[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
Owczar - 18-11-2011, 20:30
waldi-1, już nie mam siły. Wiesz, że na forum jest funkcja szukaj?
Następnym razem użyj jej zanim zadasz podstawowe pytanie...
http://forum.mitsumaniaki...p?t=515&start=0
waldi-1 - 18-11-2011, 20:38
ale jak wpisuje w szukaj wymiana oleju w skrzyni to mi niic niewyskakuje na ten temat, wiec dlatego pisze
mam silnik 2,5v6 z roku 98 galant
deejay - 18-11-2011, 20:39
Posiadasz filtr zewnetrzny , ilośc oleju potrzebna do wymiany to min 8 L ( wymiana dynamiczna ) , najlepsza .
matrixadam - 21-04-2012, 00:45
Panowie, pomóżcie... Na dniach muszę podładować akumulator a nie mogę znaleźć postu, w którym było napisane krok po kroku jak zaprogramować skrzynię. Mam Galanta EA5W z tip troniciem. Przejrzałem już cały temat i szukałem w szukajce ale nie mogę tego znaleźć...
pompec - 21-04-2012, 02:39
skrzynię programujesz nic nie robiąc... jeździsz, a ona przez kilkaset (pierwszych po odpięciu klem) km obserwuje jak jeździsz i wyciąga skubana z tego wnioski istnieje na forum teoria, jakoby na początku skrzynia mogła szarpać przy zmianie biegu, lecz jest ona nie potwierdzona i są co do tego rozbieżne zdania...
waldi-1 - 21-04-2012, 08:39
kolego, nieprzesadzaj, niekilkaset , nauczy sie duzo wczesniej
komarsnk - 10-09-2013, 00:03
Pytanie: czy "ślizgające" się sprzęgło hydrokinetyczne może śmierdzieć? Pytam gdyż nie znam kompletnie zasady zdziałania konwertera i nie wiem czy tarczki pracują na mokro czy na sucho.
Objaw mam taki, że jak wcisnę kick-down i obroty podchodzą pod czerwone pole to mniej więcej podczas zmiany biegu zaczyna intensywnie śmierdzieć w aucie. Jest to smrodek porównywalny do amoniaku (jeśli ktoś zna). Nie jestem w stanie stwierdzić czy skrzynia przeciągnęła bieg bo skupiałem się na innych rzeczach miałem tak dwa razy - więcej nie próbuję z oczywistych względów. Wiem, że olej jest do wymiany - zrobię to w najbliższym czasie. Intryguje mnie jednak to czy to skrzynia puszczała takie bąki śmierdzące czy coś innego (np. jakiś pasek - muszę sprawdzić bo rozrząd świeżo robiony) i czy przypadkiem te dwa razy nie przyspieszyły śmierci tarczek...
polaff - 10-09-2013, 07:25
komarsnk napisał/a: | czy "ślizgające" się sprzęgło hydrokinetyczne może śmierdzieć | NIE.
Tam nie ma współpracujących ze sobą w celu przenoszenia momentu obrotowego elementów:
Krzyzak - 10-09-2013, 10:12
Skrzynia na 100% ma odpowietrzniki, ale niestety nie wiem, jaki zapach wydobywa się z przegrzanej skrzyni.
U mnie też pojawił się dziwny zapach, jak kiedyś holowałem automat ok. 40 km - ale prędkość była niewielka, ledwo 30 km/h i nawet sprawdziłem po 30 km - skrzynia była zimna.
Jednak zapach - taki chemiczny - jest do dzisiaj. Ustaje po włączeniu klimatyzacji.
W miedzyczasie pryskałem jakimś środkiem do czyszczenia klimy w nawiewy i nie wiem czy to nie on.
komarsnk - 10-09-2013, 11:29
Krzyzak napisał/a: | ale niestety nie wiem, jaki zapach wydobywa się z przegrzanej skrzyni. |
To chyba właśnie dobrze, że nie znasz tego zapachu
Ja myślę, że jakby skrzynia była przegrzana to by weszła w tryb awaryjny?
Dobra - nie ma co gdybać tylko zmienię olej i będę obserwował.
[ Dodano: 25-09-2013, 00:10 ]
Koledzy dajcie jakieś wskazówki jak PRAWIDŁOWO wykonac pomiar oleju
Raz wsadzę bagnet to cały uwalony jest prawie do połowy patyka. Drugi raz wsadzę - jest ledwo mokry na dole COLD. Trzeci raz wsadzę to z jednej strony jest mokry a z drugiej suchy
Pomijam już samą konstrukcję i kolor bagnetu - tragedia. Ale chciałbym się dowiedzieć czy mam oleju dolać czy odessać
Czy zbyt duża ilość oleju też jest niezdrowa? Co się dzieje w takiej sytuacji?
Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N.
Owczar - 25-09-2013, 09:17
komarsnk napisał/a: | Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N. |
Tak właśnie powinien wyglądać pomiar, ale ja bym rozgrzał dobrze skrzynię. Czyli min po kilkunatu km stajesz na równej nawierzchni, wyjmujesz i wycierasz bagnet, wkłdasz z powrotem, a następnie odczytujesz. Powinien być w skali hot.
A wydech i kolektory masz szczelne?
komarsnk - 25-09-2013, 09:58
Owczar napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Dodam tylko, że pomiar jest wykonywany na ciepło na pracującym silniku w pozycji N. |
Tak właśnie powinien wyglądać pomiar, ale ja bym rozgrzał dobrze skrzynię. Czyli min po kilkunatu km stajesz na równej nawierzchni, wyjmujesz i wycierasz bagnet, wkłdasz z powrotem, a następnie odczytujesz. Powinien być w skali hot. |
Ja wiem - rozumiem to. Tylko nie potrafię tak odczytać bagnetu, żeby być pewnym. Bo tak jak pisałem, raz jest cały mokry, że wydaje mi się, że olej jest już w rurce a drugim razem wyjmuję prawie suchy coś jest nie halo...
Owczar napisał/a: | A wydech i kolektory masz szczelne? |
Tego nie jestem w stanie powiedzieć bo jeszcze nie znam auta za dobrze. Przyspiesza podobnie do poprzedniego, nie ma problemu z wchodzeniem na obroty.
A do czego dążysz tym pytaniem?
Zolar - 30-12-2014, 19:22
Czy redukowanie biegów ręcznie przynosi podobny efekt zmniejszenia zużycia paliwa jak przy manualnej skrzyni? Czy w ogóle takie redukowanie biegów przy hamowaniu np. przed skrzyżowaniem, niesie za sobą jakieś ryzyko uszkodzenia skrzyni?
Fragu - 30-12-2014, 19:26
Zolar, 1) tak 2) nie*
każde użycie skrzyni biegów zbliża ją do jej końca
polaff - 31-12-2014, 08:36
Fragu napisał/a: | każde użycie skrzyni biegów zbliża ją do jej końca |
czyli najbezpieczniej dla skrzyni było by nie jeździć
|
|
|