To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

WreX - 10-04-2014, 20:01

http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html

znalazłem fajny bajer i jako idealny zamiennik dla 195/65/15 znalazło nie 215 a 225/45/17 ;>

sveno - 10-04-2014, 20:05

WreX, tu masz lepszy: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Owczar - 10-04-2014, 20:49

A tutaj jeszcze lepszy :) http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
czapelka - 10-04-2014, 21:08

Koledzy jakie ciśnienie do Uniroyal RainSport3 205/55/60R16 do EA0W, bo nie mogę znaleźć nigdzie?
WreX - 10-04-2014, 21:24

Owczar, pozamiatałeś ;D


Dobra, mam teraz pytanie, które pewnie się XX razy przewinęło przez ten temat jak i pewnie kilka innych a mianowicie:

225/45/17
215/45/17
205/50/17

Co wybrać ? jakie są plusy i minusy poszczególnych?

Zacząłem szukać to zgłupiałem, najbardziej odradzali 215 bo najniższy profil i najdroższa rzekomo... 225 muł i więcej pali, 205 nie taka przyczepność... i bądź tu mądry...

Zbliża się u mnie wymiana opon na tylnej osi (teraz mam 215 przód 225 tył) i w sumie obojętne co mogę kupić bo zawsze przód może iść na tył a te na przód albo odwrotnie...

Na jaki rozmiar się zdecydować ? Komfort mi wisi, bardziej mnie martwią jak już to felgi i zawieszenie...

sveno - 10-04-2014, 22:37

Ja szukam i będę zakładał 205/50R17, nie wiem skąd wziąłeś 205/55??? I kto powiedział, że przyczepność nie taka? Wg tej teorii to na seryjnym ogumieniu 195 lub nawet 185 to Galant wylatywałby z każdego zakrętu!?
bialyjayz - 10-04-2014, 22:55

[ Dodano: 10-04-2014, 22:55 ]
WreX wg mnie najlepszym wyborem dla Gala będzie opcja "2"
tak jak piszesz te za wąskie i nie wyglądają też za dobrze w aucie klasy Naszych rycerzy
innym razem 225 chyba zbyt dużo zabierają do zwinności, jednak przyczeponość znów leci w górę.
U siebie mam taką samą kombinację opon jak Ty, i wiem napewno już dziś że przy zmianie kolejnym wyborem będzie 215 szer/17 i wys. może troszkę szersza niż te 45, bo za wygodne to one nie są zbytnio :P

WreX - 10-04-2014, 22:59

sveno napisał/a:
Ja szukam i będę zakładał 205/50R17, nie wiem skąd wziąłeś 205/55??? I kto powiedział, że przyczepność nie taka? Wg tej teorii to na seryjnym ogumieniu 195 lub nawet 185 to Galant wylatywałby z każdego zakrętu!?


Dobra pomyliłem się :D Już edytowałem, chodziło o gorszą trakcje niż 215 i 225

bialyjayz napisał/a:
U siebie mam taką samą kombinację opon jak Ty, i wiem napewno już dziś że przy zmianie kolejnym wyborem będzie 215 szer/17 i wys. może troszkę szersza niż te 45, bo za wygodne to one nie są zbytnio


Czy ja wiem czy niewygodnie, źle nie jest, chodzi mi właśnie żeby znaleźć kompromis między ceną opon trakcją spalaniem oraz utratą mocy powiedzmy ;d

Bartekkita - 10-04-2014, 23:09

WreX napisał/a:


Czy ja wiem czy niewygodnie, źle nie jest, chodzi mi właśnie żeby znaleźć kompromis między ceną opon trakcją spalaniem oraz utratą mocy powiedzmy ;d


Najtańsze są zazwyczaj 45(duże mniej gumo i wzmocnień aby uzyskać tą samą sztywność co np w 55). Ja mam 205/50 Falkeny FK453, których stosunek ceny do jakości jak je kupowałem był super. Jestem z nich bardzo zadowolony-pisałem parę postów wcześniej. Jednak teraz wziąłbym 55, no ale ja sporo jeżdżę po dziurawym dolnym śląsku i nie lubię zwalniać na łatach :P

sveno - 11-04-2014, 00:01

co wy macie z tą trakcją? Jeżeli wg Was 205 nie ma trakcji to co mają powiedzieć ci co jeżdżą na 195 tak jak fabryka kazała?
Tomek - 11-04-2014, 07:41

WreX napisał/a:
205 nie taka przyczepność... i


sveno napisał/a:
Jeżeli wg Was 205 nie ma trakcji


to są jakieś paranoje

chłopaki w 205 konnych Sigmach jeżdżą na 205 mm, a Sigma lekko cięższa

Galant 2.0 w UK jeździł na 185 mm

Marcino - 11-04-2014, 08:20

tomek84 napisał/a:
WreX napisał/a:
205 nie taka przyczepność... i


sveno napisał/a:
Jeżeli wg Was 205 nie ma trakcji


to są jakieś paranoje

chłopaki w 205 konnych Sigmach jeżdżą na 205 mm, a Sigma lekko cięższa

Galant 2.0 w UK jeździł na 185 mm


Dokładnie , a co ma powiedzieć stare volvo s40 200 kucy.... albo saab 2.3T:)

Ja mam 195/65 i daje rady, i niech wyskoczy ktoś na 225 w 2.0 i niech pokaże że jego oponki są lepsze..:)

Owczar - 11-04-2014, 09:46

Na płaskiej, równej nawierzchni szersza opona da lepszą trakcję. Ale na polskich drogach 205 to świat i ludzie. Jak dla mnie rozmiar idealny. Trakcja jest ok, a na nierównej drodze, w koleinach i podczas deszczu spisuję się dużo lepiej niż szersze opony.
WreX - 11-04-2014, 10:32

To jak, mówicie żeby brać 205/50/17 ? i założyć na przód a 215 na tył ?

Ok, teraz będę okropny i zapytam jakie :D
cisza i komfort jak już mówiłem mi obojętne, najlepiej żeby miały minimum taką przyczepność jak moje 215 contisport no i nie były kosmicznie drogie ;>

dmi - 11-04-2014, 11:47

Ja mam przód 225/45/17 a tył 235/45/17 i jak dla mnie jest idealnie :) nieporównywalnie lepiej jak miałem na obu osiach 215/45/17, no ale każdy uważa inaczej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group