To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

nerus - 12-05-2011, 17:10

Zhan napisał/a:
To chyba ja jestem dziwny bo mi czasem przeszkadza zegarek :-)

nic na to nie poradzisz :mrgreen:
ile ludzi,tyle upodobań :wink:

mar111cin - 12-05-2011, 17:19

pytanie do osób które to już mają założone. Jak jest z dokładnością i powtarzalnością wskazań ? Nie wiem w sumie jak się zachowuje na Pb, ale na gazie jak ktoś ma słaby reduktor, to są znaczne różnice ciśnienia, a to powoduje różny wydatek wtryskiwaczy, tak że mogą z tego wynikać przekłamania. Czy faktycznie w miare to odźwierciedla rzeczywiste wartości ?
nerus - 12-05-2011, 20:31

mar111cin, u mnie jest to w miarę adekwatne do rzeczywistych wartości..
i oczywiście do komputerka mam podpięte wtryski Pb,a skalibrowane na lpg

milo - 15-05-2011, 11:39

Komputer pokładowy więcej funkcji ciekawy Komputer pokładowy
nerus - 15-05-2011, 13:41

milo napisał/a:
Komputer pokładowy więcej funkcji ciekawy Komputer pokładowy

interesujący ten komputerek :mrgreen:

adt81 - 15-05-2011, 17:45

Jeśli to faktycznie precyzyjnie działa i da się wyświetlacz upchnąć w miejsce zegara to ja jestem jak najbardziej za :-)
nerus - 15-05-2011, 18:38

adt81, da radę upchać :wink:
ja mam nawet upchane razem z zegarkiem :)

milo - 15-05-2011, 18:42

Dziś zadałem pytanie odnośnie komputerka i dostałem odpowiedz Galant 2.0 td nie wiadomo czy będzie pasował, do benzyny tak . . . Najlepiej sprawdzić sygnał na oscyloskopie
i zobaczyć, czy wraz ze wzrostem obrotów zmniejszają się czasy
wtrysków (zmniejsza się szerokość impuplsów), a wraz ze wzrostem
obciążenia zwiększają się czasy wtrysków (zwiększa się szerokość
impulsów). W przypadku turbo diesli czasy wtrysków będą bardzo małe,
na biegu jałowym prawdopodobnie coś około 0.2-0.4ms.

Najlepiej dowiedzieć się jaki dokładnie jest sterownik zamontowany w
aucie i znaleźć do niego rozpiskę pinów. Zwykle wyprowadzenie powinno
się nazywać "injection timing solenoid", "fuel consumption for frip
computer" itd. W dieslach niestety nie można się podłączać
bezpośrednio pod wtryski lub pompę wtryskową - potrzebny jest
specjalnie przygotowany sygnał przez ECU lub sterownik pompy.

Jeżeli były wypuszczane takie wersje galantów z fabrycznym komputerem
pokładowym to niemal na pewno taki sygnał już jest w ECU. Jeżeli
takich wersji nie było, to trzeba szukać - szansa jest (np. w starym
2.1TD citroena który za wiele elektroniki nie miał już taki sygnał
był).

Zhan - 15-05-2011, 19:17

Przejrzałem instrukcję i albo przeoczyłem albo nie ma tam informacji na temat wyświetlania wskazań zużycia paliwa na postoju, wiecie coś na ten temat?
nerus - 15-05-2011, 19:37

Zhan napisał/a:
Przejrzałem instrukcję i albo przeoczyłem albo nie ma tam informacji na temat wyświetlania wskazań zużycia paliwa na postoju, wiecie coś na ten temat?

jeśli mówisz o tym komputerku co znalazł miloto rzeczywiście nic nie było opisane na ten temat..chyba,że też przeoczyłem :?

robertdg - 15-05-2011, 19:55

Oja Panowie słabo z Języka Polskiego, jednymi słowy pała :badgrin:

Cytat:
Funkcje urządzenia:

• prędkość pojazdu (km/h),
chwilowe spalanie (chwilowe zużycie paliwa w l/h oraz w l/100km),
• średnie spalanie (średnie zużycie paliwa w l/100km),
• przejechany dystans (od tankowania/resetowania),
• ilość paliwa w zbiorniku,
• szacunkowy dystans do tankowania,
• niezależny licznik dzienny/podróży (czas podróży, prędkość średnia, prędkość maksymalna, dystans, średnie spalanie),
• obsługa aut również z instalacją gazową (sygnalizacja kiedy auto pracuje na gazie, a kiedy na benzynie, ponadto niezależne pomiary spalania, dystansu itd.),
• data i czas,
• temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
• temperatura użytkownika - możliwość podłączenia analogowego czujnika temperatury (typowy motoryzacyjny wkręcany w blok silnika, głowicę lub miskę olejową),
• pomiary przyspieszeń (automatyczne) z możliwością ustawiania własnych przedziałów (np. 0-100 km/h, 60-120 km/h itd.),
• możliwość podłączenia sondy lambda i rysowania jej przebiegu na wyświetlaczu (obsługa sond 0-1V oraz 0-5V), co się bezpośrednio przekłada na odczytanie składu mieszanki w danej chwili (uboga/bogata),
• sygnalizacja stanu pracy wentylatora chłodnicy,
• ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury użytkownika (np. temperatury silnika) – możliwość ustawiania własnego progu,
• możliwość ustawiania indywidualnego powitania,
• komunikacja z komputerem PC przy pomocy interfejsu USB (możliwość ustawiania parametrów komputerka z poziomu komputera PC, jak również możliwość odczytu bieżących parametrów),
• i wiele więcej (szczegóły w instrukcji obsługi

milo - 15-05-2011, 20:05

chwilowe spalanie (l/100km lub l/h gdy prędkość pojazdu mniejsza niż 10km/h),
nerus - 15-05-2011, 20:16

robertdg, jaka pała :?: ja do okulisty muszę się chyba wybrać :|

milo,po obejrzeniu fimiku coraz bardziej się mi podoba ten komp :mrgreen:

milo - 15-05-2011, 20:24

nerus3 to jest jakiś filmik ?
nerus - 15-05-2011, 20:33

milo, na stronce która podaleś jest link...a masz też tutaj http://www.youtube.com/wa...player_embedded


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group