To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

arturj123 - 10-12-2012, 14:33

Jeśli jestem pewny co do sprzedawcy to olej jak najbardziej dobry wybór. A płukanka jak to płukanka i tak będzie na 5 minut:)
m6riano - 10-12-2012, 16:22

arturj123 napisał/a:
A płukanka jak to płukanka i tak będzie na 5 minut:)

żeby zadzaiała to najlepiej conajmniej ze 20...

Croom - 13-12-2012, 08:21

Ja stosuje u klientów Bg109 to najlepsza obecnie płukanka tylko nieco drozsza ale stosuje się ję 3 fazowo przez dokładnie 40 minut
gołąb - 22-12-2012, 17:59

Leję olej 5w50 Vr1 Racing Valvoline'a- jak myślicie co ile powinienem robić wymianę?
fj_mike - 22-12-2012, 18:44

gołąb napisał/a:
Leję olej 5w50 Vr1 Racing Valvoline'a- jak myślicie co ile powinienem robić wymianę?

Jeżeli jesteś motoryzacyjnym onanistą to koniecznie co 5-6 tys km.
Jeżeli jesteś standardowym userem swojego drapieżnika to 10-12 tys km.
Jeżeli nie masz czasu/kasy to po 15 tys km.

W każdej z tych metod silnikowi krzywdy nie zrobisz.
Jeżeli przebiegi masz małe to wymieniaj raz w roku (najlepiej przed zimą co by świeża oliwa go zaczęła smarować z rana przy mrozie :wink: ).

gołąb - 22-12-2012, 19:54

Do tej pory właśnie tak co 10 tysi wymieniałem, ale dziś Braciak mi zamotał, że syntetyk spokojnie co 15, ale nie wierzyłem mu jak psu.. :mrgreen:
fuegos - 23-12-2012, 22:29

Mam na oku 3 oleje. Ktory wybrac do 2.5 z przebiegiem 120 tys? Aktualnie lata na blizej nie okreslonym syntetyku.

Valvoline VR1 Racing Fully-Synthetic 5W50

Castrol Edge Fully-Synthetic FST 10W60 lub 5W40

Valvoline Synpower Fully-Synthetic 5W40 lub 0w40

Co do Max Life 5w40 mam mieszane uczucia bo Cari 1.6 zaczela znacznie glosniej pracowac i czasami zawory sie odzywaja na cieplym silniku...

m6riano - 23-12-2012, 22:50

A to są w ogóle syntetyki...?;-)
pomyśl bardziej w strone Amsolia lub Millersa..

fuegos - 23-12-2012, 23:39

Poczytalem o Millersie i wyglada na to ze jest tak dobry ze nie trzeba go reklamowac. :)

Nie wiem tylko jaka lepkosc wybrac (10w60 5w50 5w40) i czy ma to byc CFS czy XFS...

m6riano - 24-12-2012, 05:17

teraz na zime to nie więcej niż (0/5W)40
masz pewność co do przebiegu?
oleje typu 5w50 czy 10w60 to raczej na wysokie temperatury i kręciołek do odcinki..;-)

[ Dodano: 24-12-2012, 05:20 ]
teraz na zime to nie więcej niż (0/5W)40
masz pewność co do przebiegu?
oleje typu 5w50 czy 10w60 to raczej na wysokie temperatury i kręciołek do odcinki..;-)
ps.Jak ponad dwa lata temu zapytałem sie tego sprzedawcy od którego teraz biore o oleje typu millers,ams,fuchs,purple itd. to powiedział że jestem pierwszą osobą od 7 lat kiedy prowadzi sklep która zapytała o takie oleje..
teraz głównie takie "wynalazki" sprowadza..;-)

fuegos - 24-12-2012, 11:34

Przebieg jest w 100% rzeczywisty - potwierdzaja to certyfikaty mot od 2006r i faktury za wykonane prace od 2003r. W miejscu gdzie mieszkam zima traktuje nas wlasnie temperatura +12 :) Czasami lubie pokrecic sobie do 5.5 -6k ale nie do odcinki. Chce zapewnic silnikowi jak najlepsza ochrone w kazych warunkach. Rozumiem ze 5w50 przy normalnym uzytkowaniu zachowuje sie tak samo jak 5w40 z tym ze gwarantuje lepsza ochrone przy agresywnej jezdzie. Zgadza sie?
Zolar - 25-12-2012, 10:41

fuegos napisał/a:
Przebieg jest w 100% rzeczywisty - potwierdzaja to certyfikaty mot od 2006r i faktury za wykonane prace od 2003r. W miejscu gdzie mieszkam zima traktuje nas wlasnie temperatura +12 :) Czasami lubie pokrecic sobie do 5.5 -6k ale nie do odcinki. Chce zapewnic silnikowi jak najlepsza ochrone w kazych warunkach. Rozumiem ze 5w50 przy normalnym uzytkowaniu zachowuje sie tak samo jak 5w40 z tym ze gwarantuje lepsza ochrone przy agresywnej jezdzie. Zgadza sie?


Nie do końca. 5W50 jest gęstszy i trochę dłużej rozchodzi się po silniku na mrozie, ale za to lepiej chroni go przy większych obciążeniach. Z tego co piszesz nie ma to znaczenia w twojej strefie klimatycznej. W przeciwieństwie do Skandynawii gdzie np. częściej stosują 5W30 bo jest rzadszy i łatwiej smaruje w niskich temperaturach.

pavel5000 - 26-12-2012, 15:49

Ja przy ostatniej wymianie oleju na próbę zalałem Castrolem EDGE 5w30 i powiem że nie spodziewałem się efektów :D . Poranne klekotanie ustało, nawet przy dużych mrozach, i znacząco spadło zużycie oleju. Także wniosek jest jeden: z daleka od naszych Miśków z gęstymi olejami :!:
komarsnk - 26-12-2012, 16:30

Z gęstymi jak najbardziej :)
Ale z lepkimi już niekoniecznie z daleka :)
Zobaczymy jak ten twój Edge będzie działał za 7-8 tys. km :)

pavel5000 - 26-12-2012, 16:47

Właśnie nie ma tragedii :shock: . Już prawie zrobiłem 10tys i nie słyszę żeby hydraulika się rano tłukła, olej też nie jest specjalnie ciemny. Mam go z pewnego źródła, więc problem występuje w podrabianych olejach. A w tym Castrol jest liderem :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group