[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie
bastek - 17-05-2011, 17:56
jac napisał/a: | to ja nie wiem skad on wzial 7,5pln za 1,5 litra |
pisałem o Pb
w gazie jak widzę, palę 7,5 litra, czyli na ostrej jeździe pewnie ze 2 litry więcej - 5 pln/100 km, czyli 100 plnów na m-c
jac, a colt nowy? gazowałeś? będziesz? mi w serwisie powiedzieli, że jak lancerka dopuszczalne, to w colcie nowym nie zakaładać absolutnie... cytat jeśli ma być z gazem, niech pan kupi inne auto (może miał na myśli KIA ?)
na wiosnę chcę żonie zmienić auto, a też z racji przebiegu gaz do rozważenia....
jac - 17-05-2011, 18:11
bastek1 napisał/a: | jac napisał/a: | to ja nie wiem skad on wzial 7,5pln za 1,5 litra |
pisałem o Pb
w gazie jak widzę, palę 7,5 litra, czyli na ostrej jeździe pewnie ze 2 litry więcej - 5 pln/100 km, czyli 100 plnów na m-c
jac, a colt nowy? gazowałeś? będziesz? mi w serwisie powiedzieli, że jak lancerka dopuszczalne, to w colcie nowym nie zakaładać absolutnie... cytat jeśli ma być z gazem, niech pan kupi inne auto (może miał na myśli KIA ?)
na wiosnę chcę żonie zmienić auto, a też z racji przebiegu gaz do rozważenia.... |
colt byl nowy na gwiazdke 2009, nie zamiezam go gazowac - nie ma sensu. Pali zonie w 3miescie ok 6,8l/100km (silnik 1.3) wiec krzywdy nie ma jezeli chodzi o miejskie auto, zreszta bagaznik ma tak maly ze po wlozeniu gazu i kola nie byloby miejsca na wyniki wojazy po centrach handlowych, co w zasadzie mnie by nie zasmucilo jednak kolezance-malzonce taka opcja kompletnie nie odpowiada
qba_2 - 26-05-2011, 10:44
Moje pierwsze dane na temat spalania po przejechaniu 3k km.
Średnie spalanie około 9l mierzone przez zalane paliwo, nie komputer.
Jazda 50/50, z tym, że krakowskie korki. Trasa wychodziła średnio około 7,5, miasto 11,5.
Nie jest chyba aż tak źle. Jeśli chodzi o benzynę to lałem na początku 95, później Ultimate 98, ale róznicy raczej nie widać.
Dwie uwagi, wir w baku przy prędkości rzędu 170-190 na autostradzie, ale to norma.
Aby osiągnąć w mieście spalanie na poziomie katalogowym, trzeba używać opcji z komputera "SHIFT", jednak jazda jest strasznie mulasta, aż żal męczyć taki silnik obrotami do 2000.
waldinio - 26-05-2011, 16:03
qba_2 napisał/a: | Moje pierwsze dane na temat spalania po przejechaniu 3k km.
Średnie spalanie około 9l mierzone przez zalane paliwo, nie komputer.
Jazda 50/50, z tym, że krakowskie korki. Trasa wychodziła średnio około 7,5, miasto 11,5.
Nie jest chyba aż tak źle. Jeśli chodzi o benzynę to lałem na początku 95, później Ultimate 98, ale róznicy raczej nie widać.
Dwie uwagi, wir w baku przy prędkości rzędu 170-190 na autostradzie, ale to norma.
Aby osiągnąć w mieście spalanie na poziomie katalogowym, trzeba używać opcji z komputera "SHIFT", jednak jazda jest strasznie mulasta, aż żal męczyć taki silnik obrotami do 2000. |
hmm ja takiej opcji nie mam....
qba_2 - 27-05-2011, 09:51
Modele z 2011 mają już komputer pokładowy i zegary takie jak w ASX-ie (białe).
Bonassia - 27-05-2011, 13:11
Mam wersję 1,5, ale ostatnio jeździłem ok. 2 m-ce wersją 1,8 o przebiegu 9000 km. Spalenie miasto, krótkie odcinki, średnie korki (Katowice) 9,5 do 11 l. (wskazania komputera). Na trasie długości 140 km przy bardzo spokojnej jeździe 6,0 (wskazania komputera). Średnie spalanie liczone podczas tankowania do pełna wychodziło w granicach 8,9 do 8,5 l/100 km z tym, że większość jazdy w mieście.
beti - 28-05-2011, 10:46
Piszecie koledzy, że 1,8 jak dobrze pokręcić to przyspiesza. Moze mam inny egzemplarz ale jak go kręcić w starcie do 100? Nie umiem tak dobrać zmiany biegów z 1 na 2 by płynnie przyspieszał. Na 2 rozkręcam do 6tys i zmiana na 3 jest płynna i co najważniejsze auto ciągnie.
jaca71 - 28-05-2011, 11:06
Bonassia,
Cha cha. Wygląda że to jednak nie samochód (Lancer 1.8) dużo pali, tylko kierowcy tych samochodów (Lancerów 1.8) nie potrafią mało palić w porównaniu do kierowców samochodów (Lancer 1.5 i 1.6).
beti, Sprint do setki w wykonaniu lancera nie jest imponujący. Krótka jedynka która kończy się poniżej 60km/h i zmiana na dwójkę powoduje zejście poniżej 4000rpm co skutkuje 10s do setki
Ale w trasie tego nie czuć. Ja przy prędkościach około 50-60 wyprzedzam na dwójce (ale trzeba pilnować obrotów bo szybki się kończą), a powyżej 60 z trójki tu jest problem że z pełnym składem na pokładzie i w bagażniku "lubi nie odjechać"
beti - 28-05-2011, 11:43
Czyli problemem jest skrzynia a nie ja. Ok, bo testowo ruszałem kilka razy i ciagle łapałem niskie obroty przy zmianie 1-2
PS.
Moze zamiast tuningu silnika zmienic skrzynie na lepiej zestopniowaną?
jaca71 - 28-05-2011, 11:46
beti napisał/a: | Moze zamiast tuningu silnika zmienic skrzynie na lepiej zestopniowaną? |
Jakby mu kaganiec z 6500 przesunąć na 7600 jak poprzedniej generacji to...
Edit: Edytowano z 7200 na 7600.
PS. 7200 to ma mój civic
beti - 28-05-2011, 12:16
A jak to zrobic?
krzychu - 28-05-2011, 12:16
jaca71 napisał/a: | na 7200 jak poprzedniej generacji to... |
chyba 7600...
beti - 28-05-2011, 12:26
Ma ktoś wykres 1,8 bez odcięcia po 6500?
RalfPi - 28-05-2011, 12:46
Co do spalania - Szczecin-Berlin - średnia około 120 km/h - chyba mi nikt nie "wyedytuje":)
Spalanie licznikowo 10.3 l/100 km - rzecz jasna gazu:) (tam gdzie można to 140-150, a tam gdzie trzeba to tak jak znaki).
A z całej podróży było 9.8 wliczając tu i tam po Berlinie.
Chyba spoczko, co;)?
Pozdrawiam
PS A co do niedowiarków jeśli chodzi o inst. gazową. to bez problemu wszystko hula!
jurekschroda - 28-05-2011, 13:37
No, hulać to będzie, ale jak długo ? Oto jest pytanie. Czy ktoś już zrobił Lancerkiem 1.8 np 100 tkm na gazie ?
|
|
|