[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho
Hugo - 02-08-2017, 21:01
More Than Explo napisał/a: | Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)? | Tak. More Than Explo napisał/a: | Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę? | Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi Ja tak robiłem i wszystko gra. More Than Explo napisał/a: | No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy? | Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba. More Than Explo napisał/a: | czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki? | Idą Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę.
More Than Explo - 02-08-2017, 21:10
Hugo napisał/a: | More Than Explo napisał/a: | Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)? | Tak. More Than Explo napisał/a: | Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę? | Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi Ja tak robiłem i wszystko gra. More Than Explo napisał/a: | No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy? | Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba. More Than Explo napisał/a: | czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki? | Idą Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę. |
Hugo dzięki wielkie za pomoc
powiedz mi jeszcze, ta konkretna sonda przy portkach ma wtyczkę pod podłokietnikiem czy przy pedale gazu? Jakieś podchwytliwe niespodzianki przy odpinaniu mnie czekają?
Bizi78 - 02-08-2017, 21:24
Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika.
Hugo - 03-08-2017, 08:23
Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja
More Than Explo - 03-08-2017, 09:43
Bizi78 napisał/a: | Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika. |
Hugo napisał/a: | Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja |
Uff tyle dobrego Dzięki panowie!
[ Dodano: 09-08-2017, 09:32 ]
Tak wygląda mój wydech po demontażu. 2.5v6 2002r
Jeśli kogoś interesuje czy te słynne plecionki z dospawanymi rurkami pasują, to na zdjęciu ma odpowiedź
FOTO
Przy długiej plecionce jest tyle miejsca że bez problemu wszystko podpasi.
Natomiast przy krótkiej jest za mało miejsca. Dodatkową przeszkodą będzie z jednej strony osłona termiczna portek a z drugiej stroony na górnej krawędzi rury od kolektora jest taka mała górka (zgrzew?) którą przysłania ta krótka osłona termiczna. Także krótka plecionka to raczej tylko do spawania
Przy demontażu ukręciłem szpilki katalizatora, z obydwu stron. Jest jakiś lepszy plan naprawy, niż rozwiercić kołnierze pod zwykły zespół śruba-nakrętka z nierdzewki? + może jakaś podkładka sprężysta przeciw odkręcaniu....
kurak80 - 17-09-2018, 20:24
Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre??
jacek11 - 17-09-2018, 21:27
kurak80 napisał/a: | Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre?? |
Musisz zmierzyć tą co tam siedzi. Nie wiadomo co ktoś tam kiedyś zamontował,a oryginalna na pewno nie jest
Marcino - 17-09-2018, 21:40
Najwyzej wytnie wiecej lub mniej.
kurak80 - 17-09-2018, 22:04
No tak zmierzenie będzie najpewniejsze...ale w oryginale miała takie wymiary?
Hugo - 18-09-2018, 08:12
Chyba 100x60 mm powinna mieć w oryginale.
kurak80 - 20-09-2018, 21:44
...średnica o której piszemy to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna plecionki?
Hugo - 21-09-2018, 08:34
Zewnętrzna, wewnętrzna 56 mm.
|
|
|