To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłumik galant EA

Hugo - 05-05-2016, 08:31

Uchwyty metalowe końcowego tłumika są przykręcane do podwozia, uchwyty rury wydechowej są dwa, jeden w okolicach progu jest przyspawany do podwzia, a drugi pod tunelem środkowym przykręcany.
kato0007 - 05-05-2016, 08:57

No właśnie chodzi o ten metalowy uchwyt, ma on dwie widełki na które nasadza się dwa gumowe amortyzatory (drugi uchwyt jest od wylotu tłumika końcowego i posiada jeden gumowy wieszak). Numer części tego uchwytu wg ASO (Japan Motors B-B) to MR323142 (HANGER, EXHAUST MUFFLER RR) wg manuala element 13532. Chodzi o to że z uchwytu już jest niemałe ciasto francuskie do tego jeden z wieszaków zastąpiłem czasowo śrubą (poprzedni skorodował i został w gumie). Gumy są ok :)

Robię teraz z wydechem tzn. daje nowy od kata w tył, ale im więcej grzebię pod autem tym więcej rudej ulatuje więc wymieniam co się da na nowe lub regeneruje używane, niestety mojego zregenerować się nie da :( Opcje są dwie

Faktycznie w ASO w Darmie mogłeś kupić za 60zł gumy, ale nie uchwyt, ale dzięki za info zadzwonię tam i spytam czy go mają.

muka997 - 05-05-2016, 09:09

jest jeszcze jedna opcja. wykonać taki uchwyt, albo samemu albo w jakimś zakładzie ślusarkim
pappagiorgio - 05-05-2016, 09:19

Ja mam pytanie trochę z innej beczki. Chce zdemontować cały wydech za katalizatorem, niestety przeszkadza mi sonda lambda, czy lepiej ją wykręcić, czy odpiąć z wtyczki i spróbować zdemontować? Jeżeli odkręcić, to czy nie uszkodzę przewodów odkręcając, a jeżeli odpiąć to gdzie szukać wtyczki? Wiem, że wchodzi pod siedzeniem kierowcy (wymacałem ręką) ale gdzie to idzie dalej? Nie chciał bym sondy uszkodzić.
Owczar - 05-05-2016, 09:29

Możesz ją odkręcić uważając na przewód. Podczas przykręcania pamiętaj aby skręcić przewód w odwrotną stronę. Najlepiej zapamiętaj ilość obrotów.
Hugo - 05-05-2016, 09:38

kato0007 napisał/a:
chodzi o ten metalowy uchwyt, ma on dwie widełki na które nasadza się dwa gumowe amortyzatory (drugi uchwyt jest od wylotu tłumika końcowego i posiada jeden gumowy wieszak).
Oba są przykręcane na 2 śrubki na klucz 12 :wink:
Seba93Tychy - 10-07-2016, 23:35

Panowie, napiszę w tym temacie, żeby nie zaśmiecać tego o lpg.
Kod:
Na butli 35~l wcześniej przejeżdżałem około 320/350 km i dopiero wtedy te światełko na włączniku migało, co oznacza końcówkę butli. Teraz butla się kończy na ok. 260 km.


A zaczęło się to po wymianie tłumika końcowego. Oba z wyglądu były do siebie podobne, różnią się tylko końcówką. Po za tym łączenie tej grubej części tłumika razem z rurą idącą w przód samochodu mechanik przerabiał. Oryginalnie było ono skręcane jedno z drugim, on musiał je ze sobą pospawać, ponieważ w zamówionym nowym tłumiku było inne zakończenie.
Tu jest to oryginalne, którego nie było w nowej części


Tak wyglądała końcówka starego tłumika, bo ta z nowego jest taką "rurką"



Troche chaotycznie, ale opisałem co pamietam. Proszę o pomoc, ponieważ chce z mechanikiem rozmawiać o ewentualnej naprawie tego. A wiem, że będzie mnie zbywał, że to nie jego wina.

Owczar - 11-07-2016, 03:50

Najpierw sprawdź ile spala paliwa.
Seba93Tychy - 20-07-2016, 16:10

Panowie, tłumik jakiś mi zamontowal mechanik to MB957222, po katalogu widzę, ze jest on do modeli xx-96 i to jest najwyższy model jaki widziałem w jego katalogu, nie bylo 96-xx.
Na tlumiku sa cyfry 14 47 83030556, albo 58. Machnal sie i jest nie tak, czy moze zostac. No i. Czy to będzie przyczyna większego spalania?

Owczar - 20-07-2016, 16:32

Szczelny tłumik nie ma wpływu na spalanie. Zresztą nawet nieszczelny nie ma... Jedynie nieszczelność w okolicach lambdby będzie miała wpływ. Ale to łatwo zbadać na analizatorze spalin. Tlen w spalinach plus HC.
Seba93Tychy - 20-07-2016, 20:07

Odpowiedz mi tylko, proszę na pytanie, czy ten tłumik moze juz zostac? Bo wg. Katalogu jest on do modelu niżej. Chodzi cichutko, dźwięk ma okey.
Owczar - 22-07-2016, 09:12

Ja bym nic nie ruszał.
Szkorbutex - 22-07-2016, 09:44

Panie i Panowie,

jak w temacie muszę wymienić tłumik końcowy w moim Miśku 2002, 2.5, kombi.

Nigdzie nie idzie go namierzyć ( poza intercars za 500 zł) , na allegro są wyłącznie do roku 2000.

moje pytanie czy spokojnie mogę montować ten starszy czy muszę dosztukować u magika ???
_________________

[ Dodano: 04-08-2016, 07:51 ]
Operacja zakończona, więc sam sobie odpowiem.

Tłumik 96-2000 pasuje do >2000.

Wreszcie cisza w czasie jazdy.

Koszt roboty: 150 tłumik końcowy z wysyłką + 100 montaż z kosmetyką profilowanych rur przed samym wydechem końcowym.

Marcino - 04-08-2016, 08:14

Szkorbutex napisał/a:
Wreszcie cisza w czasie jazdy.

U mnie taki z allego niestety trochę buczy...

Ewcia80 - 08-08-2016, 05:57

Hejka.Ostatnio zauważyłam,że jak silnik odpalam po nocy to mam wrażenie,że gdzieś jest mała nieszczelność w układzie wydechowym w okolicach przodu.Jak już sie silnik zagrzeje to jest już normalnie cicho.Czy mozliwe,że jest to spowodowane jakąś małą dziurką i kiedy się metala rozszerzy pod wpływem ciepła to tak jakby się układ uszczelnił?Raczej nie jest to złacze elastyczne bo wtedy by buczał zarowno na cieplym jak i na zimnym,tak?Czy zdarzają sie przedmuchy na uszczelkach kolektorów wydechowych w 2.5 v6?Ile ewentualnie tłumikarz powinien mnie skasować za wymianę takiej uszcelki pod kolektorem?Czy to jest duzo roboty?A może znacie jakieś miejsca typowe w ktorych sie robia nieszcelności?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group