To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !

marycjusz - 23-01-2015, 10:21

Bartekkita napisał/a:
jak powinno się spawać kielichy, spawem ciągłym czy punktowym?
- nie no w takim miejscu jak kielichy to ciągłym, aaa chociaż i podłogę też ciągłym dawaliśmy ;) (tyle, ze przy cieńszej blasze typu podłoga trzeba uważać żeby nie przepalić) Ma być solidnie i tyle :) A wstawki są z blachy samochodowej od transita - tzn są to nowe elementy typu pas przedni, podłużnice itp, lub cieńsze elementy typu poszycia progów czy po prostu błotnik ;) (mamy tego złomu troszkę ;) ). Także w kielichach jest wstawka wewnętrzna z grubej blachy z pasa przedniego od transita ;) i na wierzch z cieńszej jako poszycie zewnętrzne (tak samo kielich zbudowany jest oryginalnie).
Hugo - 23-01-2015, 14:43

marycjusz napisał/a:
z blachy samochodowej od transita
Nie wiem czy to dobry materiał...
robertdg - 23-01-2015, 18:43

marycjusz napisał/a:
Bartekkita napisał/a:
jak powinno się spawać kielichy, spawem ciągłym czy punktowym?
- nie no w takim miejscu jak kielichy to ciągłym, aaa chociaż i podłogę też ciągłym dawaliśmy ;) ...
Przerost formy na trescią, widziałeś aby gdzieś w aucie były spawy ciagłe :?: Nawet na elementch konstrukcyjnych ich nie ma, bo tak się poprostu nie robi.
jacek11 - 23-01-2015, 21:16

Hugo, czyścisz mi monitor :mrgreen: faktem jest,że fordy mają słabe blachy,ale porządnie wyczyszczone i zakonserwowane powinno dać radę :)
Marcino - 23-01-2015, 23:01

No włsnie też z kimś dziś dyskutowałem że nie ma konieczności ciągłych spawów.
Tak samo jak za gruba blacha bo może być za sztywna i być może zacznie pękać.

Bartekkita - 24-01-2015, 12:17

No ja właśnie też czytałem o wyższości spawów punktowych nad ciągłymi, ale kolega marycjusz, pospawał już drugie auto, póki co nie narzekał na niedomykające się drzwi i takie tam, więc z tym spawaniem kielichów to chyba nie taki diabeł straszny jak go malują blacharze.
robertdg - 24-01-2015, 17:22

Tu nie chodzi o kwestie przeciagnięc podczas spawania ciągłego tylko o lepszą udarność spawu punktowego w trakcie "pracy" nadwozia.
marycjusz - 25-01-2015, 21:21

hehe, powiem krótko : każdy ma swoje sprawdzone lub mniej sprawdzone metody ;) Moje są sprawdzone :)
Bartekkita napisał/a:
ale kolega marycjusz, pospawał już drugie auto, póki co nie narzekał na niedomykające się drzwi i takie tam,
- drugie jako swoje ;) A tak poza tym kilka aut w ten sposób robiliśmy (znajomym itp) i nikt jakoś nie narzeka. Mało tego, z tej samej blachy od transita (tak jak pisałem wcześniej - mamy trochę tego materiału) - to są zupełnie nowiutkie elementy, co Wy myślicie że my ze starej podrdzewiałej blachy to lepimy ? No proszę ja Was :? Jakoś nic nie pęka, nie rdzewieje itp, bo grunt to porządnie zakonserwować i po sprawie. Dajcie spokój z tym czy to ma być punktowo czy spawem ciągłym robione - tak jak pisałem wyżej, każdy robi po swojemu - na szczęście Sigma robiona jest dla MNIE a nie na sprzedaż ,więc wiem jak robota zrobiona i wiem że to będzie super się trzymało :)

Dwa lata temu w identyczny sposób wyspawaliśmy Galanta (nawet w tych samych miejscach) - Galem jeździ mój kumpel więc mam możliwość zajrzenia w miejsca gdzie był spawany - nie ma grama rdzy na tym to raz, nic nie pęka itp to dwa, wygląda tak samo jak dwa lata temu po konserwacji to trzy :) Więc sorry ale zaufam sobie i swojej robocie ;)

marycjusz - 03-02-2015, 16:39

Sigma poskładana do kupy – w międzyczasie wymyśliłem taki oto patent na zabezpieczenie przed rdzewieniem mocowania dolnego błotnika . Oryginalnie wychodzi tu rurka ok. 3 cm i tyle…woda cieknie z całym syfem po wewnętrznej stronie błotnika i nie ma co się dziwić że ściągamy błotnik a tam cały dół w korozji i oby to jeszcze dało się uratować :P W związku z czym przedłużyłem rurkę i wypuściłem ją na samym dole przy podłodze (z obu stron auta).


Na zamontowanie czekają fanty :
Listwa dolna z obiema zaślepkami :twisted:


Tarcze przednie Mikody

Wszyc - 03-02-2015, 21:49

marycjusz napisał/a:
w międzyczasie wymyśliłem taki oto patent


dobre już adaptuje do siebie :)

MichciuGT - 03-02-2015, 22:12

Ciekawe czy w Carismie też tak zrobili że dół błotnika rdzewieje, później zobaczę u siebie i być może też taki patent znajdzie się :]
Hugo - 03-02-2015, 22:52

MichciuGT napisał/a:
Ciekawe czy w Carismie też tak zrobili że dół błotnika rdzewieje
Też rdzewieje, w Space Starze też, ale nie wiem czy przez ten spływ. To jest odprowadzenie wody z szyberdachu i mają to tylko wersje wyposażone w szyberdach.
Wszyc - 03-02-2015, 23:01

Hugo napisał/a:
ale nie wiem czy przez ten spływ


W 80% nie po prostu syf sie zbiera za fartuchem nadkola jak w wielu autach :) ale spływ z szyberdachu i tak sobie przedłużę bo czemu nie :)

robertdg - 04-02-2015, 07:38

Tam prócz spływu z szyberdachu jest jeszcze spływ z kanału podszybia, wszystko razem plus kurz, robi się gęsta papka i zapycha drobniutki wylot
marycjusz - 04-02-2015, 13:22

robertdg napisał/a:
am prócz spływu z szyberdachu jest jeszcze spływ z kanału podszybia
- dokładnie
robertdg napisał/a:
robi się gęsta papka i zapycha drobniutki wylot
- dlatego ta rurka jest tak zrobiona że to się nie powinno zapychać (ewentuualnie sprężarka i co jakiś czas sobie przedmucham ;) ) - ale gnić nie będzie.
Wszyc napisał/a:
syf sie zbiera za fartuchem nadkola jak w wielu autach
- to prawda Krzychu, dlatego ja u siebie nadkola uszczelniam klejem do szyb żeby nic się tam nie dostawało ;)

Tymczasem przyjechały dziś tarcze na tył

- kurde jakiś problem z tymi tarczami na tył do Sigm, tylko w jednym sklepie znalazłem :| a chciałem też na tył nacinane, ale niestety tylko zwykłe udało się dorwać.... Nie wiecie co jest grane ? Dobrze że moja sigma w sedanie, bo bracia mają w kombi i w ogóle tylnych tarcz nie mogą dostać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group