujniki jeśli jest kamera ?
miałem obydwa i uważam za bardzo cenną kombinację - widocznie autor artykułu też.
Trik - 13-12-2012, 17:39

"Silnik jest zbyt mały i nie radzi sobie najlepiej z pojazdem o masie 1610 kg" Ciekawe spostrzeżenie. Autor wskazał masę pojazdu ze specyfikacji dla 2,2DID jeźdżąc benzyną Intense+ o masie max 1485kg (dane dla Instyle Navi to 1515kg)
Co do wyboru zamiennego w postaci golasa BMW X3. Wystarczy dodać do niego tylko BT aby cena była wyższa o ok 360pln i lakier metalik aby róznica wzrosła o kolejne 1000pln. Pomijam drobne kwestje silnika, przyspieszenia i prędkości max na plus dla BMW.

mitsu00 - 13-12-2012, 17:40

rezon napisał/a:
jurekschroda napisał/a:
Po kiego grzyba czujniki jeśli jest kamera ?
miałem obydwa i uważam za bardzo cenną kombinację - widocznie autor artykułu też.
Dlatego ze jak kamera sie zabloci, o co jest latwo w OII, jako ze klapa tylna zbiera duzo brudu, to nadal czujniki beda ci dzialaly i pomoga w parkowaniu. Ile razy tak mialem ze na ekranie mialem czarno, a na zewnatrz plucha i za cholere nie chcialo mi sie wychodzic i przecierac soczewke kamerki.
rezon - 13-12-2012, 18:53

Trik napisał/a:
Pomijam drobne kwestje silnika, przyspieszenia i prędkości max na plus dla BMW.
warto dołożyć jeszcze taką drobną kwestię jak hałas w środku. Ostatnio jeździłem też Tiguanem - jest różnica na plus - Tiguana. I to wyraźna.
Trik - 13-12-2012, 19:26

No idąc dalej tym tropem i dodając do golasa X3 to co OIII 2L CVT ma w standardzie to wyjdzie 180K pln bez mała. :lol: Sama automatyczna skrzynia biegów to 10K pln. Równie dobrze na OIII można nawet nie patrzeć i iść do konkurencji. Subiektywnie rzecz biorąc. :wink:
PiotrKw - 13-12-2012, 19:54

jurekschroda napisał/a:
CVT trzeba traktować zupełnie inaczej - dużo lepszy efekt jest , jeśli chcąc dynamicznie przyspieszyć odejmuje się nieznacznie nogę z gazu po osiągnięciu


???? Hm... rzeczywiście potrzebne są chyba specjalne szkolenia na tą skrzynie . Co będzie jak zamontują nowy system hamulcowy , gdzie aby się gwałtownie zatrzymać , będzie trzeba w odpowiednim momencie puścić hamulec . :wink: :wink:
I aby skręcić ostro w prawo , pod koniec manewru będzie trzeba odkręcać w lewo :wink: :wink:

rezon - 13-12-2012, 20:14

Jak pojawiły się problemy ze sprzęgłami w 2.2 to też były na początku hasła o braku umiejętności jazdy przez kierowców. Dopiero później winny było sprzęgło ;)
krzychu - 14-12-2012, 07:21

PiotrKw - ale masz problem. Jakby zdawało się prawo jazdy na automacie (jak w stanach) to też każdy by się dziwił jak to samochód z menualnem? Przecież to trzeba pierwsze przeszkolić klienta/kierowce... Jazda innymi automatami też wymaga przyzwyczajenia/zmiany nawyków... Przecież jak w tiptroniku albo DSG położysz cegłę na gazie to też wskazówka oprze się o czerwone pole... do tego w wielu samochodach niemiło i brutalnie szarpnie parę razy... A w CVT masz tak jakby cały czas jeden bieg nie czujesz zmiany bo ona dokonuje się płynnie... A obroty ustawiają się (czyli to "wycie") w zależności od tego ile tego gazu wciśniesz jak Ci się spieszy to bardzo dobrze (moim zdaniem), że wskazówka opiera się na czerwonym polu... Bo wtedy jest tyle ile fabryka dała, a 95% posiadaczy prawa jazdy nie potrafi wykrzesać z samochodu (z menualem) 100% bo się boją/nie umieją/tak się nauczyli (niepotrzebne skreślić). W CVT nie ma problemu but do podłogi i masz 100% czyli tyle ile fabryka Ci dała. Silnik wyje? Oczywiście bo to benzyna a nie dyszel... A chcesz kulturalnie to pół gazu i już...

Tak z popularnych samochodów to dużo multitroników (CVT) jest w audi co jak kupujesz Audi to też będziesz jęczał, że "wyje" i dużo pali? Jeździłem jak traktujesz gaz 1-0 to też wyje (do tego wycie w dyszlu nie należy do przyjemnych) i dużo pali... Jak jeździsz spokojnie spalanie niższe niż w menualu (jeździłem obiema audiczkami 2.0 TDI multitronik i 2.0 TDI menual). W Ameryce automatów jest tyle co u nas menuali duża część to skrzynie biegów CVT... Jakoś sobie chwalą, bo kupuję je namiętnie.

Ps. Jakby jeszcze zrobili zamiast transferu coś bardziej nowoczesnego to by to była skrzynia niemal idealna szczególnie do dyszlów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group