To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

gzesiolek - 06-07-2011, 08:42

OT mode on napisał/a:

tommy4u, gdzie Ty w Podlaskim masz tyle autostrad ;)

tommy4u - 06-07-2011, 08:59

Fakt - autostrad nie ma i pewnie nie będzie, więc śmigam tam gdzie się da ;) , Największa bryndza to kierunek na wawe i augustów, ale juz np. na lublin , bobrowniki , kużnica można poszaleć, a głównie tymi dróżkami uczęszczam. Ogólnie na podlasiu jest luz na drogach w porównaniu z tym co się dzieje w centralnej i zachodniej Polsce. Także zapraszam.
reneyvan - 07-07-2011, 21:10

tommy4u napisał/a:
Fakt - autostrad nie ma i pewnie nie będzie, więc śmigam tam gdzie się da ;) , Największa bryndza to kierunek na wawe i augustów, ale juz np. na lublin , bobrowniki , kużnica można poszaleć, a głównie tymi dróżkami uczęszczam. Ogólnie na podlasiu jest luz na drogach w porównaniu z tym co się dzieje w centralnej i zachodniej Polsce. Także zapraszam.

A nawierzchnia, jak?

tommy4u - 08-07-2011, 07:56

Co zimę nowa :biggrin:
Bartek D. - 08-07-2011, 12:07

Witam.

SB 1,8.

Ostatnio zrobiłem kurs Wawa - Bałtyk i nazad.

Spalanie, przy jeździe emeryckiej (przynajmniej dla mnie:)) wyszło mi:
- tam - 9,2 l/100km
- tu - 10,2l/100km

Emeryckiej czyli zgodnie z przepisami + 10-15 km/h.

Zauważyłem, że przy prędkościach autostradowych Lancer pali jakieś obłędne ilości paliwa - powyżej 12-13l/100. Jazda na tempomacie (145 km/h), z klimą.

Nigdy nie zszedł mi poniżej 8 litrów.

Lancera kupiłem "po" volvo kombi z zaturbioną 200 konną benzyną i automatem.
Spalanie mitsu nie jest wcale niższe niż volvo. W tej samej trasie volf z przyczepą z motocyklem spalił średnio 11,5 l/100, a na trasie Luksemburg - Narbonne ze średnią 150 kmh, załadowany 4 osobami i bagażnikiem po sam dach 9,2 l/100km.

Szczerze mówiąc jestem trochę zirytowany spalaniem lancera. Osiągi żadne, a pali jak "smok"...


--
B.

RalfPi - 08-07-2011, 12:42

Co do klimy - jak ustawisz nawiew (bez klimy) na szyby to jest ok - przy pierwszej trasie miałem problem - ale teraz jest ok.

Co do spalania - nie wiem, czy to ja jakoś dziwnie jeżdżę, ale przy prędkości 122 km/h średniej z trasy Berlin/Szczecin spalił mi coś koło 10.5 l gazu/100km - jechałem w dwie osoby + ok 70 kg bagażu:)

Luk - 08-07-2011, 13:30

Bartek D. napisał/a:
Lancer pali jakieś obłędne ilości paliwa - powyżej 12-13l/100. Jazda na tempomacie (145 km/h)

Właśnie sam wyjaśniłeś, dlaczego tyle spalił :)
145km/h to są obroty powyżej 4000, a właśnie przy 4000 zmieniają się fazy rozrządu (co jest przy tej prędkości kompletnie bez sensu). Gdybyś jechał np. 135km/h, to spalił by Ci o wiele mniej. Problemem jest brak 6-go biegu, który właśnie przy prędkościach autostradowych pozwolił by na zejście poniżej 4000 obr.

PS. Zakładam, że masz skrzynię manualną.

Bartek D. - 08-07-2011, 13:41

Luk napisał/a:
Bartek D. napisał/a:
Lancer pali jakieś obłędne ilości paliwa - powyżej 12-13l/100. Jazda na tempomacie (145 km/h)

Właśnie sam wyjaśniłeś, dlaczego tyle spalił :)
145km/h to są obroty powyżej 4000, a właśnie przy 4000 zmieniają się fazy rozrządu (co jest przy tej prędkości kompletnie bez sensu). Gdybyś jechał np. 135km/h, to spalił by Ci o wiele mniej. Problemem jest brak 6-go biegu, który właśnie przy prędkościach autostradowych pozwolił by na zejście poniżej 4000 obr.

PS. Zakładam, że masz skrzynię manualną.


Tak, manual.

Suuuuper.... Nie wpadłem na to. :?

Czyli nasze samochody przeznaczone są na rynek amerykański, gdzie nigdzie na publicznych drogach nie można jeździć szybciej niż ok. 120 kmh...

Po podniesieniu limitu do 140 kmh na autostradzie taka jazda jest dla uzytkowników lancerów po prostu nieopłacalna a szybkie przeloty po europejskich autostradach zabiją...

Liczyłem, ile by mnie kosztował wypad do znajomych w Bonn i jazda po niemieckich autobahnah z niemieckimi prędkościami - taniej samolotem.

O klimie skasowałem, bo doczytałem w innym wątku. Też dziwna z tym sprawa. Tylko w garbusie i maluchu miałem takie problemy...


B.

Luk - 08-07-2011, 16:15

Bartek D. napisał/a:
Po podniesieniu limitu do 140 kmh na autostradzie taka jazda jest dla uzytkowników lancerów po prostu nieopłacalna a szybkie przeloty po europejskich autostradach zabiją...

Właśnie dlatego ja z premedytacją kupiłem Lancera, bo nadaje się na polskie drogi :) a nie na autostrady, którymi nie jeżdżę... Na autostrady to dobra była moja Astra 60KM, bo szła 140 (po dłuuugim rozpędzaniu się), a na 2-pasmówce niepotrzebne jest przyspieszenie. Spokojnie dawałem radę na narty do Austrii :)

westim22 - 08-07-2011, 20:22

Właśnie minęło 10kkm. Nie wiem jak ja to robię, ale za ten okres spalanie wyszło 7,61, a naprawdę nie jeżdżę ospale. Tym nie mniej raczej trzymam się prawego pasa i przez parę kilometrów nie dociskam gazu, aż silnik się nie rozgrzeje. Jestem zaskoczony, że innym porafi spalić grubo ponad 10l.
A korki w Krakowie są spore. :cry:

mjsystem - 09-07-2011, 09:15

Bartek D. napisał/a:
Wysłany: Wczoraj 12:07




Witam.

SB 1,8.

Ostatnio zrobiłem kurs Wawa - Bałtyk i nazad.

Spalanie, przy jeździe emeryckiej (przynajmniej dla mnie:)) wyszło mi:
- tam - 9,2 l/100km
- tu - 10,2l/100km

Emeryckiej czyli zgodnie z przepisami + 10-15 km/h.

Zauważyłem, że przy prędkościach autostradowych Lancer pali jakieś obłędne ilości paliwa - powyżej 12-13l/100. Jazda na tempomacie (145 km/h), z klimą.

Nigdy nie zszedł mi poniżej 8 litrów.

Lancera kupiłem "po" volvo kombi z zaturbioną 200 konną benzyną i automatem.
Spalanie mitsu nie jest wcale niższe niż volvo. W tej samej trasie volf z przyczepą z motocyklem spalił średnio 11,5 l/100, a na trasie Luksemburg - Narbonne ze średnią 150 kmh, załadowany 4 osobami i bagażnikiem po sam dach 9,2 l/100km.

Szczerze mówiąc jestem trochę zirytowany spalaniem lancera. Osiągi żadne, a pali jak "smok"...


--




W końcu jest ktoś, kto pisze prawdziwe wartości spalania. Przepraszam chłopaki, ale splanie w granicach 5,8- 6,2 litra to dla mnie abstrakcja. Może piszę to juz do znudzenia, ale nie jestem zawodnikiem ecodrivingu tylko użytkownikiem dróg.

Uruko - 09-07-2011, 18:55
Temat postu: Pije jak smok ale .....
Hi.
Średnio perzy dojeździe do pracy (3 km - hi hi) od 12l w zimę do 8,9 l w lato (przy bardzo emeryckiej jeżdzie , prawie bez gazu i jak się uda trafić w światła.
przy normalnej jeździe po mieście to 8,8 - 9,2.
Poza miastem udało mi się zrobić nawet 6,8 - pusta droga, tempomat i V max 90-95km/h

tomekrvf - 10-07-2011, 01:39

Luk napisał/a:
a właśnie przy 4000 zmieniają się fazy rozrządu

Fazy rozrządu w Lancerze zmieniają się płynnie od biegu jałowego do końca obrotów. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Skokowa zmiana faz rozrządu jest w silnkach z "prawdziwym "MIVEC czyli np 4G69, 4N13, 4N14.

mjsystem - 10-07-2011, 08:40

tomekrvf napisał/a:
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Skokowa zmiana faz rozrządu jest w silnkach z "prawdziwym "MIVEC czyli np 4G69, 4N13, 4N14.


Tomku a jaśniej? Proszę wytłumacz to nam laikom :D

macior - 10-07-2011, 19:08

wczoraj/dzisiaj: odc. Rowy - Słupsk - Wejherowo - Kraków, czyli 767km w godzinach wieczorno-nocnych w składzie 3 dorosłych + 2 dzieci i pies + box dachowy, przy Vśr=80km/h, co dało śr. wg komputera pokładowego 9,4dm3/100km
wg podobnego mojego wpisu z 1 sierpnia 2010 wychodzi, że poprawiłem spalanie (było 9,8) dzięki psu :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group