To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

gem1 - 15-12-2009, 12:45

o.k. dzięki za odp. w sumie na boscha powinienem mieć sporą zniżkę :twisted:
Rafal_Szczecin - 15-12-2009, 17:26

wlasnie przypomnijmy, ze w galach z tylu sa tarczo bebny, czyli kupujac tarcze, kupujemy i klocek , dadatkowo jeszcze do tego szczeki .
Wiciu - 15-12-2009, 18:17

robertdg, najbardziej [edit - pamiętaj o zasadach na forum!] denerwujące jest to, że ok 10-12K :shock: Jeżdżę autem głównie do pracy co daje jakieś 25-30km dziennie i czasem jakaś trasa :roll:
zuku3210 - 09-01-2010, 17:13

Jaki rozmiar klocków dokładnie do przedliftowego na przód?? Te podchodzą??
Akebono
Długość 1 [mm]: 127,8
Długość 2 [mm]: 127,8
Szerokość 1 [mm]: 45,5
Szerokość 2 [mm]: 45,5
Grubość 1 [mm]: 16
Grubość 2 [mm]: 16
Strona zabudowy: oś przednia
Rozmiar felgi [cal]: 14
od roku prod.: 1997.01

Z katalogow IC jak podajesz model auta i tak nic z tego nie wynika bo wyskochy z 20 rozmiarów części :P

[ Dodano: 09-01-2010, 17:26 ]
Lub które z tych TRW podejdą?
LUC GDB1023
LUC GDB1126
LUC GDB3133
LUC GDB3287

piotruswie - 11-01-2010, 14:11

Z tego co się orientuję, jeśli chodzi o piszczące klocki
to nie wszystko zależy od mieszanki ścieralnej
na nieścieralnej stronie klocka przyklejona jest fabrycznie taka płaska gumka
oczywiście jej skład jest bardziej skomplikowany :)
a teraz trochę fizyki: klocek podczas tarcia wpada w wibrację, częstotliwość tej wibracji jest słyszalna jako omawiany pisk (i tak ma każdy klocek) no i właśnie teraz wracamy do tej gumki "to właśnie ona tłumi te drgania a dokładniej zmieniając je w częstotliwości niesłyszalne dla ucha"
problem więc jest w dobraniu odpowiedniej gumki do częstotliwości rezonansowej danej mieszanki ścieralnej
OCZYWIŚCIE TO BROCHA PO STRONIE PRODUCENTA

Hunter - 13-01-2010, 20:17

Mam już od miesiąca zamontowany taki zestaw:

Tarcze Mikoda trochę ulepszone oraz klocki ATE. Po dotarciu trochę wypróbowałem nowy komplet i powiem szczerze, że staje dęba :wink:

Z tyłem też mam dylemat, ponieważ zawiodłem się jak zobaczyłem tarczo-bębny...

pelu - 13-01-2010, 21:50

zuku3210 napisał/a:
Jaki rozmiar klocków dokładnie do przedliftowego na przód?? Te podchodzą??
Akebono
Długość 1 [mm]: 127,8
Długość 2 [mm]: 127,8
Szerokość 1 [mm]: 45,5
Szerokość 2 [mm]: 45,5
Grubość 1 [mm]: 16
Grubość 2 [mm]: 16
Strona zabudowy: oś przednia
Rozmiar felgi [cal]: 14
od roku prod.: 1997.01

Z katalogow IC jak podajesz model auta i tak nic z tego nie wynika bo wyskochy z 20 rozmiarów części :P

[ Dodano: 09-01-2010, 17:26 ]
Lub które z tych TRW podejdą?
LUC GDB1023
LUC GDB1126
LUC GDB3133
LUC GDB3287


z tego co ja dzisiaj sobie dobieralem, to GDB 1126 powinno pasowac,ale reki nie dam ucicac

M_A_V - 17-01-2010, 11:45

a ja mam pytanie odnośnie hamulców tylnych (bębnowych) czy tarcie dobiegające z tyłu auta podczas hamowania świadczy o tym że trzeba już wymienić szczęki czy też wystarczy wymienić okładzinę która być może się już zużyła? pytam ponieważ nie wiem jak to zdiagnozować a chciałbym już zamówić części
zuku3210 - 17-01-2010, 11:55

M_A_V napisał/a:
a ja mam pytanie odnośnie hamulców tylnych (bębnowych) czy tarcie dobiegające z tyłu auta podczas hamowania świadczy o tym że trzeba już wymienić szczęki czy też wystarczy wymienić okładzinę która być może się już zużyła?
kiedy hamujesz podczas jazdy wtedy bębny nie działają tylko tarcza--->klocek---> zacisk. Bębny odpowiadają za hamulec ręczny. co do szorowania podczas hamowania to może klocki się skończyły?? Chyba że dopiero założyłeś nowe i zaczęło szorować-kumpel ma tak w omedze bo dał sobie założyć w warsztacie jakieś tanie części, podejrzewam że zestaw JC :wink:
robertdg - 17-01-2010, 13:55

zuku3210, w EA6x jak się nie myle układ hamulcowy z tyłu jest na bębnie, więc M_A_V jeżeli Ci obciera przy hamowianiu, moga być dwie przyczyny, pierwsza prozaiczna, auto nie jezdzilo dlugo i osad z korozji powoduje takie szuranie, druga sprawa, kończą się szczęki, jak zajrzysz pod beben to bedziesz wszystko wiedział ;-)
Anonymous - 17-01-2010, 16:25

U mnie też jest mocno słyszalne obcieranie ale tylko po postoju dłuższym niż 1 doba - najwyraźniej gromadzi się rdzawy osad, który musi się po prostu wytrzeć.
Po kilkukrotnym zahamowaniu jest cisza.

A swoją drogą to też będę wymieniał tarcze i klocki (muszę tylko sprawdzić jak wyglądają po zimie - przed były jeszcze w normie).
I tu mam do Was pytanie:

czy warto zakładać nawiercane i nacinane tarcze?

Mam na myśli Mikode - wszyscy tak ją polecają i chyba też kupie ten zestaw (swoją drogą mieszkałem kiedyś w Częstochowie i do poprzedniego auta tam kupiłem tarcze osobiście :-) ) tylko mam dylemat czy zostawić płaską czy wziąć z nawiercaniem i nacinaniem.

Proszę aby osoby które ich jakiś czas już używają wypowiedziały się nie tylko w temacie skuteczności "na suchym" ale też w zimę - czy ABS szybko się załącza? Moim zdaniem u mnie zbyt szybko się załącza.

Dzięki za pomoc

Anonymous - 17-01-2010, 17:03

danielm777 napisał/a:
Proszę aby osoby które ich jakiś czas już używają wypowiedziały się nie tylko w temacie skuteczności "na suchym" ale też w zimę - czy ABS szybko się załącza?
moim zdaniem tak samo dziala jak latem na piasku np

danielm777 napisał/a:
Moim zdaniem u mnie zbyt szybko się załącza.
moim rowniez ale to raczej wina miekkiego zawieszenia(w moim przypadku standart nieobnizany ) - buda podczas hamowania nurkuje z przodu zbyt mocno dociazajac przednie kola a odciazajac tylne co na sliskim objawia sie zalaczaniem abs'u

Mikoda jest OK :!:

Anonymous - 17-01-2010, 18:18

dzięki

i ponawiam pytanie
danielm777 napisał/a:
czy zostawić płaską czy wziąć z nawiercaniem i nacinaniem

keleron - 17-01-2010, 18:41

Panowie ja mam taki problem...tarcze wymieniam już 2 raz...TRW i klocki
po raz drugi pojawił się problem bicia i nie wiem co z tym mam robić...czy możliwe jest że następstwem trzymającego klocka hamulcowego jest przegrzanie tarczy w jednym tylko miejscu i wypaczenie się jej powierzchni...Powiem tak jestem zły :evil: jak nie wiem co ...bo boje sie wydać znowu 500 na tarcze i problem pojawi się ponownie po niedługim czasie!
Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje...może to piasty są pokrzywione a nie tarcze...jak to sprawdzić...znacie jakieś sposoby? :cry:

Anonymous - 17-01-2010, 19:03

odpowiem tak:
keleron napisał/a:
następstwem trzymającego klocka hamulcowego jest przegrzanie tarczy w jednym tylko miejscu i wypaczenie się jej powierzchni


ja miałem wcześniej w poprzednim aucie nowe tarcze od Mikody i miałem problem z prawnym zaciskiem - nie wracał klocek - efekt był taki, że co chwila kończyły mi się klocki (właściwie to jeden z nich) oraz ciągnęło na prawo (to był prawy zacisk przedniego koła).

Po naprawieniu zacisków i wymianie blaszek odpowiadających za powrót klocka problem się skończył - tarcza jednak (ta jedna) pozostała krzywa choć zupełnie nie zużyta.
Dodatkowo problemem jest brak/uszkodzenie osłon na tarcze - wjazd w kałuże itd.. już o tym było...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group