| 
				
					| Nasze Miśki - Rekin Seichan
 
 Seichan - 07-07-2012, 19:59
 
 Coś zaczęło chrobotać przy silniku. Bardzo możliwe, że rozrząd. Z obawy o silnik chwilowo zaniechaliśmy dalszej jazdy i okupujemy radomski mcdonald.
 Jak przyjedzie Sławek-mechanik będzie wiadomo coś więcej.
 I albo rekin pojedzie o własnych siłach, albo zostanie sholowany do Lbn-a.
 wojtas - 07-07-2012, 23:17
 
 Jak sytacja, wróciliście szczęśliwie ?
 JCH - 08-07-2012, 08:51
 
 No właśnie, czekamy na raport z oględzin co to się tam porobiło w enginie
   _Slawek_ - 08-07-2012, 10:15
 
 Dojechaliśmy w końcu przed północą o własnych siłach w eskorcie RVR-a
   
 Wstępna diagnoza na parkingu w Radomiu to na szczęście nie rozrząd tylko klima, a dokładnie to padająca sprężarka + jakaś rolka czy coś
  Z tym, że terkotanie pojawiało się także przy wyłączonej klimie, więc woleliśmy nie ryzykować i poczekać na opinię kogoś kompetentnego  Zwłaszcza, że około 100km wcześniej zdarzyło się miśkowi wpadać w dziwne wibracje podczas przyspieszania na 5-tym biegu, co na szczęście samo ustąpiło po paru kilometrach. Na dniach chory trafi do mechanika i wszystko powinno się wyjaśnić. Marcin-Krak - 08-07-2012, 13:12
 
 Panikarze
   danino88 - 08-07-2012, 13:25
 
 będzie dobrze
   _Slawek_ - 08-07-2012, 21:56
 
 A tak z innej beczki, pytanie do posiadaczy gala z 6A13 w manualu z zamontowanym UKP: jakie są wskazania spalania Pb na 5-tym biegu przy 3,5k obr/min (około 140km/h wg GPS-a)? Bo jadąc A2 na tempomacie wskazówka poziomu paliwa zdawała się spadać prawie tak szybko jak przy jeździe po mieście
  Czy duża jest różnica jeśli się ograniczyć do 130km/h? Pamiętam, że bodajże w którymś Motorze były podobne testy i niektóre auta przy zwiększeniu prędkości ze 130 na 140 potrafiły spalać nawet grubo ponad 1 litr Pb więcej na 100km... sveno - 08-07-2012, 23:02
 
 _Slawek_, na Pb nie jeżdżę z takimi prędkościami, ale na LPG jest to różnica grubo ponad litr na 100km. Ogólnie przy 120km/h mam spalanie w granicy 10-11l a przy 140 jest już 13-15l (mówie o prędkościach podawanych przez UKP czyli bliskich wskazaniom GPS a nie licznikowych) z tego wynika, że:
 może być prawdą. 	  | _Slawek_ napisał/a: |  	  | niektóre auta przy zwiększeniu prędkości ze 130 na 140 potrafiły spalać nawet grubo ponad 1 litr Pb więcej na 100km... | 
 _Slawek_ - 09-07-2012, 09:04
 
 
  	  | sveno napisał/a: |  	  | _Slawek_, na Pb nie jeżdżę z takimi prędkościami, ale na LPG jest to różnica grubo ponad litr na 100km. Ogólnie przy 120km/h mam spalanie w granicy 10-11l a przy 140 jest już 13-15l (mówie o prędkościach podawanych przez UKP czyli bliskich wskazaniom GPS a nie licznikowych) z tego wynika, że: może być prawdą. 	  | _Slawek_ napisał/a: |  	  | niektóre auta przy zwiększeniu prędkości ze 130 na 140 potrafiły spalać nawet grubo ponad 1 litr Pb więcej na 100km... | 
 | 
 
 Dzięki za odpowiedź
  Czyli Pb mógł nam spokojnie żłopać około 11-13l  To też częściowo wyjaśnia dlaczego nie przekraczając dozwolonej prędkości wyprzedzaliśmy większość aut  Najwyraźniej eco driving zyskuje na popularności na polskich autostradach  Inna sprawa to przekłamania liczników, ale np. w rekinie na kołach 205/55R16 jest ono już minimalne, tj. 140kmh na gps = 145kmh na liczniku. Tomek - 09-07-2012, 09:18
 
 potwierdzam to co pisze sveno,
 robiłem testy na A4, nie pamiętam już jakie tam dokładnie wartości były, ale pomiędzy 120 - 140 były już spore różnice rzędu 1,5 litra
 
 wcześniej bez UKP jeździłem sporo i stwierdziłem, że najekonomiczniej i w miarę sprawnie przemieszcza się w granicach 110-120
 prędkość 130 to już górna granica dla logicznego spalania, wszystko co powyżej 3000 obrotów było już droższe
 
 BTW jeździłem w USA autem (prawie 4 litry V6), które na austostradzie przy 80 mph miało jakieś 1600-1700 rpm
 dzięki czemu, pomimo tych 4 litrów spalanie w trasie było bardzo niskie (nie liczyłem aż tak dokładnie), w mieście za to już nie
 jeśli dobrze kumam, to był tam jakiś nadbieg, a może i 2
   z tego co wiem to producent podaje 17 mpg w mieście i 27 mpg w trasie
 daje to spalanie 60% większe w mieście
   _Slawek_ - 09-07-2012, 12:16
 
 Całe szczęście, że na lubelszczyźnie i okolicach nie mamy autostrad
  To nie kusi żeby bardziej cisnąć i spalanie na spokojnej trasie tak do 110kmh można spokojnie zamknąć w 7,5l/100km, a jak się poszczęści to i mniej   
 Dzisiaj (w związku ze zbliżającą się wymianą sprężarki) został odciągnięty czynnik z układu klimatyzacji i wyszło, że po 2 latach od napełnienia zostało jeszcze 350g
  Z drugiej strony to przy przebiegu rocznym < 10kkm nie jest to chyba jakaś wielka niespodzianka, zwłaszcza, że klimy nie nadużywamy. rosomak1983 - 09-07-2012, 12:30
 
 powyzej 120 drastycznie wzrasta opór powietrza. Powyzej 120 wzrasta on wykładniczo.
 
  	  | tomek84 napisał/a: |  	  | wszystko co powyżej 3000 obrotów było już droższe | 
 nie az tak o obroty chodzi tylko o opory aerodynamiczne. Kazde auto czy ze skrzynia długa czy krótka zacznie wiecej spalac ok 20% jadac powyzej ok. 120km/h.
 Tomek - 09-07-2012, 12:32
 
 
  	  | rosomak1983 napisał/a: |  	  | powyzej 120 drastycznie wzrasta opór powietrza. Powyzej 120 wzrasta on wykładniczo. 
  	  | tomek84 napisał/a: |  	  | wszystko co powyżej 3000 obrotów było już droższe | 
 nie az tak o obroty chodzi tylko o opory aerodynamiczne. Kazde auto czy ze skrzynia długa czy krótka zacznie wiecej spalac ok 20% jadac powyzej ok. 120km/h.
 | 
 
 czyli dla Galanta powyżej 3000 rpm
 JCH - 09-07-2012, 12:33
 
 
 Głównym sprawca będzie tu opór powietrza, który jak wiadomo rośnie z kwadratem prędkości. Tak licząc pi x drzwi.... jeśli zwiększymy prędkość ze 130 do 140 km/h to opór powietrza wzrośnie o ok. 15%. Zakładając, że przy tych 130 paliłby "dychę" no to ten 1-1,5 litra na samo pokonanie oporów powietrza musi łyknąć więcej. 	  | _Slawek_ napisał/a: |  	  | przy zwiększeniu prędkości ze 130 na 140 potrafiły spalać nawet grubo ponad 1 litr Pb więcej na 100km... | 
   wojtas - 04-08-2012, 21:19
 
 Przeglądając zdjęcia z fona, doznałem miłego szoku
   
 
   
 |  | 
 |  |