[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Zapłon elektroniczny w V6
anwi - 21-11-2013, 22:54
jeździsz już na nowym zapłonie??
Witek vel Mysza - 22-11-2013, 09:17
Czytam sobie ten temat no i panowie, gratuluję zacięcia oraz wiedzy merytorycznej z zakresu elektroniki.
Co do zapłonu rozdzielaczowego w v6 mam pytania, bo temat przejrzałem pobieżnie dość a znawcy odpowiedzą w kilka sekund:
1. Jak wygląda zębnik czujnika położenia wału? Tj ile zębów i czy są tzw brakujące zęby? Jest to Hall czy VR sensor?
2. Jakim sygnałem ECU komunikuje się z modułem zapłonowym by realizować zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu?
anwi - 22-11-2013, 11:14
Ad 1 trzy przesłony, czujnik halla
Ad2 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ECU daje sygnał odpalania poszczególnych cylindrów na cewke, i to on reguluje kąt wyprzedzenia, jest jeszcze czujnik w kopułce z wałka, tez hall,
telewizoor - 29-03-2016, 16:06
Cześć, wiem że odkopuję mega stary temat ale chciałbym się trochę dopytać
Czy układ działa(o ile dalej masz to auto )? Jakieś inne profity oprócz tego że nie ma rozdzielacza?
W tym momencie mógłbym coś pomóc od strony elektronicznej i programowej ale to chyba za późno
Owczar - 29-03-2016, 16:13
Mam już układ elektroniczny, bo kupiłem inne auto
A tak na poważnie. Auto było potrzebne na dojazdy do pracy i nie mogłem rozgrzebać elektryki na dłużej. W międzyczasie kupiłem auto z silnikiem o zupełnie innej kulturze pracy i nie dokończyłem projektu. Raz udało się odpalić auto. Zimą zgubiłem rozpiskę kabli, a niestety nie miałem oscyloskopu żeby sprawdzić kolejność sygnałów.
mszolc pomagał w rozwoju wsadu. Napisał program w C, który powinien działać - póki co bez watchdoga. Ten pisany w assemblerze się nie sprawdził. watchdog go resetował, a nie miałem źródeł żeby cokolwiek grzebać. Chcę wysłać całość - cewki, moduł, układ do mszolc. Ale muszę jeszcze wypruć parę rzeczy z auta. Może projekt ruszy dalej.
telewizoor - 29-03-2016, 17:24
Jak coś jestem chętny do pomocy Piszcie na priv
Witek vel Mysza - 30-03-2016, 08:42
Myślę, że prościej byłoby pożenić sygnały z ECU nitsu z EDIS6 z Forda niż rzeźbić całość od początku. Edis portzebuje czujnika magnetycznego i zębatki 36 z brakującym zębem, Czunik ma rejestrować brakujący ząb 10 stopni przed tdc. I to wystarczy by odpalać i jeździć ze stałym zapłonem 10 stopni. EDIS podzieli sygnał z wieńca na potrójną cewkę (wasted spark). Do wysterowania wyprzedzenia zapłonu potrzebuje jednak specyficznego sygnału z kompa benzynowego. Do poczytania na stronach o EEC IV forda i ECU Master czy Mega Squirt.
Owczar - 30-03-2016, 09:07
Według mnie będzie to bardziej skomplikowane bo będzie wymagało strojenia od podstaw. .
Witek vel Mysza - 30-03-2016, 19:50
Strojenia czego? Wiadomo w jakim zakresie pracuje sygnał sterujący wyprzedzeniem zapłonu z ECU mitsu, wiadomo w jakim zakresie pracuje EDIS, wiadomo jakie to są sygnały. Trzeba zrobić układ który je przetworzy z Mitsu na Forda. Żadnego strojenia.
telewizoor - 05-01-2017, 13:58
Cześć,
skoro sygnał z TDC daje info o GMP pierwszego tłoka to następny zapłon po impulsie TDC będzie na 2 cylindrze, tak? Czyli będzie tak: TDC-2-3-4-5-6-1-TDC i w kółko. Dobrze kminię?
|
|
|