[97-04]Galant EAxA/W - Rolka zwrotna paska wieloklinowego
Hugo - 16-11-2013, 21:16
Pawlacz, pytanie dotyczyło silnika 2,0 16V. robertdg napisał/a: | 1. Luzujesz rolke od strony kolektora wydechowego, spuszczasz naciąg, demontujesz pasek, dokręcasz nakretke od strony kolektora, odkręcasz nakrętke od strony podłuznicy, miejsca powinno starczyć aby sciągnąc rolke. | Tak właśnie wymieniałem ją w swoim SE.
Pawlacz - 16-11-2013, 22:07
Przyznaję się do błędu, nie zwróciłem uwagi.
robertdg - 17-11-2013, 07:37
Pawlacz napisał/a: | Wymiana rolki napinającej jest bardzo prosta. Potrzebujesz jedynie grzechotki z nasadką 16mm (jeśli dobrze pamiętam). Najeżdżasz prawą stroną na krawężnik, kładziesz się pod samochód. Najpierw luzujesz nakrętkę mocującą rolkę, potem luzujesz naciąg. Zdejmujesz nakrętkę, którą najpierw poluzowałeś. Zakładasz nową rolkę. Naciągasz z odpowiednią siłą, przykręcasz nakrętkę mocującą. Koniec. Niczego nie trzeba demontować przy okazji, wszystko jest na wyciągnięcie ręki. | Chyba w V6
arturj123 - 21-11-2013, 20:40
Miała być opcja nr.1, ale nie miałem takiego klucza by rolkę odkręcić. Za ciasno
Opcja nr.2 nie była taka straszna, zwróciłem uwagę na tę uszczelkę przy rozrządzie, robertdg jak zwykle bezbłędny
Stara rolka nieco luzu, ale i spory szum przy obracaniu.
Witek vel Mysza - 02-01-2014, 18:16
Panowie, przebrnąłem przez cały temat szukając czegoś na temat rolki napinającej pasek wspomagania. Odkręciłem rolkę od strony kolektora wydechowego ale nie chciała wyjść bo nie mieściła się przy podłużnicy. Mowa o 2.0 16v BEZ KLIMY. Tutaj rolka nie jest gładka tylko z wielorowkiem, gdyż napina pasek od wewnętrznej strony. Przeszukałem cały katalog InterCars celem znalezienia, ale nie ma. Zwyczajnie NIE MA! Mam taką rolkę http://shop.ankar.ru/img/...MC/MD319600.JPG i nie mogę znaleźć nigdzie. Kupiłem inną, jutro zobaczę czy pasuje. Co do wyjęcia, to może gdyby odkręcić nakrętkę od strony podłużnicy to by zeszła, ale trzeba by specjalną fajkową 14stką, albo bardzo krótką nasadką, najlepiej dospawaną do płaskownika, gdyż miejsca jest faktycznie mało i grzechotka może nie wejść. Po odkręceniu rolki od strony kolektora rolka z śrubą nie wyjdzie. Trzeba odkręcić wspornik pompy wspomagania i odsunąć całość od podłużnicy by rolka wypadła. W każdym razie rolka zakupiona, jutro dam znać czy pasuje. Do pojazdów z klimą jest mnóstwo gładkich rolek, do wyboru do koloru, zero problemów z dostępnością.
pit696 - 27-07-2014, 12:31
jaki ma nr seryjny napinacz przy rolce wspomagania..nie moge poluzowac tej sruby i zaczyna sie ona ukrecac..:/
napinacz
czarny.marcin - 14-08-2014, 05:50
Krzyzak napisał/a: | Pawlacz, wg mnie drogo - bo za 80 zł możesz kupić nową rolkę z łożyskiem Nachi
dodatkowo masz to łożysko na segerze i można je wymieniać
co prawda rolka jest plastikowa i trochę mniejsza niż oryginał, ale pasuje |
norbiolo napisał/a: | Sam możesz to szybko sprawdzić bez rozbierania zerknij na silnik po otwarciu maski (stojąc przy masce po lewej stronie), posłuchaj czy słyszysz szum, hurgot następnie dla upewnienia się posłuchaj przy skręconym kole czy słychać wyraźniej ten dźwięk z wnęki koła.
To daje już jakieś pojęcie jednak dla 100% pewności trzeba poluzować pasek wieloklinowy (1 śruba napinająca około 5 min roboty).
Zakręć ręką rolkę teraz będzie wszystko jasne sprawdź luz boczny (rolka powinna kręcić się bezgłośnie).
Polecam zakup rolki u Japaneze koszt to 90zł + przesyłka około 9 zł. Rolka jest plastikowa i odrobinkę mniejsza, ale wszystko pasuje.
Wymiana to 10 min wraz z naciągnięciem (rolka mocowana jest na 1 śrubę). |
zna ktoś numery katalogowe tego zamiennika ?
KsiadzRobak - 20-02-2015, 11:28
Ponieważ temat tych rolek dla wielu zaczyna być ważny, to chciałem przedstawić swoją opinię o temacie.
Otóż są dostępne zamienniki do rolki klimatyzacji, ale nie widziałem zamiennika rolki alternatora.
Dlatego stałem się właścicielem takowych i zacząłem sekcję zwłok.
Po wybiciu łożyska oczom ukazuje się taki widok:
czyli bez problemu można to wybić - ja użyłem młotka, prasa niepotrzebna
na wierzchu jest łożysko, ale pod osłonami, więc po stoczeniu osłony widać:
jest to bardzo standardowe łożysko 6004 2RS w cenie kilku zł do 20 za koyo (a jest koyo)
Problem pojawia się, bo po otwarciu łożyska wewnętrzna bieżnia okazuje się być częścią rolki. Mówiąc prościej - łożysko jest niewymienne. Ale od czego są maszyny i nasze polskie zdolności.
Dziś jadę po odpowiednie łożyska - mianowicie 6004 oraz 6007 dla rolki klimatyzacji (bo takie tam jest) i całość zostanie wykonana gdzieś w przyszłym tygodniu od podstaw. Tzn. zamiast fabrycznej wewnętrznej bieżni (która tak przy okazji składa się 2 połówek wsuwanych z 2 stron) będzie dotoczony na wymiar element tak, aby można było korzystać z wymiennych łożysk 6004 lub 6007.
Dodatkowo będzie wykonany frez w obudowie z rowkami - tak, aby łożysko (pomimo dość solidnego siedzenia zewnętrznej bieżni) było dodatkowo zabezpieczone pierścieniem segera.
Wewnętrzna bieżnia będzie wprasowana na dotoczony element i skręcona śrubą (przez grubszą podkładkę) z elementem napinającym.
Myślę, że całość regeneracji w postaci części zamknie się w 20-40zł za rolkę. Co przy cenie oryginału rzędu 150-200 zł jest znaczące.
Hugo - 20-02-2015, 11:45
KsiadzRobak napisał/a: | nie widziałem zamiennika rolki alternatora | Są już, nawet na allegro. Wczoraj przypadkowo widziałem: http://allegro.pl/rolka-p...5104843613.html
KsiadzRobak - 20-02-2015, 13:29
fakt - wygląda na zamiennik, jednak za tą cenę można kupić oryginał (a nawet taniej - 125 zł u Japaneze, 150 u J&MCarparts)
nadal jest o co walczyć
dziś zakupiłem 6004 oraz - na próbę 6904 (bieżnia wewnętrzna 25 a nie 20), ale to ostatnie jest 3x droższe
savagger995 - 23-02-2015, 17:28
Witam kolegów Mitsumaniaków. Ostatnimi czasy zaczęło coś popiskiwać w moim galancie. Najgłośniejszy hałas występuje zaraz po odpaleniu i stopniowo zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury silnika. Z góry zaznaczam że nie jestem mechanikiem. Sprawdziłem napinacz klimatyzacji jest minimalny luz poziomy. Czy to możliwe ,że aż taki hałas generuje ten napinacz.? Czy może to napinacz alternatora? załączam nagranie dźwiękowe http://www24.zippyshare.com/v/XCrAYM2V/file.html
KsiadzRobak - 26-02-2015, 08:26
savagger995 - zdejmij paski i odpal bez nich, potem po kolei montuj paski po 1 i też odpal i znajdziesz przyczynę
prócz rolek napinających mogą być też łożyska w alternatorze, pompie wspomagania, klimatyzacji
a gotowa, zregenerowana rolka alternatora wygląda tak:
po kolei od lewej:
- oryginalna bieżnia wewnętrzna (skośnoocy robią to jakoś na swój sposób, ale obecnie jest to nierozbieralne)
- dorobione mocowanie wewnętrzne łożyska
- łożysko 6004 wprasowane na to mocowanie + podkładka do zaciśnięcia na śrubie kontrującej
- gotowa rolka z wprasowanym łożyskiem
koszt łożyska 10-20 zł (zależne od producenta), koszt mocowania ok. 20 zł
Zolar - 30-06-2015, 09:17
Czy nazwa "rolka prowadząca pasek wielorowkowy" odnosi się do rolki pompy wspomagania i klimatyzacji czy alternatora?
Hugo - 30-06-2015, 11:52
Zolar, do jednej i drugiej może się odnosić. Jedna i druga prowadzi pasek i jednocześnie go napina w V6.
Zolar - 30-06-2015, 11:54
Dzięki! Zapytałem w sklepie internetowym o cenę rolki pompy wspomagania i klimatyzacji a w odpowiedzi dostałem właśnie cenę rolka prowadząca pasek wielorowkowy. Domyślam się jednak, że rolka od alternatora różni się od rolki klimy?
|
|
|