To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Tomek - 07-01-2013, 12:30

a tak na poważnie to poczytaj choć z 5 ostatnich stron tego tematu
qbis87 - 07-01-2013, 20:30

PRZECZYTALEM CALY TEMAT ALE SA ROZNE OPINIE WIEC OPISZE DOKLADNIE SWOJ PRZYPADEK. POD MASKA WISI KARTECZKA ZE BYL LANY "Liqui Moly 5W40" ALE 30 TYS. KM. TEMU (O ILE JESZCZE NIE BYL KRECONY BO KUPILEM GO Z NIEMIEC). NIE MAM PEWNOSCI CO I KIEDY BYLO OSTATNIO LANE WIEC CHYBA ZROBIE PLUKANIE I WLEJE TEN LIQUI MOLY 5W40. DODAM ZE POTRAFI POKLEPAC NA ZIMNYM ALE NIE ZAWSZE NIE WIEM CZEMU RAZ KLEPIE Z RANA RAZ NIE NIE ZALEZNIE CZY -10 CZY +5. JAK SIE ROZGRZEJE TO CICHO PRACUJE WIEC CHYBA NIE JEST W NAJGORSZEJ KONDYCJI MOJ SILNIK. STAN OLEJU CALY CZAS OK POL STANU. MOZE RANO SLYCHAC ZAWORY BO OLEJ STARY? CZY NIC NIE ZCHRZANIE LEJAC TEN 5W40? ZNAJOMY MECHANIK (NIESTETY NIE FACHOWIEC W JAPONCACH) RADZI MI CASTROL 10W 40 MOWI ZE NIE ZASZKODZI A NIE WIADOMO DO KONCA CO BYLO LANE. CO OSTATECZNIE RADZICIE??? POJUTRZE BD WYMIENIAL TO EWENTUALNIE NAPISZE CZY PORANNE CYKANIE UCICHLO ITP.
Krzyzak - 07-01-2013, 20:59

lej LM5W40 - na moją odpowiedzialność ;)
fj_mike - 07-01-2013, 21:02

qbis87, NIE PISZ WIELKIMI LITERAMI, małymi się o wiele lepiej czyta.
qbis87 napisał/a:
CHYBA ZROBIE PLUKANIE I WLEJE TEN LIQUI MOLY 5W40

Dokładnie, plus filtr oleju z zaworkiem zwrotnym.

qbis87 napisał/a:
DODAM ZE POTRAFI POKLEPAC NA ZIMNYM ALE NIE ZAWSZE NIE WIEM CZEMU RAZ KLEPIE Z RANA RAZ NIE NIE ZALEZNIE CZY -10 CZY +5. JAK SIE ROZGRZEJE TO CICHO PRACUJE WIEC CHYBA NIE JEST W NAJGORSZEJ KONDYCJI MOJ SILNIK.

Stan popychaczy nie świadczy o kondycji silnika.
Jeżeli masz uszczelki pod deklami do wymiany to przed wymianą oleju zrzuć czapy, przepłucz popychacze (wymienień uszkodzone, może się jeden trafić), wymień uszczelki dekli i świec. Nic nie będzie miało prawa klepnąć po tym zabiegu.

qbis87 napisał/a:
ZNAJOMY MECHANIK (NIESTETY NIE FACHOWIEC W JAPONCACH) RADZI MI CASTROL 10W 40 MOWI ZE NIE ZASZKODZI

Nie zaszkodzi to zalanie silnika LM 5w40 ;)

Hugo - 07-01-2013, 21:54

qbis87 napisał/a:
ZNAJOMY MECHANIK (NIESTETY NIE FACHOWIEC W JAPONCACH) RADZI MI CASTROL 10W 40 MOWI ZE NIE ZASZKODZI
I na 101% nie pomoże.
plecho1 - 08-01-2013, 06:00

Bo jak ma kilka beczek z tym olejem to co innego ma polecać :)
jafo2 - 09-01-2013, 00:22

Nie każdy olej 5W40 jest do diesla
ot i proszę:


porostu chciałem porównać dwa oleje o tych samych parametrach,
oczywiście miałem zamiar lać 5W30 i tak też zrobiłem.
Olej przyszedł niemiecki, a czy to nie podróba? hm będę kontrolował czy nic się nie dzieje,
w sumie to mam zamiar wymieniać co 10.000 więc powinien dać rade, tylko teraz jakoś tak się przeciągnęło ;)

Croom - 10-01-2013, 07:47

qbis87 napisał/a:
RADZI MI CASTROL 10W 40 MOWI ZE NIE ZASZKODZI


mocno bym polemizował z tą teorią :idea:

pit696 - 10-01-2013, 10:00

ja przy ponad 300tys przebiegu wlalem MILLERS OIL XFS 5W40 FULL SYNTHETIC i chodzi jak zegarek..wczesniej popychacze bylo slychac chwile po odpaleniu, po wymianie wogule ich nie slychac.. polecam ten olej
pozdro

koller - 10-01-2013, 11:10

pytanko na szybko bo ide olej wymieniac ile wchodzi oleju do 2.5v6??
Tomek - 10-01-2013, 11:15

koller napisał/a:

pytanko na szybko bo ide olej wymieniac ile wchodzi oleju do 2.5v6??


4.3 na sucho
zazwyczaj starczy Ci 4 litry (zależy ile zlejesz), ale warto mieć 5 litrów

qbis87 - 10-01-2013, 13:38

zalalem olej liqui moly 5w40, dzis auto odpalilo bez zadnego cykania!! :) Potwierdze to jeszcze po jakims tygodniu czy na dal nie cyka przy odpalaniu z rana. Dzieki za podpowiedzi co do tego oleju!!

koller napisał/a:
pytanko na szybko bo ide olej wymieniac ile wchodzi oleju do 2.5v6??

mi weszlo 3,9 litra a czekalem az wszystko wykapie czyli 400ml w misce starego zostalo

Tomek - 10-01-2013, 13:40

qbis87 napisał/a:

mi weszlo 3,9 litra a czekalem az wszystko wykapie czyli 400ml w misce starego zostalo


trzeba było przelać świeżym olejem, ze 2-3 setki, aż z korka leci czysty olej

jaceksu79 - 10-01-2013, 13:52

No to może ja coś polecę oczywiście z Millersa... Właściwie do 2,5 V6 powinno zalać się XFS 5W40... Jednak ten olej nie jest tani i dlatego jako zdecydowanie tańszą alternatywę polecam doskonały XSS 5W30 ( jest to olej półsyntetyczny rewelacyjnie wyciszający szklanki). Jeżeli ktoś już jest przyzwyczajony do wyższych lepkości to alternatywą jest XSS 10W40 - także na nim się nie zawiedziecie. Proponuję zawsze przy wymianie oleju robić płukanki millersa, są bezpieczne dla silnika i tanie(!)
fj_mike - 10-01-2013, 14:44

jaceksu79, ty musisz chyba handlować tym Millersem. Gdziekolwiek byś nie pisał to "Millers to" "Millers tamto".
Daj sobie spokój bo mam wrażenie, że próbujesz uprawiać komerchę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group