To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Znika plyn z chlodnicy

jAZZMAN - 04-06-2012, 16:21

Dzięki chłopaki za szybką reakcję.

Owczar, Tą z aukcji mogę brać w ciemno?

Miś jedzie na czerwonym płynie :)

Owczar - 04-06-2012, 16:26

Zmierz jeszcze jakiej grubości masz chłodnicę. 2.0 miały cieńszą, ale nie wszystkie. Ta co podałem jest z tych grubszych. Co prawda mocowanie ma takie samo, różni się użebrowaniem. No i rzecz jasna masz manual?
fj_mike - 04-06-2012, 16:28

Owczar napisał/a:
No i rzecz jasna masz manual?

Tak, ma manual. Podjedzie :)
Owczar napisał/a:
2.0 miały cieńszą, ale nie wszystkie.

Właśnie kombinowałem skąd różnice w numerach OEM.

jAZZMAN - 04-06-2012, 16:33

Nie ma KOYO u tego sprzedawcy, ale zaproponował mi Termotek (normalnie nieco droższe) w tej cenie.

Co do grubości chłodnicy to na górze ma około 55mm, natomiast część chłodząca około 26mm.

Tak, oczywiście manual.


fj_mike, podał inne numery niż te z aukcji...

Owczar - 04-06-2012, 16:35

Zapytaj u tego czy ma koyo: http://allegro.pl/chlodni...2346599923.html
jAZZMAN - 04-06-2012, 16:52

Strasznie problemowy człowiek. Jeko podejście do klienta powiedziało "NIE KUPUJ U MNIE!".

Pan wyśle pocztą a nie kurierem i to dwa dni robocze albo trzy. Na moją sugestię, że dopłacę do kuriera usłyszałem, ze w tym roku nie mają umów z kurierami bo Ci nie poprzyjeżdżali.

W długi weekend jadę do rodziny i w takim stanie nie pozwolę sobie jechać Miśkiem.... będę musiał pożyczyć Forda :butthead:

RATUJCIE!!!!!

Co się dzieje z tym światem? Ręce opadają.

[ Dodano: 04-06-2012, 17:27 ]
Akcje z 3 sprzedającymi na allegro zniechęciły mnie do zakupu właśnie tam... Jeden nie ma, drugi wyśle pocztą bo nie ma umowy z kurierem, a trzeci... szkoda gadać.

Zamówiłem u all-parts'a, zagwarantował, że będzie na środę. Brałem od niego części do Galanta i zawsze byłem zadowolony.

Dziękuję za pomoc i rady.

P.S.
Co to są lamelki? :)

komarsnk - 04-06-2012, 18:40

jAZZMAN napisał/a:

P.S.
Co to są lamelki? :)

No to są właśnie te "żeberka" :mrgreen: czyli blaszki zwinięte w harmonijkę :rolleyes:

jAZZMAN - 05-06-2012, 11:03

Powodzie mi proszę na co należy zwrócić uwagę podczas wymiany chłodnicy wody.

1. Spuszczamy ciecz z układu poprzez korek na rogu chłodnicy.
2. Odpinamy węże.
3. Odpinamy elektrykę.
4. Wykręcamy uchwyty o góry i wyciągamy chłodnicę.

Czy tak?

Wkładamy w kolejności odwrotnej, a jak wygląda sprawa z odpowietrzeniem układu?
Proszę o mądre słowa :)

Owczar - 05-06-2012, 11:16

Tak jak napisałeś. Wyjmujesz z wentylatorami. Odkręcasz je po wyjęciu.

Odpowietrzy się sam. Zalej do pełna, potem odpal, niech pracuje na wolnych obrotach na odkręconym korku. Dolej ile się da, zakręć korek, zalej zbiorniczek wyrównawczy do pełna. Jak pojeździsz i silnik się nagrzeje, a potem ostygnie, otwórz maskę i uzupełnij płyn w zbiorniczku, tak żeby było więcej niż połowę na zimnym.

jAZZMAN - 05-06-2012, 12:15

Dziękuję za pomoc :) . Należy Ci się napój bogów :drinkers:

[ Dodano: 05-06-2012, 12:18 ]
A mam jeszcze jedno pytanie....

Co do lamelek (ha jestem bogatszy o nowe słowo).... W chodnicy od klimy pozapadały się do środka auta aż oparły o chłodnice cieczy (ktoś musiał szybko jechać :twisted: ). Będę wyciągał ostrożnie.


Mam pytanie jak je połatać?
Czy mogę delikatnie powkładać je na miejsce, pomiędzy żeberka w chłodnicy, podwiązać drutem miedzianym ?

komarsnk - 06-06-2012, 15:37

Powsuwaj je na miejsce ale niestety czeka cię wymiana chłodnicy klimy (tak jak mnie) bo wysypana chłodnica nie będzie nadążała z odprowadzaniem ciepła co będzie skutkowało z szybkim wzrostem ciśnienia w układzie i częstym rozłączaniem/załączeniem sprężarki klimy a to przyspiesza umieranie sprzęgła tejże sprężarki ;)
milo - 06-06-2012, 15:51

jAZZMAN napisał/a:
Co do lamelek (ha jestem bogatszy o nowe słowo).... W chodnicy od klimy pozapadały się do środka auta aż oparły o chłodnice cieczy
jAZZMAN napisał/a:
Mam pytanie jak je połatać?
Czy mogę delikatnie powkładać je na miejsce, pomiędzy żeberka w chłodnicy, podwiązać drutem miedzianym ?

To samo miałem i wymieniłem chłodnice
komarsnk napisał/a:
Powsuwaj je na miejsce ale niestety czeka cię wymiana chłodnicy klimy (tak jak mnie) bo wysypana chłodnica nie będzie nadążała z odprowadzaniem ciepła co będzie skutkowało z szybkim wzrostem ciśnienia w układzie i częstym rozłączaniem/załączeniem sprężarki klimy a to przyspiesza umieranie sprzęgła tejże sprężarki

Po wymianie chłodnicy u mnie nic sie nie zmieniło często sie włącza i wyłacza , nie za często :?:

jAZZMAN - 06-06-2012, 16:20

Jak połatam lamelki to na pewno będzie lepiej niż teraz. Jutro działam z chłodnicą wody, zobaczymy jak to wygląda po rozmontowaniu.
komarsnk - 06-06-2012, 16:24

milo napisał/a:

Po wymianie chłodnicy u mnie nic sie nie zmieniło często sie włącza i wyłacza , nie za często :?:

Może większy osuszacz ma większy problem niż chłodnica? Bo się zatkał np? :)
Ale to dywagacja na inny wątek.
Jedno jest pewne: u mnie NIBY chłodnica nie ciekła ale po wymianie na inną używkę (z diesla :P ) przestał znikać płyn ze zbiorniczka a układ trzyma ciśnienie :rolleyes:

jAZZMAN - 09-06-2012, 13:20

Wymieniłem chłodnicę cieczy. Chciałem podziękować za pomoc merytoryczną.

Chłodnica klimatyzacji połatana - zszyłem ściegiem "na okrętkę". Opis oraz fotografie w temacie o moim miśku:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71876



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group