[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Łożysko koła tylnego
komarsnk - 09-04-2016, 09:09
Dobra Pany - ktoś gdzieś ostatnio kupował łożysko KOYO lub KANACO? Nigdzie tego nie ma w necie
Może ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenie z SKF albo FAG? Jest sens to to zakładać?
[ Dodano: 10-04-2016, 12:43 ]
Coś czuję, że najbardziej opłaci się sprawdzona używka
pappagiorgio - 13-04-2016, 11:05
Ja kupowałem używkę z internetu i pół roku na razie (odpukać), mam spokój. Z chińskimi to loteria, niektórym padały zanim z garażu samochód wyjechał, a czasami ludzie na tym jeżdżą.
komarsnk - 13-04-2016, 13:28
Spoko, spróbuję kupić SNR bo na poprzedniej stronie kolega pisał, że w środku jest KOYO.
Hugo - 13-04-2016, 14:01
Na 99,9% tak będzie.
fredfm - 14-04-2016, 09:14
komarsnk napisał/a: |
[ Dodano: 10-04-2016, 12:43 ]
Coś czuję, że najbardziej opłaci się sprawdzona używka |
Jednocześnie założone na przód KOYO z piastą, na tył na szybko kupiona używka w b.dobrym stanie. Przód wymieniony na nowe miesiąc temu, tył się toczy cichutko nadal. Coraz częściej skłaniam się ku stwierdzeniu że obecne części samochodowe, nawet te z ciut wyższej półki to jeden wielki szmelc. ... sam fakt przednich wahaczy, sh czy srl z gumką od hyundaia wytrzymały mi dłużej niż polecane "markowe" produkty...
komarsnk - 14-04-2016, 19:44
fredfm napisał/a: | przód KOYO z piastą,[...] Przód wymieniony na nowe miesiąc temu |
Oj, coś to nie tak. Mimo wszystko KOYO powinno trzymać poziom - ja zmieniałem jakieś 20kkm przód na KOYO i jest spokój. Może za mocno skręcone?
Co nie zmienia faktu, że coraz częściej lepszy jest używany oryginał niż "nowa" część zamienna
AlexMorane - 19-08-2016, 22:32
Ja wymieniałem na TORA, Z przodu ok 2-3tyś km i jest ok z tyłu wczoraj więc nie dużo pojeździłem, ale mam nadzieję że będzie ok. W razie co zapytaj siwygdynia pamiętam że on miał przeżycia z piastami więc może coś ci poradzi. A ja zapytam trochę z innej bajki. Kojarzy może ktoś osłonkę tylnej piasty i całego osprzętu (nie wiem jak to fachowo nazwać) dokładnie jak się to nazywa, link do kupna czy coś tego typu
Hugo - 19-08-2016, 22:50
AlexMorane, to tarcza kotwiczna szczęk hamulcowych z osłoną tarczobębna.
AlexMorane - 23-08-2016, 10:50
Czyli coś więcej niż głupia osłonka ? Jaki mniej więcej koszt kojarzysz może ?
Hugo - 23-08-2016, 11:41
Nowe tylko w ASO, koszt ok. 500 zł/szt.
Dave_OTT - 26-08-2016, 10:16
Podłączę się pod temat, bo mi z prawej wyje. Powiedzcie mi tylko, jak się dostać do tego łożyska, bo od frontu nie ma żadnej śruby. Czyżby z tyłu piasty była jakaś zaślepka ??? i w ogóle czy da się dociągnąć łożysko ???
komarsnk - 26-08-2016, 11:45
Dave_OTT napisał/a: | Podłączę się pod temat, bo mi z prawej wyje. Powiedzcie mi tylko, jak się dostać do tego łożyska, bo od frontu nie ma żadnej śruby. Czyżby z tyłu piasty była jakaś zaślepka ??? i w ogóle czy da się dociągnąć łożysko ??? |
Jakby czytał od początku ten temat to by wiedział
Picakus napisał/a: | Pieraś napisał/a: |
Co do wymiany tylnego lozyska ... czy to jest proste? Na zdjeciu piasty widze tylko miejsce na 4 sruby i zebatka ... ktora nie wiem w co ma wejsc ale z samego zdjecia wydaje sie nie trudne. Kto z Was juz sam wymienial i moze sie tym podzielic?
|
Zdejmaujesz tarcze, odkręcasz cztery śruby od strony wewnętrznej i wyciągasz piastę. Przechodzi gładko przez szczęki nie trzeba ich demontować. |
Z tyłu jest zaślepka ale nie musisz jej ruszać. Po wyjęciu piasty kupujesz całą z łożyskiem albo wyciskasz pastę z łożyska, ścinasz pozostałą bieżnię, i zakładasz nowe łożysko (np. SNR = Koyo)
Dave_OTT - 26-08-2016, 17:05
Moje niedopatrzenie, przepraszam, nie jestem specjalistą od forum.
Rozebrałem, dociągnąłem łożysko i zobaczymy co z tego wyniknie. Jak nie pomoże, to będę musiał wymieniać komplet.
Dziękuję za pomoc
Ewcia80 - 26-12-2016, 13:18
Hejka.Poradzicie co robic?Od 2 lat na przegladach mówią że mam delikatny luz na lożysku w tylnym kole.Faktycznie jak sie koło wezmie i rusza w pionie to jest to delikatnie wyczuwalne,ale jak sie zakręci kołem to na sprezynie nie czuć wibracji.Lozysko nie szumi.Pytam,bo czasami jak mocno wieje wiatr boczny to tak jakby czasami mi auto uciekalo delikatnie.I wtedy sie boje.Czy lozysko moze powodować takie objawy?Nie wiem czy wymeiniać lozysko ktore nie huczy i nie wali na dołach.Geometria jest ok.amorytyzatory nie sa nowe ale nie sa wylane.Auto jak nie wieje wiatr jest bardzo stabilne.
EDIT
Tak właśnie pytałam bo mój znajomy ma galanta i wymieniał łożyska z tyłu gdyż podczas jazdy nawet na wprost tył mu uciekał troszkę.I winne były łożyska chociaż nie huczały.U mnie mam wrażenie że ten tył delikatnie mi pływa/ucieka ale tylko kiedy podczas jazdy po zakręcie kiedy wjeżdżam w dziurę.Nie ma tego nigdy podczas jazdy na wprost.Już sama nie wiem.Zastanawia mnie jeszce dlaczego czasem auto mi lekko ucieka kiedy mocny podmuch wiatru bocznego jest.
Krzyzak - 27-12-2016, 08:46
Ewcia80 napisał/a: | mam wrażenie że ten tył delikatnie mi pływa/ucieka | sprawdź mimośród oraz amortyzatory
tylna piasta jest skręcana i zabezpieczana zgniotem nakrętki, łożysko po skręceniu nie ma prawa mieć luzu bo po to się je dokręca z tak dużą siłą
|
|
|