To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

mlun - 31-07-2011, 12:27

Mówisz, że operacja na chipe jest banalna. Jestem w stanie zrobić to sam w domu?
aren195612 - 31-07-2011, 12:31

Tak
mheniek - 31-07-2011, 13:23

Witam. Podlacze sie do watku. Zamierzam rowniez zakupic kabel Vag na FTDI 232RL. Czy bede musial mostkowac pin 1 i 4 w carismie po lifcie? I czy kupowac sam kabelek czy kabelek z oprogramowaniem?
mlun - 31-07-2011, 13:59

Oprogramowanie dodane do kabla nie za wiele Ci da. Na forum są linki do evoscan.
mheniek - 02-08-2011, 10:53

Pytanie od laika. Czy kabel VAG KKL 232RL wymaga mostkowania pinu 1 i 4 do Carismy po lifcie?
A jesli tak to poporsze o krotka instrukcje jak to sie robi?
Czy wystarczy polaczyc kabelkiem luty pinu 1 i 4 wewnatrz we wtyczce?
Jaka wersje programu EVOSCAN najlepiej sciagnac?
Z gory wielkie dzieki.

rysiul - 06-08-2011, 21:11

Wystarczy połączyć piny 1 i 4 czymkolwiek przewodzącym prąd, najłatwiej kabelkiem wewnątrz wtyczki. Najlepsza wersja evoscan'a to wersja licencjonowana dostępna za 25 dolarów USA w poniższym linku.
Ostatnia wersja to 2.8.0005. Potem kolejne wersje masz dostępne w ramach aktualizacji(darmowej).

http://www.evoscan.com/ev...voscan-software

M@teusz607 - 07-08-2011, 15:20

Vechicle speed sensor, Barometric pressure sensor, Injector circuit, Fuel pump relay, EGR sensor. Takie błędy pokazał mi EvoScan w mojej Carismie 1.6. EGRa nie mam, pompa działa, nie wiem o co chodzi z ciśnieniem, ale silnik pracuje ładnie więc się nie martwię, ale "Vechicle speed sensor" czujnik prędkości. O co chodzi? jak chce zobaczyć w EvoScanie prędkość to pokazuje jakieś śmieszne wartości- stojąc w miejscu skacze 94-120 przy wzroście obrotó nie płynnie ale zmienia się do ponad 400 km/h, tym samym nie działa mi też wskazanie spalania. Czy w tej Carismie jest opcja zczytać prędkość i faktycznie mam ten czujnik uszkodzony czy taki czujnik nie istnieje i komp pokazuje głupoty? bo licznik jest napędzany linką.

PS. łączenie pinów 1 i 4
http://zapodaj.net/5443ea06e444.jpg.html

rysiul - 07-08-2011, 21:02

Takie łączenie pinów jest co najmniej nie pewne i to jest prawdopodobnie przyczyna odczytanych błędów. Do łączenia pinów polecam wykorzystać lutownicę - daje zdecydowanie pewniejsze połączenia elektryczne.
przemekx303 - 07-08-2011, 23:24

w taki sposób to raczej wtyczki do końca nie dociśniesz . Zrób jak Rysiul ci napisał , rozkręć wtyczkę i przylutuj kabelka na 1i 4 , nic skomplikowanego a pewne
mheniek - 07-08-2011, 23:39

sorry ze sie nie odzywalem, juz zdazylem zrobic wczesniej, poprzez lutowanie kabelka wewnatrz wtyczki,
ale i tak nie pomoglo, i poza odczytem bledow i ich kasowaniem nie dostalem sie do kompa auta

rysiul - 13-08-2011, 21:09

Witam,

Próbując rozwiązać problem zamulenia auta natchnąłem się na przeszkodę, tj. problemy podczas rejestracji w Evoscanie. Średnio po 30 sek. od rozpoczęcia rejestracji następuje przekłamanie wartości odczytywanych parametrów. Ponowne rozpoczęcie rejestracji poprawia wyniki, a potem sytuacja się powtarza. Niedawno kupiłem drugi kabel KKL ale problem jest dokładnie ten sam.

Na poniższym wykresie przekłamanie następuje w 81 sek. a potem wyniki są nie wiarygodne.



Czyżby coś nie stykało w złączu diagnostycznym(masa może)? Ktoś natchnął się na coś podobnego?

[ Dodano: 15-10-2011, 22:21 ]
Powyższy problem wynikał z niestabilnie działających sterowników do kabla. Po instalacji ostatniej wersji (http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM20814_Setup.exe) transmisja danych jest o niebo stabilniejsza - i znów można się pobawić ;-)

Maxkr - 17-10-2011, 07:01

Witam Wszystkich,
ma ktos link do strony żeby pobrac Evoscan-a za free? niekoniecznie chce wydać te 25$ ;)
Lepiej to przeznaczyc na piwko z życzliwym kolegą który pomoże;)

...dosyć mi na tym zależy bo mam kabelek a nic nie moge zrobic,sciagłem evoscana ale chce serial number.... jest moze jakis crack na nr seryjny? :?:

[ Dodano: 19-10-2011, 20:00 ]
...naprawde nie można go ściągnąc za free? nie ma nikt namiarów na jakąś S-cracowaną wersje?

Budrys - 22-10-2011, 10:23

Witam, Od bardzo dawna borykam się z poszarpywaniem silnika podczas jazdy nie zawsze i z inną intensywnością . Wklejam logi jak ktoś ma ochotę na krótką analizę to będę wdzięczny. Według mnie w zasadzie jest ok.

Niestety nie mogę dodawać załączników, więc proszę admina o pomoc, a zainteresowanych logami o adres mail na PW. Dzięki.

[ Dodano: 25-10-2011, 15:56 ]
Link do logów http://chomikuj.pl/budrysbigger

Anonymous - 28-10-2011, 15:37

Witam serdecznie posiadam kabelek na układzie FTDI 232BL i za cholerę nie mogę połączyć się z autkiem i czasem nawet z programami, mam zrobiony mostek 1-4 na przełączniku. Nie mam pojęcia jak to wszystko połączyć , ustawienia mam porobione tak jak było w temacie podane autko to Carisma 1,6 16V 90KM (VIN 100KM) 98r :?


Udało się uruchomić kabelek na EVOscan :biggrin: małe drobne przeoczenie

przemekx303 - 28-10-2011, 21:35

Budrys moim zdaniem co się najbardziej rzuca się w oczy to octan level 23% i 48% , spróbuj innego paliwka może się poprawi, korekcja dawki paliwowej o2 poza normą ( niestety też tak mam) , co najważniejsze to pompa trzyma ciśnienie , zrób jeszcze
aren195612 napisał/a:
Zrób log z ostrzejszej jazdy, popatrzymy jak się trzyma się ciśnienie na WC pod obciążeniem, jak pracuje sonda itd.
Drugi to na postoju-bieg jałowy z momentem odpalenia i tak minimum 6 minut. Gazu nie dotykasz, odbiorniki elektryczne włączone. Koniecznie 6 minut, będzie podgląd przejścia między trybami uwarstwiona/stechiometryczna.
Trzeci, na postoju, 2-3 minuty- stałe 2000 obr.”

włącz jeszcze w evo tps,isc,egr,poprawkę średnioterminową, engine load



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group