To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Avance Czarna Perła by komarsnk

mjsystem - 01-10-2015, 10:27

mati_z napisał/a:
przełączania na gaz mam ustawioną na 25 stopni,
:shock: Nie uważasz, że zdecydowanie za niska granica temperatury przełączenia ?
Marcino - 01-10-2015, 10:54

mjsystem napisał/a:
mati_z napisał/a:
przełączania na gaz mam ustawioną na 25 stopni,
:shock: Nie uważasz, że zdecydowanie za niska granica temperatury przełączenia ?

Ja mam 20...:)

komarsnk - 01-10-2015, 10:57

Marcino napisał/a:
mjsystem napisał/a:
mati_z napisał/a:
przełączania na gaz mam ustawioną na 25 stopni,
:shock: Nie uważasz, że zdecydowanie za niska granica temperatury przełączenia ?

Ja mam 20...:)

Współczuję wtryskiwaczom jak muszą rozrzucać takie g...luty :toothy5:
Ja mam 30 albo nawet 35.

mjsystem - 01-10-2015, 13:07

komarsnk napisał/a:
Ja mam 30 albo nawet 35.
I tak za mało 8)
komarsnk - 01-10-2015, 13:12

Na Amayama ten czujnik kosztuje ponad 26 dolców :?
Ten z ebaya się bardziej opłaca tylko ciekawe czy to faktycznie oryginał :|

mati_z - 01-10-2015, 13:22

mjsystem, komarsnk, macie jakieś dowody czy powtarzacie mity? Tak odkręcacie w domu kuchenkę gazową przy temperaturze 25 stopni to też Wam gluty lecą? :lol:
Taką temperaturę ustawił mi kumpel "gazownik" i jest w porządku. Jeśli temperatura byłaby zbyt niska to wystąpiłoby szarpanie na gazie, a takich problemów nie zaobserwowałem ;)

Owczar - 01-10-2015, 14:08

U mnie jeden na 20 a drugi na 25 :)
komarsnk - 01-10-2015, 14:29

mati_z napisał/a:
Tak odkręcacie w domu kuchenkę gazową przy temperaturze 25 stopni to też Wam gluty lecą? :lol:

Nie widzę związku. Załóż sobie palnik na dolot to będziemy mogli porównywać.
mati_z napisał/a:
Taką temperaturę ustawił mi kumpel "gazownik" i jest w porządku. Jeśli temperatura byłaby zbyt niska to wystąpiłoby szarpanie na gazie, a takich problemów nie zaobserwowałem ;)

No no :) Nie wiem jak Ty ale ja lubię moje wtryskiwacze - a że nie są to tanie rzeczy to nie zbawi mnie 1km dłuża jazda na Pb - stać mnie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Owczar - 01-10-2015, 14:40

U mnie hany 4,5 roku na tej temp hulaja i nie marudza. Wtryskiwaczom bardziej szkodzi słaby filtr fl. Jak masz z odstojnikiem, który separuje frakcje stałe to nie ma się czym martwić. Bez odstojnika precyzyjne wtryskiwacze nawet przy wyższej temp będą padały.
mati_z - 01-10-2015, 20:25

Ja też mam Hany zielone i nic im nie będzie, a filtr mam zamiar właśnie zmienić na lepszy :)
komarsnk, chyba dalsza dyskusja nie ma sensu, bo się nie dogadamy. Jak Cię stać to możesz sobie nawet na 90 stopi ustawić :mrgreen:

Owczar, dorzuciłem odczyt z MAF, nic szczególnego się nie dzieje - rośnie razem z wciśnięciem gazu:

Bardziej zastanawia mnie to cofnięcie zapłonu chwilę wcześniej, chociaż akurat wtedy zwalniałem do zera. Może to jest jakiś trop?

Proponuje przenieść dyskusję do działu technicznego, żeby tutaj nie śmiecić ;)

komarsnk - 01-10-2015, 23:29

Owczar napisał/a:
U mnie hany 4,5 roku na tej temp hulaja i nie marudza. Wtryskiwaczom bardziej szkodzi słaby filtr fl. Jak masz z odstojnikiem, który separuje frakcje stałe to nie ma się czym martwić. Bez odstojnika precyzyjne wtryskiwacze nawet przy wyższej temp będą padały.

Mam filtr z odstojnikiem. Ale tak na poważnie to własnie lekko mi zeszłej zimy poszarpywał przy przełączeniu przy 30st. i mieliśmy z gaziarzem podejrzenie, że niestety któraś hanka może być wadliwa... Ale przestawiliśmy temp. o kilka stopni i przestało. I tak już zostało :)
W sumie na próbę mogę obniżyć ale raczej nie aż do 20st. :p

Dziś temp. płynu wynosiła 19st. przy 11 na zewnątrz.
Jutro rano będę jechał to zrobię odczyt i logi - po nocy będzie najbardziej miarodajnie.

Owczar - 02-10-2015, 00:05

Jeśli nie jeździsz głównie na krótkich odcinkach to zostaw jak jest.

Wykres wygląda ciekawie... podejrzenie pada na TPS-a.

Zwróccie uwagę na pewien szczegół.
W 42,665 nastąpiło wciśnięcie gazu- co widać na odczycie z MAF-a. Obroty zaczęły wzrastać, ale nie zmienił się odczyt z TPS-a. W tym momencie następuje zmniejszenie kąta wyprzedzenia zapłonu i odcięcie wtryskiwaczy paliwa- ECU wykrywa dziwną sytuację, bo według TPS nie dodał nikt gazu, a MAF pokazuje większą ilość powietrza. W 43,665 sytuacja się stabilizuje- rośnie TPS, MAF, RPM i zapłon się stabilizuje.

Wygląda na to, że przyczyną jest opóźniony odczyt z TPS- ale skąd taki problem na zimnym silniku... Z tego co mówi żona, u nas tego problemu nie ma. Choć dawno temu też mi się tak parę razy zdławił.

mati_z - 02-10-2015, 08:34

Owczar, ale zauważ, że wtedy prędkość spadała. Nie pamiętam dokładnie kiedy robiłem ten zapis, ale wydaje mi się, że mogłem wtedy cofać albo dojeżdżać do wyjazdu i przełączać bieg. W każdym razie ECU mógł wtedy próbować podbić obroty. Może coś z silniczkiem krokowym? A może to jednak korekty wtrysku, które dla benzyny mogą być za wysokie?
Za tydzień będę wymieniał olej i świece więc przy okazji pomierzę TPS-a wg manuala ;)

Owczar - 02-10-2015, 09:22

Prędkość spadała chwilę po zdlawieniu. Zanim zaczęła spadać to odczyty z maf rosły. Chyba, że Maf fiksuje.

Może gdy jest zimny to trochę oszukuje. Może delikatne czyszczenie by mu pomogło. Ja swojego czyscilem.

mati_z - 02-10-2015, 09:45

Owczar, czym czyściłeś? Wczoraj jeszcze zauważyłem, że zanim się rozgrzeje i przełączy na gaz to jest taki jaki jakby dołek w przyspieszeniu w zakresie 1000-1500 obr/min


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group