To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zwiększone SPALANIE

Owczar - 06-05-2012, 22:53

adt81, a masz logi przed wymianą przepływki?

W logach nie widać nic odbiegającego od normy. Ta przepływka jest na pewno ok. Korekty masz nawet poniżej 0. Robiłeś pomiar spalania po wymianie przepływki? Logi na LPG czy PB?

Zrób mu reset i naucz go obrotów pod obciążeniem, bo z logów wynika, że coś mu nie poszło przy nauce i do takich dąży.

matek, za to u Ciebie korekty są wysokie i przepływka pokazuje dziwne wartości.

adt81 - 07-05-2012, 09:33

Owczar dzięki że spojrzałeś na moje logi.

Pomiar spalania obecny czyli 12-12,5L/100 to jest właśnie po przekładce elektroniki z mojego "oryginalnego" przepływomierza. Mam chyba na kompie w domu logi na tym kupionym na allegro to wieczorem zamieszczę - niestety nie mam pomiarów przed pierwszą zmianą przepływomierza bo nie miałem wtedy evoscana i nie miałem problemów :-) . Spalanie mimo zmiany wiele się nie zmieniło więc obstawiam że to może zbieg okoliczności i chociażby ze względu na wyniki wspomnianej analizy spalin skłaniałbym się ku aparatowi. Dzisiaj będę miał jeszcze nowy palec jeśli to nic nie zmieni to chyba już tylko naprawa aparatu chociaż w sumie problemów z gaśnięciem silnika czy odpalaniem nie mam ale to pewnie nie oznacza, że wszystko jest z nim w porządku. Te wibracje pewnie powoduje wypadanie zapłonu co z kolei powoduje takie wyniki HC na analizie. A może spalanie spalaniem i przyczyna jest w innym miejscu a wibracje motoru to wina np uszkodzonej poduszki - bo pojawiają się na wolnych obrotach i głównie jak jest na biegu więc może poduszka od strony skrzyni albo silnika ? Już sam nie wiem co o tym myśleć :-)

Pomiary tylko na PB bo nie mam LPG - świece i przewody wymieniane w sierpniu ubiegłego roku a przebieg znikomy :-)

Owczar - 07-05-2012, 09:39

Drży tylko na wolnych obrotach? Bo wypadania zapłonu dają się we znaki i na wyższych.

Z tego co widzę, po wrzuceniu biegu spadają Ci obroty poniżej 600rpm i może drgać jeszcze bardziej.

Jak będę miał chwilę to zrobię wykres sondy z tych logów i zobaczę jak oscyluje. Jak będziesz miał chwilę to zgraj logi z jazdy, bo korekty są zależne od obrotów.

adt81 - 07-05-2012, 11:03

Owczar napisał/a:

Z tego co widzę, po wrzuceniu biegu spadają Ci obroty poniżej 600rpm i może drgać jeszcze bardziej.


Dokładnie tak - zwłaszcza jak zatrzymuję się np. na światłach i stoję na D na postoju na D czy R tak samo - jak włączę klimę to jeszcze bardziej buczy. Logi z jazdy mam też ale na przepływce przed podmianą więc wieczorkiem zamieszczę.

Owczar - 07-05-2012, 11:03

Wykresy sondy wyglądają bardzo dobrze. Jednak widać nierówne obroty i wypadające zapłony. Tyle, że to nie powinno mieć aż takiego wpływu na spalanie.

[ Dodano: 07-05-2012, 11:04 ]
Te 12l to trasa czy miasto?

[ Dodano: 07-05-2012, 11:04 ]
I naucz go od nowa obrotów.

adt81 - 07-05-2012, 11:53

OK zajmę się tym w tym tygodniu - te 12L to taki tryb mieszany jak zwykle jeżdżę ale przed wystąpieniem tych problemów palił znacznie mniej bo na 30L bo tak zawsze tankuję robiłem spokojnie 300km. Dzisiaj wymiana palca i może reset ecu jak zdążę i zobaczymy. Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 07-05-2012, 18:23 ]
Owczar zamieszczam logi z jazdy (robione w lutym) już na używanym przepływomierzu ale przed zmianą kopułki i palca. Świeże logi z jazdy po zmianie przepływki, kopułki i dzisiaj palca postaram się zrobić wkrótce - logi jazda

[ Dodano: 09-05-2012, 17:18 ]
Dzisiejsza nauka obrotów nie przyniosła żadnych rezultatów więc pewnie trzeba zadzwonić do yakuzy i mam nadzieję że to nie będzie kolejne kilka stówek na darmo :(

Owczar - 09-05-2012, 17:19

Logi przejrzę wieczorem. A czy obroty nadal spadają?

W tej chwili mamy 2 różne problemy, drgania i nierówne obroty. Jeśli chodzi o to drugie to zajrzyj w jakim stanie jest przepustnica, czy nie jest brudna. Jeśli tak, to polecam ją jeszcze wyczyścić, a potem nauka obrotów i ich ew regulacja. U mnie po czyszczeniu obroty się podniosły same.

adt81 - 09-05-2012, 17:58

Przepustnica i krokowy czyste - jakiś czas temu to robiłem. Co do obrotów to po nauce nie jeździłem dzisiaj ale na postoju wydawało mi się że jakby mniej drgało przy zmianach biegów natomiast jak depnąłem tak pow. 5tyś. obrotów to po ustabilizowaniu się drgało już mocniej. Te spadki obrotów poniżej 600rpm nie zawsze się zdarzały. Jutro postaram się zrobić logi z jazdy - dzisiaj po powrocie z pracy po wczorajszej wymianie palca ale przed resetem ecu drgał już dosyć paskudnie na jałowych. Mam krótki filmik z kamerą położoną na kolektorze gdzie widać jak drga.

Trochę zrobiłem OT w temacie więc może kontynuować będziemy w wątku o obrotach jałowych silnika V6 ?? :-)

Hugo - 09-05-2012, 22:02

adt81 napisał/a:
drgał już dosyć paskudnie na jałowych
Każdemu moga przeszkadzać drgania na innym poziomie, każdy silnik musi wytwarzać jakieś tam drgania podczas pracy, a niektórym żadne drgania nie będą przeszkadzać... Wrzuć ten filmik to może coś rozjaśni jak wrażliwy jesteś na drgania :wink: Mnie np. irytują nawet najmniejsze, dlatego nigdy w życiu nie kupię auta z silnikiem diesel-a...
adt81 - 09-05-2012, 22:17

Żeby nie robić zbędnego OT w temacie spalania które też mnie dotknęło pewnie w związku z tym telepaniem pozwalam sobie kontynuować w wątku "Obroty jałowe silnika V6" - z góry przepraszam za niewygody :-)
Szymek18 - 11-06-2012, 19:04

Witam
Mam mały problem z obrotami które często są za niskie, wtedy tez pojawiają się drgania i żeby normalnie ruszyć to muszę dać więcej gazu, ciężko jest ruszyć bez gazu na samych wolnych obrotach. Zauważyłem też większe spalanie, jeżdżąc delikatnie po mieście potrafi wziąć ok 14l a nawet i ponad.
Podłączyłem kompa z programem evoscan i zrobiłem 2 rundki po ok 5-6km ale na podstawie tych danych nie potrafię stwierdzić czy np sonda pracuje prawidłowo ponieważ nie wiem z jaką szybkością powinna oscylować na wolnych obrotach. Wcześniej kolega podłączył "launcha" i stwierdził, że sonda pracuje na wolnych obrotach bardzo wolno, chcę mieć pewność zanim wymienię i w związku z tym mam do was prośbę, wrzuciłem 2 logi do evscana i jeżeli moglibyście mi powiedzieć czy sonda pierwsza jest ok to byłbym bardzo wdzięczny
LINK1
LINK2

adt81 - 11-06-2012, 19:17

Witaj w klubie drgających :-) - co prawda wątek dotyczy silnika V6 ale objawy takie same więc możesz poczytać Obroty jałowe lub ostatnie strony tego http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=150
Owczar - 12-06-2012, 12:08

Przed chwilą wróciłem z analizy spalin. Wydaje mi się, że jak na auto którego pozbawiono 3 katalizatorów, to wyniki nie są złe...

PB wolne obroty:


PB 2,5k:


LPG wolne obroty:


LPG 2,5k:


Podwyższone HC i lambda powyżej 1 wskazują chyba jednak na małe niedopałki, czyli pojedyncze sztuki wypadających zapłonów. ECU tego nie widzi. Auto oczywiście bez katalizatorów...

Owczar - 12-06-2012, 15:18

Już chyba wiem co go boli.

Tlenu jest więcej niż powinno, a nie dopala paliwa. Zapłony nie wypadają bo ECU może to diagnozować.. Tak więc mieszanka z jakiegoś powodu się nie dopala.
Wniosek:
Opóźniony zapłon.. Prawdopodobnie ecu próbuje podgrzać katalizator. Jak widać na LPG jest więcej HC, co potwierdza moją tezę.
Jutro sprawdzę kąt wyprzedzenia zapłonu zadany przez ECU i będę inwestował w wariator ;)

Gorgus - 17-07-2012, 06:36

Witam Panowie,

Mam problem ze spalaniem. W ciagu ostatnich 2 tyg. skoczyło do 18-19L lpg/100 km, jeżeli chodczi o Pb równnież znika w zastraszającym tempie.
Mój GAL to 2.0 automat.
Samodzielny odczyt błędów nie pokazał nic. Według tego, przepływomierz i lambda są OK.
Przy podpięciu do komputera LPG również pokazuje prawidłowe wartości pracy sondy lambda.
Mam pytanie od czego radzicie zacząć poszukiwania ? CZy pomimo tego że nie wskazuje błędu sondy, może ona nie pracować prawidłowo ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group