[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
WreX - 10-04-2014, 20:01
http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
znalazłem fajny bajer i jako idealny zamiennik dla 195/65/15 znalazło nie 215 a 225/45/17 ;>
sveno - 10-04-2014, 20:05
WreX, tu masz lepszy: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Owczar - 10-04-2014, 20:49
A tutaj jeszcze lepszy http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
czapelka - 10-04-2014, 21:08
Koledzy jakie ciśnienie do Uniroyal RainSport3 205/55/60R16 do EA0W, bo nie mogę znaleźć nigdzie?
WreX - 10-04-2014, 21:24
Owczar, pozamiatałeś ;D
Dobra, mam teraz pytanie, które pewnie się XX razy przewinęło przez ten temat jak i pewnie kilka innych a mianowicie:
225/45/17
215/45/17
205/50/17
Co wybrać ? jakie są plusy i minusy poszczególnych?
Zacząłem szukać to zgłupiałem, najbardziej odradzali 215 bo najniższy profil i najdroższa rzekomo... 225 muł i więcej pali, 205 nie taka przyczepność... i bądź tu mądry...
Zbliża się u mnie wymiana opon na tylnej osi (teraz mam 215 przód 225 tył) i w sumie obojętne co mogę kupić bo zawsze przód może iść na tył a te na przód albo odwrotnie...
Na jaki rozmiar się zdecydować ? Komfort mi wisi, bardziej mnie martwią jak już to felgi i zawieszenie...
sveno - 10-04-2014, 22:37
Ja szukam i będę zakładał 205/50R17, nie wiem skąd wziąłeś 205/55??? I kto powiedział, że przyczepność nie taka? Wg tej teorii to na seryjnym ogumieniu 195 lub nawet 185 to Galant wylatywałby z każdego zakrętu!?
bialyjayz - 10-04-2014, 22:55
[ Dodano: 10-04-2014, 22:55 ]
WreX wg mnie najlepszym wyborem dla Gala będzie opcja "2"
tak jak piszesz te za wąskie i nie wyglądają też za dobrze w aucie klasy Naszych rycerzy
innym razem 225 chyba zbyt dużo zabierają do zwinności, jednak przyczeponość znów leci w górę.
U siebie mam taką samą kombinację opon jak Ty, i wiem napewno już dziś że przy zmianie kolejnym wyborem będzie 215 szer/17 i wys. może troszkę szersza niż te 45, bo za wygodne to one nie są zbytnio
WreX - 10-04-2014, 22:59
sveno napisał/a: | Ja szukam i będę zakładał 205/50R17, nie wiem skąd wziąłeś 205/55??? I kto powiedział, że przyczepność nie taka? Wg tej teorii to na seryjnym ogumieniu 195 lub nawet 185 to Galant wylatywałby z każdego zakrętu!?
|
Dobra pomyliłem się Już edytowałem, chodziło o gorszą trakcje niż 215 i 225
bialyjayz napisał/a: | U siebie mam taką samą kombinację opon jak Ty, i wiem napewno już dziś że przy zmianie kolejnym wyborem będzie 215 szer/17 i wys. może troszkę szersza niż te 45, bo za wygodne to one nie są zbytnio
|
Czy ja wiem czy niewygodnie, źle nie jest, chodzi mi właśnie żeby znaleźć kompromis między ceną opon trakcją spalaniem oraz utratą mocy powiedzmy ;d
Bartekkita - 10-04-2014, 23:09
WreX napisał/a: |
Czy ja wiem czy niewygodnie, źle nie jest, chodzi mi właśnie żeby znaleźć kompromis między ceną opon trakcją spalaniem oraz utratą mocy powiedzmy ;d |
Najtańsze są zazwyczaj 45(duże mniej gumo i wzmocnień aby uzyskać tą samą sztywność co np w 55). Ja mam 205/50 Falkeny FK453, których stosunek ceny do jakości jak je kupowałem był super. Jestem z nich bardzo zadowolony-pisałem parę postów wcześniej. Jednak teraz wziąłbym 55, no ale ja sporo jeżdżę po dziurawym dolnym śląsku i nie lubię zwalniać na łatach
sveno - 11-04-2014, 00:01
co wy macie z tą trakcją? Jeżeli wg Was 205 nie ma trakcji to co mają powiedzieć ci co jeżdżą na 195 tak jak fabryka kazała?
Tomek - 11-04-2014, 07:41
WreX napisał/a: | 205 nie taka przyczepność... i |
sveno napisał/a: | Jeżeli wg Was 205 nie ma trakcji |
to są jakieś paranoje
chłopaki w 205 konnych Sigmach jeżdżą na 205 mm, a Sigma lekko cięższa
Galant 2.0 w UK jeździł na 185 mm
Marcino - 11-04-2014, 08:20
tomek84 napisał/a: | WreX napisał/a: | 205 nie taka przyczepność... i |
sveno napisał/a: | Jeżeli wg Was 205 nie ma trakcji |
to są jakieś paranoje
chłopaki w 205 konnych Sigmach jeżdżą na 205 mm, a Sigma lekko cięższa
Galant 2.0 w UK jeździł na 185 mm |
Dokładnie , a co ma powiedzieć stare volvo s40 200 kucy.... albo saab 2.3T:)
Ja mam 195/65 i daje rady, i niech wyskoczy ktoś na 225 w 2.0 i niech pokaże że jego oponki są lepsze..:)
Owczar - 11-04-2014, 09:46
Na płaskiej, równej nawierzchni szersza opona da lepszą trakcję. Ale na polskich drogach 205 to świat i ludzie. Jak dla mnie rozmiar idealny. Trakcja jest ok, a na nierównej drodze, w koleinach i podczas deszczu spisuję się dużo lepiej niż szersze opony.
WreX - 11-04-2014, 10:32
To jak, mówicie żeby brać 205/50/17 ? i założyć na przód a 215 na tył ?
Ok, teraz będę okropny i zapytam jakie
cisza i komfort jak już mówiłem mi obojętne, najlepiej żeby miały minimum taką przyczepność jak moje 215 contisport no i nie były kosmicznie drogie ;>
dmi - 11-04-2014, 11:47
Ja mam przód 225/45/17 a tył 235/45/17 i jak dla mnie jest idealnie nieporównywalnie lepiej jak miałem na obu osiach 215/45/17, no ale każdy uważa inaczej.
|
|
|