Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie
didku - 17-11-2012, 21:00
to je czujnik wody
Gunner - 30-03-2013, 08:26
Odswiezam
Odradzam tankowanie paliwa diesel na stacji Orlen w Płonsku (na łuku drogi) trasa S7 pod Wawa !
Kilka dni temu zatankowalem tam 30l i na drugi dzien mialem ogromny problem z odpaleniem swojego jakby nie bylo TDI , ktore jest mniej sensytywne na paliwo zlej jakosci, niz CRy.
Nie bede sie rozpisywal co znalazlem w filtrze paliwa ,pomoglo kupno nowego filtra ,dolanie zimowego Golda ze Statoilu oraz 2 l benzyny.
Na drugi dzien w Krynicy bylo -21 C i znow zonk.Pomoglo podgrzanie filtra suszarka...do wlosow.
Dzis juz jest ok.Ale nerwow kosztowalo mnie to sporo.
mitsu00 - 30-03-2013, 15:56
Gunner napisał/a: | Nie bede sie rozpisywal co znalazlem w filtrze paliwa ,pomoglo kupno nowego filtra ,dolanie zimowego Golda ze Statoilu oraz 2 l benzyny.
Na drugi dzien w Krynicy bylo -21 C i znow zonk.Pomoglo podgrzanie filtra suszarka...do wlosow. |
To jesli juz w temacie, to przestrzegam rowniez przed cwaniakiem wlascicielem stacji Lotos w Krynicy. Raz po zatankowaniu tam pod korek kilka lat temu mialem to samo co ty. Cwaniactwo jest wszedzie niestety w Polsce
bonito - 30-03-2013, 15:59
Krynicy Morskiej czy Górskiej?
bonito
mitsu00 - 30-03-2013, 17:01
bonito napisał/a: | Krynicy Morskiej czy Górskiej?
bonito | Gorskiej Jedyna stacja w miasteczku wiec wiadomo o ktora kaman.....
Empire - 04-12-2013, 11:16
Prośba o potwierdzenie czy rzeczywiście pojawiła się nowa wersja filtra, o której pisał markopolo_1
Mam na myśli tą werję cyt.: 'Podobno nowa wersja, jednak bez podgrzewacza jedynie z tzw. obejściem na przypadek zatkania filtra zimą'
No i czy eliminuje problem.
Mrozy się zbliżają i zastanawiam się nad montażem tego cuda - o ile istnieje (dzwoniłem do działu części Auto GT i Pan nie potrafił mi tego jednoznacznie potwierdzić).
p.s. to mój pierwszy post więc przy okazji pięknie się wszystkim kłaniam.
Aleksander1965 - 04-12-2013, 20:48
Empire napisał/a: | Prośba o potwierdzenie czy rzeczywiście pojawiła się nowa wersja filtra, o której pisał markopolo_1
Mam na myśli tą werję cyt.: 'Podobno nowa wersja, jednak bez podgrzewacza jedynie z tzw. obejściem na przypadek zatkania filtra zimą'
No i czy eliminuje problem.
Mrozy się zbliżają i zastanawiam się nad montażem tego cuda - o ile istnieje (dzwoniłem do działu części Auto GT i Pan nie potrafił mi tego jednoznacznie potwierdzić).
p.s. to mój pierwszy post więc przy okazji pięknie się wszystkim kłaniam. |
Pytałem o tego typu filtr i w serwisie Mitsubishi i Peugeot i nic na ten temat nie wiedzą
mitsu00 - 04-12-2013, 21:17
Empire napisał/a: | Prośba o potwierdzenie czy rzeczywiście pojawiła się nowa wersja filtra, o której pisał markopolo_1
Mam na myśli tą werję cyt.: 'Podobno nowa wersja, jednak bez podgrzewacza jedynie z tzw. obejściem na przypadek zatkania filtra zimą'
No i czy eliminuje problem.
Mrozy się zbliżają i zastanawiam się nad montażem tego cuda - o ile istnieje (dzwoniłem do działu części Auto GT i Pan nie potrafił mi tego jednoznacznie potwierdzić).
p.s. to mój pierwszy post więc przy okazji pięknie się wszystkim kłaniam. | Wymien profilaktycznie filtr na nowy przed zima, tankuj np LOTOS Dynamic (dziala do -32st) + dolewaj podczas tankowania depresatora Skydd Black Arrow i problemu nie bedziesz mial.
Problem z blokowanymi filtrami zima podczas mrozow dotyczy wielu marek (Toyota, Subaru, Mazda) i niestety w 3 przypadkach z 4 wine ponosi lipne polskie paliwo oraz wrazliwe na jakosc paliwa nowoczesne Common Rail:e.
Empire - 05-12-2013, 07:04
dzięki za info. aczkolwiek argumenty o lipnej jakości polskiego paliwa nie potwierdzają podobne przypadki w Niemczech (opisywane powyżej).
[ Dodano: 05-12-2013, 07:16 ]
Aha i jeszcze jedno: jak się ma dolewanie depresatora do silnika z CR ??
Macie jakieś doświadczenia ?? bo teoria stanowczo tego zabrania.
Dzięki. Pozdrawiam.
mitsu00 - 05-12-2013, 14:30
Empire napisał/a: | dzięki za info. aczkolwiek argumenty o lipnej jakości polskiego paliwa nie potwierdzają podobne przypadki w Niemczech (opisywane powyżej).
[ Dodano: 05-12-2013, 07:16 ]
Aha i jeszcze jedno: jak się ma dolewanie depresatora do silnika z CR ??
Macie jakieś doświadczenia ?? bo teoria stanowczo tego zabrania.
Dzięki. Pozdrawiam. |
Ujezdzalem OII 2.2 HDI przez 5 lat i zrobilem nim w PL 130 tys km. Po 2 pierwszych fakapach z zablokowanym filtrem po tankowaniu na Statoil w 100lycy na Torunskiej paliwko Gold, zaczalem dolewac szwedzkiego Skydda i uwiez mi: auto smigalo jak ta lala przez nastepne zimy i 100tys km. Podobne srodki dolewaja koncerny paliwowe zanim paliwko trafi na stacje przeciez tylko nie w wystarczajacych ilosciach i stad problemy. Decyzja co zrobisz pozostawiam tobie.
P.S Co do jakosci paliwa w Polsce to powiem tak:
Od 25 lat mieszkam w Szwecji i nigdy, uwiez mi nigdy nie mialem problemow z zapchanym filtrem paliwa podczas mrozow nawet -35stC. I to bez dolewania extra dawki depresatora. Tutaj paliwa so po prostu na 100% dostosowane do warunkow i na papierze i w realu. W Polsce wielokrotnie po zatankowaniu dizelka zimowego na Statoil, czy BP (wg swiadectwa jakosci mial dzialac do -26stC) auto kaszlalo i prierdzialo juz przy -10 - -15stC. O czyms to powinno swiadczyc.
Summa Sumarum: chcesz sie obejsc bez problemow zima podczas mrozow, zrobisz jak sugerowalem, albo parkuj w cieplym garazu jesli masz mozliwosc
Empire - 06-12-2013, 08:22
Ok. Dzięki za porady.
W moim przypadku auto parkowane jest w garażu - gorzej gdy problem dopadnie podczas podróży (a często podróżuję z dzieciakami) lub pod biurem firmy.
Pytanie o filtr pozostaje nadal otwarte: czy ktoś może potwierdzić czy Mitsubishi zmieniło konstrukcję filtra stosowanego w Oultlander'ze ?? Czy ewentualna zmiana konstrukcji jest skuteczna ?
skaut - 06-12-2013, 09:18
#Empire, do rad których udzielili Ci koledzy dorzucę jedną informację. Mam tą wersję silnikową od 08.2010, czyli 3 zimy za mną, i nie miałem absolutnie żadnego problemu z filtrem. Tfu, tfu, tfu. Tylko, ja zawsze tankuję tzw. paliwo premium V-Power Shela, Verve Orlenu itp.
Jak kupiłem auto, też spałem jak na szpilkach. A były zdecydowanie większe mrozy niż teraz.
Także bądź dobrej myśli i pamiętaj, że słychać głosy tylko niezadowolonych, cała reszta siedzi cicho bo i po co ma brać udział w dyskusji, która poniekąd bezpośrednio ich nie dotyczy ponieważ z takim problemem się nie zetknęli
Aleksander1965 - 06-12-2013, 17:49
Mam ten silniczek od ponad dwóch lat i także nie miałęm problemów w zimie zawsze na początku Grudnia wymieniam filtr paliwa i tyle
mitsu00 - 06-12-2013, 18:18
Aleksander1965 napisał/a: | Mam ten silniczek od ponad dwóch lat i także nie miałęm problemów w zimie zawsze na początku Grudnia wymieniam filtr paliwa i tyle | No to jak mawialy krasnoludki.....Do pierwszego razu. Tez tankowalem tylko i wylacznie paliwo premium i tez mialem nowy filtr przed zima. Nic to nie pomaga jak trafisz na oszustow na stacjach benzynowych i temperatury ponizej -15stC
peja-1991 - 06-12-2013, 20:23
W Polsce nie ma takiego czegoś jak paliwo premium. To wszystko jest pic na wodę tylko po to by człowiek myślał, że jak zalał droższe to lepsze.
Były testy na Autokracie w tamtym roku. Moja znajoma pracuje na BP i także mówi, że to jedna wielka bujda.
Najlepiej dolać do pełnego zbiornika ok 2-3 litry bezołowiówki i na pewno nie zamarznie.
Są także dodatki typu stp itp.
Są i tacy, którzy dolewają nieco denaturatu ale tego nie próbowałem
|
|
|