To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

Owczar - 31-07-2011, 22:52

Różnią się też czułością. Nie tylko oporność grzałki. Jest tylko pewien szczegół. Sonda góna w miejscu dolnej nie wywali błędu. Odwrotnie już tak.
chrisnewmann - 03-08-2011, 20:38

no to znowu ja... :?
nie wiem czy coś poradzicie ale może ktoś miał już coś podobnego ponieważ... wymieniłem sondę od strony ściany grodziowej i dalej mam błąd CE - taki sam jak przedtem :( już po prostu nie mam pomysłów co może być nie tak...
może znaczenie mają czarne przewody? wydaj mi się, że nie
jeżeli ktoś ma pomysł proszę o pomoc

dzięki,

Owczar - 04-08-2011, 08:49

Sprawdź oporoności i napięcia zgodnie z service manualem. Manual do pobrania w dziale download.
KaWu - 04-08-2011, 10:18

chrisnewmann, wyzerowales bledy z pamieci :?:
Czy sonda aby jest na pewno sprawna :?:

Jezeli w/w jest ok to mozliwe jest tez ze masz zle ustawiona instalacje lpg i korekty komputera Pb wychodza szybko poza zakres i lapiesz blad sondy.
Musisz to posprawdzac bo moze poleciec reszta.

Owczar - 04-08-2011, 10:29

KaWu, tyle że on ma problem z grzałką.

Na rozgrzanym silniku odepnij kostkę od sondy. Od strony sondy zmierz oporność między czarnymi kablami. Powinna wynosić 4-8Ohm. Potem włącz zapłon i zmierz napięcie między dwoma czarnymi kablami od strony wiązki. Powinno być 12V.

chrisnewmann - 04-08-2011, 16:56

KaWu napisał/a:
chrisnewmann, wyzerowales bledy z pamieci :?:
Czy sonda aby jest na pewno sprawna :?:

Jezeli w/w jest ok to mozliwe jest tez ze masz zle ustawiona instalacje lpg i korekty komputera Pb wychodza szybko poza zakres i lapiesz blad sondy.
Musisz to posprawdzac bo moze poleciec reszta.


KaWu,
oczywiście,że wyzerowałem błędy z pamięci, sonda jest sprawna na 100%. CO do instalacji LPG to nie ma żadnego związku ponieważ jeszcze przed założeniem instalacji pojawił mi się ten błąd.
Co może się stać w moim przypadku jeżeli nie usunę usterki?

Owczar - 04-08-2011, 16:58

Jeśli niedogrzana sonda oscyluje to nic. Jeśli nie oscyluje to mogą być rozbieżności korekt między bankami, ew praca w trybie awaryjnym. Zależy czy sonda pracuje.
chrisnewmann - 08-08-2011, 09:53

przepraszam, że mi tak długo zeszło ale nie miałem miernika a poza tym jestem nieco laik w takich sprawach...
'zmierzyłem' te wartości o których była mowa w poprzednich postach...
Sonda numer 1 (ściana grodziowa):
"oporność między czarnymi kablami" na mierniku nie pokazuje nic... więc bez długiego namysłu sprawdziłem sondę koło chłodnicy i tam oporność wynosi około 8 Ohm na rozgrzanym oczywiście.
"napięcie między dwoma czarnymi kablami od strony wiązki": nie wiem czy źle mierzę czy co jest nie tak ale ani na jednej ani na drugiej nie pokazuje mi żadnej wartości wartości :evil: (oczywiście miernik ustawiony tak jak powinien być - o to się nie martwcie :oops: )
z tą oporności to domyślam się, że sonda jest zepsuta ale z tym napięciem to nie mam pojęcia... żeby było jasne - błąd pokazuje mi "bank1 sensor 1"

druga sprawa:
jak za pomocą EvoScan sprawdzić jak pracują wszystkie CZTERY sondy?

Cytat:
Jeśli niedogrzana sonda oscyluje to nic. Jeśli nie oscyluje to mogą być rozbieżności korekt między bankami, ew praca w trybie awaryjnym. Zależy czy sonda pracuje.

wydaje mi się że pracuje bo nie ma naprawdę żadnych zauważalnych odchyleń jak kopcenie czy duże spalanie.

Owczar - 08-08-2011, 11:08

chrisnewmann, wygląda na to że masz walniętą grzałkę w sondzie. Ale warto jeszcze sprawdzić kable.

W evoscan nie da rady sprawdzić wszystkich czterech z tego co sprawdzałem z Maretzky85. Ale u Ciebie spokojnie zadziała ELM.

chrisnewmann - 08-08-2011, 11:14

dzięki wielkie, posprawdzam jeszcze te kable ze znajomym i może w końcu uda się 'wyczyścić' ten CE z deski :)

pozdrawiam, dzięki za pomoc.

Owczar - 08-08-2011, 11:17

Jeśli sonda pracuje ok, ew jedyną wada jest opóźnienie oscylacji w stosunku do pierwszej, to półśrodkiem jest wstawienie rezystora o oporności grzałki. Wtedy ECU nie będzie wywalało błędu. Ale polecam usunąć usterkę...
chrisnewmann - 08-08-2011, 12:39

Wiem, że są takie rozwiązania ale ja z reguły lubię jak wszystko jest 'tip top' :)
jeszcze raz dzięki,

mar111cin - 08-08-2011, 16:14

ale na sondzie nie będziesz miał napięcia pomiędzy dwoma kablami w tym samym kolorze (tzn czarnymi).
napięcie sprawdzaj między białym a niebieskim (bo takie kojarze że zostały)
ewentualnie jeden kabel z sondy (biały lub niebieski, nie pamiętam który to jest +) a minusem na aku.

natomiast sprawdź czy jest napięcie pomiędzy czarnymi kablami ale we wtyczce która idzie DO sondy.

(jak w sondzie masz grzałke, to grzałka nie daje napięcia, grzałka jest zasilana z akumulatora, dlatego nie miało prawa być napięcia na grzałce, ale na kablach zasilających grzałke sondy już tak)

Owczar - 08-08-2011, 16:21

mar111cin, to samo napisałem kilka postów wyżej, ale tutaj jest błąd grzałki sondy, a nie samej sondy.
mar111cin - 08-08-2011, 16:40

czytałem tylko dzisiejsze posty :lol: i mi umknęło ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group