[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx
tommyc1 - 02-04-2008, 08:19
mitsuban napisał/a: | Czy ktos z WAS uzywal kiedykolwiek japonskich olejow ENEOS???!!Prosze o spostrzezenia!dzieki! |
a to silnikowe? wyjde pewnie na ignoranta, ale w zyciu o takich nie slyszalem :]
Anonymous - 02-04-2008, 11:53
Tak ,japonskie oleje i to nie tylo silnikowe, jesli ogladasz F1 to sa sponsorem HONDY!
xor - 03-04-2008, 14:56
sampler > Ty zdejmowałeś wałek rozrządu przy wyjmowaniu popychaczy ?
Marcino - 03-04-2008, 17:29
Sampler kilka pytań technicznych.
1. Czy robimy operacje czyszczenia przed wymiana oleju? A może zraz po takiej operacji zmieniamy olej - co z ropą npompowana do popychaczy? Wiem ze olej łatwo jest rozcieńczyć i traci właściwości..? Gdzieś czytałem o napełnianiu popychaczy olejem.. chyba na forum o carismie
2. Czy wymieniałeś od razu uszczelki pod klawiaturą?
3. czy była potrzeba jakaś uszczelka na świece lub np po kolektor?
4. Co jeszcze warto sprawdzić przy okazji jak mamy już tak rozebrany silnik..?
Ja mam taka personalaną dygresje na temat oleju i popychaczy..... u mnie zaczynają sie odzywać po przejechaniu około 12 tyś km od wymiany oleju to już kolejny raz tak mam. Che teraz zmienić olej i dlatego pytam sczegółowo o to czyszcenie. Czy to nie jest zwizane z tym ze ktoś pisał o zaworku pompy oleju który moze miesc wpływ na stukanie. Czy pompa nie daje mniejsze ciśnienie kiedy np filtr oleju jest brudny? Czy ma znaczenie jakiego filtra uzywamy, chodzi np o pojemnosc...? Wiem ze dużo tu pytań i nie wiadomo co powiedzieć dokaldnie, ale myśle ze to wszytko ma związek ze sobą.
akbi - 03-04-2008, 18:24
Marcino, przyznam, ze mam podobne watpliwosci (pytania) jak Ty... lecz na pewno zabieg opisany przez Samplera sie przyda. Mam propozycje dla Ciebie .. ze jak sie bedziesz chcial do tego zabrac, to moze sie stykniemy i powalczymy razem .. i jeszcze dla zabezpieczenia Krzyzaka bysmy wzieli
Tez najchetniej bym to zrobil w ciagu miesiaca, bo mam olej wlasnie do wymiany.
ps, zmieniles nr telefonu?? bo sie w piatek dodzwonic nie moglem do Ciebie
sampler - 03-04-2008, 20:51
Marcino napisał/a: | Sampler kilka pytań technicznych.
1. Czy robimy operacje czyszczenia przed wymiana oleju? A może zraz po takiej operacji zmieniamy olej - co z ropą npompowana do popychaczy? Wiem ze olej łatwo jest rozcieńczyć i traci właściwości..? Gdzieś czytałem o napełnianiu popychaczy olejem.. chyba na forum o carismie
2. Czy wymieniałeś od razu uszczelki pod klawiaturą?
3. czy była potrzeba jakaś uszczelka na świece lub np po kolektor?
4. Co jeszcze warto sprawdzić przy okazji jak mamy już tak rozebrany silnik..?
Ja mam taka personalaną dygresje na temat oleju i popychaczy..... u mnie zaczynają sie odzywać po przejechaniu około 12 tyś km od wymiany oleju to już kolejny raz tak mam. Che teraz zmienić olej i dlatego pytam sczegółowo o to czyszcenie. Czy to nie jest zwizane z tym ze ktoś pisał o zaworku pompy oleju który moze miesc wpływ na stukanie. Czy pompa nie daje mniejsze ciśnienie kiedy np filtr oleju jest brudny? Czy ma znaczenie jakiego filtra uzywamy, chodzi np o pojemnosc...? Wiem ze dużo tu pytań i nie wiadomo co powiedzieć dokaldnie, ale myśle ze to wszytko ma związek ze sobą. |
Po pierwsze walka nie trzeba sciagac. W tym silniku jest doskonala konstrukcja na rolkach. zatem klawiatura jest mocowana na specjalnych wspornikach, w ktorych sa wlasnie nawiercone kanaliki olejowe dostarczajace olej do dzwigienek. Wystarczy odkrecic ten wspornik i masz cala klawiature na wierzchu. Walek poostaje nie ruszany na swoim miejscu.
ad1) Ja zrobilem 3 tys po wymianie bo bylem prawie pewny ze to efekt przytkanego kanaliku. Najlepiej to zrobic po wymianie bo mniejsze prawdopodobienstwo ze tam zajda znow jakies syfy. Jednak wydaje mi sie ze kanaliki na zaworach wydechowych zmniejszaja sie wraz z przebiegiem ot taka nie do konca przemyslana konstrukcja.
Ropa zostanie wypchnieta przez swiezy olej. Jak uruchomisz silnik to tam jest tloczony olej przez te kanaliki. Ropa sobie odparuje o zostanie po niej dymek. Manual podaje ze do zalewania nalezy uzyc ropy. Oleju nie polecam bo mozemy miec problem z odpowietrzeniem.
ad2) w moim silniku ni ebylo tam uszczelek. Zauwazylem ze jest tam tak jakby farbycznie przyklejona warstwa gumy. Ja skrecilem pokrywy na wysokotemperaturowy silikon aby miec pewnosc ze nie bedzie cieklo
ad3) uszczelki pod swiece owszem sa tak jak i pod kolektorem dolotowym. Ja zalozylem stare bo byly w idealnym stanie. Jak ktos sie uprze to moze dac nowe
ad4) przy okazji grzebania mozesz ogladnac walki rozrzadu, wyczyscic dolot z syfu, wyczyscic EGR, przecyscic przepustnice
Pozatym mozecie sprawdzic tez same popychacze czy trzymaja cisnienie. Fakt ze nie macie narzedzia z manuala do sprawdzania ale mozna to tez zrobic poprzez napompowanie ropy i przycisnienie. Jak popychacz jest dobry to sie nie zapadnie przy wcisnieciu.
Jedna sprawa: zwroccie uwage jak sa zalozone te wsporniki klawiatur. Nie wiem czy mozna je zalozyc na odwrot ale kanaliki olejowe sa nawiercone w scisle okreslonym miejscu.
No i jedna sprawa moze sie zdarzyc ze problemem sa u was same popychacze a nie przytkany kanalik olejowy. U mnie objaw byl taki ze raz stukal a raz nie jeden popychacz. No i na zimnym silniku stukalo ich wiecej. Teraz nie mam juz tego problemu
[ Dodano: 03-04-2008, 21:06 ]
Dla ulatwienia pracy foteczka
mlun - 04-04-2008, 13:37
A nie orientuje się ktoś czy w Carismie jest podobnie i taka metoda będzie miała rację bytu?
akbi - 04-04-2008, 15:09
a co myślicie o olejach Valvoline ???
W moim przypadku myślę dokładnie o tym:
http://moto.allegro.pl/it...etic_od_ss.html
mlun - 04-04-2008, 15:28
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Widziałeś tego PDF-a?
akbi - 04-04-2008, 15:46
mlun napisał/a: | Widziałeś tego PDF-a? |
widzialem ...ale pytam o własne doświadczenia, ew o opinie wśród "znawców" tematu
turek61 - 04-04-2008, 20:29
Aktualnie mam wlanego ELFa 5W40 LDX ale zastanawiam sie nad zmiana na nowość w ofercie ELFa czyli EVOLUTION SXR 5W30.
Ma bardzo dobre opinie i zwróćcie uwagę jakie ma wzięcie:
http://www.allegro.pl/ite...1l_gratis_.html
Marcino - 04-04-2008, 21:00
Na Vavoline chyba Bartek jezdzi.... i nie narzeka bo to Hamerykanckie jest.
kungfumiszcz - 23-04-2008, 16:17 Temat postu: olej silnikowy przymierzam sie do zmiany rozrzadu i korzystajac z wizyty u mechanika chce wymienic filtry (powietrza i oleju) i sam olej. co polecacie zalac, oraz ile litrow kupic? na moje nieszczescie nie wiem na czym teraz jezdze. na ile mi wystarczy nowy olej przy normalnym uzytkowaniu?
instrukcje i ksiazke serwisowa mam z belgii w jez. flamandzkim i niestety nie kumam o co biega z gory dzieki za pomoc.
czekoladka_1981 - 23-04-2008, 16:48
kungfumiszcz napisał/a: | na ile mi wystarczy nowy olej przy normalnym uzytkowaniu? |
http://www.mitsubishi-gra...=olej+silnikowy
TU:
http://www.mitsubishi-gra...hlight=rozrzadu
na górze masz: szukaj>wpisz slowo>fora>EA5A/W i czytaj.
kungfumiszcz - 23-04-2008, 21:23
dzieki za pomoc. czytalem w/w watki ale do tej pory nie wiem ile oleju kupic do calkowitej wymiany. 5L starczalo na zalanie silnika w maluchu, a tu jest 3x wiekszy
|
|
|