To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie

didku - 17-11-2012, 21:00

to je czujnik wody :idea:
Gunner - 30-03-2013, 08:26

Odswiezam

Odradzam tankowanie paliwa diesel na stacji Orlen w Płonsku (na łuku drogi) trasa S7 pod Wawa !

Kilka dni temu zatankowalem tam 30l i na drugi dzien mialem ogromny problem z odpaleniem swojego jakby nie bylo TDI , ktore jest mniej sensytywne na paliwo zlej jakosci, niz CRy.
Nie bede sie rozpisywal co znalazlem w filtrze paliwa ,pomoglo kupno nowego filtra ,dolanie zimowego Golda ze Statoilu oraz 2 l benzyny.
Na drugi dzien w Krynicy bylo -21 C i znow zonk.Pomoglo podgrzanie filtra suszarka...do wlosow.
Dzis juz jest ok.Ale nerwow kosztowalo mnie to sporo.

mitsu00 - 30-03-2013, 15:56

Gunner napisał/a:
Nie bede sie rozpisywal co znalazlem w filtrze paliwa ,pomoglo kupno nowego filtra ,dolanie zimowego Golda ze Statoilu oraz 2 l benzyny.
Na drugi dzien w Krynicy bylo -21 C i znow zonk.Pomoglo podgrzanie filtra suszarka...do wlosow.


To jesli juz w temacie, to przestrzegam rowniez przed cwaniakiem wlascicielem stacji Lotos w Krynicy. Raz po zatankowaniu tam pod korek kilka lat temu mialem to samo co ty. Cwaniactwo jest wszedzie niestety w Polsce :cry:

bonito - 30-03-2013, 15:59

Krynicy Morskiej czy Górskiej? :)
bonito

mitsu00 - 30-03-2013, 17:01

bonito napisał/a:
Krynicy Morskiej czy Górskiej? :)
bonito
Gorskiej :mrgreen: Jedyna stacja w miasteczku wiec wiadomo o ktora kaman.....
Empire - 04-12-2013, 11:16

Prośba o potwierdzenie czy rzeczywiście pojawiła się nowa wersja filtra, o której pisał markopolo_1
Mam na myśli tą werję cyt.: 'Podobno nowa wersja, jednak bez podgrzewacza jedynie z tzw. obejściem na przypadek zatkania filtra zimą'

No i czy eliminuje problem.
Mrozy się zbliżają i zastanawiam się nad montażem tego cuda - o ile istnieje (dzwoniłem do działu części Auto GT i Pan nie potrafił mi tego jednoznacznie potwierdzić).

p.s. to mój pierwszy post więc przy okazji pięknie się wszystkim kłaniam.

Aleksander1965 - 04-12-2013, 20:48

Empire napisał/a:
Prośba o potwierdzenie czy rzeczywiście pojawiła się nowa wersja filtra, o której pisał markopolo_1
Mam na myśli tą werję cyt.: 'Podobno nowa wersja, jednak bez podgrzewacza jedynie z tzw. obejściem na przypadek zatkania filtra zimą'

No i czy eliminuje problem.
Mrozy się zbliżają i zastanawiam się nad montażem tego cuda - o ile istnieje (dzwoniłem do działu części Auto GT i Pan nie potrafił mi tego jednoznacznie potwierdzić).

p.s. to mój pierwszy post więc przy okazji pięknie się wszystkim kłaniam.


Pytałem o tego typu filtr i w serwisie Mitsubishi i Peugeot i nic na ten temat nie wiedzą

mitsu00 - 04-12-2013, 21:17

Empire napisał/a:
Prośba o potwierdzenie czy rzeczywiście pojawiła się nowa wersja filtra, o której pisał markopolo_1
Mam na myśli tą werję cyt.: 'Podobno nowa wersja, jednak bez podgrzewacza jedynie z tzw. obejściem na przypadek zatkania filtra zimą'

No i czy eliminuje problem.
Mrozy się zbliżają i zastanawiam się nad montażem tego cuda - o ile istnieje (dzwoniłem do działu części Auto GT i Pan nie potrafił mi tego jednoznacznie potwierdzić).

p.s. to mój pierwszy post więc przy okazji pięknie się wszystkim kłaniam.
Wymien profilaktycznie filtr na nowy przed zima, tankuj np LOTOS Dynamic (dziala do -32st) + dolewaj podczas tankowania depresatora Skydd Black Arrow i problemu nie bedziesz mial.
Problem z blokowanymi filtrami zima podczas mrozow dotyczy wielu marek (Toyota, Subaru, Mazda) i niestety w 3 przypadkach z 4 wine ponosi lipne polskie paliwo oraz wrazliwe na jakosc paliwa nowoczesne Common Rail:e.

Empire - 05-12-2013, 07:04

dzięki za info. aczkolwiek argumenty o lipnej jakości polskiego paliwa nie potwierdzają podobne przypadki w Niemczech (opisywane powyżej).

[ Dodano: 05-12-2013, 07:16 ]
Aha i jeszcze jedno: jak się ma dolewanie depresatora do silnika z CR ??
Macie jakieś doświadczenia ?? bo teoria stanowczo tego zabrania.

Dzięki. Pozdrawiam.

mitsu00 - 05-12-2013, 14:30

Empire napisał/a:
dzięki za info. aczkolwiek argumenty o lipnej jakości polskiego paliwa nie potwierdzają podobne przypadki w Niemczech (opisywane powyżej).

[ Dodano: 05-12-2013, 07:16 ]
Aha i jeszcze jedno: jak się ma dolewanie depresatora do silnika z CR ??
Macie jakieś doświadczenia ?? bo teoria stanowczo tego zabrania.

Dzięki. Pozdrawiam.


Ujezdzalem OII 2.2 HDI przez 5 lat i zrobilem nim w PL 130 tys km. Po 2 pierwszych fakapach z zablokowanym filtrem po tankowaniu na Statoil w 100lycy na Torunskiej paliwko Gold, zaczalem dolewac szwedzkiego Skydda i uwiez mi: auto smigalo jak ta lala przez nastepne zimy i 100tys km. Podobne srodki dolewaja koncerny paliwowe zanim paliwko trafi na stacje przeciez tylko nie w wystarczajacych ilosciach i stad problemy. Decyzja co zrobisz pozostawiam tobie.

P.S Co do jakosci paliwa w Polsce to powiem tak:
Od 25 lat mieszkam w Szwecji i nigdy, uwiez mi nigdy nie mialem problemow z zapchanym filtrem paliwa podczas mrozow nawet -35stC. I to bez dolewania extra dawki depresatora. Tutaj paliwa so po prostu na 100% dostosowane do warunkow i na papierze i w realu. W Polsce wielokrotnie po zatankowaniu dizelka zimowego na Statoil, czy BP (wg swiadectwa jakosci mial dzialac do -26stC) auto kaszlalo i prierdzialo juz przy -10 - -15stC. O czyms to powinno swiadczyc.

Summa Sumarum: chcesz sie obejsc bez problemow zima podczas mrozow, zrobisz jak sugerowalem, albo parkuj w cieplym garazu jesli masz mozliwosc :mrgreen:

Empire - 06-12-2013, 08:22

Ok. Dzięki za porady.
W moim przypadku auto parkowane jest w garażu - gorzej gdy problem dopadnie podczas podróży (a często podróżuję z dzieciakami) lub pod biurem firmy.

Pytanie o filtr pozostaje nadal otwarte: czy ktoś może potwierdzić czy Mitsubishi zmieniło konstrukcję filtra stosowanego w Oultlander'ze ?? Czy ewentualna zmiana konstrukcji jest skuteczna ?

skaut - 06-12-2013, 09:18

#Empire, do rad których udzielili Ci koledzy dorzucę jedną informację. Mam tą wersję silnikową od 08.2010, czyli 3 zimy za mną, i nie miałem absolutnie żadnego problemu z filtrem. Tfu, tfu, tfu. Tylko, ja zawsze tankuję tzw. paliwo premium V-Power Shela, Verve Orlenu itp.
Jak kupiłem auto, też spałem jak na szpilkach. A były zdecydowanie większe mrozy niż teraz.
Także bądź dobrej myśli i pamiętaj, że słychać głosy tylko niezadowolonych, cała reszta siedzi cicho bo i po co ma brać udział w dyskusji, która poniekąd bezpośrednio ich nie dotyczy ponieważ z takim problemem się nie zetknęli ;-)

Aleksander1965 - 06-12-2013, 17:49

Mam ten silniczek od ponad dwóch lat i także nie miałęm problemów w zimie zawsze na początku Grudnia wymieniam filtr paliwa i tyle
mitsu00 - 06-12-2013, 18:18

Aleksander1965 napisał/a:
Mam ten silniczek od ponad dwóch lat i także nie miałęm problemów w zimie zawsze na początku Grudnia wymieniam filtr paliwa i tyle
No to jak mawialy krasnoludki.....Do pierwszego razu. Tez tankowalem tylko i wylacznie paliwo premium i tez mialem nowy filtr przed zima. Nic to nie pomaga jak trafisz na oszustow na stacjach benzynowych i temperatury ponizej -15stC :D
peja-1991 - 06-12-2013, 20:23

W Polsce nie ma takiego czegoś jak paliwo premium. To wszystko jest pic na wodę tylko po to by człowiek myślał, że jak zalał droższe to lepsze.
Były testy na Autokracie w tamtym roku. Moja znajoma pracuje na BP i także mówi, że to jedna wielka bujda.

Najlepiej dolać do pełnego zbiornika ok 2-3 litry bezołowiówki i na pewno nie zamarznie.
Są także dodatki typu stp itp.
Są i tacy, którzy dolewają nieco denaturatu ale tego nie próbowałem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group