To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

Myjk - 15-11-2018, 12:51

krzychu napisał/a:
No to ten silnik jest chyba po prostu za słaby....

Każdy ma po 80kW czyli 60KM. Do ruszenia z rolek powinno to wystarczyć, zresztą starcza co widać po teście na 2 rolkach z przodu. Ewidentnie jest to brak należytego sterowania, co mnie niezmiennie dziwi, bo niezależne silniki na każdej osi jest IMHO znacznie łatwiej wysterować niż jeden rozdzielany na dwie osie.

krzychu - 15-11-2018, 13:35

Za to z kontrola prędkości obrotowej skoro nie są ze sobą połączenie może być problematyczna w zakręcie... Niby jak koła są prosto to można by olać ale jak auto byłoby na pochyłości to nie jest już takie oczywiste...
Myjk - 15-11-2018, 13:54

krzychu napisał/a:
Za to z kontrola prędkości obrotowej skoro nie są ze sobą połączenie może być problematyczna w zakręcie... Niby jak koła są prosto to można by olać ale jak auto byłoby na pochyłości to nie jest już takie oczywiste...

Dzięki ABS, zdaje się, doskonale jest znana prędkość obrotowa każdego koła.

krzychu - 15-11-2018, 14:20

Znać nie znaczy kontrolować...
Myjk - 15-11-2018, 14:56

krzychu napisał/a:
Znać nie znaczy kontrolować...

Ale skoro zna, to nie powinno być problemu z kontrolą. Wg mnie zdecydowanie łatwiej kontrolować z niezależnym napędem niż współdzielonym.

arci - 15-11-2018, 15:14

krzychu napisał/a:
No to ten silnik jest chyba po prostu za słaby....

Każdy ma po 80kW czyli 60KM

nie rozumiem przeliczenia kilowata do konia , 80kW TO PONAD 100 koni , czyżbym się mylił ?

Myjk - 15-11-2018, 15:22

arci napisał/a:
nie rozumiem przeliczenia kilowata do konia , 80kW TO PONAD 100 koni , czyżbym się mylił ?

Istotnie, mój faul, miało być odwrotnie tj. 60kW czyli 80KM.

[ Dodano: 15-11-2018, 20:03 ]

Wygląda na to, że trop mocy silnika postawiony przez krzycha był jednak kluczowy. Szczególnie dołączając do tego informację że nigdy więcej jak 50% nie jest przekazywane na koło które nie ma poślizgu, rysuje się odpowiedź dlaczego OL PHEV nie jest w stanie zjechać z trzech rolek. Przy 40KM per koło brakuje mu zwyczajnie mocy aby wypchnąć to klockowate auto z rolek (które wg szybkich wyliczeń, na podstawie filmu, dają ekwiwalent wzniesienia o nachyleniu ponad 40% z ZEROWĄ przyczepnością). To tłumaczy także dlaczego przy rolkach na przednich kołach OL jest w stanie zjechać dysponując wtedy sumaryczną mocą 80KM na oś.

Być może (ale nie jest to oczywiste biorąc pod uwagę że cała moc ICE idzie na koła dopiero przy kickdown) auto zjechałoby z rolek gdyby przyczepne koło było z przodu i podpiąłby się spaliniak (mający 120KM).

Nadal pozostaje pytanie czemu biały OL w ogóle nie zjechał z rolek.

jacekk - 16-11-2018, 14:27

Fizyka się kłania. Do zjechania z rolek potrzebny jest moment obrotowy a nie moc maksymalna.
Przy braku ruchu praca a tym samym moc wynosi 0.
Natomiast jeśli idzie o moment obrotowy silnika elektrycznego to przy niskich obrotach byłby tak wysoki, że trzeba go ograniczać sterowaniem (co oznacza też, że samochody elektryczne nie potrzebują skrzyni biegów).

Myjk - 16-11-2018, 17:02

jacekk napisał/a:
Fizyka się kłania. Do zjechania z rolek potrzebny jest moment obrotowy a nie moc maksymalna.
Przy braku ruchu praca a tym samym moc wynosi 0.
Natomiast jeśli idzie o moment obrotowy silnika elektrycznego to przy niskich obrotach byłby tak wysoki, że trzeba go ograniczać sterowaniem (co oznacza też, że samochody elektryczne nie potrzebują skrzyni biegów).

Ale tam jest przecież "ruch". Ile momentu/mocy jest generowane to już nie wiem, bo nie znam prędkości obrotowej silnika.

rezon - 16-11-2018, 21:28

Myjk napisał/a:
Ewidentnie jest to brak należytego sterowania, co mnie niezmiennie dziwi, bo niezależne silniki na każdej osi jest IMHO znacznie łatwiej wysterować niż jeden rozdzielany na dwie osie.
+1
mazt - 11-12-2018, 05:39

Panowie, zadam Wam pytanie, czy ktorys z posiadaczy PHEV wpadl w poslizg lub rzeczywiscie mial jakis problem z jazda w glebokim sniegu lub lekkim terenie? Jezeli nie, to ta dyskusja jest jalowa. To nie auto terenowe, to crossover, ktory zostal stworzony z mysla o jezdzie po miescie. Ja mieszkam w krainie lodu i odpukac, po 25 tys km zadnego problemu z napedem itp itd. A i opony zimowy mam bezkolcowe.
Greenfire - 08-01-2019, 22:54
Temat postu: CVT
Hej, to jest jedyny wątek dot. PHEV i tu wrzucamy wszystkie sprawy? Ok.

Pytanie dotyczy skrzyni CVT w tym modelu:
To jest taka sama CVT jak w benzyniaku (pas), czy np. eCVT jak w Priusie?
Jeśli opcja nr. 1 to co ile zmieniać w niej olej i na jaki?
Dziękuję.

jacekk - 09-01-2019, 09:34

Outlander PHEV nie ma skrzyni biegów. Jest sprzęgło i jedno stałe przełożenie. Napęd na tył tylko silnik elektryczny. Napęd na przód silnik elektryczny lub elektryczny+spalinowy. Ten drugi tryb działa tylko przy większych prędkościach więc nie ma potrzeby zmiany biegów.
Myjk - 09-01-2019, 10:06

jacekk napisał/a:
Outlander PHEV nie ma skrzyni biegów. Jest sprzęgło i jedno stałe przełożenie.

Że jak? W PHEV jest CVT tak jak w zwykłym spaliniaku.

jacekk - 09-01-2019, 10:58

^^ Nawet nie wiesz czym jeździsz? :shock:
To powinno wszystko wyjaśnić: http://www.myoutlanderphe...php?f=10&t=1278



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group