[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
nerus - 12-05-2011, 17:10
Zhan napisał/a: | To chyba ja jestem dziwny bo mi czasem przeszkadza zegarek |
nic na to nie poradzisz
ile ludzi,tyle upodobań
mar111cin - 12-05-2011, 17:19
pytanie do osób które to już mają założone. Jak jest z dokładnością i powtarzalnością wskazań ? Nie wiem w sumie jak się zachowuje na Pb, ale na gazie jak ktoś ma słaby reduktor, to są znaczne różnice ciśnienia, a to powoduje różny wydatek wtryskiwaczy, tak że mogą z tego wynikać przekłamania. Czy faktycznie w miare to odźwierciedla rzeczywiste wartości ?
nerus - 12-05-2011, 20:31
mar111cin, u mnie jest to w miarę adekwatne do rzeczywistych wartości..
i oczywiście do komputerka mam podpięte wtryski Pb,a skalibrowane na lpg
milo - 15-05-2011, 11:39
Komputer pokładowy więcej funkcji ciekawy Komputer pokładowy
nerus - 15-05-2011, 13:41
interesujący ten komputerek
adt81 - 15-05-2011, 17:45
Jeśli to faktycznie precyzyjnie działa i da się wyświetlacz upchnąć w miejsce zegara to ja jestem jak najbardziej za
nerus - 15-05-2011, 18:38
adt81, da radę upchać
ja mam nawet upchane razem z zegarkiem
milo - 15-05-2011, 18:42
Dziś zadałem pytanie odnośnie komputerka i dostałem odpowiedz Galant 2.0 td nie wiadomo czy będzie pasował, do benzyny tak . . . Najlepiej sprawdzić sygnał na oscyloskopie
i zobaczyć, czy wraz ze wzrostem obrotów zmniejszają się czasy
wtrysków (zmniejsza się szerokość impuplsów), a wraz ze wzrostem
obciążenia zwiększają się czasy wtrysków (zwiększa się szerokość
impulsów). W przypadku turbo diesli czasy wtrysków będą bardzo małe,
na biegu jałowym prawdopodobnie coś około 0.2-0.4ms.
Najlepiej dowiedzieć się jaki dokładnie jest sterownik zamontowany w
aucie i znaleźć do niego rozpiskę pinów. Zwykle wyprowadzenie powinno
się nazywać "injection timing solenoid", "fuel consumption for frip
computer" itd. W dieslach niestety nie można się podłączać
bezpośrednio pod wtryski lub pompę wtryskową - potrzebny jest
specjalnie przygotowany sygnał przez ECU lub sterownik pompy.
Jeżeli były wypuszczane takie wersje galantów z fabrycznym komputerem
pokładowym to niemal na pewno taki sygnał już jest w ECU. Jeżeli
takich wersji nie było, to trzeba szukać - szansa jest (np. w starym
2.1TD citroena który za wiele elektroniki nie miał już taki sygnał
był).
Zhan - 15-05-2011, 19:17
Przejrzałem instrukcję i albo przeoczyłem albo nie ma tam informacji na temat wyświetlania wskazań zużycia paliwa na postoju, wiecie coś na ten temat?
nerus - 15-05-2011, 19:37
Zhan napisał/a: | Przejrzałem instrukcję i albo przeoczyłem albo nie ma tam informacji na temat wyświetlania wskazań zużycia paliwa na postoju, wiecie coś na ten temat? |
jeśli mówisz o tym komputerku co znalazł miloto rzeczywiście nic nie było opisane na ten temat..chyba,że też przeoczyłem
robertdg - 15-05-2011, 19:55
Oja Panowie słabo z Języka Polskiego, jednymi słowy pała
Cytat: | Funkcje urządzenia:
• prędkość pojazdu (km/h),
• chwilowe spalanie (chwilowe zużycie paliwa w l/h oraz w l/100km),
• średnie spalanie (średnie zużycie paliwa w l/100km),
• przejechany dystans (od tankowania/resetowania),
• ilość paliwa w zbiorniku,
• szacunkowy dystans do tankowania,
• niezależny licznik dzienny/podróży (czas podróży, prędkość średnia, prędkość maksymalna, dystans, średnie spalanie),
• obsługa aut również z instalacją gazową (sygnalizacja kiedy auto pracuje na gazie, a kiedy na benzynie, ponadto niezależne pomiary spalania, dystansu itd.),
• data i czas,
• temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
• temperatura użytkownika - możliwość podłączenia analogowego czujnika temperatury (typowy motoryzacyjny wkręcany w blok silnika, głowicę lub miskę olejową),
• pomiary przyspieszeń (automatyczne) z możliwością ustawiania własnych przedziałów (np. 0-100 km/h, 60-120 km/h itd.),
• możliwość podłączenia sondy lambda i rysowania jej przebiegu na wyświetlaczu (obsługa sond 0-1V oraz 0-5V), co się bezpośrednio przekłada na odczytanie składu mieszanki w danej chwili (uboga/bogata),
• sygnalizacja stanu pracy wentylatora chłodnicy,
• ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury użytkownika (np. temperatury silnika) – możliwość ustawiania własnego progu,
• możliwość ustawiania indywidualnego powitania,
• komunikacja z komputerem PC przy pomocy interfejsu USB (możliwość ustawiania parametrów komputerka z poziomu komputera PC, jak również możliwość odczytu bieżących parametrów),
• i wiele więcej (szczegóły w instrukcji obsługi |
milo - 15-05-2011, 20:05
chwilowe spalanie (l/100km lub l/h gdy prędkość pojazdu mniejsza niż 10km/h),
nerus - 15-05-2011, 20:16
robertdg, jaka pała ja do okulisty muszę się chyba wybrać
milo,po obejrzeniu fimiku coraz bardziej się mi podoba ten komp
milo - 15-05-2011, 20:24
nerus3 to jest jakiś filmik ?
nerus - 15-05-2011, 20:33
milo, na stronce która podaleś jest link...a masz też tutaj http://www.youtube.com/wa...player_embedded
|
|
|