[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
gem1 - 15-12-2009, 12:45
o.k. dzięki za odp. w sumie na boscha powinienem mieć sporą zniżkę
Rafal_Szczecin - 15-12-2009, 17:26
wlasnie przypomnijmy, ze w galach z tylu sa tarczo bebny, czyli kupujac tarcze, kupujemy i klocek , dadatkowo jeszcze do tego szczeki .
Wiciu - 15-12-2009, 18:17
robertdg, najbardziej [edit - pamiętaj o zasadach na forum!] denerwujące jest to, że ok 10-12K Jeżdżę autem głównie do pracy co daje jakieś 25-30km dziennie i czasem jakaś trasa
zuku3210 - 09-01-2010, 17:13
Jaki rozmiar klocków dokładnie do przedliftowego na przód?? Te podchodzą??
Akebono
Długość 1 [mm]: 127,8
Długość 2 [mm]: 127,8
Szerokość 1 [mm]: 45,5
Szerokość 2 [mm]: 45,5
Grubość 1 [mm]: 16
Grubość 2 [mm]: 16
Strona zabudowy: oś przednia
Rozmiar felgi [cal]: 14
od roku prod.: 1997.01
Z katalogow IC jak podajesz model auta i tak nic z tego nie wynika bo wyskochy z 20 rozmiarów części
[ Dodano: 09-01-2010, 17:26 ]
Lub które z tych TRW podejdą?
LUC GDB1023
LUC GDB1126
LUC GDB3133
LUC GDB3287
piotruswie - 11-01-2010, 14:11
Z tego co się orientuję, jeśli chodzi o piszczące klocki
to nie wszystko zależy od mieszanki ścieralnej
na nieścieralnej stronie klocka przyklejona jest fabrycznie taka płaska gumka
oczywiście jej skład jest bardziej skomplikowany
a teraz trochę fizyki: klocek podczas tarcia wpada w wibrację, częstotliwość tej wibracji jest słyszalna jako omawiany pisk (i tak ma każdy klocek) no i właśnie teraz wracamy do tej gumki "to właśnie ona tłumi te drgania a dokładniej zmieniając je w częstotliwości niesłyszalne dla ucha"
problem więc jest w dobraniu odpowiedniej gumki do częstotliwości rezonansowej danej mieszanki ścieralnej
OCZYWIŚCIE TO BROCHA PO STRONIE PRODUCENTA
Hunter - 13-01-2010, 20:17
Mam już od miesiąca zamontowany taki zestaw:
Tarcze Mikoda trochę ulepszone oraz klocki ATE. Po dotarciu trochę wypróbowałem nowy komplet i powiem szczerze, że staje dęba
Z tyłem też mam dylemat, ponieważ zawiodłem się jak zobaczyłem tarczo-bębny...
pelu - 13-01-2010, 21:50
zuku3210 napisał/a: | Jaki rozmiar klocków dokładnie do przedliftowego na przód?? Te podchodzą??
Akebono
Długość 1 [mm]: 127,8
Długość 2 [mm]: 127,8
Szerokość 1 [mm]: 45,5
Szerokość 2 [mm]: 45,5
Grubość 1 [mm]: 16
Grubość 2 [mm]: 16
Strona zabudowy: oś przednia
Rozmiar felgi [cal]: 14
od roku prod.: 1997.01
Z katalogow IC jak podajesz model auta i tak nic z tego nie wynika bo wyskochy z 20 rozmiarów części
[ Dodano: 09-01-2010, 17:26 ]
Lub które z tych TRW podejdą?
LUC GDB1023
LUC GDB1126
LUC GDB3133
LUC GDB3287 |
z tego co ja dzisiaj sobie dobieralem, to GDB 1126 powinno pasowac,ale reki nie dam ucicac
M_A_V - 17-01-2010, 11:45
a ja mam pytanie odnośnie hamulców tylnych (bębnowych) czy tarcie dobiegające z tyłu auta podczas hamowania świadczy o tym że trzeba już wymienić szczęki czy też wystarczy wymienić okładzinę która być może się już zużyła? pytam ponieważ nie wiem jak to zdiagnozować a chciałbym już zamówić części
zuku3210 - 17-01-2010, 11:55
M_A_V napisał/a: | a ja mam pytanie odnośnie hamulców tylnych (bębnowych) czy tarcie dobiegające z tyłu auta podczas hamowania świadczy o tym że trzeba już wymienić szczęki czy też wystarczy wymienić okładzinę która być może się już zużyła? | kiedy hamujesz podczas jazdy wtedy bębny nie działają tylko tarcza--->klocek---> zacisk. Bębny odpowiadają za hamulec ręczny. co do szorowania podczas hamowania to może klocki się skończyły?? Chyba że dopiero założyłeś nowe i zaczęło szorować-kumpel ma tak w omedze bo dał sobie założyć w warsztacie jakieś tanie części, podejrzewam że zestaw JC
robertdg - 17-01-2010, 13:55
zuku3210, w EA6x jak się nie myle układ hamulcowy z tyłu jest na bębnie, więc M_A_V jeżeli Ci obciera przy hamowianiu, moga być dwie przyczyny, pierwsza prozaiczna, auto nie jezdzilo dlugo i osad z korozji powoduje takie szuranie, druga sprawa, kończą się szczęki, jak zajrzysz pod beben to bedziesz wszystko wiedział
Anonymous - 17-01-2010, 16:25
U mnie też jest mocno słyszalne obcieranie ale tylko po postoju dłuższym niż 1 doba - najwyraźniej gromadzi się rdzawy osad, który musi się po prostu wytrzeć.
Po kilkukrotnym zahamowaniu jest cisza.
A swoją drogą to też będę wymieniał tarcze i klocki (muszę tylko sprawdzić jak wyglądają po zimie - przed były jeszcze w normie).
I tu mam do Was pytanie:
czy warto zakładać nawiercane i nacinane tarcze?
Mam na myśli Mikode - wszyscy tak ją polecają i chyba też kupie ten zestaw (swoją drogą mieszkałem kiedyś w Częstochowie i do poprzedniego auta tam kupiłem tarcze osobiście ) tylko mam dylemat czy zostawić płaską czy wziąć z nawiercaniem i nacinaniem.
Proszę aby osoby które ich jakiś czas już używają wypowiedziały się nie tylko w temacie skuteczności "na suchym" ale też w zimę - czy ABS szybko się załącza? Moim zdaniem u mnie zbyt szybko się załącza.
Dzięki za pomoc
Anonymous - 17-01-2010, 17:03
danielm777 napisał/a: | Proszę aby osoby które ich jakiś czas już używają wypowiedziały się nie tylko w temacie skuteczności "na suchym" ale też w zimę - czy ABS szybko się załącza? | moim zdaniem tak samo dziala jak latem na piasku np
danielm777 napisał/a: | Moim zdaniem u mnie zbyt szybko się załącza. | moim rowniez ale to raczej wina miekkiego zawieszenia(w moim przypadku standart nieobnizany ) - buda podczas hamowania nurkuje z przodu zbyt mocno dociazajac przednie kola a odciazajac tylne co na sliskim objawia sie zalaczaniem abs'u
Mikoda jest OK
Anonymous - 17-01-2010, 18:18
dzięki
i ponawiam pytanie
danielm777 napisał/a: | czy zostawić płaską czy wziąć z nawiercaniem i nacinaniem |
keleron - 17-01-2010, 18:41
Panowie ja mam taki problem...tarcze wymieniam już 2 raz...TRW i klocki
po raz drugi pojawił się problem bicia i nie wiem co z tym mam robić...czy możliwe jest że następstwem trzymającego klocka hamulcowego jest przegrzanie tarczy w jednym tylko miejscu i wypaczenie się jej powierzchni...Powiem tak jestem zły jak nie wiem co ...bo boje sie wydać znowu 500 na tarcze i problem pojawi się ponownie po niedługim czasie!
Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje...może to piasty są pokrzywione a nie tarcze...jak to sprawdzić...znacie jakieś sposoby?
Anonymous - 17-01-2010, 19:03
odpowiem tak: keleron napisał/a: | następstwem trzymającego klocka hamulcowego jest przegrzanie tarczy w jednym tylko miejscu i wypaczenie się jej powierzchni |
ja miałem wcześniej w poprzednim aucie nowe tarcze od Mikody i miałem problem z prawnym zaciskiem - nie wracał klocek - efekt był taki, że co chwila kończyły mi się klocki (właściwie to jeden z nich) oraz ciągnęło na prawo (to był prawy zacisk przedniego koła).
Po naprawieniu zacisków i wymianie blaszek odpowiadających za powrót klocka problem się skończył - tarcza jednak (ta jedna) pozostała krzywa choć zupełnie nie zużyta.
Dodatkowo problemem jest brak/uszkodzenie osłon na tarcze - wjazd w kałuże itd.. już o tym było...
|
|
|