To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Michał94 - 15-10-2016, 17:12

Ale zaciski padłby tak nagle? Może rozchodzi się o to, że odkręcałem górne mocowania amortyzatora i coś źle się ułożyło i przez to takie strzały. Teraz podczas jazdy zaobserwowałem poczułem, że jak mocniej dodam gazu to też słychać to puknięcie i czuję je na karoserii gdy trzymam nogę na nadkolu, i nie są to poduszki silnika, o są nowe i to byłby inny dźwięk :)
A pro po tyłu, ten dźwięk dochodzi właśnie stamtąd, nawet moja dziewczyna to potwierdza, jak zdiagnozować te łączniki?

JayChyl - 23-10-2016, 14:45

Melduję nowości dotyczące wahaczy przednich:

1. Wymieniony w kwietniu 2016r. wahacz gięty Ashika (był dość drogi, wyglądał solidnie) ma już luz na sworzniu (przejechane ok. 5 tyś km) - porażka - guma popękana i sparciała na sworzniu. Przed nim był założony SRLine (wytrzymał około 14 tyś km i 2 lata a był 2x tańszy niż Ashika).
2. Wymieniany w tym samym czasie CTR prawy prosty wahacz nie ma oznak zużycia (guma na sworzniu cała) (wcześniej był Sakura - też długo nie wytrzymał, oczywiście dostał luzu dzięki syfowi, który dostawał się przez pękniętą gumę)
3. Wymieniony w Lipcu 2015r. (rok i 3 miesiące temu) lewy prosty wahacz Nipparts (był tani, coś około 130-140zł) nadal nie pokazuje oznak zużycia (przejechane coś około 10 tyś km).

Jak widać nie ma żadnej reguły co do trwałości tego szajsu. Tym razem zareklamuję Ashikę, w jego miejsce pójdzie jakiś tani SRLine z gumą na sworzniu od Hyundai, reszta wahaczy w razie problemów też dostanie nowe gumy od Hyundai

Owczar - 23-10-2016, 17:12

Ashika to straszny badziew.
JayChyl - 23-10-2016, 22:42

Owczar napisał/a:
Ashika to straszny badziew.


A taki był ładny.. złoty... drogi :P

Ashika wg specyfikacji z opakowania był wyprodukowany w Rosji...

Ok wracam teraz do tematu walki z lekkim buczeniem i towarzyszącym jemu wibracjom kierownicy przy prędkościach 90km/h i w górę (czyli nawet do 200km/h)

Powoli ręce opadają, bo nie mogę dojść co może być przyczyną. Zaczęło się od huczenia łożyska prawego - zostało wymienione na nowe wraz z piastą - zrobiło się ciszej przy w/w prędkościach, ale cykliczne buczenie nie ustało. Lewe łożysko również wymienione wraz z piastą (też zaczynało lekko huczeć) - wymienione i oczywiście zrobiło się ciszej, dzięki czemu buczenie cykliczne stało się jeszcze bardziej wyraźnie słyszalne...

Sprawdzałem również na innych oponach - nic się nie zmieniło, nadal buczy.

Brzmi to mniej więcej tak: .....uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (drga lekko kierownica).... (1,5-2 sek przerwy, kierownica przestaje drgać)...... uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu................ itd. Nie jest jakieś głośne, ale trzeba się wsłuchać przy całkowicie wyciszonym radiu, słychać nawet podczas gdy pada deszcz. Najlepiej słychać i czuć wibracje kierownicy (delikatne) na równiutkiej nawierzchni. Oczywiście wraz ze wzrostem prędkości wzrasta częstotliwość buczenia. Na 100% dobiega z przedniego zawieszenia (inaczej nie byłoby czuć wibracji na kierownicy).

Przeguby wewnętrzne powierzchownie sprawdziliśmy na podnośniku, ale ma tylko tzw. luz roboczy, taki jaki powinien być, a luz góra dół w tolerancji (ze 3mm max). W tym przypadku pozostaje chyba tylko mechanizm różnicowy lub coś głębiej w skrzyni.

Raczej wykluczam przeguby, ponieważ nie słychać żadnych stuków ani nie ma żadnych wibracji podczas przyśpieszania (nawet gwałtownego), Występują one tylko podczas jazdy przy prędkościach 90km/h i więcej.

Czy ktoś kiedykolwiek miał tego typu problem?

Marcino - 24-10-2016, 09:27

Wg tego co piszecie to SRL daje radę, też chyba mam taki z gumką od Hyundai i daje radę, zastanawiam się nad tyłem, wahaczem do regulacji zbieżności, albo Febesty mają od 120zł, albo SRL - 79, NTY-69, NO NAME - 69-120.
Michał94 - 24-10-2016, 17:02

Hej, wracając do mojego problemu z poprzedniej strony. Podczas gdy mój pomocnik kręcił kierownicą, a ja wsłuchiwałem się w trzaski i zgrzyty, doszedłem do tego, że te dźwięki dochodzą z mocowania dolnego giętego wahacza. Zauważyłem też, że podczas maksymalnego skrętu, z prawej strony jestem w stanie włożyć palec pomiędzy gięty a belkę (z tej strony jest cisza), a z lewej nie da rady tego zrobić, wahacz wręcz dotyka belki coś jest krzywe? Możliwe, że podczas zderzenia nie pogięły się tylko wahacze, ale i belka?
Jak mechanik robił zbieżność i geometrie to nie mówił nic o żadnych utrudnieniach itp.
Już sam nie wiem.

lutekwwl - 24-10-2016, 23:31

Byłeś na szarpakach na stacji diagnostycznej?
Michał94 - 25-10-2016, 20:22

Tak, robiłem przegląd 2 tygodnie temu i wszystko miód malina, tylko hamulce z tyłu muszę poprawić.

[ Dodano: 27-10-2016, 18:28 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy istnieje możliwość, żeby założyć prawy dolny na lewą stronę? Może się walneli przy wysyłce, i przysłali mi prawy zamiast lewego, a ja to zmontowałem bo nie miałem jak porównać, bo mój był pogięty.

robertdg - 27-10-2016, 18:31

Michał94 napisał/a:
Czy istnieje możliwość, żeby założyć prawy dolny na lewą stronę?
Istnieje
Michał94 - 27-10-2016, 18:53

W sumie podczas montażu kąt widelca amora był trochę inny niż tulei w wahaczu i musiałem się troszkę pomęczyć z jego montażem, Czy CTR ma jakiś oznaczenia abym mógł to sprawdzić?
Jutro też spróbuję przełożyć prosty od kombi i zobaczymy czy coś się zmieni..

Krzyzak - 28-10-2016, 09:57

Michał94 napisał/a:
Czy CTR ma jakiś oznaczenia abym mógł to sprawdzić?
pytasz o prosty CTR? - nie pamiętam czy ma oznaczenie, ale to widać po ilości materiału z obu stron tulei - biorąc pod uwagę, że musi być pochylony ku przodowi łatwo stwierdzić, który jest który
a jak się użyje wystarczająco dużo siły to da się je stronami zamienić...

Endriu21 - 02-11-2016, 09:16

Mam takie pytanie, bo czytając wasze posty nie rozumiem jednej rzeczy dotyczacej gumek od Hyundai. :( gdzie te gumki sie zaklada? Od jakiego Hyundai? Czy miski wg nie mają ich, czy maja badziewne i to się wymienia? Proszę napiszcie cos w tym temacie.
Z góry dzięki. :wink:

Krzyzak - 02-11-2016, 09:27

Na sworzeń się zakłada. Kupuje się wahacz np. yamato czy SH i wymienia fabryczny śmieć (bo nie nazwę tego osłoną sworznia) na oryginalną gumę (osłonę sworznia) HGP (czyli Hyundai Genuine Parts) do kupienia w serwisie albo od Marka Malika - wszystkie wymiary, ceny, telefony do Marka oraz numery gumki dostępne są na forum, na pewno również w tym wątku.
Endriu21 - 02-11-2016, 09:55

Dzięki wielkie za odpowiedź, szukam teraz namiarow na Marka. :D
Marcino - 09-11-2016, 00:17

Muszę kupić dwa wahacze podkowy. Ktoś cos kupował ostanio? Moje sworznie są ok wymienione na 555 pare lat temu ale korozja he zjadła i nie chce już na tym jeździć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group