[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Zolar - 27-12-2012, 07:45
Ja jestem świeżo po zmianie na Liqui Moly Synthoil 5W40 i muszę przyznać, że silnik chodzi aksamitnie, lepiej się zbiera, łatwiej odpala a co najważniejsze bardzo ograniczyło się szarpanie przy LPG na wolnych obrotach. Już byłem zdecydowany na zmianę kopułki i palca, ale teraz zastanawiam się czy jest sens?
arturj123 - 27-12-2012, 11:34
| Zolar napisał/a: | Ja jestem świeżo po zmianie na Liqui Moly Synthoil 5W40 i muszę przyznać, że silnik chodzi aksamitnie, lepiej się zbiera, łatwiej odpala a co najważniejsze bardzo ograniczyło się szarpanie przy LPG na wolnych obrotach. Już byłem zdecydowany na zmianę kopułki i palca, ale teraz zastanawiam się czy jest sens? |
Nie sądziłem, że takie cuda może zdziałać nowy olej
deejay - 27-12-2012, 12:08
| arturj123 napisał/a: | Zolar napisał/a: Ja jestem świeżo po zmianie na Liqui Moly Synthoil 5W40 i muszę przyznać, że silnik chodzi aksamitnie, lepiej się zbiera, łatwiej odpala a co najważniejsze bardzo ograniczyło się szarpanie przy LPG na wolnych obrotach. Już byłem zdecydowany na zmianę kopułki i palca, ale teraz zastanawiam się czy jest sens?
Nie sądziłem, że takie cuda może zdziałać nowy olej |
Co ma olej do szarpania silnikiem nie wierzę w takie bajki .
Croom - 27-12-2012, 12:23
| deejay napisał/a: | | Co ma olej do szarpania silnikiem nie wierzę w takie bajki . |
Bo nie masz do czynienia z profesjonalnym motorsportem.
O ole cywilne oleje nie dysponują takimi włąściwosciami to profesjonalne użyte w motorsporcie owszem.
Szarapanie silnika po zmianie na olej LM ....może instalację ktoś wreszcie wystroił bo tutaj nie ma szans aby sam olej LM tutaj coś zmienił.
fuegos - 27-12-2012, 12:33
| arturj123 napisał/a: | | Zolar napisał/a: | Ja jestem świeżo po zmianie na Liqui Moly Synthoil 5W40 i muszę przyznać, że silnik chodzi aksamitnie, lepiej się zbiera, łatwiej odpala a co najważniejsze bardzo ograniczyło się szarpanie przy LPG na wolnych obrotach. Już byłem zdecydowany na zmianę kopułki i palca, ale teraz zastanawiam się czy jest sens? |
Nie sądziłem, że takie cuda może zdziałać nowy olej |
Millers CFS NT moze co wykazuja przeprowadzone testy. Mozliwy jest nawet 5% wzrost mocy i momentu dzieki nano technologii redukujacej tarcie. Lepiej zalac dobry olej niz pchac stozki i wycinac kat.
deejay - 27-12-2012, 12:51
| Croom napisał/a: | | Bo nie masz do czynienia z profesjonalnym motorsportem. |
Dobre smarowanie to podstawa , ale nikt mi nie wmówi kitu ze silnik po zmianie oleju przestał przerywać itp. Wiadomo dobry olej , to lepszy rozruch , mniejsze spalanie itp. , ale nie poprawa ewidentnych uszkodzeń mechanicznych podzespołów i niedomagań silnika .
Zolar - 27-12-2012, 12:52
| deejay napisał/a: | | arturj123 napisał/a: | Zolar napisał/a: Ja jestem świeżo po zmianie na Liqui Moly Synthoil 5W40 i muszę przyznać, że silnik chodzi aksamitnie, lepiej się zbiera, łatwiej odpala a co najważniejsze bardzo ograniczyło się szarpanie przy LPG na wolnych obrotach. Już byłem zdecydowany na zmianę kopułki i palca, ale teraz zastanawiam się czy jest sens?
Nie sądziłem, że takie cuda może zdziałać nowy olej |
Co ma olej do szarpania silnikiem nie wierzę w takie bajki . |
Od samego początku jak założyłem LPG miałem problem z szarpaniem na wolnych obrotach. Zmieniłem świece i przewody, ale poprawa była minimalna. W tym czasie zmieniałem również dwukrotnie olej. Raz na Valvoline Maxlife 5W40 drugi raz na Motul X-Cess 5W40 i nie wpływało to na pracę silnika na wolnych obrotach. Teraz po zmianie na LM też nie spodziewałem się żadnych cudów. Po prostu, kolejna zmiana. A efekt jest taki że szarpanie jest minimalne.
Nie wiem dlaczego, nie wnikam, może po prostu mniejsze opory, mniejsze tarcie. Nie wiem, opisuje tylko spostrzeżenia - silnik nie telepie się już tak mocno na LPG.
fj_mike - 27-12-2012, 12:56
| Cytat: | może instalację ktoś wreszcie wystroił bo tutaj nie ma szans aby sam olej LM tutaj coś zmienił.
|
| Croom napisał/a: | | Bo nie masz do czynienia z profesjonalnym motorsportem. |
Sam sobie zaprzeczasz
fuegos - 27-12-2012, 16:07
Cudow nie ma. Olej nie naprawi silnika ale moze poprawic kulture pracy i polepszyc osiagi. Pewne typy olejow moga nawet zredukowac jego zuzycie lub poprawic kompresje... Co do szarpania to ciezko jest tutaj mowic zasludze oleju no chyba ze ktorys cylinder nie domaga i nowy olej troche go uszczelnil przez co silnik pracuje rowniej. Zolar, silnik bierze Ci olej wogole?
Zolar - 28-12-2012, 04:38
| fuegos napisał/a: | | Cudow nie ma. Olej nie naprawi silnika ale moze poprawic kulture pracy i polepszyc osiagi. Pewne typy olejow moga nawet zredukowac jego zuzycie lub poprawic kompresje... Co do szarpania to ciezko jest tutaj mowic zasludze oleju no chyba ze ktorys cylinder nie domaga i nowy olej troche go uszczelnil przez co silnik pracuje rowniej. Zolar, silnik bierze Ci olej wogole? |
Owszem bierze. Przynajmniej brał przed zmianą na LM, mniej więcej 0,8 l na 10 tys. km.
Poza tym powtórzę jeszcze raz: silnik nadal szarpie, ale nie tak irytująco jak przed zmianą na LM. Zdecydowanie poprawiła się jego kultura pracy, co nie znaczy, że jestem z niej zadowolony. Zastanawiam się czy może nie wlać Ceratec'a od Liqui Moly. Podobno niektórym ten wynalazek jeszcze bardziej łagodzi pracę na wolnych obrotach.
fuegos - 29-12-2012, 15:27
Ja bym sprobowal na twoim miejscu. Napewno niczego nie zepsujesz... Na benzynie tez nie rowno pracuje czy tylko na gazie? Zajrzyj w nocy pod maske i zobacz czy nie ma przebic w ukladzie zaplonowym.
Zolar - 29-12-2012, 16:53
| fuegos napisał/a: | | Ja bym sprobowal na twoim miejscu. Napewno niczego nie zepsujesz... Na benzynie tez nie rowno pracuje czy tylko na gazie? Zajrzyj w nocy pod maske i zobacz czy nie ma przebic w ukladzie zaplonowym. |
Na benzynie pracuje bez zastrzeżeń. Pod maskę nie mam co zaglądać bo już to robiłem a poza tym kable i świece zostały wymienione. Pozostaje palec i kopułka, ale to już temat na inny dział.
Podtrzymuję jednak swoje zdanie, że po zmianie na olej Liqui Moly silnik pracuje łagodniej do tego stopnia, że postanowiłem wymianę kopułki i palca przesunąć z działu napraw "pilnych" do działu "na później". Nie twierdzę, że ten olej naprawił mi silnik.
Co do tego Ceratec'u to czy ktoś może potwierdzić te pochlebne opinie?
plecho1 - 29-12-2012, 18:34
Palec i kopułka są równie ważne co świece czy przewody i ich zużycie może dawać takie same objawy, które są jeszcze bardziej widoczne na LPG z powodu jego specyfiki. Dodatkowo takie uszkodzenia bardzo niekorzystnie wpływają na cewki zapłonowe, które przy nie sprawnych przewodach czy świecach itp. generują większe napięcie co może spowodować przebicie na cewce zapłonowej.
Nowy olej mógł trochę uszczelnić silnik co mogło trochę poprawić kulturę pracy na wolnych obrotach ale ten problem na pewno będzie się nasilał.
fuegos - 30-12-2012, 03:43
Wedlug mnie jezeli na benzynie wszystko jest ok przyczepilbym sie do instalacji gazowej. Ktos kto sie zna na gazie powinien poradzic sobie bez problemu. Podejrzewalbym tu nieprawidlowy sklad mieszanki. Widziales sie wogole z jakims gazownikiem?
jafo2 - 04-01-2013, 21:40
Zbliża się pierwsza wymiana oleju w nowym galancie i mam pytanko
il oleju wchodzi w V6, planuje filtr Knecht OC230.
Mam zamiar kupić olej na allegro bo u mnie w mieście to zdzierają jak ... i nie wiem czy 4 l starczy.
A przy okazji czy wie ktoś czym różni się:
CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W30 SLX
od
CASTROL EDGE FST 5W30
który lepiej nabyć?
|
|
|