Nasze Miśki - ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !
marycjusz - 23-01-2015, 10:21
Bartekkita napisał/a: | jak powinno się spawać kielichy, spawem ciągłym czy punktowym? | - nie no w takim miejscu jak kielichy to ciągłym, aaa chociaż i podłogę też ciągłym dawaliśmy (tyle, ze przy cieńszej blasze typu podłoga trzeba uważać żeby nie przepalić) Ma być solidnie i tyle A wstawki są z blachy samochodowej od transita - tzn są to nowe elementy typu pas przedni, podłużnice itp, lub cieńsze elementy typu poszycia progów czy po prostu błotnik (mamy tego złomu troszkę ). Także w kielichach jest wstawka wewnętrzna z grubej blachy z pasa przedniego od transita i na wierzch z cieńszej jako poszycie zewnętrzne (tak samo kielich zbudowany jest oryginalnie).
Hugo - 23-01-2015, 14:43
marycjusz napisał/a: | z blachy samochodowej od transita | Nie wiem czy to dobry materiał...
robertdg - 23-01-2015, 18:43
marycjusz napisał/a: | Bartekkita napisał/a: | jak powinno się spawać kielichy, spawem ciągłym czy punktowym? | - nie no w takim miejscu jak kielichy to ciągłym, aaa chociaż i podłogę też ciągłym dawaliśmy ... | Przerost formy na trescią, widziałeś aby gdzieś w aucie były spawy ciagłe Nawet na elementch konstrukcyjnych ich nie ma, bo tak się poprostu nie robi.
jacek11 - 23-01-2015, 21:16
Hugo, czyścisz mi monitor faktem jest,że fordy mają słabe blachy,ale porządnie wyczyszczone i zakonserwowane powinno dać radę
Marcino - 23-01-2015, 23:01
No włsnie też z kimś dziś dyskutowałem że nie ma konieczności ciągłych spawów.
Tak samo jak za gruba blacha bo może być za sztywna i być może zacznie pękać.
Bartekkita - 24-01-2015, 12:17
No ja właśnie też czytałem o wyższości spawów punktowych nad ciągłymi, ale kolega marycjusz, pospawał już drugie auto, póki co nie narzekał na niedomykające się drzwi i takie tam, więc z tym spawaniem kielichów to chyba nie taki diabeł straszny jak go malują blacharze.
robertdg - 24-01-2015, 17:22
Tu nie chodzi o kwestie przeciagnięc podczas spawania ciągłego tylko o lepszą udarność spawu punktowego w trakcie "pracy" nadwozia.
marycjusz - 25-01-2015, 21:21
hehe, powiem krótko : każdy ma swoje sprawdzone lub mniej sprawdzone metody Moje są sprawdzone Bartekkita napisał/a: | ale kolega marycjusz, pospawał już drugie auto, póki co nie narzekał na niedomykające się drzwi i takie tam, | - drugie jako swoje A tak poza tym kilka aut w ten sposób robiliśmy (znajomym itp) i nikt jakoś nie narzeka. Mało tego, z tej samej blachy od transita (tak jak pisałem wcześniej - mamy trochę tego materiału) - to są zupełnie nowiutkie elementy, co Wy myślicie że my ze starej podrdzewiałej blachy to lepimy ? No proszę ja Was Jakoś nic nie pęka, nie rdzewieje itp, bo grunt to porządnie zakonserwować i po sprawie. Dajcie spokój z tym czy to ma być punktowo czy spawem ciągłym robione - tak jak pisałem wyżej, każdy robi po swojemu - na szczęście Sigma robiona jest dla MNIE a nie na sprzedaż ,więc wiem jak robota zrobiona i wiem że to będzie super się trzymało
Dwa lata temu w identyczny sposób wyspawaliśmy Galanta (nawet w tych samych miejscach) - Galem jeździ mój kumpel więc mam możliwość zajrzenia w miejsca gdzie był spawany - nie ma grama rdzy na tym to raz, nic nie pęka itp to dwa, wygląda tak samo jak dwa lata temu po konserwacji to trzy Więc sorry ale zaufam sobie i swojej robocie
marycjusz - 03-02-2015, 16:39
Sigma poskładana do kupy – w międzyczasie wymyśliłem taki oto patent na zabezpieczenie przed rdzewieniem mocowania dolnego błotnika . Oryginalnie wychodzi tu rurka ok. 3 cm i tyle…woda cieknie z całym syfem po wewnętrznej stronie błotnika i nie ma co się dziwić że ściągamy błotnik a tam cały dół w korozji i oby to jeszcze dało się uratować W związku z czym przedłużyłem rurkę i wypuściłem ją na samym dole przy podłodze (z obu stron auta).
Na zamontowanie czekają fanty :
Listwa dolna z obiema zaślepkami
Tarcze przednie Mikody
Wszyc - 03-02-2015, 21:49
marycjusz napisał/a: | w międzyczasie wymyśliłem taki oto patent |
dobre już adaptuje do siebie
MichciuGT - 03-02-2015, 22:12
Ciekawe czy w Carismie też tak zrobili że dół błotnika rdzewieje, później zobaczę u siebie i być może też taki patent znajdzie się :]
Hugo - 03-02-2015, 22:52
MichciuGT napisał/a: | Ciekawe czy w Carismie też tak zrobili że dół błotnika rdzewieje | Też rdzewieje, w Space Starze też, ale nie wiem czy przez ten spływ. To jest odprowadzenie wody z szyberdachu i mają to tylko wersje wyposażone w szyberdach.
Wszyc - 03-02-2015, 23:01
Hugo napisał/a: | ale nie wiem czy przez ten spływ |
W 80% nie po prostu syf sie zbiera za fartuchem nadkola jak w wielu autach ale spływ z szyberdachu i tak sobie przedłużę bo czemu nie
robertdg - 04-02-2015, 07:38
Tam prócz spływu z szyberdachu jest jeszcze spływ z kanału podszybia, wszystko razem plus kurz, robi się gęsta papka i zapycha drobniutki wylot
marycjusz - 04-02-2015, 13:22
robertdg napisał/a: | am prócz spływu z szyberdachu jest jeszcze spływ z kanału podszybia | - dokładnie
robertdg napisał/a: | robi się gęsta papka i zapycha drobniutki wylot | - dlatego ta rurka jest tak zrobiona że to się nie powinno zapychać (ewentuualnie sprężarka i co jakiś czas sobie przedmucham ) - ale gnić nie będzie. Wszyc napisał/a: | syf sie zbiera za fartuchem nadkola jak w wielu autach | - to prawda Krzychu, dlatego ja u siebie nadkola uszczelniam klejem do szyb żeby nic się tam nie dostawało
Tymczasem przyjechały dziś tarcze na tył
- kurde jakiś problem z tymi tarczami na tył do Sigm, tylko w jednym sklepie znalazłem a chciałem też na tył nacinane, ale niestety tylko zwykłe udało się dorwać.... Nie wiecie co jest grane ? Dobrze że moja sigma w sedanie, bo bracia mają w kombi i w ogóle tylnych tarcz nie mogą dostać.
|
|
|