[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)
telewizoor - 07-07-2016, 12:05
Owczar, co masz na myśli - złamać wsad - odgadnąć co oznaczają poszczególne bloki w pamięci?
Co do efektów to wszystko rozumiem, nie musisz mi tłumaczyć : )
Owczar - 07-07-2016, 12:05
telewizoor napisał/a: | Owczar, co masz na myśli - złamać wsad - odgadnąć co oznaczają poszczególne bloki w pamięci? |
Dokładnie.
madluke - 19-07-2016, 22:58
Cześć, a ma ktoś może definicje do wersji 2.5 V6 model 2001 AT? Mam zrzucony ROM, ale żadne znalezione w necie do niego nie pasują.
Ewentualnie czy ktoś bawił się z podmianą sterownika z późniejszych wersji (np. 2002)?
Owczar - 20-07-2016, 09:17
A co da zmiana z późniejszą wersją?
madluke - 20-07-2016, 09:36
Ponoć dają się stroić. Chciałem skonfrontować tę tezę z rzeczywistością.
[ Dodano: 20-07-2016, 23:52 ]
Udało mi się znaleźć definicje do mojego i kilku innych Galantów.
Dla ewentualnych szukających: ECU MR507734 ma programowalny procesor 7203 (EM2434) z modułem pamięci H8539FA.
McCoy - 21-07-2016, 01:52
Nie wystroisz tego silnika poprzez wgrywanie wirusa. 2.5 V6 jest dobry na trasy ale nie do gonitw spod świateł.
telewizoor - 21-07-2016, 09:13
McCoy, już wszyscy to napisali po dwa razy wiemy że tak jest
KamilR10 - 06-08-2016, 22:05
Cześć. Ostatnio gdzieś widziałem, bodajże w Hondzie kolektor wydechowy zaizolowany aby ciepło nie było rozpraszane na silnik w tak dużym stopniu, oraz izolacja termiczna wlotu powietrza. Celem tych operacji było obniżenie temperatury powietrzna dostającego się do silnika. Ktoś stosował w Galancie? Efekt wizualny czy rzeczywiście może w jakimś stopniu pomóc.
sveno - 07-08-2016, 18:48
KamilR10 napisał/a: | Efekt wizualny | raczej oszpeca.
KamilR10 napisał/a: | czy rzeczywiście może w jakimś stopniu pomóc. | przy grubych projektach pewnie tak.
Owczar - 08-08-2016, 09:35
W wolnossaku nic nie zmieni. Podczas jazdy komora jest wietrzona .
Bloody_G - 15-09-2016, 21:54
Witam wszystkich. Od niedawna jestem na forum MM. Jestem Damian lub Bloody jak kto woli. Też drążę temat zwiększenia mocy i momentu w 6a13. żeby się dowiedzieć co nie co dzwoniłem do Street Shadow Garage - SSG. Powiedzieli mi że najprostsze metody to zimny dolot ze zderzaka typu CAI oraz wydech zbudowany od silnika do końcowego typu CAT BACK i do tego strojenie. Przyrosty w zależności od stanu silnika 10-15% mocy ale nie wykluczają że może być minimalnie więcej lub mniej. 120kw * 115% = 138kw +- 187km dużo? mało? koszty spore. Odczuwalnie różnica pewnie taka jak bym koła w rozmiarze 14 założył zamiast 19. A może ktoś z was poprawił coś w swoim 2.5 v6 n/a i podpowie co ma sens a co nie. ?
Czytam powoli forum ale ze 3 lata miną zanim całe przeczytam. Może były już tematy o wspomnianych przeze mnie modyfikacjach lub zmianie wałków głowic kolektora dolotowego. Podpowiecie może jaki dział jaka strona lub jakiś link może? Będę bardzo wdzięczny i pewnie nie tylko ja.
Pozdro dla wszystkich
Owczar - 15-09-2016, 22:11
Najprostszy i najatańszy sposób to swap. Ostatnio na forum był swap na 3.0V6 z mitsu magna.
Hugo - 15-09-2016, 22:12
Owczar napisał/a: | Ostatnio na forum był swap na 3.0V6 z mitsu magna | Z tego co pamiętam to było to 3,5 V6
sveno - 16-09-2016, 07:09
Bloody_G, tak jak napisał Owczar. Ten silnik jest mało rozwojowy, a dłubanie go to sztuka dla sztuki lub jak kto woli wyważanie otwartych drzwi, bo przecież jest 6a13tt, lub ewentualnie 4g7x lub Evo czyli 4g63t a tam to już wszystko możesz.
Fragu - 16-09-2016, 08:43
Kilka razy czytałem, że w Niemczech jeżdżą auta z 6a13 (Galanty i Colt(y)) na innym ECU - niby z japońskiej wersji. Daje to niby 180KM.
Coś wiecie na ten temat?
|
|
|