To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

Owczar - 18-11-2011, 20:30

waldi-1, już nie mam siły. Wiesz, że na forum jest funkcja szukaj?

Następnym razem użyj jej zanim zadasz podstawowe pytanie...

http://forum.mitsumaniaki...p?t=515&start=0

waldi-1 - 18-11-2011, 20:38

ale jak wpisuje w szukaj wymiana oleju w skrzyni to mi niic niewyskakuje na ten temat, wiec dlatego pisze

mam silnik 2,5v6 z roku 98 galant

deejay - 18-11-2011, 20:39

Posiadasz filtr zewnetrzny , ilośc oleju potrzebna do wymiany to min 8 L ( wymiana dynamiczna ) , najlepsza .
matrixadam - 21-04-2012, 00:45

Panowie, pomóżcie... Na dniach muszę podładować akumulator a nie mogę znaleźć postu, w którym było napisane krok po kroku jak zaprogramować skrzynię. Mam Galanta EA5W z tip troniciem. Przejrzałem już cały temat i szukałem w szukajce ale nie mogę tego znaleźć...
pompec - 21-04-2012, 02:39

skrzynię programujesz nic nie robiąc... jeździsz, a ona przez kilkaset (pierwszych po odpięciu klem) km obserwuje jak jeździsz i wyciąga skubana z tego wnioski :wink: istnieje na forum teoria, jakoby na początku skrzynia mogła szarpać przy zmianie biegu, lecz jest ona nie potwierdzona i są co do tego rozbieżne zdania...
waldi-1 - 21-04-2012, 08:39

kolego, nieprzesadzaj, niekilkaset :D , nauczy sie duzo wczesniej
komarsnk - 10-09-2013, 00:03

Pytanie: czy "ślizgające" się sprzęgło hydrokinetyczne może śmierdzieć? Pytam gdyż nie znam kompletnie zasady zdziałania konwertera i nie wiem czy tarczki pracują na mokro czy na sucho.
Objaw mam taki, że jak wcisnę kick-down i obroty podchodzą pod czerwone pole to mniej więcej podczas zmiany biegu zaczyna intensywnie śmierdzieć w aucie. Jest to smrodek porównywalny do amoniaku (jeśli ktoś zna). Nie jestem w stanie stwierdzić czy skrzynia przeciągnęła bieg bo skupiałem się na innych rzeczach ;) miałem tak dwa razy - więcej nie próbuję z oczywistych względów. Wiem, że olej jest do wymiany - zrobię to w najbliższym czasie. Intryguje mnie jednak to czy to skrzynia puszczała takie bąki śmierdzące czy coś innego (np. jakiś pasek - muszę sprawdzić bo rozrząd świeżo robiony) i czy przypadkiem te dwa razy nie przyspieszyły śmierci tarczek... :(

polaff - 10-09-2013, 07:25

komarsnk napisał/a:
czy "ślizgające" się sprzęgło hydrokinetyczne może śmierdzieć
NIE.
Tam nie ma współpracujących ze sobą w celu przenoszenia momentu obrotowego elementów:

Krzyzak - 10-09-2013, 10:12

Skrzynia na 100% ma odpowietrzniki, ale niestety nie wiem, jaki zapach wydobywa się z przegrzanej skrzyni.
U mnie też pojawił się dziwny zapach, jak kiedyś holowałem automat ok. 40 km - ale prędkość była niewielka, ledwo 30 km/h i nawet sprawdziłem po 30 km - skrzynia była zimna.
Jednak zapach - taki chemiczny - jest do dzisiaj. Ustaje po włączeniu klimatyzacji.
W miedzyczasie pryskałem jakimś środkiem do czyszczenia klimy w nawiewy i nie wiem czy to nie on.

komarsnk - 10-09-2013, 11:29

Krzyzak napisał/a:
ale niestety nie wiem, jaki zapach wydobywa się z przegrzanej skrzyni.

To chyba właśnie dobrze, że nie znasz tego zapachu ;)
Ja myślę, że jakby skrzynia była przegrzana to by weszła w tryb awaryjny?
Dobra - nie ma co gdybać tylko zmienię olej i będę obserwował.

[ Dodano: 25-09-2013, 00:10 ]
Koledzy dajcie jakieś wskazówki jak PRAWIDŁOWO wykonac pomiar oleju :?
Raz wsadzę bagnet to cały uwalony jest prawie do połowy patyka. Drugi raz wsadzę - jest ledwo mokry na dole COLD. Trzeci raz wsadzę to z jednej strony jest mokry a z drugiej suchy :shock:
Pomijam już samą konstrukcję i kolor bagnetu - tragedia. Ale chciałbym się dowiedzieć czy mam oleju dolać czy odessać :roll:
Czy zbyt duża ilość oleju też jest niezdrowa? Co się dzieje w takiej sytuacji?
Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N.

Owczar - 25-09-2013, 09:17

komarsnk napisał/a:
Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N.


Tak właśnie powinien wyglądać pomiar, ale ja bym rozgrzał dobrze skrzynię. Czyli min po kilkunatu km stajesz na równej nawierzchni, wyjmujesz i wycierasz bagnet, wkłdasz z powrotem, a następnie odczytujesz. Powinien być w skali hot.

A wydech i kolektory masz szczelne?

komarsnk - 25-09-2013, 09:58

Owczar napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N.


Tak właśnie powinien wyglądać pomiar, ale ja bym rozgrzał dobrze skrzynię. Czyli min po kilkunatu km stajesz na równej nawierzchni, wyjmujesz i wycierasz bagnet, wkłdasz z powrotem, a następnie odczytujesz. Powinien być w skali hot.

Ja wiem - rozumiem to. Tylko nie potrafię tak odczytać bagnetu, żeby być pewnym. Bo tak jak pisałem, raz jest cały mokry, że wydaje mi się, że olej jest już w rurce a drugim razem wyjmuję prawie suchy :shock: coś jest nie halo...

Owczar napisał/a:
A wydech i kolektory masz szczelne?

Tego nie jestem w stanie powiedzieć bo jeszcze nie znam auta za dobrze. Przyspiesza podobnie do poprzedniego, nie ma problemu z wchodzeniem na obroty.
A do czego dążysz tym pytaniem? :?

Zolar - 30-12-2014, 19:22

Czy redukowanie biegów ręcznie przynosi podobny efekt zmniejszenia zużycia paliwa jak przy manualnej skrzyni? Czy w ogóle takie redukowanie biegów przy hamowaniu np. przed skrzyżowaniem, niesie za sobą jakieś ryzyko uszkodzenia skrzyni? :scratch:
Fragu - 30-12-2014, 19:26

Zolar, 1) tak 2) nie*


każde użycie skrzyni biegów zbliża ją do jej końca :wink:

polaff - 31-12-2014, 08:36

Fragu napisał/a:
każde użycie skrzyni biegów zbliża ją do jej końca

czyli najbezpieczniej dla skrzyni było by nie jeździć :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group