To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Korektor siły hamowania

Zhan - 07-08-2013, 08:19

Zasadniczo założeniem przeróbki była zmiana proporcji przód tył więc właśnie na to liczę, że odciążony przód dłużej wytrzyma. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Nowe tarcze na powierzchni roboczej miały takie rowki jak płyta winylowa, coś jak pozostałość po zgrubnym toczeniu. Po tygodniu jazdy trzy tarcze się wytarły a na czwartej (lewy tył) wciąż są te rowki pomimo tego, że grzeje się chyba tak samo jak prawa i jak widać na rolkach hamuje też normalnie. Oczywiście mówię o zewnętrznej stronie, nie zdejmowałem tarczy żeby sprawdzić co się dzieje z tyłu. Zacisk chodzi w miarę luźno na prowadnicach, tłoczek wchodzi tak, że prawie palcami można wepchnąć a tarcza jak nowa. Wczoraj jeszcze profilaktycznie odpowietrzyłem to koło ale nie było czuć zapowietrzenia.
pawel02041979 - 07-08-2013, 17:26

witam ponownie.dzisiaj pozbyłem się tego korektora.cała operacja kosztowała mnie u mechanika 59 zeta.podobno wjeżdzali na rolki i przed wyjęciem było 0.8 kN a po wyjęciu 1.6kN na tyle.co do samego hamowania to chyba nie bardzo czuć że tył mocniej hamuje,ale za to wyraźnie czuć że przód już tak nie nurkuje i ABS załącza się później.
booohal - 07-08-2013, 19:43

Tomii napisał/a:
booohal jak go wybebeszyłeś, rozwiercałeś ? element jest rozbieralny ?

Jest rozbieralny.
Bodajże Fabryka24 gdzieś wrzucał foty. Może nawet w tym temacie.

sampler - 22-08-2013, 18:26

jestem po przeglądzie wyniki z rolek (276/26 mm):

przód 3,9 kN
tył 1,9 kN

Łysy88 - 26-08-2013, 20:37

Ma ktoś info jak rozebrać ten korektor? Jutro mam większą robotę na kanale i chciałem się też tym zając.
Tomii - 14-10-2013, 19:07

Dla zainteresowanych tematem zaworu:
http://forum.mitsumaniaki...1241759#1241759

Owczar - 17-10-2013, 09:22

Pytanie do osób które zawór usunęły. Dużo z tym zabawy? I jakie złączki muszę kupić?
nerus - 17-10-2013, 10:18

dojście do zaworu nie jest rewelacyjne,ja wykręciłem zawór przy okazji jak zmieniałem szczotki na alternatorze.
trzeba dorobić kawałek przewodu(kilkanascie cm)z takimi końcówkami,gwint M10x1


lub dorobić przewód od pompy abs do przewodu na grodzi,wtedy masz tylko jedno łączenie na grodzi

Łysy88 - 17-10-2013, 17:38

a ja mam pytanie do ludzi którzy już jakiś czas jeżdżą z takim rozwiązaniem. Jak zachowuje się auto? Jest bezpiecznie?
nerus - 17-10-2013, 17:53

mniej nurkuje przód podczas hamowania,a zdarzało się przy ostrzejszym,że zderzak pocałował glebe,
a jeśli chodzi o zachowanie autka,to nie odczułem nic niepokojącego :wink: dalej jeżdżę jak jeździłem :mrgreen:
co do kn na rolkach jeszcze nie byłem sprawdzić siły hampli :?

arturj123 - 17-10-2013, 18:21

Bez korektora jeżdżę ponad rok, m.in. zima, nie zauważyłem nic niepokojącego. Po wywaleniu korektora, zostały stare tarczo-bębny tył (mają dziwne przebarwiania) + nowe klocki i na SKP wyszło 2kN. Ogólnie po paru hamowaniach tył też jest ciepły (przed przeróbką jakby nie działał).

Przy przeróbce warto zaopatrzyć się w odpowiedni klucz (taki wycięty oczkowy 10 - do odkręcenia przewodów hamulcowych), należy pamiętać także o ważnym szczególe, przy dorabianiu rurek, które zastąpią korektor zwrócić uwagę by były zrobione na wzór oryginalnych - opis mojej przeróbki strona 12-13

Torp12 - 17-10-2013, 21:34

Wszystkie gale mają ten zawór, czy poliftówki już nie?
arturj123 - 17-10-2013, 21:46

Niech ktoś potwierdzi:
96-98 jest to zawór porcjowania,
98-00 też zawór porcjowania
00- to jest tylko złączka

Savage995 - 13-05-2014, 18:21

Witam kolegów mitsumaniaków. U mnie także występuje problem ze słabą siła hamowania tyłu a nie znam się na mechanice, więc mam pytanie: Czy te końcówki bedą dobre:http://allegro.pl/dwojnik-przewodu-hamulca-polonez-fso-m10x1-25-ggb-i4196147206.html i w jaki sposób dorobić metalowy przewód?
Kamil_Ziomek - 13-05-2014, 21:07

Najprościej pojedź do dobrego mechanika i niech Ci to zrobi (przewody sam dorobi jak będzie miał prasę do przewodów h-cowych) przy wymianie najlepiej zmienić płyn na nowy i dobrze odpowietrzyć hamulce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group