To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka

mati_z - 22-03-2015, 12:17

Do mrugania kierunkowskazami jest specjalny moduł, dokładany chyba przez dilera na życzenie. Jak kupiłem Gala to miałem to odpięte, bo coś nie działało i kierunki cały czas świeciły. Okazało się, że jeden układ scalony się zepsuł, ale na razie to wyjąłem, bo wydaje mi się, że jeszcze nie działa jak powinno.
Tak to wygląda:

A tutaj wycinek z katalogu dodatków z podanym numerem:

Hugo - 22-03-2015, 12:29

mati_z, wiesz, w którym miejscu to montują? Więcej kabli do takiego prostego urządzenia chyba się nie dało podłączyć...
mati_z - 22-03-2015, 12:35

Hugo, ja miałem to zamocowane koło puszki z bezpiecznikami, pod kierownicą, na trytytkę do takiej blachy. Ogólnie to podłączenie takie sobie i wszystkie kable czerwone :P
A kable to kolejno +12V, masa, sygnał do lampki z ETACSu, 2 sygnały od centralnego zamka (otwieranie/zamykanie) i 2 od migaczy (prawy/lewy) - to tak dla potomnych ;)

Tutaj jeszcze zdjęcie co siedzi w środku:


Ogólnie prosty układ, te 2 scalaki to multiwibrator i bramki NAND, a to duże czarne to przekaźnik :)

Hugo - 22-03-2015, 13:22

Super, jutro będę tego szukał i montował w swoim. Dzięki. Przy okazji porobię fotki gdzie są podłączone kable żebym nie zapomniał :wink:
mati_z napisał/a:
sygnał do lampki z ETACSu
Rozumiem, że mimo mrugających kierunkowskazów lampka w kabinie również sygnalizuje otwarcie/zamknięcie auta z pilota?
mati_z - 22-03-2015, 13:28

Tak, to urządzenie pobiera ten sygnał i przekazuje go na kierunki. Ogólnie długo się naszukałem, żeby to znaleźć w necie i w końcu natrafiłem na jakimś niemieckim forum ;)
Najpierw myślałem, że mam coś w kablach pokopane, no ale pomyślałem, że skoro tak jest podłączone to musiało kiedyś działać i sprawdziłem te scalaki. Nawet nie musiałem do sklepu lecieć, bo miałem taki w swoich śmieciach :D

pit696 - 22-03-2015, 16:53

Hugo napisał/a:
Jaki moduł?


moduł etacs(ten niebieski)

Hugo, a pilot od anglika własnie od wersji sport.

Hugo - 22-03-2015, 20:26

pit696 napisał/a:
Hugo, a pilot od anglika własnie od wersji sport.
No właśnie tak myślałem, europejskie Avance miały takie same piloty jak każdy inny Gal po I lifcie, czyli takie: http://allegro.pl/mitsubi...5132296268.html
abdul - 01-08-2015, 18:05

Ja mam caly czas problem z pilotem :roll: wchodze normalnie w tryb programowania ale po wcisnieciu LOCK 3 razy nie ma zadnej reakcji... Bateria nowa, pilot byl sprawdzany i napewno wysyla sygnal. Gdzie jest zamontowany odbiornik pilota? Moze tam cos nie gra? :?
fj_mike - 03-08-2015, 18:49

abdul napisał/a:
Gdzie jest zamontowany odbiornik pilota?

Dwie strony wcześniej jest ilustracja.

abdul - 03-08-2015, 21:04

fj_mike, Bog zaplac :wink:
pappagiorgio - 12-08-2015, 17:51

mam pytanie do kogoś komu udało się zaprogramować pilota. W moim galancie, nie działa on od samego początku, wymieniłem dzisiaj moduł ETACS oraz odbiornik pilota i dalej nie działa. Zastanawia mnie jednak wchodzenie w tryb programowania. Mając kluczyk na pozycji LOCK wkładam zworę w piny 1-4, przekręcam kluczyk na ON (1sek) ACC...ON...ACC...ON...ACC i nic się nie dzieje, jednak jak przekręcę kluczyk w pozycję LOCK wtedy zamki zamkną się i otworzą (według instrukcji po trzecim powrocie na ACC powinno się tak stać) naciskanie przycisku na pilocie czy to LOCK czy UNLOCK 2,3,sto razy nic nie daje :/ Pilot sprawdzałem na generatorze i wysyła falę 433MHz (czyli dobry), bateria nowa, pilot wygląda na oryginalny, w środku jest taki sam napis jak na module radiowym. Może ktoś opisać komu udało się tak pilota zaprogramować czy dobrze wykonuje procedure?
Grid - 14-08-2015, 23:06

pappagiorgio napisał/a:
Może ktoś opisać komu udało się tak pilota zaprogramować czy dobrze wykonuje procedure?


Spróbuj wg. tego opisu (mojego autorstwa) dla VR-4. Procedura wydaje się identyczna więc filmik powinien się przydać:

http://forum.mitsumaniaki...1411583#1411583

pappagiorgio - 16-08-2015, 22:55

podekscytowany poleciałem do samochodu wypróbować nową metodę ale niestety w moim nie działa :( próbuję szybko przełączać z ACC na ON trzy razy następnie na LOCK, zamek klepie ale po trzech naciśnięciach na pilocie cisza :( próbowałem też stacyjkę przełączać z LOCK na ON i tak trzy razy, podobnie; przy przekręceniu kluczyka na LOCK klepie zamek, wduszenie przycisku na pilocie trzy razy, cisza :/ zastanawiam się co jeszcze może być zepsute, moduł ETACS i KEYLESS RECIVER wymieniony, pilot nadaje (fakt, że nie wiem co ale nadaje) ostatecznie wsadzę pilota uniwersalnego bo już otwieranie z kluczyka mnie denerwuje.
piotrkor1 - 17-08-2015, 08:26

pappagiorgio napisał/a:
podekscytowany poleciałem do samochodu wypróbować nową metodę ale niestety w moim nie działa :( próbuję szybko przełączać z ACC na ON trzy razy następnie na LOCK, zamek klepie ale po trzech naciśnięciach na pilocie cisza :( próbowałem też stacyjkę przełączać z LOCK na ON i tak trzy razy, podobnie; przy przekręceniu kluczyka na LOCK klepie zamek, wduszenie przycisku na pilocie trzy razy, cisza :/ zastanawiam się co jeszcze może być zepsute, moduł ETACS i KEYLESS RECIVER wymieniony, pilot nadaje (fakt, że nie wiem co ale nadaje) ostatecznie wsadzę pilota uniwersalnego bo już otwieranie z kluczyka mnie denerwuje.

Trzymaj się dokładnie procedury kodowania to w końcu zadziała.Ja też za pierwszym razem poległem a kodowałem nowy kluczyk do VR-4.Chociaż powiem ci,że jak koduję dodatkowego pilota do V6 to ta procedura znowu nie działa(zamek nie wchodzi w tryb nauki).
Myślę,że liczą się tu szczegóły.Zrób tak:
-włóż kluczyk do stacyjki
-wsadź spinacz w pin 1(można przy otwartych drzwiach dla lepszej widoczności),drugi jego koniec ustaw tak aby był na skraju pinu 4 nie wciskaj go głębiej.
-po wejściu do auta(wszystkie drzwi zamknięte)wymacaj spinacz i wciśnij go głębiej
-przekręć nie za szybko(tak jak na filmie)3 razy kluczyk AC/ON,AC/OFF
-zamki muszą się otworzyć i zamknąć wtedy pilot wchodzi w tryb nauki
-po tym potwierdzeniu wyjmij klucz z stacyjki i naciśnij na pilocie obojętnie jaki przycisk LOCK lub UNLOCK ale 3 razy.Zamki powinny się ponownie otworzyć się i zamknąć.
Potem jeszcze 3 razy ten sam przycisk na pilocie,znowu powinno potwierdzić zamkami
i gotowe.
Cierpliwość jest tu potrzebna.

[ Dodano: 17-08-2015, 08:27 ]
Grid, Jeszcze raz dziękuję!!!!!!!!!!!!!

pappagiorgio - 19-08-2015, 17:31

Udało się! Winny był jednak pilot. Nadawał 433MHz ale ostatnio mnie oświetliła myśl, że może nadawać samą nośną bez informacji. Przyjrzałem mu się pod lupą i dwa piny od nadajnika radiowego miały pęknięte luty. Poprawiłem luty i od pierwszego programowania załapał.

Dla potomności, moja procedura programowania (przypominam, że stacyjka ma LOCK,ACC,ON,START):
1) pin w gniazdo zwierając 1-4
2) kluczyk na ON -> LOCK -> ON -> LOCK -> ON -> LOCK w odstępach około 1s.
3) samochód klepie zamkami,
4) trzy razy wolnym tempem (pauza około 1s) przycisk LOCK na pilocie
5) samochód klepnął zamkami,
6) kluczyk na ON (świecą się kontrolki - według instrukcji to jeden z sygnałów kończących programowanie)
7) jeszcze raz przycisk LOCK na pilocie (kontrolki świecą)
8) stacyjka na LOCK
9) wyjmuje drucik.

Mój Zawisza, już po jednym przekręceniu z ON -> LOCK klepie zamkami (najstarsza procedura programowania) i zapewne już wtedy mogłem programować pilota, jednak wykonałem procedurę trzech włączeń, w wolnym tempie. Teraz pozostało kupić nową obudowę pilota bo moja już nadszarpnięta jest zębem czasu :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group