[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka
mati_z - 22-03-2015, 12:17
Do mrugania kierunkowskazami jest specjalny moduł, dokładany chyba przez dilera na życzenie. Jak kupiłem Gala to miałem to odpięte, bo coś nie działało i kierunki cały czas świeciły. Okazało się, że jeden układ scalony się zepsuł, ale na razie to wyjąłem, bo wydaje mi się, że jeszcze nie działa jak powinno.
Tak to wygląda:
A tutaj wycinek z katalogu dodatków z podanym numerem:
Hugo - 22-03-2015, 12:29
mati_z, wiesz, w którym miejscu to montują? Więcej kabli do takiego prostego urządzenia chyba się nie dało podłączyć...
mati_z - 22-03-2015, 12:35
Hugo, ja miałem to zamocowane koło puszki z bezpiecznikami, pod kierownicą, na trytytkę do takiej blachy. Ogólnie to podłączenie takie sobie i wszystkie kable czerwone
A kable to kolejno +12V, masa, sygnał do lampki z ETACSu, 2 sygnały od centralnego zamka (otwieranie/zamykanie) i 2 od migaczy (prawy/lewy) - to tak dla potomnych
Tutaj jeszcze zdjęcie co siedzi w środku:
Ogólnie prosty układ, te 2 scalaki to multiwibrator i bramki NAND, a to duże czarne to przekaźnik
Hugo - 22-03-2015, 13:22
Super, jutro będę tego szukał i montował w swoim. Dzięki. Przy okazji porobię fotki gdzie są podłączone kable żebym nie zapomniał mati_z napisał/a: | sygnał do lampki z ETACSu | Rozumiem, że mimo mrugających kierunkowskazów lampka w kabinie również sygnalizuje otwarcie/zamknięcie auta z pilota?
mati_z - 22-03-2015, 13:28
Tak, to urządzenie pobiera ten sygnał i przekazuje go na kierunki. Ogólnie długo się naszukałem, żeby to znaleźć w necie i w końcu natrafiłem na jakimś niemieckim forum
Najpierw myślałem, że mam coś w kablach pokopane, no ale pomyślałem, że skoro tak jest podłączone to musiało kiedyś działać i sprawdziłem te scalaki. Nawet nie musiałem do sklepu lecieć, bo miałem taki w swoich śmieciach
pit696 - 22-03-2015, 16:53
Hugo napisał/a: | Jaki moduł? |
moduł etacs(ten niebieski)
Hugo, a pilot od anglika własnie od wersji sport.
Hugo - 22-03-2015, 20:26
pit696 napisał/a: | Hugo, a pilot od anglika własnie od wersji sport. | No właśnie tak myślałem, europejskie Avance miały takie same piloty jak każdy inny Gal po I lifcie, czyli takie: http://allegro.pl/mitsubi...5132296268.html
abdul - 01-08-2015, 18:05
Ja mam caly czas problem z pilotem wchodze normalnie w tryb programowania ale po wcisnieciu LOCK 3 razy nie ma zadnej reakcji... Bateria nowa, pilot byl sprawdzany i napewno wysyla sygnal. Gdzie jest zamontowany odbiornik pilota? Moze tam cos nie gra?
fj_mike - 03-08-2015, 18:49
abdul napisał/a: | Gdzie jest zamontowany odbiornik pilota? |
Dwie strony wcześniej jest ilustracja.
abdul - 03-08-2015, 21:04
fj_mike, Bog zaplac
pappagiorgio - 12-08-2015, 17:51
mam pytanie do kogoś komu udało się zaprogramować pilota. W moim galancie, nie działa on od samego początku, wymieniłem dzisiaj moduł ETACS oraz odbiornik pilota i dalej nie działa. Zastanawia mnie jednak wchodzenie w tryb programowania. Mając kluczyk na pozycji LOCK wkładam zworę w piny 1-4, przekręcam kluczyk na ON (1sek) ACC...ON...ACC...ON...ACC i nic się nie dzieje, jednak jak przekręcę kluczyk w pozycję LOCK wtedy zamki zamkną się i otworzą (według instrukcji po trzecim powrocie na ACC powinno się tak stać) naciskanie przycisku na pilocie czy to LOCK czy UNLOCK 2,3,sto razy nic nie daje :/ Pilot sprawdzałem na generatorze i wysyła falę 433MHz (czyli dobry), bateria nowa, pilot wygląda na oryginalny, w środku jest taki sam napis jak na module radiowym. Może ktoś opisać komu udało się tak pilota zaprogramować czy dobrze wykonuje procedure?
Grid - 14-08-2015, 23:06
pappagiorgio napisał/a: | Może ktoś opisać komu udało się tak pilota zaprogramować czy dobrze wykonuje procedure? |
Spróbuj wg. tego opisu (mojego autorstwa) dla VR-4. Procedura wydaje się identyczna więc filmik powinien się przydać:
http://forum.mitsumaniaki...1411583#1411583
pappagiorgio - 16-08-2015, 22:55
podekscytowany poleciałem do samochodu wypróbować nową metodę ale niestety w moim nie działa próbuję szybko przełączać z ACC na ON trzy razy następnie na LOCK, zamek klepie ale po trzech naciśnięciach na pilocie cisza próbowałem też stacyjkę przełączać z LOCK na ON i tak trzy razy, podobnie; przy przekręceniu kluczyka na LOCK klepie zamek, wduszenie przycisku na pilocie trzy razy, cisza :/ zastanawiam się co jeszcze może być zepsute, moduł ETACS i KEYLESS RECIVER wymieniony, pilot nadaje (fakt, że nie wiem co ale nadaje) ostatecznie wsadzę pilota uniwersalnego bo już otwieranie z kluczyka mnie denerwuje.
piotrkor1 - 17-08-2015, 08:26
pappagiorgio napisał/a: | podekscytowany poleciałem do samochodu wypróbować nową metodę ale niestety w moim nie działa próbuję szybko przełączać z ACC na ON trzy razy następnie na LOCK, zamek klepie ale po trzech naciśnięciach na pilocie cisza próbowałem też stacyjkę przełączać z LOCK na ON i tak trzy razy, podobnie; przy przekręceniu kluczyka na LOCK klepie zamek, wduszenie przycisku na pilocie trzy razy, cisza :/ zastanawiam się co jeszcze może być zepsute, moduł ETACS i KEYLESS RECIVER wymieniony, pilot nadaje (fakt, że nie wiem co ale nadaje) ostatecznie wsadzę pilota uniwersalnego bo już otwieranie z kluczyka mnie denerwuje. |
Trzymaj się dokładnie procedury kodowania to w końcu zadziała.Ja też za pierwszym razem poległem a kodowałem nowy kluczyk do VR-4.Chociaż powiem ci,że jak koduję dodatkowego pilota do V6 to ta procedura znowu nie działa(zamek nie wchodzi w tryb nauki).
Myślę,że liczą się tu szczegóły.Zrób tak:
-włóż kluczyk do stacyjki
-wsadź spinacz w pin 1(można przy otwartych drzwiach dla lepszej widoczności),drugi jego koniec ustaw tak aby był na skraju pinu 4 nie wciskaj go głębiej.
-po wejściu do auta(wszystkie drzwi zamknięte)wymacaj spinacz i wciśnij go głębiej
-przekręć nie za szybko(tak jak na filmie)3 razy kluczyk AC/ON,AC/OFF
-zamki muszą się otworzyć i zamknąć wtedy pilot wchodzi w tryb nauki
-po tym potwierdzeniu wyjmij klucz z stacyjki i naciśnij na pilocie obojętnie jaki przycisk LOCK lub UNLOCK ale 3 razy.Zamki powinny się ponownie otworzyć się i zamknąć.
Potem jeszcze 3 razy ten sam przycisk na pilocie,znowu powinno potwierdzić zamkami
i gotowe.
Cierpliwość jest tu potrzebna.
[ Dodano: 17-08-2015, 08:27 ]
Grid, Jeszcze raz dziękuję!!!!!!!!!!!!!
pappagiorgio - 19-08-2015, 17:31
Udało się! Winny był jednak pilot. Nadawał 433MHz ale ostatnio mnie oświetliła myśl, że może nadawać samą nośną bez informacji. Przyjrzałem mu się pod lupą i dwa piny od nadajnika radiowego miały pęknięte luty. Poprawiłem luty i od pierwszego programowania załapał.
Dla potomności, moja procedura programowania (przypominam, że stacyjka ma LOCK,ACC,ON,START):
1) pin w gniazdo zwierając 1-4
2) kluczyk na ON -> LOCK -> ON -> LOCK -> ON -> LOCK w odstępach około 1s.
3) samochód klepie zamkami,
4) trzy razy wolnym tempem (pauza około 1s) przycisk LOCK na pilocie
5) samochód klepnął zamkami,
6) kluczyk na ON (świecą się kontrolki - według instrukcji to jeden z sygnałów kończących programowanie)
7) jeszcze raz przycisk LOCK na pilocie (kontrolki świecą)
stacyjka na LOCK
9) wyjmuje drucik.
Mój Zawisza, już po jednym przekręceniu z ON -> LOCK klepie zamkami (najstarsza procedura programowania) i zapewne już wtedy mogłem programować pilota, jednak wykonałem procedurę trzech włączeń, w wolnym tempie. Teraz pozostało kupić nową obudowę pilota bo moja już nadszarpnięta jest zębem czasu
|
|
|