To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Kopułka i palec rozdzielacza w EA

Hugo - 06-02-2013, 10:47

asec69 napisał/a:
Wykręcanie wcale nie zajęło 20 minut
Mi zajęło może z 10 minut, łącznie z odkręceniem osłonki pod aparatem, ale przykręcenie osłonki z powrotem zajęło mi chyba ponad 1,5 godziny :? Prawa ręka cała pozdzierana, z nerwów caly się trząsłem, ale przykręciłem. A słów na "k" i "ch" przez całe życie tyle nie wypowiedziałem.
Krzyzak - 06-02-2013, 12:03

długi czas Hugo - mi to zajmuje zarówno odkręcanie, jak i przykręcanie, dużo krócej - rzędu max. 20 minut na każdą z czynności
i nie mam pozdzieranych rąk
czym sobie je poniszczyłeś? - dostęp w miarę dobry, poza 1 śrubką od osłony

Hugo - 06-02-2013, 14:12

Krzyzak napisał/a:
nie mam pozdzieranych rąk
czym sobie je poniszczyłeś?
Jakąś plastikową opaską chyba na wężykach od paliwa, a później byłem w takiej histerii, że już nic nie pamietam :wink:
szczepan358 - 25-03-2013, 10:29

ktos pisal wczesniej ze do przedlifta pasuje tylko ori palec, jestem wlasnie po wymianie kopulki (blueprint, tansza, do polifta 110pln) palec EPS (29pln) wszystko pasi, ponizej foto



Owczar - 25-03-2013, 10:40

A ja czekam do wiosny żeby zaimplementować zaprojektowany elektroniczny moduł zapłonu. Kable wyprowadzone, ale muszę jeszcze zrobić mocowania cewek i skombinować jakiś radiator do modułu zapłonowego.
Sedinix - 28-03-2013, 12:56
Temat postu: Witam
Bardzo proszę o pomoc ponieważ utknąłem podczas zdejmowania aparatu a jest zimno i pada śnieg :/ link do mojego tematu: LINK

odłączyłem kostkę rurki podciśnienia i zdemontowałem część dolotu następnie odkręciłem 3 śruby trzymające osłonę aparatu kolejnym krokiem było odłączenie kabli zapłonowych i odkręcenie 3 śrub krzyżak i ściągniecie pokrywy i tutaj nie wiem co dalej :/

po bokach widzę 2 duże śruby chyba na klucz 12 zrobiłem zdjęcia czy mam je odkręcić ?

muszę dostać się do czujnika tdc z tego tematu : link

czy ktoś może mi go wskazać / pomóc się do niego dobrac ? dodałem tez zdjęcia kopułki wydaje mi się że do wymiany










folder ze zdjeciami http://imageshack.us/gal....nKWYoKyVo83b2pU

fabryka24 - 28-03-2013, 21:51

Witaj, kopułka do wymiany (z niej już nic nie będzie) , tak te dwie śruby co napisałeś, trzeba odkręcić .
Krzyzak - 29-03-2013, 07:00

na 1 zdjęciu masz widoczny palec i pod palcem jest taka plastikowa osłona na 3 śrubki (małe, na śrubokręt)
pod nią masz czujnik wałka (aparatu wyjmować nie musisz)

Sedinix - 29-03-2013, 08:54

Krzyzak mistrzu :wav: do tych śrubek doszedłem odkręciłem ale bądź tak dobry i powiedz mi jak zdjąć ten plastik ? pociągnąć ? na nim chyba została jeszcze uszczelka od kopułki jak dobrze pamiętam. I jak zdejmę ten plastik to będę w stanie wymontować czujnik bez odkręcania tych 2x12 ? super :)
Krzyzak - 29-03-2013, 09:37

tak, będziesz
po odkręceniu tych 3 śrubek plastik powinien zejść bez problemu
pod spodem jest - jak piszesz - uszczelka
sam czujnik jest zatopiony w tym plastiku z gniazdem, gdzie podłączasz tą szeroką wtyczkę (jedyną w aparacie)
jak zdejmiesz plastik, to żeby zdjąć czujnik będziesz musiał jeszcze wykręcić dużą śrubkę, która trzyma obracającą się blachę oraz 2 małe śrubeczki, który czujnik z tranzystorem są przymocowane do cewki
i jeszcze jedno - czujnik się trzyma do cewki przez taki czarny silikon - podczas składania trzeba też dać silikonu, żeby szczelne było

edit: proszę, tu jest sekcja zwłok:

Sedinix - 30-03-2013, 07:17

Auto chyba jednak pojedzie na warsztat więc mechanik raczej nie będzie się bawił w lutowanie czujnika :/
czy czujnik który jest w aparacie i który trzeba przelutować to ten ?
http://allegro.pl/czujnik...3081326771.html
Jeżeli tak to kupię go i zawiązę razem z innymi częściami.

robertdg - 30-03-2013, 08:44

Sedinix, to nie to
Krzyzak - 30-03-2013, 17:33

Sedinix napisał/a:
czy czujnik który jest w aparacie i który trzeba przelutować to ten ?
ten jest od rzędówki, w V6 takiego NIE MA
jak już pisałem wcześniej - czujnika NIE PRZELUTUJESZ! - jest zatopiony w plastiku
na wierzchu jest tylko tranzystor do wyzwalania iskry i jego można przelutować - tylko zazwyczaj nie trzeba

Sedinix - 30-03-2013, 17:49

Nie trzeba ? Myślałem że błąd 23 to jego wina. Powiedzcie mi w takim razie co mam powiedzieć mechanikowi ? co ma zrobić z tym czujnikiem halla żeby problem zniknął ?
Krzyzak - 30-03-2013, 20:08

Sedinix napisał/a:
Myślałem że błąd 23 to jego wina.
to błąd czujnika TDC - to fakt, ale nic nie zrobisz po zdjęciu
w 2.0 można ten czujnik rozłożyć, ale nie w V6
najłatwiej będzie podmienić cały aparat zapłonowy w tym wypadku - sprawdź na Allegro, ew. danino88 miał ostatnio na sprzedaż (sam kupowałem)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group