To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi

Bizi78 - 20-05-2015, 08:44

Manual F5M42.
KsiadzRobak - 20-05-2015, 10:03

sampler napisał/a:
w F5M42 jest synchronizowany wsteczny synchronizatorem 5 biegu. Patrz manual 22B-0-6

no niestety, ale to tylko pokazanie gdzie znajduje się PIASTA(!) synchronizatora 5 biegu; to że jest napisane reverse niewiele tu znaczy
wsteczny jest zapinany przez dołączenie dodatkowej zębatki o prostych zębach - nie ma synchronizacji tego elementu z obrotami wałka

sampler - 20-05-2015, 11:27

KsiadzRobak napisał/a:
sampler napisał/a:
w F5M42 jest synchronizowany wsteczny synchronizatorem 5 biegu. Patrz manual 22B-0-6

no niestety, ale to tylko pokazanie gdzie znajduje się PIASTA(!) synchronizatora 5 biegu; to że jest napisane reverse niewiele tu znaczy
wsteczny jest zapinany przez dołączenie dodatkowej zębatki o prostych zębach - nie ma synchronizacji tego elementu z obrotami wałka


koło zębate wstecznego w F5M42 ma zęby skośne patrz manual 22B2-4-2 pozycja 23 oraz wałek wyjściowy 22B-8-1 pozycja 5

zęby proste są w F5M41

KsiadzRobak - 20-05-2015, 11:36

masz jakieś zdjęcia może? - bo w serwisie elementem zamiennym była... cała skrzynia, nikt nie bawił się w naprawę
dopiero niedawno miałem okazję kilka skrzyń rozkręcać, ale nie pamiętam różnic

ponadto - pisałem o dołączanej zębatce i braku jej synchronizacji a nie tej na wałku

sampler - 20-05-2015, 11:45

wszystko masz w manualu. Powiększ sobie rysunki. Zebatka o której piszesz to element pośredni (odwracający obroty) oczywiście ona nie ma synchronizacji. Synchronizowane jest koło zębate na wałku wyjściowym (output) ma wspólny synchronizator z umieszczonym obok kołem 5 biegu.

Czy jest synchronizowany wsteczny? A czy zdarzyło Ci się że nie wszedł wsteczny? Mi nigdy a we fiacie czy citroenie co najmniej raz na 4 razy no i oczywiscie hałas na wstecznym jak w kamazie bo zęby proste a w galancie cichutko

KsiadzRobak - 20-05-2015, 12:59

sampler napisał/a:
A czy zdarzyło Ci się że nie wszedł wsteczny?
Nie mam EA - jedynie sporo ich serwisuję i tak się składa, że wszystkie to automaty. Chyba z 2x uczestniczyłem w rozkręcaniu skrzyni od EA ale nie wiem czy to było 41 czy 42, trochę czasu też minęło, więc szczegółów nie pamiętam.
Chyba nie uda nam się tego wyjaśnić - może się jakiś praktyk wypowie?

milo - 20-05-2015, 14:54

KsiadzRobak napisał/a:
Nie mam EA -

I tu jest problem :mrgreen:
KsiadzRobak napisał/a:
Chyba nie uda nam się tego wyjaśnić - może się jakiś praktyk wypowie?

Jak nie jak TAK... WSTECZNY JEST SYNCHRONIZOWANY jak sie zagłebiać dalej to jest 6 synchronizatorów w skrzyni galant EA..
Strzałka wskazuje synchronizator wstecznego
[/URL]

robertdg - 20-05-2015, 14:57

KsiadzRobak napisał/a:
ponadto - pisałem o dołączanej zębatce i braku jej synchronizacji a nie tej na wałku
Poczytaj manuala do skrzyni F5M4, poprzeglądaj tematy o remontach skrzyń (w tym jeden zamkniety), są tam zdjęcia i opisy. Twoje niesynchronizowane koło nazywa się REVERSE IDLER GEAR - nazwa chyba wyjaśnia, że jest to koło pomocnicze do przekazywania ruchu obrotowego
Sprawdź jeszcze schemat (co prawda grupa chryslera ale ta sama rodzina skrzyń) http://www.factorychrysle...5/MD748014.html

KsiadzRobak - 20-05-2015, 15:16

no jest synchronizator na zdjęciu - prawda, zwracam honor i przyznaję się do niewiedzy
czyli teoretycznie przy jeździe do przodu da się w EA wbić wsteczny? ktoś próbował?

Witek vel Mysza - 20-05-2015, 15:42

KsiadzRobak napisał/a:
ktoś próbował?
Tak. Wchodzi bez zgrzytów. Jak o tym pisałem dawno temu to sporo osób nie wierzyło.
sampler - 20-05-2015, 20:16

ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super gdyby nie nieszczesne lozyska walka sprzeglowego a w zasadzie brak podparcia lozyska tylnego. Caly walek trzyma podkowa i lozysko od strony sprzęgła. Zastanawiałem się kiedyś co by było gdyby pod drugie lożysko podłożyć odpowiedni dystans żeby też trzymało wałek
milo - 20-05-2015, 20:53

sampler napisał/a:
ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super gdyby nie nieszczesne lozyska walka sprzeglowego a w zasadzie brak podparcia lozyska tylnego.

Tylne łozysko można zastapić łozyskiem stożkowym i zastosować dystans tak jak jest na mechanizmie róznicowym
Wałek pośredni mam na łozyskach stożkowych i tak własnie zdystansowany nie mam juz łozyska wałeczkowego i kulkowego

Hugo - 21-05-2015, 07:51

sampler napisał/a:
ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super
Bez przesady. A skoki dźwigni jak w Jelczu, wsteczny bieg "u pasażera", 1 nie lepiej. I te gigantyczne skoki dźwigni pomiędzy biegami...
milo - 21-05-2015, 14:54

Hugo napisał/a:
Bez przesady. A skoki dźwigni jak w Jelczu, wsteczny bieg "u pasażera", 1 nie lepiej. I te gigantyczne skoki dźwigni pomiędzy biegami...

Może masz już duze luzy i tak sie dzieje
Jak chcesz mieć bardziej precyzyjne wrzucanie biegów skróć lewarek jest o wiele lepiej :mrgreen:

Hugo - 21-05-2015, 22:11

milo, nie mam i nie będę mieć Galanta w manualu :D . Znajomi mają, min. jeden, który ma SE 2,0 w manualu z prawdziwym przebiegiem niecałych 120 000 km, skrzynia cichutka itp., ale ta "precyzja" zmiany biegów, hmm... :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group