To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho

Hugo - 02-08-2017, 21:01

More Than Explo napisał/a:
Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)?
Tak.
More Than Explo napisał/a:
Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę?
Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi :wink: Ja tak robiłem i wszystko gra.
More Than Explo napisał/a:
No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy?
Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba.
More Than Explo napisał/a:
czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki?
Idą :D Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę.
More Than Explo - 02-08-2017, 21:10

Hugo napisał/a:
More Than Explo napisał/a:
Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)?
Tak.
More Than Explo napisał/a:
Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę?
Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi :wink: Ja tak robiłem i wszystko gra.
More Than Explo napisał/a:
No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy?
Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba.
More Than Explo napisał/a:
czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki?
Idą :D Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę.


Hugo dzięki wielkie za pomoc :)

powiedz mi jeszcze, ta konkretna sonda przy portkach ma wtyczkę pod podłokietnikiem czy przy pedale gazu? Jakieś podchwytliwe niespodzianki przy odpinaniu mnie czekają? :)

Bizi78 - 02-08-2017, 21:24

Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika.
Hugo - 03-08-2017, 08:23

Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja :D
More Than Explo - 03-08-2017, 09:43

Bizi78 napisał/a:
Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika.


Hugo napisał/a:
Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja :D


Uff tyle dobrego :) Dzięki panowie!

[ Dodano: 09-08-2017, 09:32 ]
Tak wygląda mój wydech po demontażu. 2.5v6 2002r

Jeśli kogoś interesuje czy te słynne plecionki z dospawanymi rurkami pasują, to na zdjęciu ma odpowiedź :)

FOTO

Przy długiej plecionce jest tyle miejsca że bez problemu wszystko podpasi.

Natomiast przy krótkiej jest za mało miejsca. Dodatkową przeszkodą będzie z jednej strony osłona termiczna portek a z drugiej stroony na górnej krawędzi rury od kolektora jest taka mała górka (zgrzew?) którą przysłania ta krótka osłona termiczna. Także krótka plecionka to raczej tylko do spawania :)

Przy demontażu ukręciłem szpilki katalizatora, z obydwu stron. Jest jakiś lepszy plan naprawy, niż rozwiercić kołnierze pod zwykły zespół śruba-nakrętka z nierdzewki? + może jakaś podkładka sprężysta przeciw odkręcaniu....

kurak80 - 17-09-2018, 20:24

Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre??
jacek11 - 17-09-2018, 21:27

kurak80 napisał/a:
Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre??

Musisz zmierzyć tą co tam siedzi. Nie wiadomo co ktoś tam kiedyś zamontował,a oryginalna na pewno nie jest :wink:

Marcino - 17-09-2018, 21:40

Najwyzej wytnie wiecej lub mniej.
kurak80 - 17-09-2018, 22:04

No tak zmierzenie będzie najpewniejsze...ale w oryginale miała takie wymiary?
Hugo - 18-09-2018, 08:12

Chyba 100x60 mm powinna mieć w oryginale.
kurak80 - 20-09-2018, 21:44

...średnica o której piszemy to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna plecionki?
Hugo - 21-09-2018, 08:34

Zewnętrzna, wewnętrzna 56 mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group