To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

Owczar - 17-06-2013, 10:05

Nic nie poprawili po II lifcie ani po 2002. poliftowe byly po prostu minimalnie slabsze i ukrecenie wieloklinu zdarza sie rzadziej. Sa te same part numbery. Szukalem ale zadnego potwierdzenia ze cos zmienili nie znalazlem.
Juiceman - 17-06-2013, 12:08

Owczar - niezgodzę się nawet Mitsubishi Motors zaleca wymianę konwentera na nowszy:


gołąb - 17-06-2013, 12:48

Hugo napisał/a:
sampler napisał/a:
Chyba jednak nie do konca poprawili ten problem po liftingu
Podobno dopiero od roku 2002 poprawili tą wadę. gołąb, z którego roku masz auto?

końcówka 99

Owczar - 17-06-2013, 13:09

Gdzie napisali o zaleceniu wymiany na nowszy? Gdyby rzeczywiście cos poprawili to nie byloby awarii po II lifcie, a sa... Srednica walka sie nie zmienila.
Juiceman - 17-06-2013, 13:30

Jak sam dobrze wiesz części zaznaczone na czerwono numery ( w tym wypadku MR983439) to jest zalecania wymiana na tą część. Jeśli jakiemuś użytkownikowi padł by konwerter i pojechał by do serwisu ASO. To nie dostałby starego tylko już ten o numerze MR983439. O to mi się rozbiega. Jakby nic nie zmieniali w nim to nie produkowali nowszej wersji. W końcu od lat Mitsu opierało się na wykorzystywaniu możliwie największej liczby części z poprzednich modeli.... - to tylko takie moje rozważanie...
Owczar - 17-06-2013, 13:34

Tylko pytanie co zmienili w tym konwerterze? Czy rzeczywiście został wzmocniony wieloklin? Czy np zmienili coś innego. Awarie konwertera musiałyby występować w okresie od 97 roku do grudnia 2001, a czy występowały? Próbowałem znaleźć jakieś konkretne info, ale nic na ten temat nie było. Po II lifcie awarie występują rzadko. Nie wiem czy te po grudniu 2001 też się komuś popsuły. Swojego katuję i zdarza się, że zmieniam biegi przy maks obrotach, a jeszcze jeździ.. Tylko z tego co czytam, to nie znamy dnia ani godziny.

Bartek naocznie patrząc nie widział żadnej różnicy. Chyba, że zmienili np obróbkę cieplną lub stop tego elementu.

Juiceman - 17-06-2013, 13:39

Jaka zmiana konstrukcyjna była to chyba się nie dowiemy czy był zmieniony stop z którego jest wykonane sprzęgło czy coś innego. Jedynie w jakieś niemieckiej gazecie mitsubishi/folderze była wzmianka odnośnie poprawionej skrzyni. Spróbuje poprosić Stefana Buttnera z MMC Niemcy może znajdzie taką informację ale wątpię...
Owczar - 17-06-2013, 13:41

Właśnie gdzieś na bułgarskim forum znalazłem coś, gdzie powołują się na niemieckich kolegów, że teoretycznie ostatni konwerter jest mocniejszy. Tak czy inaczej i tak AT jest wytrzymalsze od MT w galu ;)

gołąb napisał/a:
końcówka 99


Czyli jeszcze przed II liftem, a na pewno nie z ostatnim konwerterem.

Tomek - 17-06-2013, 13:44

Owczar napisał/a:
Tak czy inaczej i tak AT jest wytrzymalsze od MT w galu ;)


a jaka jest miara tej wytrzymałości ?

Owczar - 17-06-2013, 13:45

Awaryjność. Każdy manual po ok 250 musi trafić na stół operacyjny.
Tomek - 17-06-2013, 13:50

Owczar napisał/a:
Awaryjność. Każdy manual po ok 250 musi trafić na stół operacyjny.


1. to samo można powiedzieć o AT (sądząc choćby po ilości postów na ten temat na forum, czy też starych tematów typu "ratunku, konwerter się posypał, a ja na wakacjach w szczecinie"

2. ok, to mój musi trafić na stół za 18 tyś, to nie dalej jak za pół roku - 8 miesięcy
odezwę się wtedy, co i jak

[ Dodano: 17-06-2013, 13:51 ]
jeszcze jedna zaleta MT w tym wypadku, to awaria nie uziemia, jak w przypadku konwertera AT

Owczar - 17-06-2013, 13:54

tomek84 napisał/a:
1. to samo można powiedzieć o AT (sądząc choćby po ilości postów na ten temat na forum, czy też starych tematów typu "ratunku, konwerter się posypał, a ja na wakacjach w szczecinie"


Biorąc pod uwagę tematy z ankietami o awaryjności skrzyń, to raczej nie do końca.


tomek84 napisał/a:
ok, to mój musi trafić na stół za 18 tyś, to nie dalej jak za pół roku - 8 miesięcy


OK 250kkm, biorąc pod uwagę statystykę z forum. Mój trafił na stół przy 270kkm w stanie połowicznego rozkładu- wyskakiwał nawet 4 bieg. Z objawami zużytych łożysk można spokojnie natrzepać pewnie ze 20kkm biorąc pod uwagę wyczyny m6riano, który zajechał już kilka manuali. Na pewno wpływ na to ma też olej. W mojej był syfiasty.

[ Dodano: 17-06-2013, 13:55 ]
Manual:
czy miałeś awarie manualnej skrzyni biegów ?
TAK

43% [ 43 ]
NIE

56% [ 55 ]
Głosowań: 98
Wszystkich Głosów: 98

AT:
czy miałeś awarie automatycznej skrzyni biegów ?
TAK

30% [ 30 ]
NIE

69% [ 68 ]
Głosowań: 98
Wszystkich Głosów: 98

Tomek - 17-06-2013, 14:12

Owczar, na koniec tylko dodam, że przebiegi większości aut sprowadzonych z DE można sobie wiesz gdzie wsadzić
z właśnie z DE jest większość Galantów na forum, i Galantów ogólnie

generalnie jestem zwolennikiem A/T
ale i tak uważam, że w Galu M/T jest lepsze, w tym sensie, że mniej mocy gubi
160 KM to jednak trochę za mało na A/T (oczywiście IMO)
a co jest bardziej trwałe, to ciężko stwierdzić obiektywnie

tak, czy inaczej mogę podjąć zakład, że M/T w moim Galu przejedzie kolejne 100kkm bezawaryjnie

pozdro i koniec OT z mojej strony

Owczar - 17-06-2013, 14:18

tomek84 napisał/a:
Owczar, na koniec tylko dodam, że przebiegi większości aut sprowadzonych z DE można sobie wiesz gdzie wsadzić


Wątpię by ktoś cofał przebieg w moim dieslu ;) Zdarzają się awarie i dużo wcześniej- wtedy właśnie można podejrzewać cofnięty licznik.
Ale trzeba wziąć pod uwagę, że te w AT też są cofane, a statystyka mówi sama za siebie.

tomek84 napisał/a:
ale i tak uważam, że w Galu M/T jest lepsze, w tym sensie, że mniej mocy gubi
160 KM to jednak trochę za mało na A/T (oczywiście IMO)

Coś za coś :) Na pewno gubi więcej, ale jakoś tam nie narzekam, nadrabia szybką redukcją.

tomek84 napisał/a:
a co jest bardziej trwałe, to ciężko stwierdzić obiektywnie

tak, czy inaczej mogę podjąć zakład, że M/T w moim Galu przejedzie kolejne 100kkm bezawaryjnie


Ciężko, ale jako użytkownik obu skrzyń mogę powiedzieć, że manual się nie udał pod kątem łożyskowania. Zresztą dość często dostaje PW z pytaniami o te nieszczęsne łożyska.

Nie przejedziesz 100kkm, może z 50... Zresztą pożyjemy, zobaczymy :) Regularny serwis na pewno ma spory wpływ. Jedyny plus, to że manuala nie spotyka awaria typu stajesz i nie jedziesz dalej...

gołąb - 17-06-2013, 19:18

[quote="Owczar"]
tomek84 napisał/a:
Jedyny plus, to że manuala nie spotyka awaria typu stajesz i nie jedziesz dalej...
Nooo, trochę to wkurzające, ale i tak w moim wypadku szczęście w nieszczęściu, bo za 3 tygodnie jadę z przyczepą kempingową na wakacje ...nawet nie myślę o kosztach, gdyby spotkało mnie to na przykład na autostradzie w Chorwacji.
A swoją drogą, to samego konwertera nigdzie na aukcjach allegro nie mogę znaleźć, a tak mi polecili na warsztacie, aby szukać używki z Gdi, całe skrzynie owszem są...ale czy one są z konwerterami, czy one są sprzedawane oddzielnie, czy na przykład mógłbym zadzwonić do gościa który sprzedaje całą skrzynię biegów i zaproponować mu, że kupię sam konwerter za np. połowę ceny.,...? Kompletna ze mnie "noga" w tym temacie. :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group