To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx

Dread87 - 30-10-2012, 07:13

polaff, racja, ominąłem w poprzednim poście manewr pomiaru poboru prądu na wyłączonym silniku;P
jAZZMAN, Odepnij klemę masową od aku, miernikiem zmierz pobór prądu na wyłączonym silniku, tak jak na tym schemacie:

Do literki"A" ze schematu podłącz klemę. Napisz jaki wynik.
Dla czystego sumienia najlepiej wyciągnij przy tej operacji kluczyk ze stacyjki, bo może być tak, że poprzedni właściciel dłubał przy stacyjce i np po włożeniu kluczyka włącza się radio...

sveno - 30-10-2012, 07:29

Dread87 napisał/a:
uszkodzony i pusty akumulator obciaza alternator
zużyty akumulator to bardziej przerwa w obwodzie niż zwarcie (jakby nie było to coś a la kondensator), tzn naładuje się szybko i szybko rozładuje
Dread87 - 30-10-2012, 07:36

sveno,
Mimo wszystko zmierz pobór prądu, jeśli go nie ma albo prawie nie ma, znaczy to o zużytym aku.

jAZZMAN - 30-10-2012, 12:28

Dread87, Dziękuję za rysunek, ale aż tak bardzo nie martwi mnie zmniejszone spalanie :) abym szukał przyczyny tak głęboko.
Dread87 - 30-10-2012, 22:15

jAZZMAN, wg mnie to podstawowe czynnosci w takich sytuacjach:) glebokie wody zaczynaja sie jak masz problem z ecu;)
Owczar - 09-11-2012, 10:46

Po dwóch latach zaczął zdychać Bosch S4. Gwarancja się skończyła we wrześniu...

Według wskazań UKP ładowanie na zimnym silniku mam 14.2. Na rozgrzanym 13,7-13,9. Ale na biegu jałowym, gdy obroty spadną, zdarza się, że ładowanie spada do 12,5. Czyli jakby go nie było. Stan taki dzieje się przy włączonych światłach i dmuchawie. Nie mogę znaleźć miernika żeby sprawdzić jak to wygląda na aku, ale spadek na pewno jest. Tylko czy to normalne?

W manualu ładowanie powinno być sprawdzane przy 2,5k. O biegu jałowym nic nie ma.

Dread87 - 09-11-2012, 10:51

Owczar, ja tez ostatnio mierzylem ladowanie na jalowym biegu przy wlaczonej dmuchawie, swiatlach i ogrzewaniu tylniej szyby i wynik 12,2V
Hugo - 09-11-2012, 14:40

Owczar, Dread87, macie coś nie tak. U mnie ładowanie czy to na jałowym biegu czy na 4 000 obr./min. wynosi 14,5-14,51 V bez wzgledu na to czy mam włączony jakikolwiek odbiornik pradu czy też wszystko wyłączone. A najlepsze jest to, że światła na jałowym biegu i tak przygasają :mrgreen: Bez sensu, no ale...
Widać nawet przygasanie podczas jazdy z prędkością np. 90 km/h w nocy i włączeniu ogrzewania lusterek i tylnej szyby.

Tomii - 09-11-2012, 14:46

Hugo napisał/a:
A najlepsze jest to, że światła na jałowym biegu i tak przygasają :mrgreen: Bez sensu, no ale...
Widać nawet przygasanie podczas jazdy z prędkością np. 90 km/h w nocy i włączeniu ogrzewania lusterek i tylnej szyby.


hehe, witaj w klubie ;)

Owczar - 09-11-2012, 14:50

No to u mnie jest jeszcze ciekawsze zjawisko, bo światła nie przygasają...
PABLO998 - 09-11-2012, 15:28

Hugo napisał/a:
A najlepsze jest to, że światła na jałowym biegu i tak przygasają Bez sensu, no ale...
Widać nawet przygasanie podczas jazdy z prędkością np. 90 km/h w nocy i włączeniu ogrzewania lusterek i tylnej szyby.

Też owe zjawisko posiadam, u mnie to wystarczy szybę domnkąć. W Galancie to jeszcze tak nie widać, w Cari to dopiero się ciemno robi :roll:

Dread87 - 09-11-2012, 15:35

Owczar, mi tez nie przygasaja, PABLO998, fakt, jak domyka sie okno spadaja obroty dosc mocno... bardziej niz przy zalaczeniu klimy.
Regulator napiecia padl?

sveno - 09-11-2012, 15:37

Owczar napisał/a:
Po dwóch latach zaczął zdychać Bosch S4. Gwarancja się skończyła we wrześniu...
wszystko co z Bosch wyrzuć w kosh :)
PABLO998 - 09-11-2012, 17:08

Dread87 napisał/a:
Regulator napiecia padl?

Jak go sprawdzić?

Hugo - 09-11-2012, 19:30

Owczar napisał/a:
No to u mnie jest jeszcze ciekawsze zjawisko, bo światła nie przygasają...
Jakaś paranoja...
PABLO998 napisał/a:
u mnie to wystarczy szybę domnkąć
U mnie też :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group