[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
Seba93Tychy - 18-08-2016, 15:31
Siemanko. Do zrobienia u mnie w aucie sa dolne wahacze, po obu stronach. Czy te z linka nadadzą sie do dluzszej eksploatacji?
http://olx.pl/oferta/waha...D5-IDea0WT.html
Owczar - 18-08-2016, 15:37
One nie nadadzą się nawet do krótkiej eksploatacji. Cena sensownego wahacza zaczyna się od 200PLN za sztukę.
Hugo - 18-08-2016, 18:45
artufcb, nie ma nic. Jest na sztywno. Tylko w wózku tylnym z VR-4 są tuleje.
Mandrake - 20-08-2016, 21:49
Tak jak Owczar pisze, słabo. Denckermann to pakowacz chinoli:
http://forum-mechanika.pl...i-opinie.17228/
http://www.motoreplika.pl...chinska-tandeta
Marcino - 21-08-2016, 23:06
SLR albo Dokuji weź
Hugo - 22-08-2016, 07:57
Nie SLR tylko SH jak już.
telewizoor - 22-08-2016, 08:42
SLR nie kupujcie nigdy Przynajmniej bananów nie polecam....
[ Dodano: 24-08-2016, 13:21 ]
Co może powodować bardzo głośny stuk(jak walnięcie młotem od spodu) podczas mocnego zahamowania lub przyśpieszenia? U mnie wali z lewej strony z przodu.
Hugo - 24-08-2016, 15:07
telewizoor, coś nie jest dokrecone w zawieszeniu lub hamulcach (prowadnice zacisków, jarzma) lub luz na którymś sworzniu wahaczy dolnych.
robertdg - 24-08-2016, 19:30
Mogą być tez za dlugie sruby w bananie i walą o karoserie luzu na sworzniu też nie można wykluczyć
wilk88 - 25-08-2016, 13:54
Witam wszystkich, w zeszłym tygodniu mój galant miał wymienione wszystkie amortyzatory i przednie sprężyny (Eibach -30mm).
Od tego czasu coś mi strzela w przednim, prawym kole. Strzelanie jest nieregularne, występuje czasami przy skręcie kierownicą jak i na progach zwalniających przy prostych kołach. Podczas jazdy i postoju. Dźwięk jest dziwny jakby coś przeskakiwało i zawsze jest to pojedynczy strzał. Nigdy nie strzela od razu po sobie.
W linku filmik w którym nagrałem owy hałas (telefon leżał na oponie). Chodzi konkretnie o dźwięki z 0:53 i z 1:12. Wyraźny pojedynczy dźwięk, reszta to opony szurające o podłoże .
https://www.youtube.com/watch?v=fCV5MQ5BE0k
ktoś ma jakiś pomysł?
z góry dzięki za pomoc
milo - 25-08-2016, 16:16
Jak jest na podniesionym mniejszy nacisk bedzie
Przypadkiem na zwrotnicy nie zaczepiaja sie końcówki wahaczy zobacz czy nie ma obcierki na samym dole wahacz prosty i banan w zwrotnicy
wilk88 - 26-08-2016, 13:51
Żadnych obcierek nie widać. Dzisiaj podjechałem do tego warsztatu co mi zmieniał amory, coś tam pogrzebali i po 30 min oddali mówiąc, że już jest ok, że przyczyną była za słabo dokręcona śruba amortyzatora. Wsiadłem do samochodu i okazało się że dalej strzela tylko dużo ciszej... jestem umówiony z nimi na środę ale boję się, że będą chcieli mi wymieniać jakieś niepotrzebne rzeczy.
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Generalnie tak jak pisałem, dokręcenie tej śruby dzisiaj jednak coś zmieniło bo strzela dużo ciszej. Czy możliwe, żeby sprężyna po wymianie jakoś źle się ułożyła?
milo - 26-08-2016, 14:35
Ruch amortyzatora i sprezyny w poziomie jest nie wielki w górnej częsci jest poduszka i tuleja metalowa moze tam jest przyczyna łatwo sprawdzić odkrecając górna nakrętke amortyzatora i czy guma jest cała i nie wybita trzeba sprawdzic wszystkie połączenia bo gdzies jest luz
artufcb - 26-08-2016, 23:52
A to nie jest to samo z czym Hugo poradził sobie nakładając wężyk gumowy na ostatni dolny zwój sprężyny?
wilk88 - 30-08-2016, 15:45
Dzięki artufcb, naprowadziłeś mnie na właściwy trop. Napisałem do Hugo i faktycznie wyszło, że u niego było podobnie. Póki co nie nałożyłem wężyka bo nie mam ściskacza do sprężyn, ale spryskałem dolny zwój WD40, pokręciłem chwilę kierownicą i po kilku razach przestało strzelać (widocznie WD się rozprowadziło). Wiem, że WD nie pomoże na długo ale upewniłem się, że przyczyną jest ostatni dolny zwój. Mechanika już odwołałem, pieniądze w kieszeni!
Panowie, wielkie dzięki za pomoc!
|
|
|