To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

Owczar - 19-01-2014, 17:45

sveno napisał/a:
zmierzyłem pobór prądu na postoju: 0,18A do 0,19A przy zamkniętym aucie, czyli tak jak go zostawiam na noc. Czy ktoś mógłby zmierzyć w swoim EA5x żeby porównać wyniki?


Ja dzisiaj mierzyłem w swoim bo z rana coś niemrawo kręci. Co prawda włączam webasto, ale powinien mieć jeszcze zapas po 25 min grzania.

I tak chwilę po zamknięciu drzwi mam 600mA. Po 2-3 minutach spada do 120mA, a później waha się w okolicach 80-100mA. Największym złodziejem jest sterownik GSM z telefonem, który zaciąga ok 50mA. Do tego dochodzi UKP, STAG no i ECU.

deejay - 19-01-2014, 18:12

Owczar napisał/a:
sveno napisał/a:
zmierzyłem pobór prądu na postoju: 0,18A do 0,19A przy zamkniętym aucie, czyli tak jak go zostawiam na noc. Czy ktoś mógłby zmierzyć w swoim EA5x żeby porównać wyniki?


Ja dzisiaj mierzyłem w swoim bo z rana coś niemrawo kręci. Co prawda włączam webasto, ale powinien mieć jeszcze zapas po 25 min grzania.

I tak chwilę po zamknięciu drzwi mam 600mA. Po 2-3 minutach spada do 120mA, a później waha się w okolicach 80-100mA. Największym złodziejem jest sterownik GSM z telefonem, który zaciąga ok 50mA. Do tego dochodzi UKP, STAG no i ECU.


Pomiar wykonywałem u siebie tydzień temu , bo też miałem złodzieja prądu :wink:
2 dni i już nie odpalał :evil: . Ale udało sie znaleźć złodzieja ( przekaznik Webasto ) .
Obecnie pobór prądu w aucie mam ok 0,07A , a było 0.53 A

Owczar - 19-01-2014, 18:36

deejay, no to ja mam trochę więcej :) Zastanawiam się czemu tak słabo rano kręci. Czy aku jest niedoładowany.

Tymczasowo odłączyłem sterowanie regulatorem przez ECU. Ładowanie jest dużo wyższe, światła nie przygasają na biegu jałowym. Ale boję się, że jest za wysokie, bo dochodzi 15V.

sveno - 21-01-2014, 21:43

Owczar napisał/a:
a później waha się w okolicach 80-100mA. Największym złodziejem jest sterownik GSM z telefonem, który zaciąga ok 50mA.
widzisz, czyli normalnego poboru zostaje około 30mA. Muszę podmienić alternator, mam już jeden zakupiony prawie 2 lata temu i Bóg wie ile wcześniej nie był używany. Czy takie coś co leży odłogiem nada się do czegokolwiek?
Z drugiej strony jak patrzę na to ile jest miejsca przy tym alternatorze, to aż mi ręce opadają :( muszę wyjąć reduktor gazu, a poza tym to ktoś wspominał, że trzeba ściągać kolektor dolotowy? Prawda to?
Dzisiaj próbowałem ściągnąć wtyczkę z altka, Nawet nie drgnie. Jest jakiś specjalny przyrząd, żeby zdjąć tą kostkę nie rozwalając jej?

No a dzisiaj rano taki widok:


Galant się usmarkał. :)

deejay - 21-01-2014, 21:52

sveno napisał/a:
że trzeba ściągać kolektor dolotowy? Prawda to?


Nie , demontujesz tylko wspornik od kolektora ssącego przy głowicy i wychodzi górą .

Owczar - 21-01-2014, 22:51

sveno, a co jest z Twoim altkiem?

sveno napisał/a:
Dzisiaj próbowałem ściągnąć wtyczkę z altka, Nawet nie drgnie. Jest jakiś specjalny przyrząd, żeby zdjąć tą kostkę nie rozwalając jej?


Musisz mocno wcisnąć blokadę na kostce aż usłyszysz klik. Wtedy wyjdzie łatwo.

sveno - 21-01-2014, 23:27

Owczar napisał/a:
sveno, a co jest z Twoim altkiem?
MAGIC SMOKE po części go opuścił :) jak montowałem zegary HC to coś tam się zwęgliło, bo nie mam kontrolki od ładowania i poziomu oleju. Olej sprawdzam manualnie, a ładowanie pokazuje mi UKP i jest w normie (lekko ponad 14V) więc jakoś żyje. Wtedy od razu zakupiłem drugi alternator, żeby wymienić, ale ilekroć się za to zabieram to jak widzę jego umiejscowienie to mi się odechciewa. Mam za duże dłonie do takiej roboty. Jeszcze ten reduktor: boje się grzebać przy gazie...
Owczar - 22-01-2014, 00:11

sveno napisał/a:
MAGIC SMOKE po części go opuścił jak montowałem zegary HC to coś tam się zwęgliło, bo nie mam kontrolki od ładowania i poziomu oleju.


Zabiłeś regulator napięcia ;) A dokładnie tranzystor, który zwiera do masy. Do wymiany cały regulator.

sveno napisał/a:
a ładowanie pokazuje mi UKP i jest w normie (lekko ponad 14V) więc jakoś żyje.


Też takie mam, ale w obecną pogodę nie doładowywał aku. Właśnie wróciłem z auta. Drobne oszustwo regulatora podbiło ładowanie do 14,6V ;) Na zimę jak znalazł. Szczególnie gdy żona grzeje codziennie piecem.

Sam alternator nie wychodzi tak źle. Tak jak pisał Bartek, łapa do odkręcenia oraz dwa zaworki podciśnienia na kolektorze. Gorzej z tym reduktorem. Jak dobrze pójdzie to uda się bez spuszczania płynu chłodzącego. Niestety przewód fazy lotnej będzie najgorszy.

robertdg - 22-01-2014, 01:27

sveno napisał/a:
Dzisiaj próbowałem ściągnąć wtyczkę z altka, Nawet nie drgnie.
dociśnij wtyczke, a dalej postepuj wedlug:
Owczar napisał/a:
Musisz mocno wcisnąć blokadę na kostce aż usłyszysz klik. Wtedy wyjdzie łatwo.
sveno napisał/a:
MAGIC SMOKE po części go opuścił :) jak montowałem zegary HC to coś tam się zwęgliło, bo nie mam kontrolki od ładowania i poziomu oleju. Olej sprawdzam manualnie, a ładowanie pokazuje mi UKP i jest w normie (lekko ponad 14V) więc jakoś żyje.
może być obwód pradowy uszkodzony w regulatorze napięcia, u mnie coś takiego z dnia na dzień się stało, pokazywało napięcie ładowania ale znikły kontrolki
sveno - 25-01-2014, 10:32

robertdg napisał/a:
może być obwód pradowy uszkodzony w regulatorze napięcia, u mnie coś takiego z dnia na dzień się stało, pokazywało napięcie ładowania ale znikły kontrolki
może być. Dorwać jakiś konkretny amperomierz i sprawdzić prąd ładowania? Ma to jakiś sens?

Pierwsze konkretne mrozy i pierwsze szkody tej zimy: zniszczyłem pióra wycieraczek (przymarzły a jak :) ) no i antena odmawia posłuszeństwa: żyje własnym życiem, raz się nie schowa do końca, a raz nie wysunie do końca. Aha no i płyn do spryskiwaczy się kończy :( jak żyć Panie Premierze, jak żyć??? :)

Aha no i luba chce, żeby ją nauczyć "zawijać na ręcznym" :)

krzychuzzz - 25-01-2014, 10:37

sveno napisał/a:
antena odmawia posłuszeństwa: żyje własnym życiem, raz się nie schowa do końca, a raz nie wysunie do końca


Standard przy tych temperaturach.
Ja swoją smarowałem różnymi specyfikami (smary silikonowe itp) a i tak to nic nie dało.

sveno napisał/a:
Aha no i luba chce, żeby ją nauczyć "zawijać na ręcznym"


I tu jest przewaga tylnego napędu bo po co jechać na ręcznym skoro od razu można dać w p...alnik :twisted:

sveno - 03-02-2014, 11:50

U Huga w temacie ostatnio wywiązała się rozmowa na temat radyjka Peiyng'a. Chodziło konkretnie o model PY9905. Zainteresował mnie temat, bo już jakiś czas temu chciałem sprawić sobie radyjko 2 din z GPS i DVD, a tu trafia się coś co ma to wszystko i mieści się w 1DIN co mi bardzo pasuje bo w schowku pod radiem mam CB i nie wiedziałem gdzie go przełożyć.
Trafiłem na jeszcze jeden model: PY 9909, tańszy i nie bardzo widziałem różnice między tymi dwoma radiami. Zapytałem na stronie producenta i dzisiaj otrzymałem odpowiedź:
Cytat:
witam
zasadnicza różnica to że model 9909 nie posiada napędu CD, ma inne oprogramowanie, lepszy procesor, odtwarza więcej formatów i ma trwalszy mechanizm wysuwania wyświetlacza
no i jak wspomniałem 9909 jest tańszy. Czytam opinie o nim i chyba się skuszę :) do tego dorzucę sobie taki bajer:

http://allegro.pl/ag320-k...3926551332.html

Niedaleko siebie miałem sklep gdzie sprzedawali te Peiyngi, ale niestety już się tym nie trudnią, szkoda bo chciałem przetestować produkt...

Czekać do wypłaty i zrobię sobie prezent :)

A tu jeszcze film na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=UaMBkSIL7cM

krzychuzzz - 03-02-2014, 12:23

sveno napisał/a:
bo w schowku pod radiem mam CB i nie wiedziałem gdzie go przełożyć.


Piętro niżej w schowek na okulary :D Przynajmniej nie jest na widoku.

Hugo - 03-02-2014, 12:23

Nie wiem czy dobrze widzę, ale ta kamerka nie generuje obrazu tylko jakieś linie na wyświetlaczu? Jasny gwint czego to teraz nie wymyślą :shock: Ramka tablicy rejestracyjnej z wbudowaną kamerą...
P.S. Ty nie masz czujników cofania w zderzaku?

promatti - 03-02-2014, 12:39

krzychuzzz da się tam włożyć coś na 1 DIN XD bez szczególnych kombinacji ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group