[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
matrixadam - 17-03-2014, 16:07
Panowie i Panie proszę o pomoc. Mam zamiar kupić pierwsze NOWE opony do mojego Misia, jednakże nie dysponuję dużymi pieniędzmi, dlatego mogę sobie pozwolić na komplet do maks 800/900 zł. Rozglądałem się i przeczytałem dużo opinii. Spośród nich wybrałem takie:
Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65 R15 91 H
- do kupienia za 800 zł komplet
Fulda ECOCONTROL 195/65 R15 91 T V1
- do kupienia za 660 zł komplet lub 400 zł używane 2 letnie/ ewentualnie delikatnie droższe 91 H
Michelin ENERGY SAVER 195/65 R15 91 H
- 900 zł komplet
Czy są to opony warte zachodu?
Na marginesie zapytam jeszcze, co myślicie o wymianie opon, lepiej kupić drugi komplet felg czy przerzucać opony? Do tej pory przerzucałem, ale miałem bardzo słabe opony. Myślałem o kupieniu felg stalowych na zimę, ale nie chcę żeby mój Galant się na mnie obraził, że jeździ na stalowych...
Pozdrawiam
inq - 17-03-2014, 16:56
matrixadam napisał/a: | Myślałem o kupieniu felg stalowych na zimę, ale nie chcę żeby mój Galant się na mnie obraził, że jeździ na stalowych... |
Na pewno się obrazi. Jak chcesz kupować stalówki, to lepiej już jakieś zwykłe alu. Zwykłe w sensie wyglądu Ja za komplet 15ek ori z Carismy zapłaciłem chyba 350 zł. Na pewno lepiej wyglądają od stalówek.
Z tych opon co podałeś brałbym Micheliny.
matrixadam - 17-03-2014, 20:12
A ewentualnie są jakieś warte polecenia w podobnej cenie których nie podałem?
Juiceman - 17-03-2014, 20:14
Michelin ENERGY SAVER 195/65 R15 91 H - polecam ciche i dobre warto zakupić jednak pomyślałbym o innym rozmiarze, może wyjść trochę taniej
matrixadam - 17-03-2014, 20:23
Inny rozmiar, to znaczy mniejszy? Felgi mam 15, więc nie mogę zmienić. Z tego co przeglądałem, mniejsze nie są zbytnio tańsze.
Tomek - 17-03-2014, 20:28
matrixadam, do 2.5 V6 bierz opony 205/60R15
205 mm jest zdecydowanie optymalne
matrixadam - 17-03-2014, 20:37
W takim rozmiarze to już trochę inne pieniądze. Namieszane mam już w głowie. Nie wpłynie to negatywnie na spalanie? Dlaczego uważasz, że jest optymalne?
Tomek - 17-03-2014, 20:42
Cytat: |
W takim rozmiarze to już trochę inne pieniądze. Namieszane mam już w głowie. Nie wpłynie to negatywnie na spalanie? Dlaczego uważasz, że jest optymalne? |
4 lata jazdy Galantem
jakby się uprzeć to jechałem Galantem na wszystkich szerokościach od 165 do 225
225 już czuć zamulenie
195 bardzo dobrze się zbiera, czyć różnicę tych 30 mm
ale w kwestii spalanie/trzymanie/przyspieszanie to wychodzi mi, że 205 jest optymalne, tym bardziej na 15 calach
teraz mam takie na aucie i jest git (Vredestein za 260 zł sztuka)
[ Dodano: 17-03-2014, 20:45 ]
uniroyale masz w tym rozmiarze po 249
Sava - 204 zł (ktoś je tutaj zachwalał)
matrixadam - 17-03-2014, 21:38
Co byście powiedzieli o czymś takim: Toyo Proxes CF-1 205/60 R15 95 H ? Czy to, że zostały wyprodukowane w 2011 wpłynie negatywnie? Niby nowa z gwarancją.
fergul11 - 17-03-2014, 22:54
matrixadam napisał/a: | Niby nowa z gwarancją |
matrixadam napisał/a: | wyprodukowane w 2011 |
Guma się starzeje , odparowuje zawarte w niej rozpuszczalniki i uszlachetniacze , do tego po roku użytkowania może popękać w rowkach pomiędzy kostkami bieżnika ,a już chińszczyzna w dotyku jest jakby plastikowa .
No ale coś za coś .Ja też na jednym aucie mam azjatyckie i nie narzekam ,chociaż kruszeją pomiędzy bieżnikiem po 2 sezonach .
Tomek - 18-03-2014, 07:56
3 lata to jeszcze nie tak dużo
jednak, żebym kupił takie opony musiałyby kosztować jakieś 60-70% wartości NOWYCH
inaczej bym nie kupił
Bartekkita - 18-03-2014, 11:46
tomek84 napisał/a: | matrixadam, do 2.5 V6 bierz opony 205/60R15
205 mm jest zdecydowanie optymalne |
a to przypadkiem nie jest rozmiar zalecany przez Mitsu do 2.5 V6? Ja mam taki wypisany w tabelce odnośnie ciśnień jak i zapasowe koło.
matrixadam
Podobno opony przechowywane u producenta starzeją się dużo wolniej, bo nie wpływają na nie czynniki atmosferyczne itd. Jednak jak będziesz chciał je sprzedać kiedyś to może być problem, bo zamiast 3 letnich będziesz miał 6 letnie i weź tu udowodnij
Z tymi Dunlopami nie miałem do czynienia, ale ojciec ma Dunlopy i mają na karku 9-10 sezonów i dopiero w zeszłym roku pojawiły się mikropękniecia, zrobił na nich naprawdę sporo +/- 90 tys i zostało jeszcze z 4mm bieżnika. Opony nadal bardzo ciche i dobrze trzymają. Tylko że to był jakiś topowy model bo indeks prędkości był W przy rozmiarze 205/65 r15. Także firmę mogę polecić
ps. mój Misiek jeździ w zimie na stalówkach, nie obraża się, ani nie marudzi. Stalówki się dużo taniej prostuje
Tomek - 18-03-2014, 12:15
Bartekkita napisał/a: |
a to przypadkiem nie jest rozmiar zalecany przez Mitsu do 2.5 V6? Ja mam taki wypisany w tabelce odnośnie ciśnień jak i zapasowe koło. |
jest
zapasówki były też 195/65R15
Bartekkita napisał/a: |
ps. mój Misiek jeździ w zimie na stalówkach, nie obraża się, ani nie marudzi. Stalówki się dużo taniej prostuje |
pogiąć 15 cali na takim balonie to też wyczyn
matrixadam - 18-03-2014, 13:36
Chyba jednak zdecyduję się na MICHELIN ENERGY SEAVER + 4X195/65R15 91H. 10mm może nie zrobi mi OGROMNEJ różnicy. Nie jeżdżę z prędkością ponad 200 km/h, w zakręty również nie wchodzę z nadmierną prędkością. Do tej pory jeździłem w tym rozmiarze i nie zauważyłem zbytnio żadnych problemów. Ograniczają mnie też fundusze, Michelin można kupić już za 900 zł komplet. Jeśli możecie zaproponować coś do 1000 zł w rozmiarze 205/60R15 to bardzo chętnie wezmę je pod uwagę. Nie zamawiam dzisiaj, więc można się jeszcze zastanowić.
madź - 18-03-2014, 13:42
Kup koniecznie opony ze wzmacnianą boczną ścianką.
Raz nadziałam się kupując nowe Barum Bravuris 2 205/55R16 - mają bardzo miękką ściankę i samochód lubiał "pływać" przy prędkościach +100km/h oraz był niestabilny na zakrętach. Przy większym profilu wzmocniona ścianka moim zdaniem jest bardzo ważna...
|
|
|