| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
 
 Owczar - 18-11-2011, 20:30
 
 waldi-1, już nie mam siły. Wiesz, że na forum jest funkcja szukaj?
 
 Następnym razem użyj jej zanim zadasz podstawowe pytanie...
 
 http://forum.mitsumaniaki...p?t=515&start=0
 waldi-1 - 18-11-2011, 20:38
 
 ale jak wpisuje w szukaj wymiana oleju w skrzyni to mi niic niewyskakuje na ten temat, wiec dlatego pisze
 
 mam silnik 2,5v6 z roku 98 galant
 deejay - 18-11-2011, 20:39
 
 Posiadasz filtr zewnetrzny , ilośc oleju potrzebna do wymiany to min  8 L                    ( wymiana dynamiczna ) , najlepsza .
 matrixadam - 20-04-2012, 23:45
 
 Panowie, pomóżcie... Na dniach muszę podładować akumulator a nie mogę znaleźć postu, w którym było napisane krok po kroku jak zaprogramować skrzynię. Mam Galanta EA5W z tip troniciem. Przejrzałem już cały temat i szukałem w szukajce ale nie mogę tego znaleźć...
 pompec - 21-04-2012, 01:39
 
 skrzynię programujesz nic nie robiąc... jeździsz, a ona przez kilkaset (pierwszych po odpięciu klem) km obserwuje jak jeździsz i wyciąga skubana z tego wnioski
  istnieje na forum teoria, jakoby na początku skrzynia mogła szarpać przy zmianie biegu, lecz jest ona nie potwierdzona i są co do tego rozbieżne zdania... waldi-1 - 21-04-2012, 07:39
 
 kolego, nieprzesadzaj, niekilkaset
  , nauczy sie duzo wczesniej komarsnk - 09-09-2013, 23:03
 
 Pytanie: czy "ślizgające" się sprzęgło hydrokinetyczne może śmierdzieć? Pytam gdyż nie znam kompletnie zasady zdziałania konwertera i nie wiem czy tarczki pracują na mokro czy na sucho.
 Objaw mam taki, że jak wcisnę kick-down i obroty podchodzą pod czerwone pole to mniej więcej podczas zmiany biegu zaczyna intensywnie śmierdzieć w aucie. Jest to smrodek porównywalny do amoniaku (jeśli ktoś zna). Nie jestem w stanie stwierdzić czy skrzynia przeciągnęła bieg bo skupiałem się na innych rzeczach
  miałem tak dwa razy - więcej nie próbuję z oczywistych względów. Wiem, że olej jest do wymiany - zrobię to w najbliższym czasie. Intryguje mnie jednak to czy to skrzynia puszczała takie bąki śmierdzące czy coś innego (np. jakiś pasek - muszę sprawdzić bo rozrząd świeżo robiony) i czy przypadkiem te dwa razy nie przyspieszyły śmierci tarczek...   polaff - 10-09-2013, 06:25
 
 
 NIE. 	  | komarsnk napisał/a: |  	  | czy "ślizgające" się sprzęgło hydrokinetyczne może śmierdzieć | 
 Tam nie ma współpracujących ze sobą w celu przenoszenia momentu obrotowego elementów:
 
   Krzyzak - 10-09-2013, 09:12
 
 Skrzynia na 100% ma odpowietrzniki, ale niestety nie wiem, jaki zapach wydobywa się z przegrzanej skrzyni.
 U mnie też pojawił się dziwny zapach, jak kiedyś holowałem automat ok. 40 km - ale prędkość była niewielka, ledwo 30 km/h i nawet sprawdziłem po 30 km - skrzynia była zimna.
 Jednak zapach - taki chemiczny - jest do dzisiaj. Ustaje po włączeniu klimatyzacji.
 W miedzyczasie pryskałem jakimś środkiem do czyszczenia klimy w nawiewy i nie wiem czy to nie on.
 komarsnk - 10-09-2013, 10:29
 
 
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | ale niestety nie wiem, jaki zapach wydobywa się z przegrzanej skrzyni. | 
 To chyba właśnie dobrze, że nie znasz tego zapachu
   Ja myślę, że jakby skrzynia była przegrzana to by weszła w tryb awaryjny?
 Dobra - nie ma co gdybać tylko zmienię olej i będę obserwował.
 
 [ Dodano: 25-09-2013, 00:10 ]
 Koledzy dajcie jakieś wskazówki jak PRAWIDŁOWO wykonac pomiar oleju
   Raz wsadzę bagnet to cały uwalony jest prawie do połowy patyka. Drugi raz wsadzę - jest ledwo mokry na dole COLD. Trzeci raz wsadzę to z jednej strony jest mokry a z drugiej suchy
   Pomijam już samą konstrukcję i kolor bagnetu - tragedia. Ale chciałbym się dowiedzieć czy mam oleju dolać czy odessać
   Czy zbyt duża ilość oleju też jest niezdrowa? Co się dzieje w takiej sytuacji?
 Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N.
 Owczar - 25-09-2013, 08:17
 
 
  	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N. | 
 
 Tak właśnie powinien wyglądać pomiar, ale ja bym rozgrzał dobrze skrzynię. Czyli min po kilkunatu km stajesz na równej nawierzchni, wyjmujesz i wycierasz bagnet, wkłdasz z powrotem, a następnie odczytujesz. Powinien być w skali hot.
 
 A wydech i kolektory masz szczelne?
 komarsnk - 25-09-2013, 08:58
 
 
  	  | Owczar napisał/a: |  	  |  	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N. | 
 
 Tak właśnie powinien wyglądać pomiar, ale ja bym rozgrzał dobrze skrzynię. Czyli min po kilkunatu km stajesz na równej nawierzchni, wyjmujesz i wycierasz bagnet, wkłdasz z powrotem, a następnie odczytujesz. Powinien być w skali hot.
 | 
 Ja wiem - rozumiem to. Tylko nie potrafię tak odczytać bagnetu, żeby być pewnym. Bo tak jak pisałem, raz jest cały mokry, że wydaje mi się, że olej jest już w rurce a drugim razem wyjmuję prawie suchy
  coś jest nie halo... 
 
  	  | Owczar napisał/a: |  	  | A wydech i kolektory masz szczelne? | 
 Tego nie jestem w stanie powiedzieć bo jeszcze nie znam auta za dobrze. Przyspiesza podobnie do poprzedniego, nie ma problemu z wchodzeniem na obroty.
 A do czego dążysz tym pytaniem?
   Zolar - 30-12-2014, 19:22
 
 Czy redukowanie biegów ręcznie przynosi podobny efekt zmniejszenia zużycia paliwa jak przy manualnej skrzyni? Czy w ogóle takie redukowanie biegów przy hamowaniu np. przed skrzyżowaniem, niesie za sobą jakieś ryzyko uszkodzenia skrzyni?
   Fragu - 30-12-2014, 19:26
 
 Zolar, 1) tak 2) nie*
 
 
 każde użycie skrzyni biegów zbliża ją do jej końca
   polaff - 31-12-2014, 08:36
 
 
  	  | Fragu napisał/a: |  	  | każde użycie skrzyni biegów zbliża ją do jej końca | 
 czyli najbezpieczniej dla skrzyni było by nie jeździć
   
 |  | 
 |  |