To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA

Juiceman - 25-03-2012, 21:41

deejay napisał/a:
i jak zalozysz na tył bedzie stał dęba i paskudnie to bedzie wyglądało .


Dzięki :roll: :mrgreen:

Tomasz87 - 25-03-2012, 22:11
Temat postu: sprężyna
Podłączę się ze swoim pytaniem pod temat. Może ktoś wie...

Jakiś czas temu wymieniałem amortyzatory tylne w moim sedanie EA2A. Zaskoczyło mnie to, że w środku sprężyny standardowej siedziała jeszcze jedna, mniejszej średnicy sprężyna, niebieska... Jeżdżę z fabrycznym Vialle, więc może to jakieś usztywnienie pod obciążenie butli?
Widział ktoś z szanownych mitsumaniaków coś takiego w Galancie? Macie jakieś namiary co to za model sprężyny i ew. jak do tego osłonkę dobrać?
Dodam, że wyciągnąłem oryginalne amortyzatory jeszcze, choć to nie daje gwarancji ze poprzedni użytkownik czegoś tam nie psocił...

Gruby96 - 25-03-2012, 22:22

Juiceman napisał/a:
deejay napisał/a:
i jak zalozysz na tył bedzie stał dęba i paskudnie to bedzie wyglądało .


Dzięki :roll: :mrgreen:

Przemek nie dziękuj wogule to nie wiem jak możesz jeździć na sprężynach z przodu wrzuconych do zwykłych amorów na tył w kombi jest tragedia możesz spytać sie Bartka co zrobiłem wywaliłem to nie powiem gdzie i zakupiłem sprężyny od Kochaja od VR-4 do zwykłych amorów na tył i teraz można jeździć a nie prowadzić taczkę

Juiceman - 26-03-2012, 02:30

Gruby96 napisał/a:
Juiceman napisał/a:
deejay napisał/a:
i jak zalozysz na tył bedzie stał dęba i paskudnie to bedzie wyglądało .


Dzięki :roll: :mrgreen:

Przemek nie dziękuj wogule to nie wiem jak możesz jeździć na sprężynach z przodu wrzuconych do zwykłych amorów na tył w kombi jest tragedia możesz spytać sie Bartka co zrobiłem wywaliłem to nie powiem gdzie i zakupiłem sprężyny od Kochaja od VR-4 do zwykłych amorów na tył i teraz można jeździć a nie prowadzić taczkę


No mi akurat pasuję ta "taczka" tylko wysokość o jakieś 3centy za dużo heh. Także mi się dobrze jeździ na tych sprężynach i tragedii po za wyglądem nie odczuwam ;-)

Marcino - 26-03-2012, 09:17

Juiceman napisał/a:
Gruby96 napisał/a:
Juiceman napisał/a:
deejay napisał/a:
i jak zalozysz na tył bedzie stał dęba i paskudnie to bedzie wyglądało .


Dzięki :roll: :mrgreen:

Przemek nie dziękuj wogule to nie wiem jak możesz jeździć na sprężynach z przodu wrzuconych do zwykłych amorów na tył w kombi jest tragedia możesz spytać sie Bartka co zrobiłem wywaliłem to nie powiem gdzie i zakupiłem sprężyny od Kochaja od VR-4 do zwykłych amorów na tył i teraz można jeździć a nie prowadzić taczkę


No mi akurat pasuję ta "taczka" tylko wysokość o jakieś 3centy za dużo heh. Także mi się dobrze jeździ na tych sprężynach i tragedii po za wyglądem nie odczuwam ;-)


Zawsze można skrócić spręzynę i nie bedzie tak wysoko. Sam sie zastanawiam nad tym patentem,

milo - 26-03-2012, 09:29

Marcino napisał/a:
Zawsze można skrócić spręzynę i nie bedzie tak wysoko. Sam sie zastanawiam nad tym patentem,

Jak się skróci sprężynę to koniec sprężyny mocno sterczy ostatnio wymieniałem końcówki obłamane

marrok - 26-03-2012, 09:46

deejay napisał/a:

Były firmy H&R krotsze o jeden zwój od Eibacha .
Na twoim miejscu kupiłbym nowe sprezyny KYB K-FLEX i pozostał przy tych amorkach co masz .
Spreżyny przednie z gala sa duzo twardsze od tyly i jak zalozysz na tył bedzie stał dęba i paskudnie to bedzie wyglądało .


dzięki deejay o taką odwiedź mi chodziło :p
no to szukamy KYB K-FLEX
już widzę jak moje kochanie cieszy się z kolejnej inwestycji w galu :badgrin:

Anonymous - 26-03-2012, 12:17

Juiceman napisał/a:
Także mi się dobrze jeździ na tych sprężynach i tragedii po za wyglądem nie odczuwam ;-)


a nie macie jakiegoś kowala od sprężyn u siebie ? kogoś kto robi auta do rajdów 4x4 ? tam na pewno Ci tę sprężynę obniżą odpowiednio.

Juiceman - 26-03-2012, 13:17

Ścisnąć sprężyny to nie problem, tylko później tracą swoją sztywność. Przynajmniej jak się dopytywałem Marti'go. Muszę popatrzyć jak długo u Bartka będzie ten tył stał wysoko. Póki co nie ważne ile osób wejdzie, na ile będą zatankowane dwa zbiorniki auto siada max o cm. Pod każdy krawężnik we Wrocku podjeżdżam. Także Deejay testuj KYB K-FLEX :mrgreen: :D
mackbeth - 26-03-2012, 13:21

Juiceman napisał/a:
Także Deejay testuj KYB K-FLEX :mrgreen: :D


Ja testuje od jesieni te springi:) i jak widziałeś moje auto, nie osiadło nic a nic, a ja jeżdżę zawsze full załadowany do domu i z powrotem:) 5 osób+ bagażnik równo z dachem i siada mi jakieś1.5 cm niżej, ale nie czuć różnicy w prowadzeniu, bo na starych nivo i org. springach tył na zakrętach był taki plastusiowaty:)

Marcino - 26-03-2012, 14:07

milo napisał/a:
Marcino napisał/a:
Zawsze można skrócić spręzynę i nie bedzie tak wysoko. Sam sie zastanawiam nad tym patentem,

Jak się skróci sprężynę to koniec sprężyny mocno sterczy ostatnio wymieniałem końcówki obłamane

Moze oprócz skrócenia trzeba ja zeszlifować zeby łądnie leżała..:)

Arturro-86 - 26-03-2012, 15:28
Temat postu: Re: sprężyna
Tomasz87 napisał/a:
Podłączę się ze swoim pytaniem pod temat. Może ktoś wie...

Jakiś czas temu wymieniałem amortyzatory tylne w moim sedanie EA2A. Zaskoczyło mnie to, że w środku sprężyny standardowej siedziała jeszcze jedna, mniejszej średnicy sprężyna, niebieska...

Cosik takiego :arrow: Link :idea: :?:

Jak tak oglądam to w sumie chyba nie taki zły patent...
Sam mam teraz dylemat, bo chcę zabrać się trochę za zawieszenie w moim galu, amorki wymienić no i koniecznie coś zrobić z siadającym tyłem :roll:

deejay napisał/a:
Na twoim miejscu kupiłbym nowe sprezyny KYB K-FLEX i pozostał przy tych amorkach co masz .

Bartku, czyli radzisz raczej pozostanie przy standardowych spreżynach :?: Mam u siebie LPG, także troche dodatkowego "bagażu" chcąc niechcąc zabieram :x Znaleźć jakieś przyzwoite Eibachy albo H&R, żeby dać na tył przednie utwardzone sprezyny... jest ciezko :doubt:

tomix - 26-03-2012, 18:22

Dwa tygodnie temu wymieniłem NIVO na :

Amortyzatory KYB 341213 (Japan)
Sprężyny KYB RC 5864
Zestaw mocowania KYB

W efekcie prześwit między błotnikiem,a kołem 15" wynosi 9cm przy nie obciążonym tyle.
Tragedii nie ma,ale mógłby być ze 3cm niżej.
Myślicie,że przysiądzie po jakimś czasie?

deejay - 26-03-2012, 20:23

tomix napisał/a:
W efekcie prześwit między błotnikiem,a kołem 15" wynosi 9cm przy nie obciążonym tyle.
Tragedii nie ma,ale mógłby być ze 3cm niżej.
Myślicie,że przysiądzie po jakimś czasie?


max 1-1,5cm za ok rok czasu :wink:

[ Dodano: 26-03-2012, 20:25 ]
Arturro-86 napisał/a:
Bartku, czyli radzisz raczej pozostanie przy standardowych spreżynach Mam u siebie LPG, także troche dodatkowego "bagażu" chcąc niechcąc zabieram Znaleźć jakieś przyzwoite Eibachy albo H&R, żeby dać na tył przednie utwardzone sprezyny... jest ciezko


Tez mam LPG i do tego audio :wink: i po wymianie nowych sprężyn prześwit od opony no rantu nadkola jest na ok 4 palce .

Arturro-86 - 26-03-2012, 21:17

deejay napisał/a:

Tez mam LPG i do tego audio :wink: i po wymianie nowych sprężyn prześwit od opony no rantu nadkola jest na ok 4 palce .

Pytanie jak bardzo załadowanym autem jeździsz i czy szybko te sprężyny się zrobią znowu takie miękkie :roll:
U mnie przerwa jest na ok. 2 palce może 2,5 - i to na 16", połowie baku, połowie butli i zapasówce w bagażniku :doubt:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group